Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Gdy przód Å‚apie rybÄ™ (shimÄ™), zwolnić tÅ‚umienie odbicia i lekko go zahamować poprzez krÄ™cenie na „+". Można dokrÄ™cić główkÄ™ ramy, żeby ciężej chodziÅ‚a. Zmienić ustawienia kierownicy.
1. Co to jest ta shima?
2. Czytałem o ustawieniach zawieszenia i mam trochę namieszanie w głowie od tego.
Więc tak, moje zawieszenie przednie jest za twarde i po lądowaniu przednie koło dosyć mocno w górę odbija, z tego co się naczytałem w celu zniwelowania tego powinienem:
-przekręcić COM w kierunku -
-przekręcić REB w kierunku +
Czy będzie tak jak napisałem?
ktm exc 250 4t 2002
-
kzq - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
- Lokalizacja: Lubań
To jest za twarde, czy za szybko odbija? To duża różnica.
Sprawdź wiadomość wp.
Sprawdź wiadomość wp.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
@up właśnie są u mnie jednocześnie te obie rzeczy, jak siadam na moto to zawieszenie przednie w ogóle nie siada.
Zawieszenie mi nie dobija, podczas jazdy laga wchodziła max do połowy zakresu ruchu, do dobicia było daleko.
http://ktmsklep.pl/new-katalog/25,167,1 ... -fcr35-250
Co daje wymiana dyszy (numer 27 MAIN JET) na większą?
Zawieszenie mi nie dobija, podczas jazdy laga wchodziła max do połowy zakresu ruchu, do dobicia było daleko.
http://ktmsklep.pl/new-katalog/25,167,1 ... -fcr35-250
Co daje wymiana dyszy (numer 27 MAIN JET) na większą?
ktm exc 250 4t 2002
-
kzq - Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2012, 21:03
- Lokalizacja: Lubań
To dosyć szeroki temat. Wbij na gg: 5632953
Dysza główna powinna być dobrana do warunków atmosferycznych, a nie do własnego tuningowego widzimisie.
Dysza główna powinna być dobrana do warunków atmosferycznych, a nie do własnego tuningowego widzimisie.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Odpowietrzałeś??
reszta tak jak mówisz
reszta tak jak mówisz
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
ja poradze troche inaczej - pojedź sobie na tor, rozkręc zawieszenie na minimum reb, przejedź sie zobacz co sie zmieniło. potem podkręc ma maximum. potem dobicie tak samo na min i max. po prostu zobacz za co jaka śrubka odpowiada. bedziesz miał rozeznanie granicznych mozliwosci zawieszenia. a potem ustaw mniejwiecej na środek ( ew najlepiej tak jak radzi ksiazka serwisowa ) i potem pojeździj i kręc po 1-2 klikniecia w odpowiednią strone według odczucia. jak skaczesz i moto nie daje ci w nadgarstki od razu ( czyli nie jest za twarde ) tylko koło za szybko odbija to znaczy że odbicie czyli prędkosc powrotu amortyzatora jest za lekko ustawione i trzeba podkrecic na +. z kolei jak skaczesz i masz za twardo ustawione na dobiciu to moze byc podobny efekt że jak walisz kołem w ziemie to nie zdązy dobić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
a i jeszcze chyba nikt nie odpowiedział na 1 pytanie co to jest shima.
zalezy o czym sie mysli. bo shimą nazywamy to jak jedziemy motocyklem i kierownica zaczyna nam skrecać od ogranicznika do ogranicznika. mogą byc tutaj rózne przyczyny.
ale shimmy to też blaszki w zawieszeniu, cienkie talerzyki przez które przepuszczany a raczej przeciskany jest olej. rózne twardosci i ilości tych blaszek zmieniaja charakterystyke zawieszenia.
zalezy o czym sie mysli. bo shimą nazywamy to jak jedziemy motocyklem i kierownica zaczyna nam skrecać od ogranicznika do ogranicznika. mogą byc tutaj rózne przyczyny.
ale shimmy to też blaszki w zawieszeniu, cienkie talerzyki przez które przepuszczany a raczej przeciskany jest olej. rózne twardosci i ilości tych blaszek zmieniaja charakterystyke zawieszenia.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Może odstawać 0,1 mm
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
tak powinny przylegac, kazdy odstep jest w zasadzie niedopuszczalny. im wiekszy tym gorzej pali moto. podczas pracy minimalna szczelina moze nie byc zauwazalna.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Odstęp nawet rzędu 0,3 mm nie wpływa znacząco na odpalanie.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Te szczeliny są nie do przyjęcia.
Nie polecam odwracania ze względu na to, że mogą pęknąć.
Nie polecam odwracania ze względu na to, że mogą pęknąć.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Chciałbym się dowiedzieć, z jakich modeli i roczników(Prócz cr-ki 85) pasowałyby osłony lagów.
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/200 ... embly.html Elementy 27-28
Czy jeżeliby były odrobinę dłuższe, to również, bo to w żaden sposób nie wpływa na działanie przednich amortyzatorów.
http://www.2wheelpros.com/oem-parts/200 ... embly.html Elementy 27-28
Czy jeżeliby były odrobinę dłuższe, to również, bo to w żaden sposób nie wpływa na działanie przednich amortyzatorów.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Jest jakiś problem z osłonami lag do 85 ?
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Po prostu się zastanawiam, czy pasowałyby z innego modelu.
Bo być może, że miałbym tańsze jakieś z innego modelu.
Tutaj głównie chodzi o te rozłożenie śrub.
Bo być może, że miałbym tańsze jakieś z innego modelu.
Tutaj głównie chodzi o te rozłożenie śrub.
-
Street4Fun - Bywalec
- Posty: 503
- Dołączył(a): 16/9/2012, 09:30
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości