Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
sadzac po opisie masz sx125, a na takie rzeczy bardziej exc pasuje, tylko pojemnosc wybierz przejec sie exc 125, potem exc 200 i stwierdz czego oczekujesz
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
No tak mam SX dlatego że wyrwałem w dobrym stanie a EXC ciężko znaleźc w takiej pojemności i cenie.
Jeździłem EXC 450 który mi pasuje ale nie wyrwe takiego za tą kase a nie mam nikogo kto ma w pobliżu exc125/200
CRF250 też przyjemny motorek, moc taka jak SX ale inna charakterystyka to dość fajnie sie jechało.
Co o tym sądzisz? I co najlepiej wymienić w takim 4t po zakupie? tłok rozrząd ew. zawory?
Jeździłem EXC 450 który mi pasuje ale nie wyrwe takiego za tą kase a nie mam nikogo kto ma w pobliżu exc125/200
CRF250 też przyjemny motorek, moc taka jak SX ale inna charakterystyka to dość fajnie sie jechało.
Co o tym sądzisz? I co najlepiej wymienić w takim 4t po zakupie? tłok rozrząd ew. zawory?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
Jeśli chcesz 2t (zawsze jak trafisz na minę to mniej wydasz na remont) to właśnie o exc 200 słyszałem że ma mocniejszy dół niż exc 250 (mam sx 200 i widzę jaki elastyczny ). Po zakupie motocykla najlepiej go rozebrać na części pierwsze i składać wymieniając co potrzebne Jeszcze zostaje kwestia tego czy jakiegoś 4t w dobrym stanie wyrwiesz za te pieniądze i czy ci się podoba ta nie agresywna charakterystyka oddawania mocy (porównują tak samo mocny motocykl w 2t).
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
No wlasnie 4t mi sie podoba jak chodzi o charakterystyke ale czy nie zjedzą mnie koszty przy poważniejszej awarii bo 2t to nie jest gdzie cylek tłok korba i do domu
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
No właśnie zależy mi bardzo na tym żeby był to motocykl bardzo wytrzymały wszystko inne jest dla mnie 2planowe
i chciałbym żeby nadawał się na imprezy enduro ... takie hard teren .... a co do chińczyka to wole już chodzić z buta niż kupić taki syf .... a co do DR'ki i tej DR-Z'ki to mam małe wątpliwości pod względem tego że Suzuki moim zdaniem jest gorsze od np Hondy/Yamahy może to zbytnie uprzedzenie/stereotyp ....(proszę o jakieś opinie)
A 2 sprawa która nie daje mi spać to 4t obawiam się że 4t są trudniejsze w serwisowaniu takim domowym (nigdy nie miałem niczego w 4t) i nie będę w stanie nic w nim zrobić sam szczególnie chodzi mi o zawory (czy mam racje czy wystarczy wydać trochę kasy na odpowiedni sprzęt serwisowy i da się go zrobić w domu ??)(trochę kasy do 500zl)
i chciałbym żeby nadawał się na imprezy enduro ... takie hard teren .... a co do chińczyka to wole już chodzić z buta niż kupić taki syf .... a co do DR'ki i tej DR-Z'ki to mam małe wątpliwości pod względem tego że Suzuki moim zdaniem jest gorsze od np Hondy/Yamahy może to zbytnie uprzedzenie/stereotyp ....(proszę o jakieś opinie)
A 2 sprawa która nie daje mi spać to 4t obawiam się że 4t są trudniejsze w serwisowaniu takim domowym (nigdy nie miałem niczego w 4t) i nie będę w stanie nic w nim zrobić sam szczególnie chodzi mi o zawory (czy mam racje czy wystarczy wydać trochę kasy na odpowiedni sprzęt serwisowy i da się go zrobić w domu ??)(trochę kasy do 500zl)
- Marcin5632
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 12/1/2014, 21:50
Witam, moto na las i tor 3,4 razy w miesiącu. Myślę nad EXC ale 125 czy 200 a może 250, chyba że WR ale ciężko znaleść ? i nie chcę co 5 moto godz. wymieniać oleje. najlepiej 2t ;D
Dziękuje
- Uśmiech na Mordzie
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 3/1/2014, 18:26
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Uśmiech na Mordzie napisał(a): i nie chcę co 5 moto godz. wymieniać oleje. najlepiej 2t ;D
Co 5 mth nie, ale co 10 już wskazane. Sądząc po pytaniu 250 w 2t odpada. Szukaj jakiejś setki 2t albo 250 4t w zależności od budżetu. Jak więcej las niż tor to coś typu exc, wr jak tor i czasem las to i crossówka typu sx, yz też się nada.
Ktoś pytał co w trudniejszy teren. Jeśli masz jakieś doświadczenie to 250 2t albo 450 4t. Sam teraz sprzedaję 450 bo jeżdżę raczej na torze i po prostu jest za dużo. Gdybym jeździł po lasach polach itp zostawił bym 450 bo tu nadwyżka mocy nie przeszkadza i nie trzeba być Błażusiakiem żeby sobie z nią poradzić.
Serwis w 4t nie jest taki straszny jak się słucha. Przy amatorskiej jeździe olej i zawory co jakieś 10mth. Jak ktoś nie ma doświadczenia z 4t istnieją jeszcze proste konstrukcje z regulacją zaworów na śruby jak np KTMy do 2006 roku.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Więc gdy kupie taką crf 250/450, wymienie tłok zawory rozrząd itp to polatam sezon na tych czesciach? oczywiscie przy terminowych regulacjach i wymianach płynów
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
Nawet dłużej niż sezon. Zaworów nie wymieniasz z każdą wymianą tłoka. Tłok przy amatorskiej jeździe śmiało wytrzyma 2 sezony. No chyba że będziesz latał dzień dnia w miesiąc zrobisz 100 godzin
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Właśnie o to mi chodziło
To chyba zdecyduje sie na coś typu CRF i po zakupie zrobie remont żeby mieć pewne moto.
Niee no wiadomo że tyle latać nie będe , weekend no ewentualnie troche więcej jak czas pozwoli
To chyba zdecyduje sie na coś typu CRF i po zakupie zrobie remont żeby mieć pewne moto.
Niee no wiadomo że tyle latać nie będe , weekend no ewentualnie troche więcej jak czas pozwoli
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
Jeszcze weź pod uwagę że MTH to nie jest godzina zegarowa i zazwyczaj leci dużo wolniej.
Jak cię interesuje 450 to zajrzyj do ogłoszeń offroadowych, wrzuciłem tam pewne moto po remoncie.
Jak cię interesuje 450 to zajrzyj do ogłoszeń offroadowych, wrzuciłem tam pewne moto po remoncie.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
W tej 450 sÄ… AÅ» 4 biegi I w niczym to nie przeszkadza
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Nie badałem nigdy ale nawet przy endurzeniu nie było za mało. Myślę że w granicach 120-130. Zawsze można podnieść V-max zmieniając przełożenie zębatkami.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
jeżeli mowa o jeździe po torze crossowym to sprzęt bardzo dobry. w zasadzie kazda 250tka w 4T na tor bedzie git. czy to yzf czy crfka sxf rmz itp itd. wszystko warte polecenia. no i głowny wyznacznyk czy sie opłaca czy nie to stan techniczny konkretnego egzemplarza.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
bardziej jazda weekendowa po okolicznych pustkowiach polnych bo myslalem o Varadero ale to wiaze sie z rejestracja itd a tu bardziej chodzi mi o czysta satysfakcje z jazdy a czy ogolnie ciezka w utrzymaniu jest Yamaha jezeli chodzi o offroad?
- Spidey
- Świeżak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 3/10/2008, 20:18
- Lokalizacja: Wrocław
wiec kompletnie źle wybrałeś. varadero to porażka w teren. yzf to motocykl na tor, nie nadaje sie do lasów po na pola. szukaj enduro, czyli z mozliwoscią zarejestrowania ale mozesz szukać modelu bez papierów, nawet bez lamp aby zawieszenie i silnik i koło było z enduro tutaj masz do wyboru ktma EXC, yamaha WR F, na początek to i suzuki DRZ 400 by wystarczyła, mocowo nieźle wygląda, ale koszta remontów są ponad polłowe nizsze niz w przypadku crossówki czy hard enduro jakim jest np EXC. no i jeżeli to nie ma byc techniczne latanie, tylko tak o weekendowa jazda to DRZ sie nadaje w 100% ile masz kasy na zakup ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości