Trudny wybór turystycznego enduro
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
prostezeja napisał(a):Czy jest duża różnica w dynamice między
KLE 500 który ma
Moc maksymalna: 48 KM/8500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 45 Nm/6500 obr/min, a
BMW F650
Moc maksymalna: 48 KM/6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 57 Nm/5200 obr/min
Wybrałem te dwa modele do porównania bo jeździłem na f650 i wiem czego można się spodziewać.
BMW f650, Transalp i Freewind chyba chodzÄ… podobnie prawda?
Transalp moc 50.00 KM przy 8000 obr/min moment obr.53.00 Nm przy 6000 obr/min
Freewind moc 47.00 KM przy 7000 obr/min moment obr.51.60 Nm przy 5500 obr/min
Ta sama liga. Tyle ze dwucylindrowce lepiej znoszą długie trasy, obładowanie i jazdę we dwójkę.
Single szybciej wejdą na obroty np. w mieście to odczujesz.
Z tych co sobie wybrałeś zdecydowanie "Trampek" dla mnie by wygrywał.
A ten motorek? Yamaha XT 660X ??
Przedstawiciel klasy SuperMoto. Nie nadaje się na trasy, uszyty aby opalać go na torach SM i w mieście. Konkurentem dla niego np. jest Honda FMX 650.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
Co do "Freda" moge napisac kilka spostrzezen... Porownujac go przykładowo do GS500 dzieki wiekszemu momentowi lepiej przyspiesza i wchodzi na obroty...do 110 km/h...
Jak dla mnie to choc komfort jest w miare ok, to dynamiczna jazda konczy sie na tej wartosci (no moze tak do 120 jeszcze jakos leci) przy moich 188cm i 95kg.
Zgadzajac sie z poprzednikiem subiektywnie skłonił bym sie ku transalpowi - troche kusi ta V-ka, ktora jak przypuszczam, jest troche bardziej praktyczna... Tzn. Freewind jako singiel wkreca sie na obroty i przyspiesza ok ale dluzsza jazda z predkosciami rzedu 110-120 km/h jest przy moich gabarytach, hmm... meczaca? Nie wiem czy odnosi sie tez do innych singli tej klasy...
Moze sie myle ale V-ka chyba powinna osiagac wieksza wartosc momentu obr przy nizszych obr/min niz singiel/rzedowka przez co jazda powinna byc bardziej, hmm... Elasyczna?
Jak dla mnie to choc komfort jest w miare ok, to dynamiczna jazda konczy sie na tej wartosci (no moze tak do 120 jeszcze jakos leci) przy moich 188cm i 95kg.
Zgadzajac sie z poprzednikiem subiektywnie skłonił bym sie ku transalpowi - troche kusi ta V-ka, ktora jak przypuszczam, jest troche bardziej praktyczna... Tzn. Freewind jako singiel wkreca sie na obroty i przyspiesza ok ale dluzsza jazda z predkosciami rzedu 110-120 km/h jest przy moich gabarytach, hmm... meczaca? Nie wiem czy odnosi sie tez do innych singli tej klasy...
Moze sie myle ale V-ka chyba powinna osiagac wieksza wartosc momentu obr przy nizszych obr/min niz singiel/rzedowka przez co jazda powinna byc bardziej, hmm... Elasyczna?
XF650
-
matheush - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
- Lokalizacja: Pomorskie
Panowie co wy tak się uczepiliście tych singli że to błe i tak dalej!
Czy ktoś z was eksploatował w życiu jednocylindrowca????
Swego czasu jeździłem do pracy do Niemiec suzuki dr 800 big.Mam go nadal i sprawia mi nadal mnóstwo frajdy, mimo że te moto ma już ponad 20 lat.
Powiem szczerze że nie zamieniłbym go na nic innego.Mam go już 13 lat
Czy ktoś z was eksploatował w życiu jednocylindrowca????
Swego czasu jeździłem do pracy do Niemiec suzuki dr 800 big.Mam go nadal i sprawia mi nadal mnóstwo frajdy, mimo że te moto ma już ponad 20 lat.
Powiem szczerze że nie zamieniłbym go na nic innego.Mam go już 13 lat
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Ja jezdze singlem (jak w podpisie) i nie twierdze ze jest błe, zbiera sie fajnie juz od samego dolu, szybka reakcja na gaz itd, na szutrach i przy predkosciach do 100km/h jest super, ale problemem sa wieksze predkosci przelotowe, gdzie po prostu brakuje elastycznosci i moto troche sie meczy. Chociaz raczej nie zamienił bym Freda na innego
no moze jakas wieksza poj w 1 cyl...
Bmw f650 osobiscie nie jezdzilem ale przypuszczam ze osiagami nie rozni sie zbytnio od xf650? Jesli jestem w bledzie to niech mnie ktos poprawi...

Bmw f650 osobiscie nie jezdzilem ale przypuszczam ze osiagami nie rozni sie zbytnio od xf650? Jesli jestem w bledzie to niech mnie ktos poprawi...
XF650
-
matheush - Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
- Lokalizacja: Pomorskie
DR 650 i cross-a Hondy 250tkę. fakt BIG 800 jest mega, ma parę ale już 650 DR-ą silnik sprzed modyfikacji który trafił do Freewinda jest do smiganai w wokół komina fajny ale na dłuższą metę już lipa.
Ja wiem że pokonanie tajgi, himalajów czy afryki 125 produkcji chińskiej jest jak najbardziej wykonalny.
Ja wiem że pokonanie tajgi, himalajów czy afryki 125 produkcji chińskiej jest jak najbardziej wykonalny.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
Jeżeli chcesz skręcić w lekki teren, to śmiało każdym klasycznym dużym enduro a nawet szosowym uterenowionym.
bliżej w "teren" ma w kolejności;
XT XTZty różne, f650 kle, Transalp 600, TDM - bliżej do asfaltu
jak miałbym brać BMke to nowsze modele nie ten.
Przy tej kwocie w ogóle nie zastanawiałbym sie czy ładny czy brzydki, tylko brałbym egzemplarz najlepszy z możliwych. W teren koła 21cali pozwolą na dowolny w miarę tani dobór ogumienia i dobra trakcje w terenie.
Jeżeli teren to dojazd na pole namiotowe 200m szutrówką to TDM jest ...terenowy.
Wszystkie tem motocykle maja dobry dostęp do różnego rodzaju akcesorium turystycznego więc myślę, że ok
Co do jednocylindrówki na trasę to sie wogóle nie przejmuj . Jedyna uciążliwośc która może wystąpić to dla niektórych pasażerek wibracje przy okreslonych obrotach i tyle.
bliżej w "teren" ma w kolejności;
XT XTZty różne, f650 kle, Transalp 600, TDM - bliżej do asfaltu
jak miałbym brać BMke to nowsze modele nie ten.
Przy tej kwocie w ogóle nie zastanawiałbym sie czy ładny czy brzydki, tylko brałbym egzemplarz najlepszy z możliwych. W teren koła 21cali pozwolą na dowolny w miarę tani dobór ogumienia i dobra trakcje w terenie.
Jeżeli teren to dojazd na pole namiotowe 200m szutrówką to TDM jest ...terenowy.
Wszystkie tem motocykle maja dobry dostęp do różnego rodzaju akcesorium turystycznego więc myślę, że ok
Co do jednocylindrówki na trasę to sie wogóle nie przejmuj . Jedyna uciążliwośc która może wystąpić to dla niektórych pasażerek wibracje przy okreslonych obrotach i tyle.
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
A co powiecie o BMW F650 CS? Wysokość siodła to zaledwie 780mm, czy jest możliwość podniesienia go?
- prostezeja
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12
- prostezeja
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12
Posty: 31
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości