Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez PanSlimak » 8/3/2014, 22:48

Cześć. Po rozwaleniu w ciągu kilku godzin dwóch dętek w przednim kole postanowiłem, że zapytam bardziej doświadczonych od siebie (pewnie to mój pierwszy z wielu postów ale co tam).

Mój moto - Kawasaki KLX 250s. Kupione na weekendowe przejażdżki w lekkim terenie. Zarazem mój pierwszy motocykl. Doświadczenie motocyklowe zero, wiedza techniczna zero ale pracuję nad tym ;) Dosłownie po kilku godzinach używania motocykla złapałem z przodu kapcia - jak się okazało był naderwany wentyl. Wymiana dętki u wulkanizatora na porządną, grubą dętkę poleconą mi przez sprzedawcę w serwisie. Zabiłem ją w dwie godziny. Nie wiem jeszcze jakie są uszkodzenia. Jeżdżę jak nowicjusz czyli raczej spokojnie. Wymyśliłem sobie, że miałem za niskie ciśnienie w oponie (ok. 1 atm) a zdarzało mi się też wyjeżdżać na asfalt i jechać z dość dużą prędkością. W instrukcji jest 1.5 atm ale naczytałem się, że w terenie powinno być mniej, tyle, że zapomniałem, że asfaltu też nie omijam. Czy ciśnienie to może być przyczyna? Jaki znaleźć złoty środek na ciśnienie przy jeździe powiedzmy 30%asfalt, 70% lekki teren?


No i druga sprawa? Czy możecie polecić jakieś dętki (producent) do jazdy w lekkim terenie, ale nie 100 zł/sztukę i też nie jak najtańsze, tylko po prostu dobre i wystarczające, sprawdzone przez Was? Przykładowe linki mile widziane. Z góry dziękuję :)
Avatar użytkownika
PanSlimak
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/8/2013, 09:21


Postprzez kris514 » 8/3/2014, 23:07

Jeśli w drugiej dętce padł też wentyl to znaczy że ci się opona obróciła. W crossach stosuje się trzymaki do opon (poszukaj jak to wygląda) i wtedy nawet na całkowitym kapciu nie ma prawa zerwać wentyla, dodatkowo jak masz nakrętkę na wentylu to pozbądź się jej albo przynajmniej nie dokręcaj (bo minimalny ruch i zerwie )
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Centro » 9/3/2014, 09:12

Od ogłoszeń na tym forum jest osobny dział i tematy przyklejone. Landryss
Perfekcyjnie centruję koła motocyklowe
609716862
Centro
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/3/2014, 08:49
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez Street4Fun » 9/3/2014, 10:25

Dużo wołasz za dwa koła ?
Powiedz mi, jak to tam wygląda w praktyce jak mam jedną felgę lekko podbitą, można powiedzieć, że niewidoczne, aczkolwiek czy podczas centrowania nie ma to jakiegoś większego znaczenia ?
Dobrze się składa bo na dniach będzie potrzeba zapleść kilka kółek i zbieram informacje ;)
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez henio12323 » 9/3/2014, 11:07

prostujesz koła na jakis rolkach walcach cyz jak to sie tam robi ? czy tylko potrafisz zaszprychować i wycentrowac ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez striker02 » 9/3/2014, 18:18

Witam! Za ile teraz wyrwe w miare dobra dt 125 - zalezy mi na rejestracji. Widze ze w miare dobre sa za okolo 3,5 tys czy to jest wygorowana cena czy poczekac i szukac okazji? Mozecie podeslac kilka ogloszen najlepiej blisko mojego regionu to jest Gorlice i w odleglosci od miasta o 150km moze wiecej. Bylbym bardzo wdzieczny. Pozdro
striker02
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/2/2014, 19:36

Postprzez henio12323 » 9/3/2014, 20:39

ciezko powiedziec za ile, 3500 to cena za którą na pewno da sie wyrwac. ale zalezy co masz na mysli dobra, dla kogos dobra to moto prawie salonowe 5 tys km przebiegu, kilka rysek... a dla kogos to moto które samo jedzie o własnych siłach. szukaj na allegro i tablicy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez maniutek1996 » 10/3/2014, 19:16

Witam, do wymiany mam tarcze sprzęgłowe i sprężyny. http://allegro.pl/tarcze-sprzegla-sprze ... 35812.html na tej aukcji jest wymieniony mój model suzuki dr 125 sf42a 98r, ale w komplecie jest 5 tarcz, a dr ma 6 biegów i teraz nie wiem, czy te tarcze będą ok? Sprężyny powinny być ok http://allegro.pl/sprezyny-sprzeglowe-e ... 56574.html
Proszę o szybką odpowiedź, bo w sobotę chce zacząć sezon ;D z góry dzięki.
Pozdro.
PS: A co myślicie o tym? http://allegro.pl/tarcze-sprzeglo-sprez ... 39787.html
Niby jest 99-01r, ale z tego co pamiętam modele z tych roczników niczym się nie różnią, od mojego.
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez kris514 » 10/3/2014, 21:01

Co ma ilość biegów do ilości tarcz sprzęgłowych?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez maniutek1996 » 10/3/2014, 21:23

Pod względem mechaniki jestem kompletnie tępy :cry:
Już doczytałem, ze jedno z drugim nie ma nic wspólnego...
Avatar użytkownika
maniutek1996
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25/7/2013, 14:25

Postprzez Centro » 11/3/2014, 12:33

Witaj ,,Street4Fun”.
Dostosowuję się do sugestii klienta a w twoim przypadku to już widać, że będzie z rabatem, bo większa robota ( ilość kół ).
Na pewno będziesz zadowolony.
Jestem pod tel. Jak by, co.
Pozdrawiam.

Witaj ,,henio12323”.
Zaplatam i centrujÄ™.
Prostowanie walcarką i tak nie usuwa naprężeń powstałych w wyniku udaru.
Może lepiej jednak nową obręcz założyć?
Nie mamy dziewięciu żyć, nie jesteśmy kotami :-)
Pozdrawiam.
Perfekcyjnie centruję koła motocyklowe
609716862
Centro
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/3/2014, 08:49
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez striker02 » 13/3/2014, 18:10

Mozecie mi wymienic modele soft enduro 4t 250? Slyszalem tylko o klx ale jest to bardzo popularny motocykl i co za tym idzie - drogi. Jest jakas alternatywa?
striker02
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 27/2/2014, 19:36

Postprzez sylwek199888 » 13/3/2014, 19:31

Honda: xr250, xlr 250.
Kawasaki: KDX 250, KLX 250, KLR 250.
Suzuki: DR-Z 250.
Yamaha: WR 250R, TTR 250, XT 250.
Tu masz wszystko napisane przez Beavis: viewtopic.php?t=7951
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez cr 250 :P » 14/3/2014, 01:20

siema chlopaki ... jaki najlepszy sposob na wybicie starych tuleji w wahaczu ... zaznacze ze nigdzie blisko nie mam tutaj zadnej prasy a wybicie mlotkiem i nasadka odpada bo jest kosmicznie zapieczone
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez sylwek199888 » 14/3/2014, 15:31

Weź porządnie spryskaj wd-40 (lub czymś podobnym) i spróbuj wybić to młotkiem, a jak masz duża zamrażalkę to włóż na noc ten wahacz na jedną nic i jak wyjmiesz to odrazy spróbuj wybić.
sylwek199888
Świeżak
 
Posty: 300
Dołączył(a): 13/8/2012, 20:43
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez Street4Fun » 14/3/2014, 15:34

Jesteś pewien, że o tuleje chodzi ?
Tulejki powinny wyjść, a właściwie wypaść podczas wyciągania.
Chyba, że tobie chodzi o łożyska, to kombinuj z opalarką - podgrzej miejsce łożysk od zewnątrz i wybijaj.
Jeszcze możesz użyć większego młotka.

Ja bym uważał na wybijanie łożysk, bo zetniesz łożysko, to i na prasie możesz już ich nie wyciągnąć.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez cr 250 :P » 14/3/2014, 16:32

wlasnie tuleje mi same wypadly jak sciaglem wahacz a lozysk juz nie bylo zostala takaa tuleja z cienkimi sciankami ta ostatnia i nie moge se poradzic i piluje ale 3 brzeszczoty juz zajechalem ... a to chyba poprzedni wlasciciel przy tym grzebal poniewaz nawet wahacz nie byl przykrecony tylko nakretka tak nalozona i teraz mam wielki problem 2 dzien z tym walcze moze nagrzejee ...
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez cr 250 :P » 14/3/2014, 17:05

wpadlem na pomysl zeby isc do jakiegos tokarza zeby mi te cienkie sciany tuleji stoczyl jakos .... moze sie uda a jak nie to zostaje nowy wahacz do kupienia
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Postprzez Street4Fun » 14/3/2014, 17:51

No, to już załatwiłeś sobie więcej roboty :D
Teraz możesz jeszcze przecinakiem coś działać, ponaginaj ścianki z jednej strony tym przecinakiem, lub czymś innym, żeby było o co zaprzeć np. nasadkę, potem to na prasę tylko ! ;)
Nic tam nie tocz, bo jak sobie wahacz załatwisz, to już nie będziesz miał wyjścia i będziesz musiał nowy kupić.

Miałem podobnie, też mi ścianki zostały w wahaczu, generalnie łożyska były w opłakanym stanie, więc tylko po wyciągnięciu samego wahacza łożyska się po prostu same wysypały. Podczas wybijania z łożysk zrobiły się żyletki, trzeba był ponaginać jakoś, żeby to potem wyprasować.
Avatar użytkownika
Street4Fun
Bywalec
 
Posty: 503
Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez cr 250 :P » 14/3/2014, 19:00

no u mnie jest podobna sytuacja ... rozebralem wahacz i wszystko sie samo posypalo .... jutro pojde po pare brzeszczotow i ponacinam a pozniej bd walczyl przecinakiem i nasadkami ale juz wiem ze szybko sie z tym nie uporam ....
cr 250 :P
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3/2/2014, 13:53

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê