Zobacz wątek - Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?
NAS Analytics TAG

Jaki kupić motocykl do offroadu? Co sądzicie o...?

Enduro, Cross
_________

Postprzez adek1708 » 14/12/2012, 17:45

ja pytam o podstawy serwisu i ceny ? wymiana napedu, lozyska wachacza, uszczelniacze, reulacja gaznika, koszty oleji za litr. Co ile taki tlok w 2T trzeba zmieniac. a moze jakis serwis w moim woj. lodzkie pow. brzezinski. A moze macie jakiegos znajomego co sprowadza takie moto gdzies w mojej okolicy
adek1708
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/12/2012, 18:19
Lokalizacja: ebr


Postprzez henio12323 » 14/12/2012, 18:04

krzysieg - a skąd taka rozbierznosc ? albo 250 albo 450 to dwie rózne klasy :P to tak jakbys kupował scigacza 600 albo 1000 pojemnosci.

adek - to zalezy od mechanika co ile weźmie, jeden za remont silnika weźmie 300 zł inny 1500 zł.. koszt częsci zamiennych popatrz sobie na allegro. ja nie biore tych cen z kosmosu :) allegro.pl i jazda napęd, lementy silnika itp. o reszte pytaj jakiegos mechanika bo jak pisałem co mechanik to inna cena.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez krzysieg3 » 14/12/2012, 21:25

no 450 to już w ostateczności bo coś chce przed nowym rokiem kupić bo już zbierma się do tego kupna pare miesięcy :)

W porównaniu do tego co napisałem KTM cy honda ? Przedzwoniłem do kolesia w niedziele jestem u niego o 12 i oglądam moto. W hondzie jest chyba inny wydech. W ktmie 07 rocznik dostał nową wersje silnika, Były z nimi jakieś wady ? Ogólnie wizualnie zadbane moto i jak cena ?
krzysieg3
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04

Postprzez henio12323 » 14/12/2012, 21:52

tak najgorsze silniki jakie ktm wypuscił :D ( stosunkowo ) bo i tak nie mozna powiedziec że jest zły. fabrycznie miał wade ze olej brał i napinacz łancucha rozrządu jest lipny. ale wystarczy załozyc ręczny napinacz, i zmienic tłok i problemów praktycznie nie było. kupujac moto z tego roku masz praktycznie pewne że te wady zostały przez uzytkowników wyeliminowane. ja bym nie patrzył czy ma fajny wydech, czy ma fajne naklejki itp. liczy sie stan techniczny. ceny też nikt ci nie powie. bo to zalezy od stanu. moto z silnikiem do remontu - który dla amatorskiego oka chodzi idealnie moze byc warty 2/3 ceny motocykla który jest doinwestowany itp. to ze ktos ma papiery to tez niekoniecznie wszystko mówi. też do ktma mam cała teczke papierów :D a co sie dzieje w silniku wiem tylko ja :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Damianooo1998 » 15/12/2012, 14:32

Mam dylemat w wyborze motocykla, przesiadam siÄ™ z Dt 125.
Będę jeździł głównie po torze, lecz muszę do niego dojechać 1,5km w jedną stronę z czego 200m asfaltem, raz na 2 miesiące krótka przejażdża po lesie i nie wiem czy lepiej kupić full crossa bo mam okazje do kupienia, czy wstrzymać się jeszcze i poszukać exc 125? budżet max 5,5 tys. Proszę o podpowiedź.
EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez Dancemacabre » 16/12/2012, 08:52

http://allegro.pl/ktm-exc-450-2004-i2874418999.html

Jest ktoÅ› w stanie na szybko potwierdzic czy to faktycznie EXC?
Dancemacabre
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2/6/2011, 20:00

Postprzez MJR128 » 16/12/2012, 10:52

Silnik posiada rozrusznik, co by wskazywało na EXC.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez Bostorn » 16/12/2012, 12:50

jest klakson i wszystko jasne :D przełączniki są, licznik jest, lampy, kit enduro i plastiki, exc jak w morde strzelił :D
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 16/12/2012, 15:08

w ktmach to jest najfajniesze ze zmiana crossa na enduro trwa 1-2 godzinki i poza tym co jest w silniku ciezko rozróżnić :) ale wątpie zeby komus sie chciało przekładać nawet naklejke na boczku na EXC, majac SXa ;P

ogólnie najpewniejsze sprawdzenie przeszłosci sprzetu to numer ramy. pierwsze litery to masz albo SX, albo XC i wiadomo SX to crosówka, XC to wersja europejska EXC.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 16/12/2012, 18:03

heniek znowu coś kręcisz pierwsze litery powinny być VBK (odpowiadają za to ze ktm) następne 3 odpowiadaja za model (mx*-dla crossa) gdzie * oznacza znak w zależności od pojemności w exc spotkałem sie z oznaczenie gsa(ale w 125)
a tu link jakbyś jeszcze czegoś nie wiedział http://www.ktmcyclehutt.com/checkvin.htm
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez krzysieg3 » 19/12/2012, 18:55

Jeżeli ktoś poszukuje moto do jazdy po drogach, lesie i polach na początek mam do zaoferowania Yamahe DT 50/80 lc2.

http://tablica.pl/oferta/yamaha-dt-50-8 ... 20e67;r:;s:
krzysieg3
Świeżak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13/8/2012, 23:04

Postprzez Marcin1324 » 28/12/2012, 21:16

Witam, mam pytanie czy KTM EXC 200, był by dobry dla mnie mam 14lat(w styczniu 15), 185 cm wzrostu, i ważę około 100 kg. jeździłem już simsonem s51, i cos tam wską 175. więc początek ruszanie zmiana biegów itp. Mam już za sobą. I mam jedno exc na oku.
http://allegro.pl/ktm-200-exc-sprzedany ... 02785.html
I mam pytanie czy na jednym tłoku można przejeździc 80 mth, w takim EXC. O takich rzeczach jak wymiana oleju, czyszczenie filtra powietrza, sprawdzanie luzu łożysk, i silnika to już wiem. I teraz pytanie czy to EXC, jest warte swojej ceny?? Za odp. z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez CiastuÅ› <3 » 28/12/2012, 21:42

Taa. EXC za 5,4k... Pierwsze lepsze moto a ty już EXC2 chcesz dosiąść? Odpuść sobie. Jeśli tak bardzo kręci Cię endurzenie i tereny laso-podobne (bądź lasy :D) to zacznij od EXC125. Swoje masz, swoje ważysz, ale i tak powinno dać radę. Mocy na pewno Ci będzie wystarczała, o to się nie martw. W opisie pisze SPRZEDANY jbc :D I jak dla mnie to za tanio, jak na taki remoncik. Reszty Ci nie powiemy, bo ze zdjęć nie ocenisz co ma w środku.

// Bez prawa rejestracji. Chyba po to, to się nazywa ENDURO, aby była możliwość zarejestrowania, chyba, że odchudził go specjalnie, choć nwm po co (pewnie po to, żeby był lżejszy heh). No sprawa wygląda tak, że gościu nie wydaje się tak bardzo kłamliwy, skoro sam nakłania do przyjazdu z mechanikiem. Na takim tłoku nie przejedziesz nigdy 80mth. Mi się wydaje, że co 40 powinno się wymieniać, ale ostatnio przerzuciłem się na motocross i już pozapominałem :D No i minus wielki... TULEJA! Taka tuleja kosztuje 2x mniej niż położenie nowego nicasilu, więc ludzie jeżdżą po taniości. Tyle, że taka tuleja bardzo szybko się rozgrzewa. Po prostu łatwiutko zagrzać motor i trzeba uważać. Są zwolennicy tulei, bo niektórym wgl się nigdy nie zagrzało moto aż tak, a niektórym się zagrzało i lipa :/ Jak na moje, skoro zaczynasz endurzyć to potrzebujesz nicasil, bo jak będziesz zaczynał to będziesz mu dawał po dupie. Strzałka.
Avatar użytkownika
CiastuÅ› <3
Świeżak
 
Posty: 166
Dołączył(a): 5/11/2012, 19:31
Lokalizacja: EPI

Postprzez Marcin1324 » 28/12/2012, 22:00

Aha, wielkie dzięki Ciastuś <3 :D, za odp. Ale exc 200 chciałem bo ponoc jest dużo elastyczniejsza i mniej wysilona. A exc obserwuje od dawna i to exc 200 jest już dawno. I nie zauważyłem że już pisze sprzedane :oops:

ps. A endurzenie mnie interesuje, bo mieszkam w wisle i jest tu dużo lasów podjazdów i jest tu dużo miejsc gdzie można jeździc nawet bez papierów.
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 28/12/2012, 23:34

ja bym sobie odpuscił 200 pojemnosic na początek. wiekowo powinieneś jeszcze na 85 latać :) wiec 125 to bedzie i tak duuuzo :) jestes duzy fakt, ale nie ma co przesadzać bo psychicznie nie bedziesz sie zachowywał jak osoba starsza.

Ciastuś jak masz gadać głupoty to lepiej w ogóle nie pisz ;) akurat spokojnie jest te 80 mth do uzyskania, niektórzy ponad 100 wyciągają. serwis chyba zaleca co 70 mth.

co do ogólnie pojazdu wybrałeś nieźle, z twoją wagą nie masz co liczyc na jakies super prowadzenie maszyny na seryjnych częsciach. bo jest robiona pod mniejszą wage i bedzie ci sie średnio jeździło na EXC. ale silnikowo bedzie super. to że nie ma papierów to plus i minus. jak nie zamierzasz ganiac po asfalcie to po co dopłacac do EXC z papierami. no i szukaj na nicasilu bo to rzeczywiscie duzo wygodniejsze jest w praktyce
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bueno » 28/12/2012, 23:55

Porównanie: http://otomoto.pl/kawasaki-kx-85-kxf85- ... 59515.html i http://moto.allegro.pl/ktm-sx85-factory ... 38823.html ma to być pierwszy motor dla znajomego syna, którego bardziej polecacie ? Nie chodzi mi o stan techniczny bo tego po zdj się nie oceni, tylko na oko który według was pewniejszy, no i która oferta lepsza. No i też jak wypada ktm w porównaniu do kawy ? Droższe części ? któryś lepszy? warto się kierować głównie na któregoś ze względu na markę itp czy bardziej zwracać uwagę na stan? No i też pytanie: czy parametry itp są takie same w moto na mniejszych kołach z tymi na większych, czy da się zmienić na większe ?
Grizzly700 & yz125 & aerox
Avatar użytkownika
Bueno
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 9/11/2012, 16:23

Postprzez henio12323 » 29/12/2012, 10:41

jak dla mnie kx tutaj wygrywa ze względu na rocznik :) ktm też dobry. podobno te nowsze ktmy miały jakies wady skrzyni ale mowa tutaj o 2011 i wyzej. co do ceny częsci - podobna kasa. jedna rzecz bedzie drozsza inna tansza. lepszych nie ma bo nikt by nie jeździł na gorszych.

tak w wiekszosci przypadków duze koła i małe to to samo. rózni sie zawieszeniem no i kołami ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 29/12/2012, 12:40

henio12323 napisał(a):ja bym sobie odpuscił 200 pojemnosic na początek. wiekowo powinieneś jeszcze na 85 latać :) wiec 125 to bedzie i tak duuuzo :) jestes duzy fakt, ale nie ma co przesadzać bo psychicznie nie bedziesz sie zachowywał jak osoba starsza.

Ciastuś jak masz gadać głupoty to lepiej w ogóle nie pisz ;) akurat spokojnie jest te 80 mth do uzyskania, niektórzy ponad 100 wyciągają. serwis chyba zaleca co 70 mth.

co do ogólnie pojazdu wybrałeś nieźle, z twoją wagą nie masz co liczyc na jakies super prowadzenie maszyny na seryjnych częsciach. bo jest robiona pod mniejszą wage i bedzie ci sie średnio jeździło na EXC. ale silnikowo bedzie super. to że nie ma papierów to plus i minus. jak nie zamierzasz ganiac po asfalcie to po co dopłacac do EXC z papierami. no i szukaj na nicasilu bo to rzeczywiscie duzo wygodniejsze jest w praktyce

Dzięki, henio za odp. A mam takie pytanie czy w EXC 200 można by było zmienić mapę zapłonu, tymczasowo żeby była słabsza, a potem stopniowo odblokowywać. Myślałem też o DR 350 ale kolega ostatnio sprzedał, a za cenę dobrej DR można by kupić husqe wr 125 taka wr była by dobra, i co ile tam się wymienia tłok bo pewnie rzadziej niż w crossie, ale nigdzie nie mogłem znaleźć takich danych.

PS. Ta husqvarna byla by fajna http://allegro.pl/husqvarna-wre-125-dt- ... 87497.html widac ze gosciu duzo do niej wlozyl. Co powiecie. sorry za ortografie ale cos mi nawala i nie moge robic liter z alt.
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Postprzez henio12323 » 29/12/2012, 15:04

w starym EXC nie zmienisz, moze mozna by adoptować jakiś uniwersalny moduł regulowany, ale to moze kosztować kilka tysięcy, i raczej słuzy do wyciskania mocy niz zdławiania. w WR tłok sie zmienia tak jak w ktmie EXC.

ty sie najpierw przed napisaniem zdecyduj czego chcesz. wymieniłes wszystko co mozliwe - mocne hard enduro ( ktm EXC 200, WR 125 ) typowy dual sport w 4T - DR 350, i 2T - WRE 125. to są wszystkie całkiem inne sprzęty. EXC i WR nadaja sie do sportu, WRE już nie. wiec zdecyduj sie czego chcesz, mocny lekki drogi ? tani cięzki słaby ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Marcin1324 » 29/12/2012, 20:24

No ale dr mi już przeszło. Przecierz wre jest lekki tani no i średnio mocny, czyli coś dla mnie a dużo lepszy lepszy od dt. ale trochę gorszy od exc. to wre też chyba ma dobre zawieszenie z przodu upsd dobrze myśle??

PS. No ale jak by się trafiła jakaś WR to też bym brał.
Avatar użytkownika
Marcin1324
Świeżak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 16/10/2012, 18:33
Lokalizacja: Wisła

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê