Problem z marką, jaką wybrać?? Yamaha czy Honda
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Problem z marką, jaką wybrać?? Yamaha czy Honda
Hej. Planuje zakupic swoje pierwsze paważne moto
Honda CB 500, Honda CBR 600 f2 albo Yamaha Xj 600. Mam na moto 8k. I nie wiem co wybrac. Kazde z tych moto jest dobre pod względem mechaniki i wyglądu. Jestem niski, mam tylko 170. Siedzialem na Hondzie CB i siedziało mi sie ok, ale wolałbym zakupic 600 i nie wiem co robic. Który z tych modeli jest bardziej niezawodny?? który mniej traci na wartości?? Nie zależy mi na turystyce, najdłuższe trasy to ok 100 km w jedną strone dojazdu na uczelnie po trasie. Mieszkam na wiosce i moto typowo miejskie mi nie leży. Czy któres z wymienionych jest takowe?? A może ktoś ma jakiegoś czarnego konia, którego nawet nie wziąłęm pod uwagę.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Edytuje tego posta, bo jeszcze zapomniałem wspomnieć o Hondzie CB 750.
Daje rady to moto??

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Edytuje tego posta, bo jeszcze zapomniałem wspomnieć o Hondzie CB 750.
Daje rady to moto??
http://www.gandalf.riderblog.pl | zapraszam
-
Gandalf - Świeżak
- Posty: 371
- Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
- Lokalizacja: Dziki Zachód
cze,
jak na pierwsze moto to CBR trochę bym się bał.Ale używana z rozwagą i pomyślunkiem powinna dać się poznać i ujarzmić.
ja osobiscie polecam Honde CBR-kę 600 F2/F3 choć za taką kasę (8 tys) łatwo nie będzie F3 kupić, prędzej F2- trzeba uważać na rozrząd i jego napinacz, to największa bolączka w F2. trójka ma już to poprawione. Różnic wilekich między nimi nie ma: silnik ten sam + trochę liftingu (kierunki przednie "wystające" no i tyćko ładniejsze wloty powietrza).
Reszty motocykli nie znam wiec sie nie wypowiadam.
Ja śmigam F2 z 1995 r. ma przełożony napinacz łańcuszka na mechaniczny z FZR-y i naprawdę nie narzekam. silnik pracuje jak zegarek. nic tylko zalewam wahe i pomykam.
o regulacjach takich rzeczy jak gaźniki, łańcuch napędowy czy zawory nie wspominam bo jto w każdym motocyklu należy wykonać co ileś tam km.(wg zaleceń producenta)
jak na pierwsze moto to CBR trochę bym się bał.Ale używana z rozwagą i pomyślunkiem powinna dać się poznać i ujarzmić.
ja osobiscie polecam Honde CBR-kę 600 F2/F3 choć za taką kasę (8 tys) łatwo nie będzie F3 kupić, prędzej F2- trzeba uważać na rozrząd i jego napinacz, to największa bolączka w F2. trójka ma już to poprawione. Różnic wilekich między nimi nie ma: silnik ten sam + trochę liftingu (kierunki przednie "wystające" no i tyćko ładniejsze wloty powietrza).
Reszty motocykli nie znam wiec sie nie wypowiadam.
Ja śmigam F2 z 1995 r. ma przełożony napinacz łańcuszka na mechaniczny z FZR-y i naprawdę nie narzekam. silnik pracuje jak zegarek. nic tylko zalewam wahe i pomykam.
o regulacjach takich rzeczy jak gaźniki, łańcuch napędowy czy zawory nie wspominam bo jto w każdym motocyklu należy wykonać co ileś tam km.(wg zaleceń producenta)
-
kendzior2k - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
- Lokalizacja: Miękinia
Tez dlugo stalem przed podobnym wyborem. Zdecydowalem sie jednak na 600 i to wlasnie wybor padl na CBR600 F2. Tylko u mnie w gre wchodzilo znacznie wiecej czynnikow. Po pierwsze chcialem, zeby ten sprzet sluzyl mi jeszcze ladnych kilka lat, a dokladniej przez okres trwania studiow. No i przynajmniej raz na wakacje chcialem sobie pojechac gdzies dalej - przynajmniej w trase mierzaca z 500km. Jezeli nie masz zamiaru jechac gdzies dalej to CBulka bedzie chyba wystarczajacym sprzetem. O ile dobrze mniemam XJ ma podobna moc, aczkolwiek to 600 i to slynaca bardzo dobra opinia. Jezeli masz jednak zamiar chociaz raz gdzies dalej wyjechac to z bagazem i "plecaczkiem" moze zaczac brakowac tej mocy. CBR600 wbrew pozorom nie jest duzym motocyklem, prowadzi sie swietnie i jezeli ma sie troche oleju w glowie i nie ma ciezkiej reki to naprawde nie bedziesz mial problemow.
Teraz sam musisz sobie odpowiedziec na pytanie, ktory z nich ci sie najbardziej podoba i czego bedziesz od niego oczekiwal, nie jutro, ale takze po jednym, dwoch sezonach.
Teraz sam musisz sobie odpowiedziec na pytanie, ktory z nich ci sie najbardziej podoba i czego bedziesz od niego oczekiwal, nie jutro, ale takze po jednym, dwoch sezonach.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Dziekuje za odpowiedzi, ale niestety dalej mam matlik w glowie. Chodzi mi o ten jak to napisaliscie - zapas mocy. Jestem niski, bo mam tylko 170, to xj jest troche za duza. Najbardziej to chyba te f2 tylko, ze za te 8k to bedzie rok cos okolo 1992, a to jest juz ladnych pare latek i moze sprawiac problemy. naczytalem sie jednak duzo o nieawaryjnosci cbr, ale jakos ten wiek mnie przeraza jezeli chodzi o moto. Za te same pieniadze, to mozna upolowac cb z roku 1997 wzwyz.
Juz sam nie wiem. Napiszcie prosze, czy ten wiek jest tak wazny i jak to jest z tym napinaczem lancuszka. jezeli chodzi o mechanike, to laik ze mnie konkretny.
Dzieki i pozdrawiam
Juz sam nie wiem. Napiszcie prosze, czy ten wiek jest tak wazny i jak to jest z tym napinaczem lancuszka. jezeli chodzi o mechanike, to laik ze mnie konkretny.
Dzieki i pozdrawiam
http://www.gandalf.riderblog.pl | zapraszam
-
Gandalf - Świeżak
- Posty: 371
- Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
- Lokalizacja: Dziki Zachód
Zadam moze takie w miare nierozsadne pytanie, ale zaryzykuje
Jak ta Honda CB jezdzi?? Jaka jest przyspiecha, dzwiek silnikia i wogole. Prawde powiedziawszy, to jeszcze nigdy CB 500 nie slyszalem jak chodzi jej motor.
Dziekuje naprawde za odpowiedzi. Czlowiek zawsze moze liczyc na kogos z tego forum.

Jak ta Honda CB jezdzi?? Jaka jest przyspiecha, dzwiek silnikia i wogole. Prawde powiedziawszy, to jeszcze nigdy CB 500 nie slyszalem jak chodzi jej motor.
Dziekuje naprawde za odpowiedzi. Czlowiek zawsze moze liczyc na kogos z tego forum.
http://www.gandalf.riderblog.pl | zapraszam
-
Gandalf - Świeżak
- Posty: 371
- Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
- Lokalizacja: Dziki Zachód
jeździ bardzo fajnie 5 sekund do setki, 200km/h, wybacza wiele błedów nowicjuszom, silnik ładnie ciągnie, wygodna pozycja, pierwsze wrażenie czesto jest na niej takie że lampa na kierce waży 30 jg
(nie dotyczy obudowanej wersji) ale szybko mija to w czasie jazdy, jak siądziesz to masz też wrazenie że ma szeroki bak, biegi ładnie wchodzą, mało pali silnik machnie ponad 100 tys, honda to honda
, no może dzwiek silnika nie jest powalający (ale też nie jest słaby) ja mam 164 cm wzrostu jestem naprawde niską osobą i extra mi sie na niej jexdziło i bedzie jeździć jeszcze bo kupuje taką i uwierz mi ja codziennie siedze kkilka godzin na necie czytam o moto na youtube już wszystko obejrzałem, testy chyba też wszystkie już przeczytałem w necie, jeździłem taka hondą i jest extra kumpel taką miał i miał mi ją sprzedać, ale chciał sprawdzic czy wejdzie w jeden zakręt 130 w mieście -nie wszedł wyszedł z tego bez szwanku a honda pogietą kiere miała i zrysowany totalnie blok silnika, ale to oczywiście czynnik ludzki zawinił i jakoś naszych dróg, tak czy inaczej ja zbieram na ten właśnie motocykl jes lepszy od gs'a i od er-5, wpisz w google "honda cebulka" polecam świetny test
a jak ktoś ci powie że amortyzatory w stylu wsk'i możesz mu sie zaśmiac w twarz- za 8 kafli dostaniesz już wersje z tarcza z tyłu, a nawet jak nie to tez to olej bo hamuje sie przednim heblem (i w tym miejscu możecie sobie mnie zbluzgać
)


a jak ktoś ci powie że amortyzatory w stylu wsk'i możesz mu sie zaśmiac w twarz- za 8 kafli dostaniesz już wersje z tarcza z tyłu, a nawet jak nie to tez to olej bo hamuje sie przednim heblem (i w tym miejscu możecie sobie mnie zbluzgać

Ostatnio edytowano 26/6/2007, 21:00 przez karskot, łącznie edytowano 1 raz
-
karskot - Świeżak
- Posty: 126
- Dołączył(a): 19/4/2007, 21:43
- Lokalizacja: Friedersdorf
jeździ bardzo fajnie 5 sekund do setki, 200km/h, wybacza wiele błedów nowicjuszom, silnik ładnie ciągnie, wygodna pozycja, pierwsze wrażenie czesto jest na niej takie że lampa na kierce waży 30 jg
(nie dotyczy obudowanej wersji) ale szybko mija to w czasie jazdy, jak siądziesz to masz też wrazenie że ma szeroki bak, biegi ładnie wchodzą, mało pali silnik machnie ponad 100 tys, honda to honda
, no może dzwiek silnika nie jest powalający (ale też nie jest słaby) ja mam 164 cm wzrostu jestem naprawde niską osobą i extra mi sie na niej jexdziło i bedzie jeździć jeszcze bo kupuje taką i uwierz mi ja codziennie siedze kkilka godzin na necie czytam o moto na youtube już wszystko obejrzałem, testy chyba też wszystkie już przeczytałem w necie, jeździłem taka hondą i jest extra kumpel taką miał i miał mi ją sprzedać, ale chciał sprawdzic czy wejdzie w jeden zakręt 130 w mieście -nie wszedł wyszedł z tego bez szwanku a honda pogietą kiere miała i zrysowany totalnie blok silnika, ale to oczywiście czynnik ludzki zawinił i jakoś naszych dróg, tak czy inaczej ja zbieram na ten właśnie motocykl jes lepszy od gs'a i od er-5, wpisz w google "honda cebulka" polecam świetny test
prosze wywalic ten drugi identyczny post dwa razy przeładowała sie strony-sorry


prosze wywalic ten drugi identyczny post dwa razy przeładowała sie strony-sorry
-
karskot - Świeżak
- Posty: 126
- Dołączył(a): 19/4/2007, 21:43
- Lokalizacja: Friedersdorf
cbr 600 tez wbrew pozorom nie jest takim wielkim monstrum - to naprawde dosc zgrabny, lzejszy nawet od cebulki i moim zdaniem nieduzy motocykl. Ja tez jestem w sumie takich nieduzych rozmiarow, bo mam 177cm i 68 kg, ale spokojnie sobie radze - musze ja czasami wyprowadzac z domu po 150m i to jeszcze pchac pod gore i w sumie jakos sobie radze.
jezeli chodzi o rozrzad to niestety pieta ahillesowa tego motocykla - ja planuje juz zamienic go na rozrzad FZR-y. Zachowuje sie dosc roznie - jedni pisza, ze najpierw stuka na poczatku, pozniej jak sie rozgrzeje problem znika, a czasami podczas odpalania nic sie nie dzieje i problem zaczyna pojawiac sie w momencie gdy silnik sie rogrzeje. Trzeba naprawde na to uwazac przy zakupie - ja niestety to przeoczylem. Musisz dokladnie przesluchac silnik w skali 5000 obrotow. Po rozmowie ze znajomym mechanikiem dowiedzialem sie takze, ze w CBR-ach bardzo czesto halasuje skrzynia i biegow i jest to normalne. Wiekszosc osob zrzuca wine na kosz sprzeglowy, jednak nie on jest winien.
a jezeli chodzi o sprawe rocznika - moja ma dokladnie tyle lat co mowisz i jest w naprawde super stanie - ani grama rdzy, wszystkie uszczelniacze i gumki dosc dobrze zachowane, zanim ja kupilem ktos na moje szczescie zrobil jej serwis - wszystko ma powymieniane, wiec tutaj wydaje mi sie, ze rocznik nie odgrywa takiej wielkiej roli. Kiedys takze patrzylem na kawasaki zx7r - motocykle z roku 1992 sa jeszcze drozsze od Hondy, co swiadczy, ze naprawde dobrze sie trzymaja.
jezeli chodzi o rozrzad to niestety pieta ahillesowa tego motocykla - ja planuje juz zamienic go na rozrzad FZR-y. Zachowuje sie dosc roznie - jedni pisza, ze najpierw stuka na poczatku, pozniej jak sie rozgrzeje problem znika, a czasami podczas odpalania nic sie nie dzieje i problem zaczyna pojawiac sie w momencie gdy silnik sie rogrzeje. Trzeba naprawde na to uwazac przy zakupie - ja niestety to przeoczylem. Musisz dokladnie przesluchac silnik w skali 5000 obrotow. Po rozmowie ze znajomym mechanikiem dowiedzialem sie takze, ze w CBR-ach bardzo czesto halasuje skrzynia i biegow i jest to normalne. Wiekszosc osob zrzuca wine na kosz sprzeglowy, jednak nie on jest winien.
a jezeli chodzi o sprawe rocznika - moja ma dokladnie tyle lat co mowisz i jest w naprawde super stanie - ani grama rdzy, wszystkie uszczelniacze i gumki dosc dobrze zachowane, zanim ja kupilem ktos na moje szczescie zrobil jej serwis - wszystko ma powymieniane, wiec tutaj wydaje mi sie, ze rocznik nie odgrywa takiej wielkiej roli. Kiedys takze patrzylem na kawasaki zx7r - motocykle z roku 1992 sa jeszcze drozsze od Hondy, co swiadczy, ze naprawde dobrze sie trzymaja.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Dziekiuje wszystkim za odpowiedzi, a juz wybor padł. Bedzie to honda cb, ale jezeliby nawinęłaby sie okazja w dobrym stanie u niemca, to cbr raczej wezmę. Cb bedę szukał przede wszystkim w polsce, ale mam pytnko, czy to prawda, ze moto z niemiec sa naprawde w lepszym stanie?? Kolega mi powiedział, ze przez to, ze mają więcej pieniędzy, moto jest co sezon dobrze przygotowany, a polsce z braku funduszy ludzie na jednym przygotowaniu do sezonu objeżdżają dwa??
pozdrawiam
pozdrawiam
http://www.gandalf.riderblog.pl | zapraszam
-
Gandalf - Świeżak
- Posty: 371
- Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
- Lokalizacja: Dziki Zachód
Dziekiuje wszystkim za odpowiedzi, a juz wybor padł. Bedzie to honda cb, ale jezeliby nawinęłaby sie okazja w dobrym stanie u niemca, to cbr raczej wezmę. Cb bedę szukał przede wszystkim w polsce, ale mam pytnko, czy to prawda, ze moto z niemiec sa naprawde w lepszym stanie?? Kolega mi powiedział, ze przez to, ze mają więcej pieniędzy, moto jest co sezon dobrze przygotowany, a polsce z braku funduszy ludzie na jednym przygotowaniu do sezonu objeżdżają dwa??
pozdrawiam
pozdrawiam
http://www.gandalf.riderblog.pl | zapraszam
-
Gandalf - Świeżak
- Posty: 371
- Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
- Lokalizacja: Dziki Zachód
nie do konca mozna tu zrzucac wine, na to ze jestesmy krajem znacznie biedniejszym od Niemiec i wielu z nas dalej kombinuje jak moze, zeby utrzymac motocykl. Przede wszystkim Polska jest krajem stosunkowo mlodszym w dziedzinie motocykli. Czytajac wiele moge powiedziec, ze taki BOOM motocyklowy nastapil dopiero po 1998 roku. W koncu nieliczne osoby bylos stac na zakup nowych maszyn. Zaczely pojawiac sie serwsiy i autoryzowani dealerzy. Jednak jak wiadomo nie wszystkich dalej stac na serwis czy kupno i kazdy stara sie to robic we wlasnym zakresie - czasami to wychodzi a czasami nie i dlatego motocykle jezdza i wygladaja jak wygldaja. Poza tym u nas motocykle jeszcze nie sa taka codziennoscia, kazdy chce sie nacieszyc jak moze i zwykle nie eksploatuje maszyny we wlasciwy sposob. Kazdemu czasami reka robi sie ciezsza
Ale od kilku lat juz widze znaczna poprawe. Coraz wiecej jest nowych maszyn i czasami kiedy rozmawiam z wlascicielami wprost nie mozna uwierzyc, ze moto wygladajac jak nowe ma juz kilka ladnych lat.
Oczywiscie tego dochodza jeszcze inne czynniki - jak chocby stan nawierzchni polskich drog, czy niewlasciwe ich utrzymywanie

Ale od kilku lat juz widze znaczna poprawe. Coraz wiecej jest nowych maszyn i czasami kiedy rozmawiam z wlascicielami wprost nie mozna uwierzyc, ze moto wygladajac jak nowe ma juz kilka ladnych lat.
Oczywiscie tego dochodza jeszcze inne czynniki - jak chocby stan nawierzchni polskich drog, czy niewlasciwe ich utrzymywanie
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Widze elcommendante, ze oblatany jetes w temacie cbr. Ja po rozmowie z paroma osobami i z wycieczkÄ… po allegro i innych tam ebayach i gratkach jestem za cbr. Moglbys mi podac jakies konkretne linki z opisami, testami itp. Ale tylko wersji f2, bo na taka tylko mam kase. I teraz takie pytanko: Czy lepiej kupic zadbana F2 czy przecietna F3 za okolo 8k??
pozdro elcommendante.
pozdro elcommendante.
http://www.gandalf.riderblog.pl | zapraszam
-
Gandalf - Świeżak
- Posty: 371
- Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
- Lokalizacja: Dziki Zachód
jestem oblatany w temacie CBR, bo sam poruszam sie F2. Musze troche pogrzebac w szafkach i jak znajde jakies gazety, czy jakiekolwiek materialy to postaram sie dac ci znac. Gdzies tez mam adresy stron, ale tez bede musial troche pogrzebac. Przeszkadzac ci bedzie jezeli strony beda w jezyku angielskim ??
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Nie ma sprawy, moga byc nawet po niemiecku. Tlumacza gdzies sie wytrzasnie
Elcommendante jestes wielki. Szacun dla Ciebie. Jak cos znajdziesz to podeslij na priva, albo tu, zeby mogli i inni skorzystac. Pozdrawiam.

http://www.gandalf.riderblog.pl | zapraszam
-
Gandalf - Świeżak
- Posty: 371
- Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
- Lokalizacja: Dziki Zachód
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości