Motocykl 3D - projekt grupowy.
Posty: 42
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Uważam że RhinoCeros nie jest żadnym pedalskim autodeskiem, na Rhino pracują profesjonaliści, znam ludzi, którzy w tym programie rysowali osłony silników do 747 , także .....
rossavu masz dostęp do CNC ? bo będzie potrzebna każda ,,para rąk " i każda ,,para frezarek "
?
rossavu masz dostęp do CNC ? bo będzie potrzebna każda ,,para rąk " i każda ,,para frezarek "

-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
fzr napisał(a):Uważam że RhinoCeros nie jest żadnym pedalskim autodeskiem, na Rhino pracują profesjonaliści, znam ludzi, którzy w tym programie rysowali osłony silników do 747 , także .....
rossavu masz dostęp do CNC ? bo będzie potrzebna każda ,,para rąk " i każda ,,para frezarek "?
Tyle, że Unigraphics to nie sam moduł CAD, a zaawansowane środowisko do zarządzania produktem (PLM).
Mam dostęp do maszyn, w tym 5 osi, ale nie jestem ich właścicielem więcej ewentualne zlecenia byłby liczone od 100, do nawet 200+ zł za roboczogodzine, aczkolwiek myślę, że do wakacji uda mi się popełnić 3 osiówkę.
-
rossavu - Stały bywalec
- Posty: 1347
- Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51
sporo, to w lubartowie firma artex bierze w hurcie 1zł za min cięcia laserem/frezowania, mam dostęp do 2-óch trzyosiowych frezarek ( pracujących w 3D of course ) , z czego jedna to samoróbka, wbrew pozorom, żeby samemu wykonać frezarkę 3-osiową wystarczy mieć pomysł, dobre schematy oraz troszkę $ w kieszeni, schemat mam, ale czasu brak, dlatego skorzystam w tym projekcie z gotowców.
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
fzr napisał(a):żeby samemu wykonać frezarkę 3-osiową wystarczy mieć pomysł, dobre schematy oraz troszkę $ w kieszeni
Bzdura kolego, pamiętaj o błędach konstrukcyjnych oraz sztywności

No chyba, że $ odnosi się do zakupu gotowych elementów, które składa się jak klocki lego, a na takim sprzęcie możesz sobie grawerować tabliczki z napisem "uwaga zły pies", albo frezować drewniane kółeczka i kwadraciki

Gdyby to było takie proste to sprzęt do obróbki elementów, które są Wam potrzebne nie kosztowałby tyle co kilka ferrari

-
rossavu - Stały bywalec
- Posty: 1347
- Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51
fzr napisał(a):rossavu napisał(a):
Gdyby to było takie proste to sprzęt do obróbki elementów, które są Wam potrzebne nie kosztowałby tyle co kilka ferrari
Używane oczywiście?
Używany, 12 letni, 5 osiowy Mikron, który posiada pole robocze pozwalające na obróbkę form do plastikowych owiewek motocykla kosztuje ponad pół miliona złotych - oczywiście "ile" taki sprzęt jest w stanie przepracować roboczogodzin, po niezliczonych błędach poprzednich właścicieli jest wielką zagadką.
Dlatego profesjonalne usługi CNC są tak drogie - w końcu inwestycję w sprzęt muszą się zwrócić i zarabiać

-
rossavu - Stały bywalec
- Posty: 1347
- Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51
To robisz to cudo w rhinocerosie tak? a w jaki sposób masz zamiar przenieść swoją twórczość na papier? serio pytam, bo sam się bawiłem w rhinocerosa i fajny program, ale do powierzchni. A taki motocykl składa się z brył i to już nie jest takie proste. Szczerze nie wiem jak przenieść taką wyprodukowaną owiewkę w rhinocerosie do produkcji, wiesz coś na ten temat?
Konstrukcje stalowe to raczej nie jest silna strona tego programu, lepsze by było coś bardziej inżynierskiego.
Ogólnie patrzę na to trochę inaczej :
większość elementów oferują firmy - koła, zawieszenie, hamulce. Nie widzę sensu projektowania tych elementów, strata czasu i pieniędzy.
Co z silnikiem? gotowa konstrukcja? Bo produkowanie od podstaw sorry, ale mi się nie widzi.
Rama, tutaj obiekt bryłowy byłby potrzebny. Ja bym proponował konstrukcję rurową, dlaczego? bo w odlewie to ten projekt z miejsca popłynie. Rurowa jest znacznie prostsza i tańsza do zrobienia. Jakby to bryła to musiała by być odlewana (chyba nie macie zamiaru wykonywać ramy z jednego wielkiego bloku aluminium? wtedy koszt takiego materiału wynosiłby tyle co ferrari) a to już koszt wykonania formy i technologii do tego (skurcze odlewnicze, naddatki odlewnicze itp).
Rama po wyspawaniu musi być wyżarzona.
Owiewki, jak czytam wasze posty to mam wrażenie że macie zamiar wziąć bryłę materiału i ją skrobać na CNC - jednym słowem strzał w głowę. To samo co z ramą, koszt koszt koszt, do tego pracochłonność wykonania. Pewnie owiewka kosztowałaby tyle co nowa R1.
Co z osprzętem? lampy, kierunki, zegary? raczej widziałbym elementy zakupowe, akcesoryjne.
Do tego elektryka?
Siodło, kierownica ?
Konstrukcje stalowe to raczej nie jest silna strona tego programu, lepsze by było coś bardziej inżynierskiego.
Ogólnie patrzę na to trochę inaczej :
większość elementów oferują firmy - koła, zawieszenie, hamulce. Nie widzę sensu projektowania tych elementów, strata czasu i pieniędzy.
Co z silnikiem? gotowa konstrukcja? Bo produkowanie od podstaw sorry, ale mi się nie widzi.
Rama, tutaj obiekt bryłowy byłby potrzebny. Ja bym proponował konstrukcję rurową, dlaczego? bo w odlewie to ten projekt z miejsca popłynie. Rurowa jest znacznie prostsza i tańsza do zrobienia. Jakby to bryła to musiała by być odlewana (chyba nie macie zamiaru wykonywać ramy z jednego wielkiego bloku aluminium? wtedy koszt takiego materiału wynosiłby tyle co ferrari) a to już koszt wykonania formy i technologii do tego (skurcze odlewnicze, naddatki odlewnicze itp).
Rama po wyspawaniu musi być wyżarzona.
Owiewki, jak czytam wasze posty to mam wrażenie że macie zamiar wziąć bryłę materiału i ją skrobać na CNC - jednym słowem strzał w głowę. To samo co z ramą, koszt koszt koszt, do tego pracochłonność wykonania. Pewnie owiewka kosztowałaby tyle co nowa R1.
Co z osprzętem? lampy, kierunki, zegary? raczej widziałbym elementy zakupowe, akcesoryjne.
Do tego elektryka?
Siodło, kierownica ?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
wiem że rhino to program inżynierski
oparty na nurbsach, specjalnie stworzony do projektowania samochodów. Ale pytam jak to formalnie wychodzi od programu do produkcji. Bo w takich solidworksie to z modelu 3D potrafię zrobić płaską dokumentację, a w rhinocerosie nic takiego nie widziałem. Czy jedyne co to pliki na CNC? jeżeli tak to nie widzę tego.

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
możecie udzielić krótkiego instruktażu jak to się robi?
tak samo jak się rozkłada bryły 3D do 2D w rhino.
FZR, a reszta pytań ? jak to widzisz?
tak samo jak się rozkłada bryły 3D do 2D w rhino.
FZR, a reszta pytań ? jak to widzisz?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
aby przenieść owiewkę z rhino do produkcji, należy narysować tą owiewkę, następnie odbić ją w bryle, aby powstała forma negatywowa, bryłę z formą zapisujemy w formacie 3DS ,( nie pamietam dokładnie), i dajesz do frezowania,
Silnik - myślałem, żeby zaadaptować gotowca od yamahy yzf 250cm,
Rama - konstrukcja z rur, wykonana na podstawie projektu przez firmę, któa się takim czymś zajmuje ( nie opłaca się samemu robić ramy)
Elementy wykonane samemu z carbonu/kevlaru - wahacz, błotniki, drobne elementy konstrukcyjne
Wydech - 2x akcesoryjny, ew 2x przelot Akrapovic
Kierownica - w 2-óch wersjach - klasyczna ( coś jak w romet z-tka) oraz sportowa, sportową wykonamy sami, klasyczną firma od ram
Siedzenie - spód odlew w formie negatywowej z HIPS-u albo VIVAK-u, na to pianka tapicerska gr. 18mm i obszycie ze skóry ekologicznej.
Lampy - wykanane wg projektu, frezowane aluminium, kierunkowskazy akcesoryjne, liczniki wykonane tak samo jak lampy
Instruktaż rozkłądania bryły do 2D ( trial za free, normalnie pobieram opłatę
wg cennika Kaai
)
Weźmy np takie zegary:
zaznaczamy bryłę, którą chcemy przekształcić w 2D:
następnie klikamy na ikonkę nietoperza ( smash)
pojawi nam się na górze na pasku adresowym komunikat o wyborze : mozemy rozłożyć dany element w kierunku liniowy lub krawędziowym naturalnym ( chyba)
później w tym samym pasku adresowym wybierasz czy rozłozenien ma się odbyc na zasadzie eksplozji czy nie ( w przypadku braku eksplozji elementy często się deformowane oraz pomniejszane w stosunku do oryginału o kilka tetnych % ), ja zawsze wybieram rozkłądanie z eksplozją elementów, wtedy to w 2 d mamy kilka ( kilkadziesiąt, kilkaset - mój rekord 1205 elementów) ponumerowanych elementów, któe składany jak puzzle, a na koncu ł.ączymy je poleceniem połącz. Ot i tyle, ale sensu to nie ma, zeby do frezowania dawać zamiast brył rys 2D, z 2D nie wyfrezuja bryły, ew tylko jakiś napis itp,
EDIT:
jesli nie znajda sie odpowiednie fundusze, to powstanie jedynie pocket, a nie normalny motocykl - na poczatek i pocket dobry.
Silnik - myślałem, żeby zaadaptować gotowca od yamahy yzf 250cm,
Rama - konstrukcja z rur, wykonana na podstawie projektu przez firmę, któa się takim czymś zajmuje ( nie opłaca się samemu robić ramy)
Elementy wykonane samemu z carbonu/kevlaru - wahacz, błotniki, drobne elementy konstrukcyjne
Wydech - 2x akcesoryjny, ew 2x przelot Akrapovic
Kierownica - w 2-óch wersjach - klasyczna ( coś jak w romet z-tka) oraz sportowa, sportową wykonamy sami, klasyczną firma od ram
Siedzenie - spód odlew w formie negatywowej z HIPS-u albo VIVAK-u, na to pianka tapicerska gr. 18mm i obszycie ze skóry ekologicznej.
Lampy - wykanane wg projektu, frezowane aluminium, kierunkowskazy akcesoryjne, liczniki wykonane tak samo jak lampy
Instruktaż rozkłądania bryły do 2D ( trial za free, normalnie pobieram opłatę


Weźmy np takie zegary:

zaznaczamy bryłę, którą chcemy przekształcić w 2D:

następnie klikamy na ikonkę nietoperza ( smash)

pojawi nam się na górze na pasku adresowym komunikat o wyborze : mozemy rozłożyć dany element w kierunku liniowy lub krawędziowym naturalnym ( chyba)

później w tym samym pasku adresowym wybierasz czy rozłozenien ma się odbyc na zasadzie eksplozji czy nie ( w przypadku braku eksplozji elementy często się deformowane oraz pomniejszane w stosunku do oryginału o kilka tetnych % ), ja zawsze wybieram rozkłądanie z eksplozją elementów, wtedy to w 2 d mamy kilka ( kilkadziesiąt, kilkaset - mój rekord 1205 elementów) ponumerowanych elementów, któe składany jak puzzle, a na koncu ł.ączymy je poleceniem połącz. Ot i tyle, ale sensu to nie ma, zeby do frezowania dawać zamiast brył rys 2D, z 2D nie wyfrezuja bryły, ew tylko jakiś napis itp,
EDIT:
jesli nie znajda sie odpowiednie fundusze, to powstanie jedynie pocket, a nie normalny motocykl - na poczatek i pocket dobry.
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Sebe juz zrozumiałem, czyli poprostu dostajemy odwrotność tego co chcemy, czyli taką matrycę/formę do produkcji owiewki. Wykonanie takiej formy jednak będzie trochę kosztowało...
Fzr, fajnie że chciało Ci się opisać, jednak końcowego efektu nie pokazałeś jak to wygląda. Chociaż domyślam się, To to co powiedział Seba, tylko że rozłożone na kawałki. Spoko fajnie wszystko, ale jak do każdego elementu będziesz wykonywał formę to sam koszt formy Cię zabije.
Co do reszty:
orientowałeś się ile taki nowy silnik kosztuje?
rama ok, ramą się nie martwię, najmniejszy problem
wahacz z carbonu/kevlaru? nie widzę tego pomysłu.
wydech - cena zabije
kierownica, siedzenie ok
lampy ze względu na homologacje, ja bym jednak szukał czegoś gotowego do zakupienia. Nie widzę zabawy w szkło, oprawki, lustro. Pojedyńcza sztuka w tym wypadku będzie kosztowała krocie.
Fzr, fajnie że chciało Ci się opisać, jednak końcowego efektu nie pokazałeś jak to wygląda. Chociaż domyślam się, To to co powiedział Seba, tylko że rozłożone na kawałki. Spoko fajnie wszystko, ale jak do każdego elementu będziesz wykonywał formę to sam koszt formy Cię zabije.
Co do reszty:
orientowałeś się ile taki nowy silnik kosztuje?
rama ok, ramą się nie martwię, najmniejszy problem
wahacz z carbonu/kevlaru? nie widzę tego pomysłu.
wydech - cena zabije
kierownica, siedzenie ok
lampy ze względu na homologacje, ja bym jednak szukał czegoś gotowego do zakupienia. Nie widzę zabawy w szkło, oprawki, lustro. Pojedyńcza sztuka w tym wypadku będzie kosztowała krocie.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Posty: 42
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości