[Honda CBR500R] Honda CBR500R - pół litra frajdy
Posty: 54
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Dokładnie. Prędkość obrotowa i przełożenia skrzyni biegów. Pewnie właśnie z niższej prędkości obrotowej wychodzi niskie spalanie.<br><hr>grzesiek811Komentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam<br><hr>Bonhart<br>
Komentatorzy napisał(a):mysle ze to kwesita przelozenia napedu(predkosc kosztem przyspieszenia) i roznicy masy.<br><hr>323<br>Komentatorzy napisał(a):Tak jak piszesz, a do tego silnik Kawy kręci się wyżej. Czerwone pole od 12500 kontra 8800 w Hondzie, a to też ma wpływ na to, jak szybko może obracać się tylne koło.
Matematycznie licząc, na szóstym biegu Kawa ma na kole maksymalnie 0,126 Nm/kg (przełożenie całkowite 1,2007), a Honda 0,111 Nm/kg (przełożenie 0,7118) i taką niewielką przewagę Kawa utrzymuje na każdym biegu. Za masę przyjąłem masę motocykla gotowego do drogi + jeździec 84kg. Teoretyczne prędkości maksymalne (zero poślizgu tylnego koła, wystarczająca moc itp.) Kawa 186km/h - Honda 179km/h.
Oczywiście to teoria, która wynika tylko i wyłącznie z analizy kilku wybranych danych technicznych i nie daje pełnego obrazu motocykla jako całości. Najlepszy byłby test porównawczy, razem z KTM 390, na co niecierpliwie czekam.<br><hr>Pirx<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
czy przyspieszenia to zalezy od wykresu mocy napewno polepsza sie zawsze wkazdym wyapdku elastycznosc do pewnych obrotow ale przyspieszenie maxymalne niekoniecznie jesli motocykl ma bardzo szeroki szczyt mocy .<br><hr>sztikKomentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam<br><hr>Bonhart<br>
Komentatorzy napisał(a):mysle ze to kwesita przelozenia napedu(predkosc kosztem przyspieszenia) i roznicy masy.<br><hr>323<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
myslisz sieKomentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam<br><hr>Bonhart<br>
Komentatorzy napisał(a):mysle ze to kwesita przelozenia napedu(predkosc kosztem przyspieszenia) i roznicy masy.<br><hr>323<br>Komentatorzy napisał(a):Tak jak piszesz, a do tego silnik Kawy kręci się wyżej. Czerwone pole od 12500 kontra 8800 w Hondzie, a to też ma wpływ na to, jak szybko może obracać się tylne koło.
Matematycznie licząc, na szóstym biegu Kawa ma na kole maksymalnie 0,126 Nm/kg (przełożenie całkowite 1,2007), a Honda 0,111 Nm/kg (przełożenie 0,7118) i taką niewielką przewagę Kawa utrzymuje na każdym biegu. Za masę przyjąłem masę motocykla gotowego do drogi + jeździec 84kg. Teoretyczne prędkości maksymalne (zero poślizgu tylnego koła, wystarczająca moc itp.) Kawa 186km/h - Honda 179km/h.
Oczywiście to teoria, która wynika tylko i wyłącznie z analizy kilku wybranych danych technicznych i nie daje pełnego obrazu motocykla jako całości. Najlepszy byłby test porównawczy, razem z KTM 390, na co niecierpliwie czekam.<br><hr>Pirx<br>

<br><hr>sztik
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Na spalanie ma wpływ kilka czynników. Żeby spalić jak najmniej, trzeba jechać z taką prędkością, przy której drogi ubywa w miarę szybko, ale opory powietrza nie są jeszcze zbyt wygórowane. Na ile pamiętam, jest to w okolicach 80-90 km/h. Większy opór, to większa moc potrzebna na jego pokonanie, a to oznacza większe zużycie paliwa. Mając wybraną prędkość, trzeba utrzymywać ją na jak najniższych obrotach silnika (ale bez przeciążania go). Małe obroty, to mało cykli pracy na jednostkę czasu, a to daje niskie tempo zużycia paliwa. W teorii, Kawa potrzebowałaby do utrzymania 80 km/h 6000 obr/min, a Honda 4400 (tak wynika z przełożeń), ale w praktyce będą to nieznacznie wyższe wartości (uślizg tylnego koła, sposób oddawania mocy w zależności od obrotów). Temat jest bardziej złożony, tutaj podałem podstawy. Dobór przełożeń to osobna i równie ważna kwestia, akurat w Kawie są dobrane bardzo sprytnie. Nowa CB500 ma przełożenia łudząco podobne do CBF600.<br><hr>PirxKomentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam<br><hr>Bonhart<br>
Komentatorzy napisał(a):mysle ze to kwesita przelozenia napedu(predkosc kosztem przyspieszenia) i roznicy masy.<br><hr>323<br>Komentatorzy napisał(a):Tak jak piszesz, a do tego silnik Kawy kręci się wyżej. Czerwone pole od 12500 kontra 8800 w Hondzie, a to też ma wpływ na to, jak szybko może obracać się tylne koło.
Matematycznie licząc, na szóstym biegu Kawa ma na kole maksymalnie 0,126 Nm/kg (przełożenie całkowite 1,2007), a Honda 0,111 Nm/kg (przełożenie 0,7118) i taką niewielką przewagę Kawa utrzymuje na każdym biegu. Za masę przyjąłem masę motocykla gotowego do drogi + jeździec 84kg. Teoretyczne prędkości maksymalne (zero poślizgu tylnego koła, wystarczająca moc itp.) Kawa 186km/h - Honda 179km/h.
Oczywiście to teoria, która wynika tylko i wyłącznie z analizy kilku wybranych danych technicznych i nie daje pełnego obrazu motocykla jako całości. Najlepszy byłby test porównawczy, razem z KTM 390, na co niecierpliwie czekam.<br><hr>Pirx<br>Komentatorzy napisał(a):Dokładnie. Prędkość obrotowa i przełożenia skrzyni biegów. Pewnie właśnie z niższej prędkości obrotowej wychodzi niskie spalanie.<br><hr>grzesiek811<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wszystko chodzi bardzo lekko, nie było specjalnie dużej siły koniecznej do wysprzęglenia. <br><hr>LovtzaKomentatorzy napisał(a):25 tys to wcale nie jest tanio, szczegolnie dla mlodych motocyklistow. Lovtza czy moglbys napisac jak chodzi klamka sprzegla? Czy lekko jak w cbf 125, czy raczej do wciskania potrzebujesz uzyc wiekszej sily? <br><hr>trewq<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Co dokładnie oznacza "nieprzemyślana konstrukcja bocznej podstawki"? Niestabilna, ciężko rozłożyć, czy jak?<br><hr>Pitt
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
własnie odwiedzilem forum hondy cb 500 gdzie wiara wklejala wykresy mocy swoich cb i faktycznie sa wersje 57-58 konne pytanie czemu gazeta motocykl w danych tech w tescie podala wersje 57 km a na wykresie bylo 50 na silniku ? wprowadzaja ludzi w blad niepodajac konkretnie jakie wersje testuja ,co za ludzie .<br><hr>sztikKomentatorzy napisał(a):A może ktoś pokusiłby sie o test porównawczy trzech nacked'ów ze stajni Hondy: CB500F, CBF 600 i XC 700C pod kątem "pierwszego motocykla". Kazdy z tych modeli w osobnych testach zawsze był polecany jako motocykl dla początkujacych. Jesli tak jest to pytanie dlaczego Honda ma w swojej ofercie modele nastawione na tego samego - poczatkujacego - klienta. Myślę, ze warto by było usłyszeć opinie fachowca na temat wad i zalet każdego z tych motocykli z punktu widzenia początkującego motocyklisty<br><hr>Pavv<br>Komentatorzy napisał(a):to ze kazdy z nich w osobnych testach zawsze polecany byl jako motocykl dla poczatkujacych nieznaczy ze ktorys znich niejest "rekomendowany " dla doswiadczonych . cbf jest najszybsza ma okolo 260 km/tone z kierowca cbf okolo 180 bo wtestach na hamowni cisnela jakes 51 km a nie 57 jak podaje producent xc 700 jest najmniej dynamiczna ma okolo 165 km/tone ale tak wolalbym ja od starej cb 500 f moc max osiga przy nizszych obrotach 6250 a cbf przy 9000 , cbf pod wzgledem osiagow to inna liga po co chcesz tak test niewystarczy wydedukowac ztych osobnych co i jak osobisce poczatkujacemu motocykliscie polecilbym kazdy z nich i niech sobie sam wybiera proste .<br><hr>sztik<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Najdłuższe zdanie jakie kiedykolwiek w życiu przeczytałem i ładu i składu doszukać sie w nim nie da.<br><hr>cenzorKomentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam<br><hr>Bonhart<br>
Komentatorzy napisał(a):po perwsze kawasaki nerozpedza siie do 190 km/h <a href="https://www.youtube.com/watch?v=23tl-iP6KD4" target="blank" class="link" rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=23tl-iP6KD4</a> tu masz filmik test motogenu licznik 186 km/h gps czyli ta bardziej realna predkosc rzeczywista to 176 km/h a skad wyczasłes ze cbr 500 r osiaga 160 km/h ? jesli tak podaja woficjalnych danych technicznych to zasluga przelozenia dostosowana byc moze do tej calej kategori a2 oprzepisach tej kategori i innych niiemam zielonego pojecia bo sie bzdorami niezajmuje abstrahujac od tego honda cbr 500 r ma 48 km wedlug producenta i mase 194 kg co z 80 kg kierowca daje 175 km/tone a kawa ma 39 km 175 kg co daje okolo 155 km/tone obydwa motocykle maja zblizona aerodynamike i powierzchnie czolowa prawdopodobnie wiec przy zastosowaniu odpowiedniej zebatki w cbr 500 r powinnaa byla osiagnac predkosc o jakies 5% wyzsza od ninji czyli okolo 182 km/h jak i przyspieszenie o okolo 10% tzn jeszcze zalezy co do przyspieszenia jak obydwa motocykle "trzymaja szczyt " i jak sa dobrane przelozenia pod ten szczyt ale z samych danych to powinno tak wygaldac ta ninja 300 ma osiagi mniej wiecej jak gs500 stary ta cbr 500 r powinna miec o 5-10% lepsze rpzyspieszenie chyba ze ma zadługie rpzleozenia i szczytujaca moc a kawa ma szeroki plaski szczyt dorbze dobrane rplozenia co do vmaxa cbr 500 r powinna byc okolo 5% szybsza a napewno niewolniejsza jeszcze zalezy co hamownia wypluje wzgledem tej kawy cbr 500 r ma zarowno wiecej km/tone o 10% jak i wyzsza moc bezwzgledna co przy zblizoenj aerodynamice powinno jej dac nieznaczna przewage .<br><hr>sztik<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
widac ze niejestes w temacie to co sie dziwisz?:)ład i skład jest tylko trzeba sie troche znac tak to juz jest ze jak ktos niewie o co chodzi to sie dop....a do nieistotnych bzdor typu gramatyka i h.i wie co jeszcze jak ci niepasuje temat to idz na forum jezyka polskiego tam znajdziesz moze zrozumienie<br><hr>sztikKomentatorzy napisał(a):Jako że jestem jeszcze laikiem w temacie motocykli, prosiłbym o wyjaśnienie mi jednej kwestii. Jakim cudem Ninja 300, która ma zarówno mniej km i mniejszą pojemność, osiąga większą prędkość maksymalną w porównaniu do CBR 500r? Czytałem, że Kawa rozpędza się do ok. 190 km/h podczas gdy Honda osiąga "tylko" 160 km/h.. Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam<br><hr>Bonhart<br>
Komentatorzy napisał(a):po perwsze kawasaki nerozpedza siie do 190 km/h <a href="https://www.youtube.com/watch?v=23tl-iP6KD4" target="blank" class="link" rel="nofollow">https://www.youtube.com/watch?v=23tl-iP6KD4</a> tu masz filmik test motogenu licznik 186 km/h gps czyli ta bardziej realna predkosc rzeczywista to 176 km/h a skad wyczasłes ze cbr 500 r osiaga 160 km/h ? jesli tak podaja woficjalnych danych technicznych to zasluga przelozenia dostosowana byc moze do tej calej kategori a2 oprzepisach tej kategori i innych niiemam zielonego pojecia bo sie bzdorami niezajmuje abstrahujac od tego honda cbr 500 r ma 48 km wedlug producenta i mase 194 kg co z 80 kg kierowca daje 175 km/tone a kawa ma 39 km 175 kg co daje okolo 155 km/tone obydwa motocykle maja zblizona aerodynamike i powierzchnie czolowa prawdopodobnie wiec przy zastosowaniu odpowiedniej zebatki w cbr 500 r powinnaa byla osiagnac predkosc o jakies 5% wyzsza od ninji czyli okolo 182 km/h jak i przyspieszenie o okolo 10% tzn jeszcze zalezy co do przyspieszenia jak obydwa motocykle "trzymaja szczyt " i jak sa dobrane przelozenia pod ten szczyt ale z samych danych to powinno tak wygaldac ta ninja 300 ma osiagi mniej wiecej jak gs500 stary ta cbr 500 r powinna miec o 5-10% lepsze rpzyspieszenie chyba ze ma zadługie rpzleozenia i szczytujaca moc a kawa ma szeroki plaski szczyt dorbze dobrane rplozenia co do vmaxa cbr 500 r powinna byc okolo 5% szybsza a napewno niewolniejsza jeszcze zalezy co hamownia wypluje wzgledem tej kawy cbr 500 r ma zarowno wiecej km/tone o 10% jak i wyzsza moc bezwzgledna co przy zblizoenj aerodynamice powinno jej dac nieznaczna przewage .<br><hr>sztik<br>Komentatorzy napisał(a):Najdłuższe zdanie jakie kiedykolwiek w życiu przeczytałem i ładu i składu doszukać sie w nim nie da.<br><hr>cenzor<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Człowieku, przeczytaj jakąś książkę albo chociaż gazetę i zobacz w jaki sposób buduje się zdania. Tego słownego chaosu nie da się przyswoić.<br><hr>JaKomentatorzy napisał(a):A może ktoś pokusiłby sie o test porównawczy trzech nacked'ów ze stajni Hondy: CB500F, CBF 600 i XC 700C pod kątem "pierwszego motocykla". Kazdy z tych modeli w osobnych testach zawsze był polecany jako motocykl dla początkujacych. Jesli tak jest to pytanie dlaczego Honda ma w swojej ofercie modele nastawione na tego samego - poczatkujacego - klienta. Myślę, ze warto by było usłyszeć opinie fachowca na temat wad i zalet każdego z tych motocykli z punktu widzenia początkującego motocyklisty<br><hr>Pavv<br>Komentatorzy napisał(a):to ze kazdy z nich w osobnych testach zawsze polecany byl jako motocykl dla poczatkujacych nieznaczy ze ktorys znich niejest "rekomendowany " dla doswiadczonych . cbf jest najszybsza ma okolo 260 km/tone z kierowca cbf okolo 180 bo wtestach na hamowni cisnela jakes 51 km a nie 57 jak podaje producent xc 700 jest najmniej dynamiczna ma okolo 165 km/tone ale tak wolalbym ja od starej cb 500 f moc max osiga przy nizszych obrotach 6250 a cbf przy 9000 , cbf pod wzgledem osiagow to inna liga po co chcesz tak test niewystarczy wydedukowac ztych osobnych co i jak osobisce poczatkujacemu motocykliscie polecilbym kazdy z nich i niech sobie sam wybiera proste .<br><hr>sztik<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
To cytat z klasykaKomentatorzy napisał(a):Co dokładnie znaczy "Plusy ujemne" xD ? o.O<br><hr>Rubin<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 54
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości