Zobacz wątek - Trudny wybór turystycznego enduro

Trudny wybór turystycznego enduro

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Trudny wybór turystycznego enduro

Postprzez prostezeja » 11/2/2013, 23:35

Witam. Przyszedł czas by pożegnać się z moim pierwszym moto Honda XR125. Pora na coś większego.
Chce turystyczne enduro, zastanawiam się nad BMW f650 i Kawasaki KLE500.

Budżet to 7500pln. Za te cenę mogę mieć bmw rocznik 98, natomiast Kawe nawet 2003. Mam 195 cm wzrostu i 100kg wagi. Co radzicie wybrać? A może jakieś inne propozycje?
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12


Postprzez power_bit » 12/2/2013, 00:02

Yamaha TDM 850, może nie tak endurowata, ale ma swoje plusy. Motocykl może czasem irytować, ale ma swoich zwolenników.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez matheush » 12/2/2013, 09:12

Transalp, Freewind, Pegaso? Ew. Africa Twin albo XTZ 750
XF650
Avatar użytkownika
matheush
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez henio12323 » 12/2/2013, 10:44

a gdzie chcesz tym jeździc ? jak ma byc to lekki teren to 10X lepiej bedzie kupic kle 500 niz krowe tdm, czy nawet trampka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25979
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez prostezeja » 12/2/2013, 10:57

Jazda po mieście krótkie trasy, latem śmignąć nad morze, szutrówki, lekki teren. Najstarszy moto chciałbym żeby był z 98 roku coś koło tego. Translap, Africa Twin albo XTZ 750 są zdecydowanie za drogie. O Aprilli Pegaso też myślałem ale na necie krążą opinie że jest paliwożerna? Sprawdzałem też wysokości siodła w bmw - 800mm, w kle 850mm więc może przy moim wzroście Kawa?
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez matheush » 12/2/2013, 11:24

jeśli nie BMW to może Freewind, też singiel, stylistycznie zbliżony, siedzenie na 830mm. Ew. XT 600 z siedzeniem na 860mm...
XF650
Avatar użytkownika
matheush
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 26/7/2008, 17:00
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez prostezeja » 12/2/2013, 23:06

A gdybyście mieli tylko do wybór Kawasaki KLE 500 rok 2002-2003 i BMW F650 1998 który byście wybrali i dlaczego? No może jeszcze ewentualnie Suzuki XF FREE WIND tez coś koło 2001.
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez kriss2k » 13/2/2013, 12:04

Ja bym zawęził wybór pomiędzy Transalpem, F650GS i XTZ 660.
Transalp lepiej się sprawdzi przy dłuższych przelotówkach po asfalcie, dobrze też będzie sobie radził w lekkim terenie. XTZ natomiast lepsze w teren, bardziej męczące na asfalcie przy długich przelotach. GS to moim zdaniem złoty środek - zarówno na trasie, jak i w terenie.
Wiem że niby moto ma Ci służyć głównie do jazdy po asfalcie i czasem na zjechanie z trasy. Ale w miarę jedzenia apetyt rośnie i przyjdzie chętka na eksplorację coraz trudniejszych i mniej uczęszczanych tras. Zjedziesz na jakąś szutrówkę która to nagle przekształci się w drogę pokrytą kamieniami, z ostrymi podjazdami, i chęć wjechania dalej będzie naprawdę silna. Więc wybierz coś z czym sobie swobodnie dasz radę (chodzi choćby o masę, manewrowość). Ja z tej trójki stawiałbym na GS-a.
kriss2k
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez skidmarks » 13/2/2013, 15:17

Suzuki DR BIG 800,

Wspomniana Yamaha "Terefere" 660 jest dobrze wykonana, poczciwa klasa średnia. Ciekawsza od tych F650 BMW czy XF "Freda"
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez piotr_motoland » 15/2/2013, 07:42

Witam.Stanowczo odradzam Apriliię i BMW części drogie,wadliwe sprzęgielka jednokierunkowe,proponuje Trampka,honda v-ka silnik bezawaryjny,świetnie sprawuje się w dlugich trasach oraz szutrach,oszczędna,polecam
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska

Postprzez marvolo » 15/2/2013, 10:28

Wybrałbym Kawasaki KLE, bo częsci do BMW jak wyżej ktoś wspominał zżerałyby mój budżet. Poza tym BMW cenię sobie tlyko w wersji 4kołowej ;)
Chcieć. Móc.
marvolo
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 13/2/2013, 09:38

Postprzez kriss2k » 15/2/2013, 11:58

Drogie części? Przykład: sprzęgło rozrusznika o którym tutaj wspomniano to koszt 370-380zł, oryginał BMW. Czy to rzeczywiście rujnuje budżet? Oryginalny regulator napięcia do Transalpa kosztuje zdecydowanie więcej a pada zdecydowanie częściej. Moim zdaniem jest to jedynie utarty stereotyp BMW= będziesz miał wydatki. Jak kupisz zadbany egzemplarz nie będziesz miał problemów i wydatków, jak kupisz trupa będzie szarpał po kieszeni, bez znaczenia jakiej marki.

skidmarks, Tenerka jest super motocyklem, jedna rzecz tylko mi w niej nie pasuje - wąskie siodło. Przy dalszych przelotach potrafi naprawdę dobrze dać w tyłek.
kriss2k
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez skidmarks » 15/2/2013, 14:42

Siodło zawsze można ac do obszycia.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez prostezeja » 15/2/2013, 23:41

Czy jest duża różnica w dynamice między
KLE 500 który ma
Moc maksymalna: 48 KM/8500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 45 Nm/6500 obr/min, a
BMW F650
Moc maksymalna: 48 KM/6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 57 Nm/5200 obr/min
Wybrałem te dwa modele do porównania bo jeździłem na f650 i wiem czego można się spodziewać.

BMW f650, Transalp i Freewind chyba chodzą podobnie prawda?

Transalp moc 50.00 KM przy 8000 obr/min moment obr.53.00 Nm przy 6000 obr/min
Freewind moc 47.00 KM przy 7000 obr/min moment obr.51.60 Nm przy 5500 obr/min
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez piotr_motoland » 16/2/2013, 07:50

Witam.kriss2 absolutnie nie krytykuje marek BMW,ale ponieważ latałem Pegaso 650 z roku 1997,jak wiesz apriliia i BMW z tych lat posiadaly te same silniki austryjackie ROTAX rożniąca jedynie sie ksztaltem,stylistyką obudowy silnika ,wszystkie podzespoły posiadaly identyczne,dlatego częśći kupowałem od BMW650F w niemczech w roku 2008 koszt wynosił 115 euro w Polsce kolo 700PLN.To nie zależy od stanu technicznego,poprostu byly w poszczególnych egzedmplarzach wadą.
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska

Postprzez skwy » 16/2/2013, 08:44

prostezeja napisał(a):Czy jest duża różnica w dynamice między
KLE 500 który ma
Moc maksymalna: 48 KM/8500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 45 Nm/6500 obr/min, a
BMW F650
Moc maksymalna: 48 KM/6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 57 Nm/5200 obr/min
Wybrałem te dwa modele do porównania bo jeździłem na f650 i wiem czego można się spodziewać.

BMW f650, Transalp i Freewind chyba chodzą podobnie prawda?

Transalp moc 50.00 KM przy 8000 obr/min moment obr.53.00 Nm przy 6000 obr/min
Freewind moc 47.00 KM przy 7000 obr/min moment obr.51.60 Nm przy 5500 obr/min


Nie pacz w ten sposób bo nic nie kupisz.
Zacznij od serca(które moto Ci się podoba).
Później sprawdź jak z eksploatacją twego sercowego motocykla jaka awaryjność jak z dostępem części jak z serwisem.Chodzi o to żebyś psychicznie nastawił się na to co chcesz mieć.
Choć niektóre chłopy(dziewki) na tym forum mają rację i piszą rzeczowo to ich wybory nie koniecznie muszą ci pasować.
Co do danych technicznych to każdy silnik inaczej oddaje moc.
Ja osobiście uwielbiam 1 cylindrówki, i nikt mnie nie przekona że cztery gary są lepsze od 2 czy od 1.
Gdybym to ja miał decydować z tego wyboru co napisałeś na pewno rozejrzał bym się za jakimś japończykiem z 1 cylindrowym silnikiem.Tańsza eksploatacja,silnik taki co lubię(dźwięk,wibracje miodzio) no i japońskie wykonanie.Na europejczyka mnie nie stać za drogie są w utrzymaniu i skomplikowane konstrukcje.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez piotr_motoland » 16/2/2013, 12:25

Zgadzam się z kolegą,nie czekaj ,czasu coraz mniej,ceny pójdą w górę.Jeżeli szukasz motocykla w stylu kawassaki KLE500,zobacz hondę dominator 650,super sprzęt,silnik nie do zajechania,małe spalanie,bardzo wygodny
piotr_motoland
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 26/7/2011, 07:19
Lokalizacja: polska

Postprzez prostezeja » 16/2/2013, 13:06

A ten motorek? Yamaha XT 660X ??
prostezeja
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 27/7/2010, 23:12

Postprzez WiesniakusNonPospolitus » 16/2/2013, 13:27

BMW JE KLAWE

Za post nie wnoszący nic do tematu i nie zapoznanie się z regulaminem dostajesz prezent

Black-Ghost
WiesniakusNonPospolitus
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16/2/2013, 13:22

Postprzez kriss2k » 16/2/2013, 15:39

piotr_motoland napisał(a):Witam.kriss2 absolutnie nie krytykuje marek BMW,ale ponieważ latałem Pegaso 650 z roku 1997,jak wiesz apriliia i BMW z tych lat posiadaly te same silniki austryjackie ROTAX rożniąca jedynie sie ksztaltem,stylistyką obudowy silnika ,wszystkie podzespoły posiadaly identyczne,dlatego częśći kupowałem od BMW650F w niemczech w roku 2008 koszt wynosił 115 euro w Polsce kolo 700PLN.To nie zależy od stanu technicznego,poprostu byly w poszczególnych egzedmplarzach wadą.


Piotrze, w zeszłym roku, w zależności od dealera, cena kształtowała się pomiędzy 370-380zł. Oryginalne BMW w serwisie w PL. Oczywiście mówimy o rolkach z koszyczkiem bez kół zębatych których to wymieniać nie trzeba a których koszt jest rzeczywiście spory. Ale nie tylko w BMW czy ogólnie silnikach Rotax-a sprzęgło rozrusznika jest problemem. Jeśli zajmujesz się mechaniką motocyklową to zapewne zdajesz sobie sprawę jaki jest koszt sprzęgła rozrusznika do Yamahowskiego DragStara 1100 ;) I pewnie też wiesz jak częsta jest to usterka.

Wracając do tematu: XT660X to bardziej typowe enduro niż turystyczne enduro, turystyczny jest bardziej model XT660Z, z tym że cena już wyższa. Ale skoro podoba Ci się XT660X to silnikowo niczym się nie różnią.

Ogólnie: podane przez Ciebie modele zbytnio ani mocą, ani momentem od siebie nie odstają. Nie będą to na pewno zauważalne różnice. Powinieneś obejrzeć motocykle które są w kręgu Twoich zainteresowań, przymierzyć się, przejechać na każdym z nich, ocenić jak z wygodąą, jak z oddawaniem mocy, i wybrać co Ci najbardziej pasuje. A później znaleźć jakiś w jak najlepszym stanie, zakupić i cieszyć się jazdą. Moim zdaniem, bez różnicy na który z nich padnie Twój wybór, będziesz zadowolony.
kriss2k
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 4/6/2010, 19:00
Lokalizacja: Pabianice

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr