FZS 600 99r bierze olej?
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
FZS 600 99r bierze olej?
Witam kolegów
Mam małe pytanko, a mianowicie : Przez sezon 2013 dolałem do fzs ok 1.2 litra oleju. Czy to dużo? Czytałem gdzieś, że te silniki lubią nieraz sobie więcej oleju spalić. Ale czy aż tyle? Silnik chodzi normalnie, nie dymi w ogóle, nawet na zejściu z obrotów. Fakt, że użytkuje go dość intensywnie, często latam na tor do Torunia i po okolicy. W sumie w sezonie jakies 6-8 tys km. Jest zima, wole teraz coś pogrzebać niż mam mieć problemy w sezonie.
To jak z tym olejem?
Mam małe pytanko, a mianowicie : Przez sezon 2013 dolałem do fzs ok 1.2 litra oleju. Czy to dużo? Czytałem gdzieś, że te silniki lubią nieraz sobie więcej oleju spalić. Ale czy aż tyle? Silnik chodzi normalnie, nie dymi w ogóle, nawet na zejściu z obrotów. Fakt, że użytkuje go dość intensywnie, często latam na tor do Torunia i po okolicy. W sumie w sezonie jakies 6-8 tys km. Jest zima, wole teraz coś pogrzebać niż mam mieć problemy w sezonie.

Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
spotkałem się z opinią że jak kręcisz w czerwone to każdy silnik weźmie trochę oleju, jednak 1.2l na 8kkm to dla mnie za dużo. jaki masz przebieg i jaki olej? motocykl się gdzieś nie poci?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Przebieg 55 tys a olej to Castrol Power 1 10w40, z silnika nic nie wycieka, w pełni szczelny
Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ogólnie gadałem ze znajomym mechanikiem, mówił że moto może spalać olej pod obciążeniem więc na postoju tego nie zauważysz, zmieniłbym przede wszystkim olej na motula 5100 i jeśli nie pomoże to chyba czas rozstać się z moto...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
generalnie, jak się daje w palnik, to olej znika... Nie które silniki lubią go bardziej inne mniej... Jeśli uważasz, że pije go za dużo, to możesz wykonać prosty zabieg, który likwiduje nagar z pierścieni olejowych... Przed wymianą oleju, wykręć świece, a cylindry zalej naftą... Możesz pozostawić korek spustowy oleju wykręcony i michę pod tym, nafta w większości powinna się przez noc przesączyć. Po dobie-dwóch, przekręć kilka razy rozrusznikiem, bez świec, silnik powinien wyrzucić resztkę nafty... Zakładasz świece, zalewasz nowy olej i lecisz się bryknąć.
Operacja ta rozpuszcza nagar i luzuje pierścienie olejowe...
Inna opcja to picie oleju przez uszczelniacze olejowe... Tutaj to już tylko wymiana
Operacja ta rozpuszcza nagar i luzuje pierścienie olejowe...
Inna opcja to picie oleju przez uszczelniacze olejowe... Tutaj to już tylko wymiana
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
melvin - czemu pozegnac sie z moto. 1.5 litra na sezon to jeszcze nie majątek... ludzie smigają trupami, że co jakas traska to butelka oleju w plecak i ganiają dalej. aby dbac częsciej o wymiane swiecy zeby nie zawiodła o ile zauwazalnie zaczyna brać olej i mozna ganiać. ale warto sprawdzic stan uszczelniaczy zaworowych jak ktos lubi grzebać, czynnosc średnio skomplikowana.
mozesz zalewać inny olej albo przesiasc sie na mineralny. ale moim zdaniem lepiej dolewac i miec półsyntetyk niż lać gorszy pod względem parametrów olej i go nie dolewac
mozesz zalewać inny olej albo przesiasc sie na mineralny. ale moim zdaniem lepiej dolewac i miec półsyntetyk niż lać gorszy pod względem parametrów olej i go nie dolewac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jak pali olej jak 2t to już źle mi 929 mimo pałowania nie brała oleju, dosłownie lałem 4l i nie sprawdzałem od wymiany do wymiany, to dlatego cenię sobie ten model za idioto odporność.
ale nie o tym w temacie. ogólnie nie wiem jak u was ale w PT nie uznaje się innego oleju niż motul.
ale nie o tym w temacie. ogólnie nie wiem jak u was ale w PT nie uznaje się innego oleju niż motul.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Czyli w końcu jaki olej nalać? Motul rozumiem jest ten lepszy? Zawsze lałem castrola także może coś się zmieni.
Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: FZS 600 99r bierze olej?
daniel9970 napisał(a):Mam małe pytanko, a mianowicie : Przez sezon 2013 dolałem do fzs ok 1.2 litra oleju. Czy to dużo?
Chyba dużo, bo ja swojego FZS 600 nie oszczędzam a nigdy oleju nie dolewałem, jeżdżę od wymiany do wymiany i pod koniec sezonu zawsze widać olej w wzierniku, robię około 4-5 tys na sezon.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
-
power_bit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
rekord kumpla to litr na 2000 km
1,5 to nie dużo chyba ze jeździsz zgodnie z przepisami to wtedy dużo :0 jak walisz pod czerwone to mało
wlej motul endurance
oleju zacznie brać mniej
Kopci przy schodzeniu z obrotów ?? - uszczelniacze
Kopci jak wchodzisz na obroty- pierścienie
lej tani olej jakies 15w50 nawet i mineral bez znaczenia samochodowy moze być, zmieniaj regularnie z filtrem co 5 tys pojeździsz jeszcze długo, jesli ma moc, odpala to nic sie nie dzieje
Kurde szkoda ze nie wiedzialem o tej nafcie bo mialem tloki na wierzchu to bym bezpośrednio polał eh
nie słyszałem o tym patencie

1,5 to nie dużo chyba ze jeździsz zgodnie z przepisami to wtedy dużo :0 jak walisz pod czerwone to mało
wlej motul endurance

Kopci przy schodzeniu z obrotów ?? - uszczelniacze
Kopci jak wchodzisz na obroty- pierścienie
lej tani olej jakies 15w50 nawet i mineral bez znaczenia samochodowy moze być, zmieniaj regularnie z filtrem co 5 tys pojeździsz jeszcze długo, jesli ma moc, odpala to nic sie nie dzieje
Kurde szkoda ze nie wiedzialem o tej nafcie bo mialem tloki na wierzchu to bym bezpośrednio polał eh

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
RUTRA.RD napisał(a):
lej tani olej jakies 15w50 nawet i mineral bez znaczenia samochodowy moze być, zmieniaj regularnie z filtrem co 5 tys pojeździsz jeszcze długo,
w inne słowa nie da się tego ubrać,

może jeszcze niech doda poxiliny żeby się sprzęgło nie ślizgało?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Melvin o co ci chodzi ?? brak wiedzy ??
chyba ze 250 tys km zrobione motocyklem na oleju to ciężarówek nie jest wymiernym przykładem ze olej to olej
ale czego po tym forum sie mozna spodziewać
Udowodnij ze sie myle



Udowodnij ze sie myle

TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
skoro wszystkie oleje to to samo to lej nawet kujawski, ja doświadczyłem tego że nawet nowe sprzęgło w R1 potrafi się ślizgać na castrolu przeznaczonym do motocykli, a po zmianie oleju na 5100 problem zniknął...
Oleje samochodowe nie mają dodatków do mokrych sprzęgieł (mniejsza lepkość)więc się nie nadają. 250kkm na moto, szacun że tak daleko jeździsz...
BTW. daj nazwę twojego konta na allegro żebym przypadkiem jakiegoś sprzęta po tobie nie kupił... inne silniki stwarzają inne warunki i temperatury pracy dla oleju więc i oleje muszą się różnić. Nigdy w żadnej instrukcji nie spotkałem się z tym żeby producent zalecał obojętnie jaki olej.
do tego oleje przeznaczone do silników diesela mają więcej środków płuczących silnik więc może dojść do tego do czego dochodzi po zalaniu moto jeżdżącego na półsyntetyku fullsyntetykiem...
Na przykładzie John deera mogę ci powiedzieć ze nawet przy wymianie oleju hydraulicznego trzeba zwracać uwagę na jego parametry, ludzie wymieniali oleje na najtańsze bo do skrzyni wchodzi około 60l oleju, odpalali maszynęi nawet na pusto nic się nie działo, tzn hydraulika nie pracowała, z oleju robiła się piana i kasa wywalona w błoto, po zalaniu starego lub zalecanego oleju problem ustępował od razu. Sptokałem kilka takich przypadków.
może ten olej z ciężarówki który zastosowałeś w jakiś sposób odpowiada parametrom oleju motocyklowego, ale obstawiam że po zalaniu jakiegoś taniego mineralnego badziewia ani wysilony motocyklowy silnik zbyt długo nie pożyje, zwłaszcza przy intensywnej eksploatacji, ani sprzęgło nie bedzie lepiło tak jak powinno.
Oleje samochodowe nie mają dodatków do mokrych sprzęgieł (mniejsza lepkość)więc się nie nadają. 250kkm na moto, szacun że tak daleko jeździsz...
BTW. daj nazwę twojego konta na allegro żebym przypadkiem jakiegoś sprzęta po tobie nie kupił... inne silniki stwarzają inne warunki i temperatury pracy dla oleju więc i oleje muszą się różnić. Nigdy w żadnej instrukcji nie spotkałem się z tym żeby producent zalecał obojętnie jaki olej.
do tego oleje przeznaczone do silników diesela mają więcej środków płuczących silnik więc może dojść do tego do czego dochodzi po zalaniu moto jeżdżącego na półsyntetyku fullsyntetykiem...
Na przykładzie John deera mogę ci powiedzieć ze nawet przy wymianie oleju hydraulicznego trzeba zwracać uwagę na jego parametry, ludzie wymieniali oleje na najtańsze bo do skrzyni wchodzi około 60l oleju, odpalali maszynęi nawet na pusto nic się nie działo, tzn hydraulika nie pracowała, z oleju robiła się piana i kasa wywalona w błoto, po zalaniu starego lub zalecanego oleju problem ustępował od razu. Sptokałem kilka takich przypadków.
może ten olej z ciężarówki który zastosowałeś w jakiś sposób odpowiada parametrom oleju motocyklowego, ale obstawiam że po zalaniu jakiegoś taniego mineralnego badziewia ani wysilony motocyklowy silnik zbyt długo nie pożyje, zwłaszcza przy intensywnej eksploatacji, ani sprzęgło nie bedzie lepiło tak jak powinno.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Ja powiem tak. Zostań przy oleju półsyntetycznym i nie płucz niczym silnika.
Jeśli na 6-8tyś. wziął Ci 1.2l to tak na prawdę ciężko powiedzieć czy dużo czy mało. Nawet jak moto wyjeżdżają z fabryki to jeden będzie brał a drugi nie. Były przypadki że chyba nowe CBR 1000 potrafiły palić litra na 1000-2000km.
Jeśli chodzi o przyczynę znikania oleju obstawiałbym uszczelniacze zaworowe.
Jeśli na 6-8tyś. wziął Ci 1.2l to tak na prawdę ciężko powiedzieć czy dużo czy mało. Nawet jak moto wyjeżdżają z fabryki to jeden będzie brał a drugi nie. Były przypadki że chyba nowe CBR 1000 potrafiły palić litra na 1000-2000km.
Jeśli chodzi o przyczynę znikania oleju obstawiałbym uszczelniacze zaworowe.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Landrys SC59 w pierwszym wypuście miało wadę pierścieni odolejających, pękały czy coś i chyba nawet zrobili akcję serwisową.
Jakiś czas temu spotkałem się z opinią że nowe silniki mają wyższą normę zużycia oleju, już w fiacie marea 1.6 16v 97r. miałem normę producenta 1l/10 000km a w praktyce mimo w miarę możliwości agresywnej jazdy i do tego na gazie przez 100 000km i przebiegu 212000 nie brała oleju wcale. Jednak to stara jednostka i nie o niej tu mowa, otóż nowe silniki podobno mają większą normę zużycia oleju po to żeby silnik w czasie 10kkm od wymiany do wymiany dostawał dawkę orzeźwienia w postaci dolewki świeżego oleju a co za tym idzie parametry oleju mają się aż tak drastycznie nie zbliżać do granicy zerwania filmu olejowego...
mimo wszystko dla mnie ten 1l/10 000km jest akceptowalnym zużyciem, powyżej tego szukałbym już jakiejś usterki, być może tak jak piszecie u autora uszczelniacze zaworowe się posypały ale najpierw zalałbym 5100 i zobaczył co się stanie jeśli nadal będzie znikał olej szukałbym usterek w uszczelnieniach.
Jakiś czas temu spotkałem się z opinią że nowe silniki mają wyższą normę zużycia oleju, już w fiacie marea 1.6 16v 97r. miałem normę producenta 1l/10 000km a w praktyce mimo w miarę możliwości agresywnej jazdy i do tego na gazie przez 100 000km i przebiegu 212000 nie brała oleju wcale. Jednak to stara jednostka i nie o niej tu mowa, otóż nowe silniki podobno mają większą normę zużycia oleju po to żeby silnik w czasie 10kkm od wymiany do wymiany dostawał dawkę orzeźwienia w postaci dolewki świeżego oleju a co za tym idzie parametry oleju mają się aż tak drastycznie nie zbliżać do granicy zerwania filmu olejowego...
mimo wszystko dla mnie ten 1l/10 000km jest akceptowalnym zużyciem, powyżej tego szukałbym już jakiejś usterki, być może tak jak piszecie u autora uszczelniacze zaworowe się posypały ale najpierw zalałbym 5100 i zobaczył co się stanie jeśli nadal będzie znikał olej szukałbym usterek w uszczelnieniach.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości