Zobacz wÄ…tek - APrilia 125 rs MP Dziwna bardzo sprawa... pomocy.
NAS Analytics TAG

APrilia 125 rs MP Dziwna bardzo sprawa... pomocy.

i inne małe pojemności
_________

APrilia 125 rs MP Dziwna bardzo sprawa... pomocy.

Postprzez kosarox1 » 29/1/2013, 16:59

Witam forumowiczów , otóż mam pytanie może ktoś będzie w stanie mi pomóc lub wspólnie może dojdziemy do jakiegoś wniosku :) więc posiadam Aprilie RS 125cm3 2002r gdy ją zakupiłem śmigała coś około 160km/h czasem na liczniku pojawiało się 170km/h ale to z dobrym pędem :P pech chciał że przyszło do wymiany silnika, ponieważ podczas jazdy siadła pompka oleju. 2 zakupiony silnik był z roku 2006 teraz prędkość motorku nie chce przekroczyc 140km/h i czasem ma ciezko nawet do 140, do 130 jest momentalnie potem jakby brakowało mu czegoś..;/ z tego co wiem a nawet idzie wywnioskować motorek był odblokowany moduł,wydech ETC... na 1 silniku 170km/h max. na 2 140km/h max. Dodam również że zębatki były przekładane te które były więc to nie to.... jakieś sugestie...?? proszę o porady i serdecznie pozdrawiam.
kosarox1
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2/8/2011, 17:15
Lokalizacja: łódź


Postprzez suchy558 » 29/1/2013, 18:08

najpewniej kupiłeś podjechany silnik, remoncik załatwiłby sprawę
Avatar użytkownika
suchy558
Bywalec
 
Posty: 676
Dołączył(a): 1/2/2011, 19:03
Lokalizacja: Sandomierz


Postprzez kosarox1 » 29/1/2013, 21:49

możliwe że i tak... :) tylko ze w tym 2 silniku wymieniałem też tłok na nowy (tak jak z rozrządem w aucie, niby mowia ze wymieniony a potem eP!) , kompresja jest, uszczelki pod cylindrem, głowicą również na nowe.... może być to wina wału? moze ma luzy?? albo pozapychana gdzieś ? przyznam się szczerze filtr powietrza nie wymieniany od 2-2,5 roku tak samo gaźnik zapomniany o czyszczeniu może coś w te strone..??
kosarox1
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2/8/2011, 17:15
Lokalizacja: łódź

Postprzez MJR128 » 29/1/2013, 22:20

Przenoszę do działu 125ątek.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez kosarox1 » 31/1/2013, 15:53

znalazłem coś takiego...

Blokady Aprili RS 125-2006-czyli wersji PY:
1)Filtr powietrza - zaślepione jest 50% dolotu powietrza do puszki filtru - odblokowania polega na wycięciu gumowej części zaślepiającej, najlepiej robić to wąskim nożykiem introligatorskim, guma ta znajduje się w połowie dolotu do puszki filtru.
2)Åšwieca-”odblokowanie” polega na wymianie jej z modelu NGK BR8ES na model NGK BR10ES bÄ…dź jej odpowiednik irydowy NGK BR10EIX
3)UkÅ‚ad wydechowy - rozciąć, wywalić Å›rodek, pospawać, umalować – jest wiele instrukcji w necie jak to zrobić jeÅ›li ktoÅ› nie ma wyobraźni.
4)ModuÅ‚ – model NIPPONDENSO 071000-0910-QCA91 (wystÄ™powaÅ‚y zablokowane blokujÄ…ce prÄ™dkość obrotowÄ… do 8 tysiÄ™cy – w jego tylnej części na Å›rodku „wydÅ‚ubujemy” trochÄ™ plastiku i przecinamy znajdujÄ…ca siÄ™ tam blaszkÄ™ po czym izolujemy miejsce silikonem – również sÄ… instrukcje ze zdjÄ™ciami w internecie. WystÄ™powaÅ‚y także odblokowane moduÅ‚y z tym oznaczeniem, których nie należy ruszać aby motocykl wkrÄ™caÅ‚ siÄ™ na 12 tys.
5)Gaźnik - bardzo ważny element, który przy peÅ‚nym odblokowaniu jest konieczny to „przerobienia”. Wymieniamy dyszÄ™ na wiÄ™kszÄ… oraz stosownie regulujemy go.


Cała reszte mam odblokowana ... tylko swiece mam wlasnie BR8ES ale czy ona by robiła aż taką róznice ???

A mam jeszcze jedno pytanie czy mozna RS'ke 2generacji podłaczyć pod diagostyke "ECU" etc ????
kosarox1
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2/8/2011, 17:15
Lokalizacja: łódź

Postprzez motocyklista188 » 2/2/2013, 22:27

Swieca co nieco daje. A powiedz co Ci dala wymiana samego tloka? Powinienes wymienic rowniez cylinder. Moim zdaniem gubisz kompresje lub zla regulacja gaznika pozdrawiam
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez henio12323 » 2/2/2013, 23:53

motocyklista nie znasz histori więc nie mozesz wywnioskowywać czy wymiana była konieczna czy nie. po rozbiórce nalezało by pomierzyć cylinder przehonować go jezeli wymiar byłby w normie a cylinder nie był zuzyty. + nowy tłok i jesst wszystko idealnie :)

gaxnik jak nie był czyszczony też warto w ultradzwiekach wymyć i wyregulować
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez motocyklista188 » 3/2/2013, 10:58

Dokladnie tak jak mowisz Henio. Dokladnie mialem na mysli ze jak juz wymienil Tlok to i Cylinder tez by sie przydalo. Ale badzmy realni taki np 17 latek i aprilia rs 125 ktora juz co nieco potrafi jak na 125 to wiadomo ze bedzie cisnac do konca a to troszke popali gume co nie? Ale wracajac do tematu

Co do blokady 1. Filtr powietrza nie radzil bym nic zmieniac(lepiej kupic oryginalnie przerobiona puszke)


Zakup Gaznik od wersji GS 34-36mm


Modul jestes w stanie sam odblokowac. Lub zakupic np na allegro odblokowany
Aprilia Rs/Gs
Avatar użytkownika
motocyklista188
Bywalec
 
Posty: 656
Dołączył(a): 10/6/2010, 11:07
Lokalizacja: Poznan

Postprzez kosarox1 » 4/2/2013, 18:27

dzieki wielkie koledzy, A troche krytyki mi nie zaszkodzi :) każdy uczy sie na błedach :) oczywiscie jak tylko znajde troszke wiecej czasu zrobie tak jak podpowiedzieliście :) po wszystkim zdam relacje ;] co do gaźnika mam z wersji Gs :P ale i prawdą jest ze moze byc rozregulowany :)
kosarox1
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2/8/2011, 17:15
Lokalizacja: łódź



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê