Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
Advertisement
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez kris514 » 14/1/2014, 12:43

sadzac po opisie masz sx125, a na takie rzeczy bardziej exc pasuje, tylko pojemnosc wybierz przejec sie exc 125, potem exc 200 i stwierdz czego oczekujesz
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez dawidsx » 14/1/2014, 12:54

No tak mam SX dlatego że wyrwałem w dobrym stanie a EXC ciężko znaleźc w takiej pojemności i cenie.
Jeździłem EXC 450 który mi pasuje ale nie wyrwe takiego za tą kase a nie mam nikogo kto ma w pobliżu exc125/200
CRF250 też przyjemny motorek, moc taka jak SX ale inna charakterystyka to dość fajnie sie jechało.
Co o tym sądzisz? I co najlepiej wymienić w takim 4t po zakupie? tłok rozrząd ew. zawory?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23


Postprzez kris514 » 14/1/2014, 15:12

Jeśli chcesz 2t (zawsze jak trafisz na minę to mniej wydasz na remont) to właśnie o exc 200 słyszałem że ma mocniejszy dół niż exc 250 :D (mam sx 200 i widzę jaki elastyczny :D). Po zakupie motocykla najlepiej go rozebrać na części pierwsze i składać wymieniając co potrzebne :D Jeszcze zostaje kwestia tego czy jakiegoś 4t w dobrym stanie wyrwiesz za te pieniądze i czy ci się podoba ta nie agresywna charakterystyka oddawania mocy (porównują tak samo mocny motocykl w 2t).
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez dawidsx » 14/1/2014, 15:30

No wlasnie 4t mi sie podoba jak chodzi o charakterystyke ale czy nie zjedzą mnie koszty przy poważniejszej awarii bo 2t to nie jest gdzie cylek tłok korba i do domu :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Marcin5632 » 14/1/2014, 16:48

No właśnie zależy mi bardzo na tym żeby był to motocykl bardzo wytrzymały wszystko inne jest dla mnie 2planowe
i chciałbym żeby nadawał się na imprezy enduro ... takie hard teren .... a co do chińczyka to wole już chodzić z buta niż kupić taki syf .... a co do DR'ki i tej DR-Z'ki to mam małe wątpliwości pod względem tego że Suzuki moim zdaniem jest gorsze od np Hondy/Yamahy może to zbytnie uprzedzenie/stereotyp ....(proszę o jakieś opinie)
A 2 sprawa która nie daje mi spać to 4t obawiam się że 4t są trudniejsze w serwisowaniu takim domowym (nigdy nie miałem niczego w 4t) i nie będę w stanie nic w nim zrobić sam szczególnie chodzi mi o zawory (czy mam racje czy wystarczy wydać trochę kasy na odpowiedni sprzęt serwisowy i da się go zrobić w domu ??)(trochę kasy do 500zl)
Marcin5632
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 12/1/2014, 21:50

Postprzez UÅ›miech na Mordzie » 14/1/2014, 19:07

Witam, moto na las i tor 3,4 razy w miesiącu. Myślę nad EXC ale 125 czy 200 a może 250, chyba że WR ale ciężko znaleść ? i nie chcę co 5 moto godz. wymieniać oleje. najlepiej 2t ;D
Dziękuje
Uśmiech na Mordzie
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3/1/2014, 18:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 11:09

Uśmiech na Mordzie napisał(a): i nie chcę co 5 moto godz. wymieniać oleje. najlepiej 2t ;D


Co 5 mth nie, ale co 10 już wskazane. Sądząc po pytaniu 250 w 2t odpada. Szukaj jakiejś setki 2t albo 250 4t w zależności od budżetu. Jak więcej las niż tor to coś typu exc, wr jak tor i czasem las to i crossówka typu sx, yz też się nada.

Ktoś pytał co w trudniejszy teren. Jeśli masz jakieś doświadczenie to 250 2t albo 450 4t. Sam teraz sprzedaję 450 bo jeżdżę raczej na torze i po prostu jest za dużo. Gdybym jeździł po lasach polach itp zostawił bym 450 bo tu nadwyżka mocy nie przeszkadza i nie trzeba być Błażusiakiem żeby sobie z nią poradzić.

Serwis w 4t nie jest taki straszny jak się słucha. Przy amatorskiej jeździe olej i zawory co jakieś 10mth. Jak ktoś nie ma doświadczenia z 4t istnieją jeszcze proste konstrukcje z regulacją zaworów na śruby jak np KTMy do 2006 roku.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dawidsx » 15/1/2014, 13:30

Więc gdy kupie taką crf 250/450, wymienie tłok zawory rozrząd itp to polatam sezon na tych czesciach? oczywiscie przy terminowych regulacjach i wymianach płynów
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 13:38

Nawet dłużej niż sezon. Zaworów nie wymieniasz z każdą wymianą tłoka. Tłok przy amatorskiej jeździe śmiało wytrzyma 2 sezony. No chyba że będziesz latał dzień dnia w miesiąc zrobisz 100 godzin :D
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dawidsx » 15/1/2014, 14:34

Właśnie o to mi chodziło :D
To chyba zdecyduje sie na coś typu CRF i po zakupie zrobie remont żeby mieć pewne moto.
Niee no wiadomo że tyle latać nie będe , weekend no ewentualnie troche więcej jak czas pozwoli :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 14:56

Jeszcze weź pod uwagę że MTH to nie jest godzina zegarowa i zazwyczaj leci dużo wolniej.

Jak cię interesuje 450 to zajrzyj do ogłoszeń offroadowych, wrzuciłem tam pewne moto po remoncie.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dawidsx » 15/1/2014, 15:04

Byłbym zainteresowany, musze tylko zrobić zdjęcia i sprzedać moją setke ;)

Aaaa...
Jest to 4 czy 5 biegowy motor?
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 15:51

W tej 450 sÄ… AÅ» 4 biegi :D I w niczym to nie przeszkadza :)
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dawidsx » 15/1/2014, 15:54

Ookej :D A jaki v-max mierzyłeś czy latałeś tylko tor? bo moja setka leci 110 a to za mało jak czasem jest kawałek prostej i gubie inne motory :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Landryss25 » 15/1/2014, 15:56

Nie badałem nigdy ale nawet przy endurzeniu nie było za mało. Myślę że w granicach 120-130. Zawsze można podnieść V-max zmieniając przełożenie zębatkami.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dawidsx » 15/1/2014, 16:00

okej dzieki za odpowiedz
tak jak mowilem bylbym zainteresowany tylko szukam kupca sx'a :D
2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
Avatar użytkownika
dawidsx
Świeżak
 
Posty: 416
Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23

Postprzez Spidey » 19/1/2014, 23:15

Co sadzicie o Yamaha YZF 250 dla obeznanego juz motocyklisty lecz jako pierwszy w przygodzie z crossami. nie planuje jakichs jazd wyczynowych itd. Badz jaki inny mozecie polecic? dzieki za odp
Spidey
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 3/10/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 19/1/2014, 23:29

jeżeli mowa o jeździe po torze crossowym to sprzęt bardzo dobry. w zasadzie kazda 250tka w 4T na tor bedzie git. czy to yzf czy crfka sxf rmz itp itd. wszystko warte polecenia. no i głowny wyznacznyk czy sie opłaca czy nie to stan techniczny konkretnego egzemplarza.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Spidey » 19/1/2014, 23:53

bardziej jazda weekendowa po okolicznych pustkowiach polnych :P bo myslalem o Varadero ale to wiaze sie z rejestracja itd a tu bardziej chodzi mi o czysta satysfakcje z jazdy :D a czy ogolnie ciezka w utrzymaniu jest Yamaha jezeli chodzi o offroad?
Spidey
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 3/10/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 20/1/2014, 11:01

wiec kompletnie źle wybrałeś. varadero to porażka w teren. yzf to motocykl na tor, nie nadaje sie do lasów po na pola. szukaj enduro, czyli z mozliwoscią zarejestrowania ale mozesz szukać modelu bez papierów, nawet bez lamp aby zawieszenie i silnik i koło było z enduro :) tutaj masz do wyboru ktma EXC, yamaha WR F, na początek to i suzuki DRZ 400 by wystarczyła, mocowo nieźle wygląda, ale koszta remontów są ponad polłowe nizsze niz w przypadku crossówki czy hard enduro jakim jest np EXC. no i jeżeli to nie ma byc techniczne latanie, tylko tak o weekendowa jazda to DRZ sie nadaje w 100% ile masz kasy na zakup ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê