Jak to jest z tymi fotoradarami ?
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak to jest z tymi fotoradarami ?
Tak jak w temacie. Jak to jest z tymi fotoradarami? To, że robią zdjęcia motocyklom to wiem tylko teraz pytanie czy po takim zdjęciu są w stanie rozpoznać kto jechał motocyklem albo czy mają zdjęcia tablic. Słyszałem o takich co robią zdjęcia od tyłu. Mieszkając w Warszawie ciężko się tego wszystkiego wystrzec i tylko ich wypatrywać.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
lewa w górę 

- maniak69
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 5/3/2014, 14:57
- Lokalizacja: Warszawa
Ja może urozmaice temat innym pytaniem
zdarzyło sie wam żeby wam strzeliło fote z przodu, a dołaczyli do niego zdjęcie z kamery na najbliższym skrzyżowaniu na którym dopiero była tablica rejestracyjna z tyłu ?
Bo w innym wypadku można jeździć na pałę przed fotoraderem i to jeszcze z kartka z pozdrowieniami

zdarzyło sie wam żeby wam strzeliło fote z przodu, a dołaczyli do niego zdjęcie z kamery na najbliższym skrzyżowaniu na którym dopiero była tablica rejestracyjna z tyłu ?
Bo w innym wypadku można jeździć na pałę przed fotoraderem i to jeszcze z kartka z pozdrowieniami

Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
Z jednego fotoradaru to już mi pewnie założyli album ze zdjęciami, kilka skrzyżowań wstecz i w przód są kamery i nigdy nic mi nie przyszło a bywało, że miałem z niego 2 zdjęcia dziennie.
Nie mówię o masie innych zdjęć z centrum Wawy gdzie jest po kilkanaście kamer na każdym skrzyżowaniu.
Nie mówię o masie innych zdjęć z centrum Wawy gdzie jest po kilkanaście kamer na każdym skrzyżowaniu.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Może poważnie a może chce za chwilę zniszczyć nas jakimś rewolucyjną fotoradarową teorią i zapodał swój post żeby ktoś połknął przynętę.
Gdyby pytał poważnie, to odpowiadam - fotoradary łapią w tę stronę w którą ustawiony jest obiektyw!

Gdyby pytał poważnie, to odpowiadam - fotoradary łapią w tę stronę w którą ustawiony jest obiektyw!

They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Zanim dotrą do Wałbrzycha, zdąże się zestarzeć i dorobić ciężkiego, ospałego, powolnego choppera
Apropos fotoradarów, jak fotoradar zrobi zdjęcie dwóch równolegle jadących pojazdów to zdjęcie trafia z miejsca do kosza. To chyba jedyny znany mi przypadek gdzie działa zasada domniemania niewinności. Chociaż może to nie do końca to, a tylko świadomość straży miejskiej, że nic nie ugrają - bo każdy się wyprze. A z jeszcze innej strony, to nie zdziwiłbym się gdyby takie zdjęcia też wysyłali - a nuż ktoś się przestraszy i przyzna i take money

Apropos fotoradarów, jak fotoradar zrobi zdjęcie dwóch równolegle jadących pojazdów to zdjęcie trafia z miejsca do kosza. To chyba jedyny znany mi przypadek gdzie działa zasada domniemania niewinności. Chociaż może to nie do końca to, a tylko świadomość straży miejskiej, że nic nie ugrają - bo każdy się wyprze. A z jeszcze innej strony, to nie zdziwiłbym się gdyby takie zdjęcia też wysyłali - a nuż ktoś się przestraszy i przyzna i take money

They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
W przypadku, gdy w kadrze widać dwa pojazdy, zwykle bez problemu można wskazać, któremu z nich została zmierzona prędkość i to niezależnie od kierunków, w których się poruszały. Zwykle jest to dość proste i jednoznaczne ponieważ:
- wskazany jest numer pasa, po którym porusza się pojazd, np. Lane 1, 2, 3 do 6 (liczone od fotoradaru), a jeśli auto porusza się dwoma pasami jednocześnie - np. Lane 1-2.
- na zdjęciu może być widoczna kreska wskazująca, w które miejsce trafiła wiązka radarowa (rozwiązanie to jest stosowane w fotoradarach Fotorapid CM firmy Zurad).

MT-07
-
Marsjanin - Bywalec
- Posty: 797
- Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48
A dostał ktoś zdjęcie z jeżdzącego w nieoznakowanym fotoradaru (bez zatrzymania) ? Mnie ostatnio trochę nastraszyli artykułami, a tym, żeby ktoś foto dostał w realu z jeżdzącego samochodu jeszcze nigdy nie słyszałem. Może to jakas przeszłość sprzed dwóch lat ?
Yamaha FZR 1000
- vardana
- Świeżak
- Posty: 113
- Dołączył(a): 31/3/2014, 20:32
- Lokalizacja: Warszawa - bielany
O jakich fotoradarach Wy mówicie, które walą na raz w obie strony? Dajta mnie tu zdjęcie takiego urządzenia.
Tak mi się skojarzyło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... amery.html
Tak mi się skojarzyło: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... amery.html
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Angler napisał(a):ASR1927 nie wszystkie, te najnowsze (pudło, z kreską, a nie z kółkiem) łapią w obie strony. Info potwierdzone przez polizmajstra.
Może inaczej, łapią wszystkie pasy ruchu, jeżeli obiektyw fotoradaru będzie ustawiony w Twoją stronę, to Tobie zrobi zdjęcie z przodu, od tyłu będzie robił zdjęcia jadącym z naprzeciwka. Tak więc, jeżeli jedziesz "na obiektyw" to nie ma nawet technicznej możliwości, żeby dostać zdjęcie od tyłu

Marsjanin napisał(a):Ciekawe ile w tym prawdy
Fotoradary rejestrują pojazdy jadące z prędkością nie większą niż 250 km/h. Zostają one uwiecznione na zdjęciu dopiero przy przekroczeniu dopuszczalnej prędkości o 11 km/h. Nowoczesne fotoradary (MultaRadar CD) potrafią określić, którym pasem jechał pojazd, który przekroczył prędkość oraz w jakim kierunku się poruszał. Pojawienie się więc w kadrze więcej niż jednego auta nie jest problematyczne przy ustalaniu winowajcy. Fotoradary odróżniają również auta osobowe od ciężarowych, co umożliwia nałożenie mandatu w razie, gdy został przekroczony limit ciężaru pojazdu na danej drodze. Na podstawie zdjęcia
z fotoradaru kierowca może więc zostać ukarany nie tylko za zbyt szybką jazdę.
Nie tylko prędkość
Na zdjęciu mogą być widoczne również inne wykroczenia, np. jazda bez włączonych świateł lub rozmawianie w czasie jazdy przez telefon komórkowy, bez wykorzystania zestawu głośnomówiącego. Przykładowo, jeśli kierowca jechał za szybko, a do tego trzymał telefon przy uchu, kara którą otrzymałby za samo przekroczenie prędkości zostanie powiększona o dodatkowe 200 zł i 2 punkty karne. Zdziwieni wysokością kary mogą być także Ci, których fotoradar przyłapał na jeździe bez zapiętych pasów. Mandat powiększy się wówczas o 100 zł, a do tego otrzyma się jeszcze 2 punkty karne. Jednym zdjęciem można więc uzbierać sporą sumę do zapłacenia.
Stop, czerwone
Zdarza się, że kierowcy przyspieszają przed skrzyżowaniem, aby zdążyć przez nie przejechać jeszcze zanim zapali się czerwone światło. Niestety nie zawsze im się to udaje. Aby ukrócić takie praktyki, w niektórych miejscach ustawiane są fotoradary sprzężone z sygnalizacją świetlną i pętlami indukcyjnymi. W razie przejazdu na czerwonym urządzenie zrobi zdjęcie, na podstawie, którego wystawiony zostanie mandat. Warto mieć się na baczności, gdyż taki przejazd może negatywnie odbić się na zawartości naszego portfela i wzbogacić konto z punktami karnymi. Za niestosowanie się do sygnałów świetlnych grozi kara w wysokości od 300 do 500 zł mandatu oraz 6 punktów karnych. – Aby zminimalizować ryzyko otrzymania mandatu postanowiliśmy w naszej aplikacji dla kierowców podzielić przypomnienie o fotoradarze na 2 rodzaje – mówi Dawid Nowicki, z Yanosik.pl – Dzięki temu użytkownicy otrzymują osobne powiadomienie o fotoradarze lub kamerze rejestrującej przejazd na czerwonym świetle. Obecnie w naszym systemie znajduje się ok. 30 lokalizacji takich urządzeń. – dodaje.
Na dobrą sprawę, 90% jak nie więcej, jeżdżących po ziemi samochodów -bo to w zasadzie na puszki zasadzone są "bankomaty"- nie jest w stanie takich prędkości osiągnąć, a nawet jakby to 95% z nich ma limiter, więc technicznie nawet nie ma potrzeby, żeby łapał powyżej, kolejna sprawa, że FR są przewidziane -może nie koniecznie u nas- do pracy w miejscach szczególnie niebezpiecznych, w których zasadniczo też zapewne takich prędkości osiągnąć się nie da, oczywiście dla chcącego nic trudnego, ale 250km/h w miejscu, w którym stoi fotoradar jest nieosiągalne, bo jest to albo teren zabudowany z wąską drogą, przejściami dla pieszych itp, przy takiej prędkości droga staje się dziwnie wąska i zakończenie żywota to w zasadzie kwestia formalności

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
kolejna sprawa, że FR są przewidziane -może nie koniecznie u nas- do pracy w miejscach szczególnie niebezpiecznych, w których zasadniczo też zapewne takich prędkości osiągnąć się nie da, oczywiście dla chcącego nic trudnego, ale 250km/h w miejscu, w którym stoi fotoradar jest nieosiągalne, bo jest to albo teren zabudowany z wąską drogą, przejściami dla pieszych itp, przy takiej prędkości droga staje się dziwnie wąska i zakończenie żywota to w zasadzie kwestia formalności Wink.
no popatrz a u mnie w mieście jest radar na środku długiej 2 pasmowej prostej z ograniczeniem do 50

- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości