Zobacz wątek - Problem z marką, jaką wybrać?? Yamaha czy Honda
NAS Analytics TAG

Problem z marką, jaką wybrać?? Yamaha czy Honda

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Problem z marką, jaką wybrać?? Yamaha czy Honda

Postprzez Gandalf » 25/6/2007, 22:14

Hej. Planuje zakupic swoje pierwsze paważne moto :wink: Honda CB 500, Honda CBR 600 f2 albo Yamaha Xj 600. Mam na moto 8k. I nie wiem co wybrac. Kazde z tych moto jest dobre pod względem mechaniki i wyglądu. Jestem niski, mam tylko 170. Siedzialem na Hondzie CB i siedziało mi sie ok, ale wolałbym zakupic 600 i nie wiem co robic. Który z tych modeli jest bardziej niezawodny?? który mniej traci na wartości?? Nie zależy mi na turystyce, najdłuższe trasy to ok 100 km w jedną strone dojazdu na uczelnie po trasie. Mieszkam na wiosce i moto typowo miejskie mi nie leży. Czy któres z wymienionych jest takowe?? A może ktoś ma jakiegoś czarnego konia, którego nawet nie wziąłęm pod uwagę.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Edytuje tego posta, bo jeszcze zapomniałem wspomnieć o Hondzie CB 750.
Daje rady to moto??
Avatar użytkownika
Gandalf
Świeżak
 
Posty: 371
Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
Lokalizacja: Dziki Zachód


Postprzez kendzior2k » 26/6/2007, 12:08

cze,

jak na pierwsze moto to CBR trochę bym się bał.Ale używana z rozwagą i pomyślunkiem powinna dać się poznać i ujarzmić.

ja osobiscie polecam Honde CBR-kę 600 F2/F3 choć za taką kasę (8 tys) łatwo nie będzie F3 kupić, prędzej F2- trzeba uważać na rozrząd i jego napinacz, to największa bolączka w F2. trójka ma już to poprawione. Różnic wilekich między nimi nie ma: silnik ten sam + trochę liftingu (kierunki przednie "wystające" no i tyćko ładniejsze wloty powietrza).
Reszty motocykli nie znam wiec sie nie wypowiadam.

Ja śmigam F2 z 1995 r. ma przełożony napinacz łańcuszka na mechaniczny z FZR-y i naprawdę nie narzekam. silnik pracuje jak zegarek. nic tylko zalewam wahe i pomykam.
o regulacjach takich rzeczy jak gaźniki, łańcuch napędowy czy zawory nie wspominam bo jto w każdym motocyklu należy wykonać co ileś tam km.(wg zaleceń producenta)
Avatar użytkownika
kendzior2k
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 23/6/2007, 21:27
Lokalizacja: Miękinia


Postprzez marcinRR » 26/6/2007, 13:28

Z motocykli ktore podałeś wybrałbym osobiście F2 a jesli niezależy ci na osiagach to możesz pomyslec nad CB tylko uważaj żebyś zdłąwionej nietrafił a XJ to lepiej odpuść sobie takie jest moje zdanie
marcinRR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/6/2007, 12:56

Postprzez marcinRR » 26/6/2007, 13:30

Sorki za kolejnego posta pod rząd ale zapopmnialem o istotnym fakcie że to pierwsze moto...W takim wypadku może faktycznie CB w otwrtej wersji za tą kase trafisz ładny egzemplarz.Pozdro
marcinRR
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/6/2007, 12:56

Postprzez pinkfloyd » 26/6/2007, 13:40

ja pod cb podpisuje sie rękoma , nogami, wszystkim : )nie bedziesz żałować chyba że masz powyżej 185cm to może być niewygodna
Money, get away.
Get a good job with good pay and you're okay.
Avatar użytkownika
pinkfloyd
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 17/6/2007, 21:53
Lokalizacja: z Patagonii

Postprzez elco » 26/6/2007, 15:24

Tez dlugo stalem przed podobnym wyborem. Zdecydowalem sie jednak na 600 i to wlasnie wybor padl na CBR600 F2. Tylko u mnie w gre wchodzilo znacznie wiecej czynnikow. Po pierwsze chcialem, zeby ten sprzet sluzyl mi jeszcze ladnych kilka lat, a dokladniej przez okres trwania studiow. No i przynajmniej raz na wakacje chcialem sobie pojechac gdzies dalej - przynajmniej w trase mierzaca z 500km. Jezeli nie masz zamiaru jechac gdzies dalej to CBulka bedzie chyba wystarczajacym sprzetem. O ile dobrze mniemam XJ ma podobna moc, aczkolwiek to 600 i to slynaca bardzo dobra opinia. Jezeli masz jednak zamiar chociaz raz gdzies dalej wyjechac to z bagazem i "plecaczkiem" moze zaczac brakowac tej mocy. CBR600 wbrew pozorom nie jest duzym motocyklem, prowadzi sie swietnie i jezeli ma sie troche oleju w glowie i nie ma ciezkiej reki to naprawde nie bedziesz mial problemow.
Teraz sam musisz sobie odpowiedziec na pytanie, ktory z nich ci sie najbardziej podoba i czego bedziesz od niego oczekiwal, nie jutro, ale takze po jednym, dwoch sezonach.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Gandalf » 26/6/2007, 19:02

Dziekuje za odpowiedzi, ale niestety dalej mam matlik w glowie. Chodzi mi o ten jak to napisaliscie - zapas mocy. Jestem niski, bo mam tylko 170, to xj jest troche za duza. Najbardziej to chyba te f2 tylko, ze za te 8k to bedzie rok cos okolo 1992, a to jest juz ladnych pare latek i moze sprawiac problemy. naczytalem sie jednak duzo o nieawaryjnosci cbr, ale jakos ten wiek mnie przeraza jezeli chodzi o moto. Za te same pieniadze, to mozna upolowac cb z roku 1997 wzwyz.

Juz sam nie wiem. Napiszcie prosze, czy ten wiek jest tak wazny i jak to jest z tym napinaczem lancuszka. jezeli chodzi o mechanike, to laik ze mnie konkretny.


Dzieki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Gandalf
Świeżak
 
Posty: 371
Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
Lokalizacja: Dziki Zachód

Postprzez karskot » 26/6/2007, 19:12

gandalf, ja bym nie brał 92 rocznika, bo to już jest taki wiek że gumowe uszczelki wszelkiej maści beda dokonywały żywota, a za 8 kafli, to honda cb 500 S (wersja z owiewkami)dobry rocznik dostaniesz
Avatar użytkownika
karskot
Świeżak
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19/4/2007, 21:43
Lokalizacja: Friedersdorf

Postprzez Gandalf » 26/6/2007, 19:17

Zadam moze takie w miare nierozsadne pytanie, ale zaryzykuje :lol:
Jak ta Honda CB jezdzi?? Jaka jest przyspiecha, dzwiek silnikia i wogole. Prawde powiedziawszy, to jeszcze nigdy CB 500 nie slyszalem jak chodzi jej motor.

Dziekuje naprawde za odpowiedzi. Czlowiek zawsze moze liczyc na kogos z tego forum.
Avatar użytkownika
Gandalf
Świeżak
 
Posty: 371
Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
Lokalizacja: Dziki Zachód

Postprzez karskot » 26/6/2007, 20:54

jeździ bardzo fajnie 5 sekund do setki, 200km/h, wybacza wiele błedów nowicjuszom, silnik ładnie ciągnie, wygodna pozycja, pierwsze wrażenie czesto jest na niej takie że lampa na kierce waży 30 jg :) (nie dotyczy obudowanej wersji) ale szybko mija to w czasie jazdy, jak siądziesz to masz też wrazenie że ma szeroki bak, biegi ładnie wchodzą, mało pali silnik machnie ponad 100 tys, honda to honda ;-) , no może dzwiek silnika nie jest powalający (ale też nie jest słaby) ja mam 164 cm wzrostu jestem naprawde niską osobą i extra mi sie na niej jexdziło i bedzie jeździć jeszcze bo kupuje taką i uwierz mi ja codziennie siedze kkilka godzin na necie czytam o moto na youtube już wszystko obejrzałem, testy chyba też wszystkie już przeczytałem w necie, jeździłem taka hondą i jest extra kumpel taką miał i miał mi ją sprzedać, ale chciał sprawdzic czy wejdzie w jeden zakręt 130 w mieście -nie wszedł wyszedł z tego bez szwanku a honda pogietą kiere miała i zrysowany totalnie blok silnika, ale to oczywiście czynnik ludzki zawinił i jakoś naszych dróg, tak czy inaczej ja zbieram na ten właśnie motocykl jes lepszy od gs'a i od er-5, wpisz w google "honda cebulka" polecam świetny test

a jak ktoś ci powie że amortyzatory w stylu wsk'i możesz mu sie zaśmiac w twarz- za 8 kafli dostaniesz już wersje z tarcza z tyłu, a nawet jak nie to tez to olej bo hamuje sie przednim heblem (i w tym miejscu możecie sobie mnie zbluzgać 8) )
Ostatnio edytowano 26/6/2007, 21:00 przez karskot, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
karskot
Świeżak
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19/4/2007, 21:43
Lokalizacja: Friedersdorf

Postprzez karskot » 26/6/2007, 20:54

jeździ bardzo fajnie 5 sekund do setki, 200km/h, wybacza wiele błedów nowicjuszom, silnik ładnie ciągnie, wygodna pozycja, pierwsze wrażenie czesto jest na niej takie że lampa na kierce waży 30 jg :) (nie dotyczy obudowanej wersji) ale szybko mija to w czasie jazdy, jak siądziesz to masz też wrazenie że ma szeroki bak, biegi ładnie wchodzą, mało pali silnik machnie ponad 100 tys, honda to honda ;-) , no może dzwiek silnika nie jest powalający (ale też nie jest słaby) ja mam 164 cm wzrostu jestem naprawde niską osobą i extra mi sie na niej jexdziło i bedzie jeździć jeszcze bo kupuje taką i uwierz mi ja codziennie siedze kkilka godzin na necie czytam o moto na youtube już wszystko obejrzałem, testy chyba też wszystkie już przeczytałem w necie, jeździłem taka hondą i jest extra kumpel taką miał i miał mi ją sprzedać, ale chciał sprawdzic czy wejdzie w jeden zakręt 130 w mieście -nie wszedł wyszedł z tego bez szwanku a honda pogietą kiere miała i zrysowany totalnie blok silnika, ale to oczywiście czynnik ludzki zawinił i jakoś naszych dróg, tak czy inaczej ja zbieram na ten właśnie motocykl jes lepszy od gs'a i od er-5, wpisz w google "honda cebulka" polecam świetny test

prosze wywalic ten drugi identyczny post dwa razy przeładowała sie strony-sorry
Avatar użytkownika
karskot
Świeżak
 
Posty: 126
Dołączył(a): 19/4/2007, 21:43
Lokalizacja: Friedersdorf

Postprzez elco » 26/6/2007, 22:29

cbr 600 tez wbrew pozorom nie jest takim wielkim monstrum - to naprawde dosc zgrabny, lzejszy nawet od cebulki i moim zdaniem nieduzy motocykl. Ja tez jestem w sumie takich nieduzych rozmiarow, bo mam 177cm i 68 kg, ale spokojnie sobie radze - musze ja czasami wyprowadzac z domu po 150m i to jeszcze pchac pod gore i w sumie jakos sobie radze.

jezeli chodzi o rozrzad to niestety pieta ahillesowa tego motocykla - ja planuje juz zamienic go na rozrzad FZR-y. Zachowuje sie dosc roznie - jedni pisza, ze najpierw stuka na poczatku, pozniej jak sie rozgrzeje problem znika, a czasami podczas odpalania nic sie nie dzieje i problem zaczyna pojawiac sie w momencie gdy silnik sie rogrzeje. Trzeba naprawde na to uwazac przy zakupie - ja niestety to przeoczylem. Musisz dokladnie przesluchac silnik w skali 5000 obrotow. Po rozmowie ze znajomym mechanikiem dowiedzialem sie takze, ze w CBR-ach bardzo czesto halasuje skrzynia i biegow i jest to normalne. Wiekszosc osob zrzuca wine na kosz sprzeglowy, jednak nie on jest winien.

a jezeli chodzi o sprawe rocznika - moja ma dokladnie tyle lat co mowisz i jest w naprawde super stanie - ani grama rdzy, wszystkie uszczelniacze i gumki dosc dobrze zachowane, zanim ja kupilem ktos na moje szczescie zrobil jej serwis - wszystko ma powymieniane, wiec tutaj wydaje mi sie, ze rocznik nie odgrywa takiej wielkiej roli. Kiedys takze patrzylem na kawasaki zx7r - motocykle z roku 1992 sa jeszcze drozsze od Hondy, co swiadczy, ze naprawde dobrze sie trzymaja.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Gandalf » 27/6/2007, 20:18

Dziekiuje wszystkim za odpowiedzi, a juz wybor padł. Bedzie to honda cb, ale jezeliby nawinęłaby sie okazja w dobrym stanie u niemca, to cbr raczej wezmę. Cb bedę szukał przede wszystkim w polsce, ale mam pytnko, czy to prawda, ze moto z niemiec sa naprawde w lepszym stanie?? Kolega mi powiedział, ze przez to, ze mają więcej pieniędzy, moto jest co sezon dobrze przygotowany, a polsce z braku funduszy ludzie na jednym przygotowaniu do sezonu objeżdżają dwa??

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Gandalf
Świeżak
 
Posty: 371
Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
Lokalizacja: Dziki Zachód

Postprzez Gandalf » 27/6/2007, 20:18

Dziekiuje wszystkim za odpowiedzi, a juz wybor padł. Bedzie to honda cb, ale jezeliby nawinęłaby sie okazja w dobrym stanie u niemca, to cbr raczej wezmę. Cb bedę szukał przede wszystkim w polsce, ale mam pytnko, czy to prawda, ze moto z niemiec sa naprawde w lepszym stanie?? Kolega mi powiedział, ze przez to, ze mają więcej pieniędzy, moto jest co sezon dobrze przygotowany, a polsce z braku funduszy ludzie na jednym przygotowaniu do sezonu objeżdżają dwa??

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Gandalf
Świeżak
 
Posty: 371
Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
Lokalizacja: Dziki Zachód

Postprzez elco » 27/6/2007, 21:01

nie do konca mozna tu zrzucac wine, na to ze jestesmy krajem znacznie biedniejszym od Niemiec i wielu z nas dalej kombinuje jak moze, zeby utrzymac motocykl. Przede wszystkim Polska jest krajem stosunkowo mlodszym w dziedzinie motocykli. Czytajac wiele moge powiedziec, ze taki BOOM motocyklowy nastapil dopiero po 1998 roku. W koncu nieliczne osoby bylos stac na zakup nowych maszyn. Zaczely pojawiac sie serwsiy i autoryzowani dealerzy. Jednak jak wiadomo nie wszystkich dalej stac na serwis czy kupno i kazdy stara sie to robic we wlasnym zakresie - czasami to wychodzi a czasami nie i dlatego motocykle jezdza i wygladaja jak wygldaja. Poza tym u nas motocykle jeszcze nie sa taka codziennoscia, kazdy chce sie nacieszyc jak moze i zwykle nie eksploatuje maszyny we wlasciwy sposob. Kazdemu czasami reka robi sie ciezsza :D
Ale od kilku lat juz widze znaczna poprawe. Coraz wiecej jest nowych maszyn i czasami kiedy rozmawiam z wlascicielami wprost nie mozna uwierzyc, ze moto wygladajac jak nowe ma juz kilka ladnych lat.
Oczywiscie tego dochodza jeszcze inne czynniki - jak chocby stan nawierzchni polskich drog, czy niewlasciwe ich utrzymywanie
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Gandalf » 29/6/2007, 22:33

Widze elcommendante, ze oblatany jetes w temacie cbr. Ja po rozmowie z paroma osobami i z wycieczkÄ… po allegro i innych tam ebayach i gratkach jestem za cbr. Moglbys mi podac jakies konkretne linki z opisami, testami itp. Ale tylko wersji f2, bo na taka tylko mam kase. I teraz takie pytanko: Czy lepiej kupic zadbana F2 czy przecietna F3 za okolo 8k??
pozdro elcommendante.
Avatar użytkownika
Gandalf
Świeżak
 
Posty: 371
Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
Lokalizacja: Dziki Zachód

Postprzez elco » 2/7/2007, 16:26

jestem oblatany w temacie CBR, bo sam poruszam sie F2. Musze troche pogrzebac w szafkach i jak znajde jakies gazety, czy jakiekolwiek materialy to postaram sie dac ci znac. Gdzies tez mam adresy stron, ale tez bede musial troche pogrzebac. Przeszkadzac ci bedzie jezeli strony beda w jezyku angielskim ??
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Gandalf » 4/7/2007, 19:46

Nie ma sprawy, moga byc nawet po niemiecku. Tlumacza gdzies sie wytrzasnie :lol: Elcommendante jestes wielki. Szacun dla Ciebie. Jak cos znajdziesz to podeslij na priva, albo tu, zeby mogli i inni skorzystac. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Gandalf
Świeżak
 
Posty: 371
Dołączył(a): 4/1/2007, 18:13
Lokalizacja: Dziki Zachód



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê