FZS 600 99r bierze olej?
Posty: 36
• Strona 2 z 2 • 1, 2
skoro wszystkie oleje to to samo to lej nawet kujawski, ja doświadczyłem tego że nawet nowe sprzęgło w R1 potrafi się ślizgać na castrolu przeznaczonym do motocykli, a po zmianie oleju na 5100 problem zniknął...
Oleje samochodowe nie mają dodatków do mokrych sprzęgieł (mniejsza lepkość)więc się nie nadają. 250kkm na moto, szacun że tak daleko jeździsz...
BTW. daj nazwę twojego konta na allegro żebym przypadkiem jakiegoś sprzęta po tobie nie kupił... inne silniki stwarzają inne warunki i temperatury pracy dla oleju więc i oleje muszą się różnić. Nigdy w żadnej instrukcji nie spotkałem się z tym żeby producent zalecał obojętnie jaki olej.
do tego oleje przeznaczone do silników diesela mają więcej środków płuczących silnik więc może dojść do tego do czego dochodzi po zalaniu moto jeżdżącego na półsyntetyku fullsyntetykiem...
Na przykładzie John deera mogę ci powiedzieć ze nawet przy wymianie oleju hydraulicznego trzeba zwracać uwagę na jego parametry, ludzie wymieniali oleje na najtańsze bo do skrzyni wchodzi około 60l oleju, odpalali maszynęi nawet na pusto nic się nie działo, tzn hydraulika nie pracowała, z oleju robiła się piana i kasa wywalona w błoto, po zalaniu starego lub zalecanego oleju problem ustępował od razu. Sptokałem kilka takich przypadków.
może ten olej z ciężarówki który zastosowałeś w jakiś sposób odpowiada parametrom oleju motocyklowego, ale obstawiam że po zalaniu jakiegoś taniego mineralnego badziewia ani wysilony motocyklowy silnik zbyt długo nie pożyje, zwłaszcza przy intensywnej eksploatacji, ani sprzęgło nie bedzie lepiło tak jak powinno.
Oleje samochodowe nie mają dodatków do mokrych sprzęgieł (mniejsza lepkość)więc się nie nadają. 250kkm na moto, szacun że tak daleko jeździsz...
BTW. daj nazwę twojego konta na allegro żebym przypadkiem jakiegoś sprzęta po tobie nie kupił... inne silniki stwarzają inne warunki i temperatury pracy dla oleju więc i oleje muszą się różnić. Nigdy w żadnej instrukcji nie spotkałem się z tym żeby producent zalecał obojętnie jaki olej.
do tego oleje przeznaczone do silników diesela mają więcej środków płuczących silnik więc może dojść do tego do czego dochodzi po zalaniu moto jeżdżącego na półsyntetyku fullsyntetykiem...
Na przykładzie John deera mogę ci powiedzieć ze nawet przy wymianie oleju hydraulicznego trzeba zwracać uwagę na jego parametry, ludzie wymieniali oleje na najtańsze bo do skrzyni wchodzi około 60l oleju, odpalali maszynęi nawet na pusto nic się nie działo, tzn hydraulika nie pracowała, z oleju robiła się piana i kasa wywalona w błoto, po zalaniu starego lub zalecanego oleju problem ustępował od razu. Sptokałem kilka takich przypadków.
może ten olej z ciężarówki który zastosowałeś w jakiś sposób odpowiada parametrom oleju motocyklowego, ale obstawiam że po zalaniu jakiegoś taniego mineralnego badziewia ani wysilony motocyklowy silnik zbyt długo nie pożyje, zwłaszcza przy intensywnej eksploatacji, ani sprzęgło nie bedzie lepiło tak jak powinno.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Ja powiem tak. Zostań przy oleju półsyntetycznym i nie płucz niczym silnika.
Jeśli na 6-8tyś. wziął Ci 1.2l to tak na prawdę ciężko powiedzieć czy dużo czy mało. Nawet jak moto wyjeżdżają z fabryki to jeden będzie brał a drugi nie. Były przypadki że chyba nowe CBR 1000 potrafiły palić litra na 1000-2000km.
Jeśli chodzi o przyczynę znikania oleju obstawiałbym uszczelniacze zaworowe.
Jeśli na 6-8tyś. wziął Ci 1.2l to tak na prawdę ciężko powiedzieć czy dużo czy mało. Nawet jak moto wyjeżdżają z fabryki to jeden będzie brał a drugi nie. Były przypadki że chyba nowe CBR 1000 potrafiły palić litra na 1000-2000km.
Jeśli chodzi o przyczynę znikania oleju obstawiałbym uszczelniacze zaworowe.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Landrys SC59 w pierwszym wypuście miało wadę pierścieni odolejających, pękały czy coś i chyba nawet zrobili akcję serwisową.
Jakiś czas temu spotkałem się z opinią że nowe silniki mają wyższą normę zużycia oleju, już w fiacie marea 1.6 16v 97r. miałem normę producenta 1l/10 000km a w praktyce mimo w miarę możliwości agresywnej jazdy i do tego na gazie przez 100 000km i przebiegu 212000 nie brała oleju wcale. Jednak to stara jednostka i nie o niej tu mowa, otóż nowe silniki podobno mają większą normę zużycia oleju po to żeby silnik w czasie 10kkm od wymiany do wymiany dostawał dawkę orzeźwienia w postaci dolewki świeżego oleju a co za tym idzie parametry oleju mają się aż tak drastycznie nie zbliżać do granicy zerwania filmu olejowego...
mimo wszystko dla mnie ten 1l/10 000km jest akceptowalnym zużyciem, powyżej tego szukałbym już jakiejś usterki, być może tak jak piszecie u autora uszczelniacze zaworowe się posypały ale najpierw zalałbym 5100 i zobaczył co się stanie jeśli nadal będzie znikał olej szukałbym usterek w uszczelnieniach.
Jakiś czas temu spotkałem się z opinią że nowe silniki mają wyższą normę zużycia oleju, już w fiacie marea 1.6 16v 97r. miałem normę producenta 1l/10 000km a w praktyce mimo w miarę możliwości agresywnej jazdy i do tego na gazie przez 100 000km i przebiegu 212000 nie brała oleju wcale. Jednak to stara jednostka i nie o niej tu mowa, otóż nowe silniki podobno mają większą normę zużycia oleju po to żeby silnik w czasie 10kkm od wymiany do wymiany dostawał dawkę orzeźwienia w postaci dolewki świeżego oleju a co za tym idzie parametry oleju mają się aż tak drastycznie nie zbliżać do granicy zerwania filmu olejowego...
mimo wszystko dla mnie ten 1l/10 000km jest akceptowalnym zużyciem, powyżej tego szukałbym już jakiejś usterki, być może tak jak piszecie u autora uszczelniacze zaworowe się posypały ale najpierw zalałbym 5100 i zobaczył co się stanie jeśli nadal będzie znikał olej szukałbym usterek w uszczelnieniach.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
castrol to syf przynajmniej tak mówią
mi się żaden moto nie ślizgał na samochodowym
AMSOIL 10W40 PREMIUM PROTECTION MOTOR OILS 3,784L 100% SYNTHETIC.
Specyfikacja
API SL, SJ, SH, SG
API CI-4 Plus, CH-4, CF, CF-2
ACEA A3/B3, E3, E5
MB 228.3, 229.1
ISO-L-EMA
Caterpillar ECF-1
JASO MA (Motorcycle)
MAN 271/3275
MTU Type 2
Cummins 20071/20072/20076/20077
VDS-2, VDS
Mack EO-M+ Detroit Diesel 93K214
Jeden z wielu, jak widać różnice miedzy silnikiem diesla a motocyklowym są kolosalne
zresztą nie będę nic pisał bo i tak to nic nie da
mi się żaden moto nie ślizgał na samochodowym
AMSOIL 10W40 PREMIUM PROTECTION MOTOR OILS 3,784L 100% SYNTHETIC.
Specyfikacja
API SL, SJ, SH, SG
API CI-4 Plus, CH-4, CF, CF-2
ACEA A3/B3, E3, E5
MB 228.3, 229.1
ISO-L-EMA
Caterpillar ECF-1
JASO MA (Motorcycle)
MAN 271/3275
MTU Type 2
Cummins 20071/20072/20076/20077
VDS-2, VDS
Mack EO-M+ Detroit Diesel 93K214
Jeden z wielu, jak widać różnice miedzy silnikiem diesla a motocyklowym są kolosalne
zresztą nie będę nic pisał bo i tak to nic nie da
Ostatnio edytowano 24/1/2014, 12:45 przez RUTRA.RD, łącznie edytowano 1 raz
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
jaki samochodowy lałeś? ja wychodzę z założenia że skoro producent zaleca o nie będę ulepszał fabryki. do cb 500 i 929 lałem tylko 5100, w k4 meciek załał 300v więc też będę to lał. W e46 mimo 12lat i 335kkm przebiegu zawsze lałem oryginalny olej BMW, teraz zmieniłem na CASTROL EDGE który jest zalecany przez BMW i spełnia ich normy. E46 brała mi około 1l oleju od wymiany do wymiany czyli na około 14kkm a teraz po wymianie na nieco gęstszy castrol edge problem ustąpił.
Po coś na rynku jest taka dostępność olejów, zespoły wyścigowe też nie leją samochodowych tylko jak najlepsze motocyklowe więc coś w tym jest...
zauważ że motocykle krecą się do 2x wiekszej predkosci obrotowej niz benzynowe jednostki w samochodach, więc warunki pracy dla olejów też są różne. ale każdy leje co mu się podoba.
edit:
wynika z tego że to co lejesz to nie jest typowy olej samochodowy, tylko przeznaczony do pracy z mokrymi sprzęgłami, czyli nie można twierdzić że jeździsz na oleju samochodowym (typowy olej samochodowy posiada dodatki zmniejszające tarcie i powodujące uślizgi sprzęgła pracującego w kąpieli olejowej)" więc stwierdzenie lej cokolwiek np.samochodowe mineralnie" to bzdura.
Po coś na rynku jest taka dostępność olejów, zespoły wyścigowe też nie leją samochodowych tylko jak najlepsze motocyklowe więc coś w tym jest...
zauważ że motocykle krecą się do 2x wiekszej predkosci obrotowej niz benzynowe jednostki w samochodach, więc warunki pracy dla olejów też są różne. ale każdy leje co mu się podoba.
edit:
AMSOIL 10W-40 Premium Protection Motor Oil przekracza wymagania małych oraz dużych silników benzynowych, diesla, w samochodach osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocyklach.
Jego zastosowanie jest ukierunkowane wszędzie tam gdzie dochodzi do extremalnych temperatur, bardzo ciężkich warunków eksploatacji, ciężkiego holowania w tym holowania przyczep, jazdy off-road oraz wszędzie tam gdzie oczekuje się najlepszej ochrony silnika w najtrudniejszych extremalnych warunkach.
AMSOIL 10W-40 Premium Protection Motor Oil wykazuje niebywałą odporność na utlenianie, idealnie neutralizuje kwasy i produkty spalania, hamuje korozję oraz zabezpiecza wszelkie węzły tarcia przed zużyciem, idealnie chroni krzywki wałka rozrządu przed zużyciem.
AMSOIL 10W-40 Premium Protection Motor Oil zapewnia dużo lepszą dynamikę i elastyczność całej jednostki napędowej w porównaniu do konwencjonalnych olejów silnikowych i bezwzględną długotrwałą bezawaryjną pracę silnika.
AMSOIL 10W-40 Premium Protection Motor Oil zapewnia wyjatkową ochronę przeciw ścinaniu , degradacji lepkości pod wpływem działania sił mechanicznych a wynik w teście 4- kulowym potwierdza jego nieprawdopodobne zdolności do ochrony przed zużyciem mechanicznych części silnika.
AMSOIL 10W-40 Premium Protection Motor Oil nie zawiera modyfikatorów tarcia co czyni go dodatkowo idealnym olejem do zastosowań w motocyklach i wszędzie tam gdzie występuje przeniesienie napędu za pomocą tzw. mokrego sprzęgła.
Jego syntetyczna formuła zapewnia minimalny stopień odparowaniania oleju w wysokich temperaturach i maksymalną ochronę przed ryzykiem samozapłonu par oleju w extremalnie wysokich temperaturach.
AMSOIL 10W-40 Premium Protection Motor Oil idealnie kontroluje przyrost lepkości a dodatkowo oferuje niezrównany poziom czystości i wyjątkową zdolność do obniżania temperatury oleju w porównaniu do konwencjonalnych produktów.
Tym samym jego trwałość i parametry pozostają o wiele dłużej nie zmienione.
wynika z tego że to co lejesz to nie jest typowy olej samochodowy, tylko przeznaczony do pracy z mokrymi sprzęgłami, czyli nie można twierdzić że jeździsz na oleju samochodowym (typowy olej samochodowy posiada dodatki zmniejszające tarcie i powodujące uślizgi sprzęgła pracującego w kąpieli olejowej)" więc stwierdzenie lej cokolwiek np.samochodowe mineralnie" to bzdura.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
ja jeździłem na 5/40 to auta ale jest za mało Lepki i w tym sezonie będę musiał coś innego wymyślać, TL puszczał go wysprzeglikiem po zmianie na 10 przestał. ciezarowe maja mokre sprzegła ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
W ciężarowych chyba się nie stosuje mokrych sprzęgieł (robiąc prawko na C jakoś się nad tym nie zastanawiałem), występują tam ogromne obciążenia więc co za tym idzie przy sprzęgle mokrym wymagana byłaby duża siła nacisku aby przenieść napęd bez uślizgów. Kąpiel olejowa sprzęgła ma za zadanie głównie odbierać ciepło z tarcz sprzęgła.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU!
-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
temat był obszernie poruszany na forum motocyklowym - mozna poczytac
shell rotella tez nie tak dawno dostał normę motocykli a tez jest do silników diesla
wiec Panowie nie jest to takie białe jak wam się wydaje ze jest wiec trochę kultury dla mnie bo jak 18 litrów 1500 obrotów może na tym latać i r4 12 tys obrotów to kurde o co tu chodzi ?
jak by ktoś powiedział 20 lat temu ze na telefonie będzie się dało oglądać filmy, grac i zdjęcia robić to ....
znam przypadek ze przejście z polsyntetyka na mineralnego spowodowało wycieki z silnika - niestety nie znam danych technicznych olejów
temat rzeka nie ma co się ograniczać do jedynie słusznych poglądów
shell rotella tez nie tak dawno dostał normę motocykli a tez jest do silników diesla
wiec Panowie nie jest to takie białe jak wam się wydaje ze jest wiec trochę kultury dla mnie bo jak 18 litrów 1500 obrotów może na tym latać i r4 12 tys obrotów to kurde o co tu chodzi ?
jak by ktoś powiedział 20 lat temu ze na telefonie będzie się dało oglądać filmy, grac i zdjęcia robić to ....
znam przypadek ze przejście z polsyntetyka na mineralnego spowodowało wycieki z silnika - niestety nie znam danych technicznych olejów
temat rzeka nie ma co się ograniczać do jedynie słusznych poglądów
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Znaczy wszystko fajnie i tak dalej...
Pytam się tylko po co ? Ludzie, jeździcie maszynami za parenaście, a czasami paredziesiąt tysięcy złotych. I oszczędzacie na oleju ? Ile oszczędzicie podczas sezonu ? 20 zł ? 40 ? Po prostu brak mi słów...
Pytam się tylko po co ? Ludzie, jeździcie maszynami za parenaście, a czasami paredziesiąt tysięcy złotych. I oszczędzacie na oleju ? Ile oszczędzicie podczas sezonu ? 20 zł ? 40 ? Po prostu brak mi słów...
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Z drugiej strony... Jakiej klasy były oleje w np 1993 roku kiedy mój GSXF zjechał z taśmy?? Dlatego leje elfa. Bo nawet najtańszy olej motocyklowy, będzie lepszy niż, ten fabryczny...
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Wracając do tematu. Kupiłem już Motoula 5100 dzisiaj rozbieram silnik i wezmę się za regulację zaworów, popatrzę na stan tych uszczelniaczy, na wiosnę wymienię olej i zobaczymy czy coś się zmieni. Dzięki wszystkim za pomoc, jak by komuś coś się jeszcze nasunęło to słucham.
Fazer 600
-
daniel9970 - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 3/10/2010, 19:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
duzo zobaczysz niech ktos za doba pojedzie jak bedziesz dawal w palnik i napisz kiedy puszcza dymek, jak przyspiesza czy jak schodzi z obrotow ( wysokich )
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 36
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości