Malowanie motocykla - porady
Posty: 51
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Malowanie motocykla - porady
Witam, mamy jesień, a za niedługo nieuniknioną zimę, postanowiłem przez ten czas przemalować moją fzr-kę z takiej:
na takÄ…:
zadanie dość ambitne, malowanie trudne jak na amatorskie warunki, jednak chcę mieć motorek ,,luxus", mam aerograf itp,jednak jest kilka problemów.
Motocykl posiada już 3 warstwy farby - malowałem ja, malował poprzedni właściciel no i oryginał. Ostatnia warstwa zaczyna gdzie nie gdzie odłazić/pękać, myślałem, żeby zetrzeć farbę aż do plastiku - czy to dobry pomysł? jeżeli bym ścierał, to tarczą, ręcznie tak dobrze nie zetrę, ale słyszałem, że są jakieś specjalne preparaty do złuszczania lakieru. Czy taki preperat nie uszkodzi samego plastiku? wiem, że takie coś się stosuje do samochodów, czy ktoś stosował to na plastik? nie chciałbym efektu, że farba się złuszczy, i zrobi się dziura na wylot
Następna sprawa, jakiej marki farb użyć, wiadomo że akryl, ale co najlepiej?
Pracę chciałbym rozpocząć od listopada, nie śpiesząc się, im dłużej będę robić, tym efekt będzie bardziej zadawalający

na takÄ…:

zadanie dość ambitne, malowanie trudne jak na amatorskie warunki, jednak chcę mieć motorek ,,luxus", mam aerograf itp,jednak jest kilka problemów.
Motocykl posiada już 3 warstwy farby - malowałem ja, malował poprzedni właściciel no i oryginał. Ostatnia warstwa zaczyna gdzie nie gdzie odłazić/pękać, myślałem, żeby zetrzeć farbę aż do plastiku - czy to dobry pomysł? jeżeli bym ścierał, to tarczą, ręcznie tak dobrze nie zetrę, ale słyszałem, że są jakieś specjalne preparaty do złuszczania lakieru. Czy taki preperat nie uszkodzi samego plastiku? wiem, że takie coś się stosuje do samochodów, czy ktoś stosował to na plastik? nie chciałbym efektu, że farba się złuszczy, i zrobi się dziura na wylot

Następna sprawa, jakiej marki farb użyć, wiadomo że akryl, ale co najlepiej?
Pracę chciałbym rozpocząć od listopada, nie śpiesząc się, im dłużej będę robić, tym efekt będzie bardziej zadawalający

-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
EEeeee... ale to nie forum lakierników
Jak złazi to musisz przynajmniej ją usunąć. Co nie ręką? Papier wodny i jedziesz
Jak tego ci się nie chce do tego nie bardzo umiesz to życzę powodzenia... Nie narobić za głębokich rys i przynajmniej na koniec solidnie pojechać wodnym bo będzie paskudnie.
Ale jak zaczniesz rypać po plastiku to tylko go poszarpiesz i dopiero będzie paskudnie. Ale w sumie zależy czy masz tam ABS czy jakieś laminaty.
To wszystko oprócz białego to pewnie naklejki pod bezbarwnym, chociaż fabrycznie zazwyczaj jest bez.
Bak to chyba zawsze naklejki pod bezbarwnym.
Malować możesz czym se tam chcesz, akryl, baza + bezbarwny itd.
Tylko nie nawal jakichś pereł czy innych super błyszczących metalików.
Model trochę inny, więc cholera wie jak to się zgra. Z czarną ramą i wahaczem będzie się to zupełnie inaczej komponowało. Chyba że zedrzesz
No i najpierw sugerowałbym zająć się brakami - czyli kup ten k**** błotnik
Opłaca ci się? Nowa szyba, malowanie, błotnik, kilka innych dupereli i masz 2x tyle ile moto jest warte.
No i masz 2 opcje, albo robisz full wypas, albo efekt będzie można o kant d*** potłuc. Chociaż z drugiej strony przy obecnym malowaniu wiele popsuć nie można

Jak złazi to musisz przynajmniej ją usunąć. Co nie ręką? Papier wodny i jedziesz

Ale jak zaczniesz rypać po plastiku to tylko go poszarpiesz i dopiero będzie paskudnie. Ale w sumie zależy czy masz tam ABS czy jakieś laminaty.
To wszystko oprócz białego to pewnie naklejki pod bezbarwnym, chociaż fabrycznie zazwyczaj jest bez.
Bak to chyba zawsze naklejki pod bezbarwnym.
Malować możesz czym se tam chcesz, akryl, baza + bezbarwny itd.
Tylko nie nawal jakichś pereł czy innych super błyszczących metalików.
Model trochę inny, więc cholera wie jak to się zgra. Z czarną ramą i wahaczem będzie się to zupełnie inaczej komponowało. Chyba że zedrzesz

No i najpierw sugerowałbym zająć się brakami - czyli kup ten k**** błotnik

Opłaca ci się? Nowa szyba, malowanie, błotnik, kilka innych dupereli i masz 2x tyle ile moto jest warte.
No i masz 2 opcje, albo robisz full wypas, albo efekt będzie można o kant d*** potłuc. Chociaż z drugiej strony przy obecnym malowaniu wiele popsuć nie można

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Mam drugą szybę + czachę lisie oczy, malować trochę potrafię, farbę będe zdzierać aż do plastiku, ale czy są jakies preparaty, które złuszczą farbę, a nie rusza samego plastiku? ja nie zamierzam stosować żadnych naklejek, mam różne rozmiary aerografów, także pobawię się nawet z napisami, to że akryl + baza itp..... to wiem, ale czy możecie polecić jakieś specjalne farby - elastyczne, bo te, których używam, sa po wyschnięciu ,, twarde, i mało elastyczne", obecne malowanie to wbrew pozorom oryginalne ( w pewnym sensie), oryginalna warstwa, to cały motocykl był niebieski ( kolor fiat454) i naklejki 

-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Maszynka oscylacyjna , papier 80 na niej i jazda za 8 h roboczych spokojnie powinienieneś ściągnąć stare powłoki lakiernicze, w trudno dostepnych miejscach szlifowanie ręczne. Potem 120 to samo, nastepnie 180, wtedy szpachlowanie itp . Pod podkład na koniec papierem 240 . Kup sobie podkład do plastiku dowolnej firmy APP, IVAT, NOVOL, MOTIP.
Po podkładzie wyrównać wszystko hebelkiem i papierem 220, później przypyłka i maszynka z 400 papierem, na koniec woda i 800 papier. Malujesz wszystko białą bazą, czekasz aż podeschnie , kleisz naklejki i kładziesz klar. Te trapezy na boczkach i łuskę na zadupku możesz ładnie uformować za pomocą tasmy liniowej elastycznej, i pomalować na czarno, póxniej nakleić napisy. I pomalować wszystko klarem.
Potem polerka, wszyzstkie paprochy itp ścinasz papierem 1500 na kostce, potem 2500 woda całość i na koniec maszynka i trajzak 4000 , potem pasty 3M , biały korek , czarny korek, zielony i niebieski stosując przy tym odpowiednie tarcze polerskie ....
CBR 600 F2, cała lakierowana , pierwsze foto podczas obklejania , 2 już po malowaniu ...
(otwórz link)
(otwórz link)
heh to tak w skrócie jak się przyłozysz to wyjdzie ci ładne moto... kuknij w mój profil bikepics, jest tam kilka fotek, to może ci w czymś pomogą ... pozdro
Po podkładzie wyrównać wszystko hebelkiem i papierem 220, później przypyłka i maszynka z 400 papierem, na koniec woda i 800 papier. Malujesz wszystko białą bazą, czekasz aż podeschnie , kleisz naklejki i kładziesz klar. Te trapezy na boczkach i łuskę na zadupku możesz ładnie uformować za pomocą tasmy liniowej elastycznej, i pomalować na czarno, póxniej nakleić napisy. I pomalować wszystko klarem.
Potem polerka, wszyzstkie paprochy itp ścinasz papierem 1500 na kostce, potem 2500 woda całość i na koniec maszynka i trajzak 4000 , potem pasty 3M , biały korek , czarny korek, zielony i niebieski stosując przy tym odpowiednie tarcze polerskie ....

CBR 600 F2, cała lakierowana , pierwsze foto podczas obklejania , 2 już po malowaniu ...


heh to tak w skrócie jak się przyłozysz to wyjdzie ci ładne moto... kuknij w mój profil bikepics, jest tam kilka fotek, to może ci w czymś pomogą ... pozdro
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
maatiaas napisał(a):Maszynka oscylacyjna , papier 80 na niej i jazda za 8 h roboczych spokojnie powinienieneś ściągnąć stare powłoki lakiernicze, w trudno dostepnych miejscach szlifowanie ręczne. Potem 120 to samo, nastepnie 180, wtedy szpachlowanie itp . Pod podkład na koniec papierem 240 . Kup sobie podkład do plastiku dowolnej firmy APP, IVAT, NOVOL, MOTIP.
W lakierni samochodowej przepracowałem 3 lata i o takim szlifowaniu plastików jeszcze nie słyszałem

-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
totalny bezsens zeby zdzierac wszystko do plastiku, to dopiero bedzie odlazilo, pozadnie zmatowac na to podklad po wyschnieciu podklad tez zmatowac papierkiem 800 na mokro i mozesz bawic sie kolorami nic nie zdzieraj do plastiku bo zrobisz sobie gorzej, tak ja to widze bo tez malowalem pare lat, ewentualnie przed podkladem jak masz jakies glebsze rysy to pokryje to szpachlowka natryskowa
-
sonycbr77 - Bywalec
- Posty: 853
- Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
- Lokalizacja: Turek
Ale mi lakier pękło kilka warstw lakieru w jednym miejscu, boję się, że jak tylko dam mat, szpachle itp, to mi ten lakier odlezie i będzie dziura.
ps. Panowie a co myślicie o foliach do oklejania motocykli, są na allego w różnych kolorach, a może by tak zamiast farby użyć mniej konwencjonalnego sposobu, folia carbon biała i czarna, co o tym myślicie?
ps. Panowie a co myślicie o foliach do oklejania motocykli, są na allego w różnych kolorach, a może by tak zamiast farby użyć mniej konwencjonalnego sposobu, folia carbon biała i czarna, co o tym myślicie?
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
przepracowałem parę lat w agencji reklamowej, odradzam folie lana i każda inna, lana ładnie sie rozciąga na przetłoczeniach, ale potem odstaje lub pęka, moto nie nadaje sie do całkowitego oklejania. z malowaniem wpadnij do mnie
hehe żartuję nie mam czasu, ale fotki wrzucę.
i wiele innych ale nie będę śmiecił
. pozdrowka










i wiele innych ale nie będę śmiecił

-
sztan20 - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2012, 09:18
- Lokalizacja: Białystok
dajcie mi przeciwnika, znaczy się mały aerograf
to pokażę prawdziwe ja
panowie, jakiej farby użyć aby było ok, możecie coś polecić, wcześniej motocykl był malowany jakąś typową samochodówką, okazała się dość ,,sztywna", no i przez to pęka, wiem że farba do malowania plastików na motocyklu powinna być nieco ,,elastyczniejsza" niż na auto, plastiki bardziej pracują podczas jazdy niż blacha na autku.


panowie, jakiej farby użyć aby było ok, możecie coś polecić, wcześniej motocykl był malowany jakąś typową samochodówką, okazała się dość ,,sztywna", no i przez to pęka, wiem że farba do malowania plastików na motocyklu powinna być nieco ,,elastyczniejsza" niż na auto, plastiki bardziej pracują podczas jazdy niż blacha na autku.
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
kuknij w mój profil bikepics, jest tam kilka fotek, to może ci w czymś pomogą ... pozdro
maatiaas, jak dla mnie twoje prace naprawde dają rady. aczkolwiek mam nadzieję, że nie kupujesz szrotów, remontujesz i nie sprzedajesz byle czego!
- damien90
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 26/5/2012, 18:07
- Lokalizacja: jesteÅ›?
Panowie ponawiam pyt, jakiej farby najlepiej użyć, oraz lakieru, żeby nie pękał podczas ,,pracy" plastiku,
ps. zdecydowałem się, że te czarne wzory, to dam jako naklejki pod bezbarwny, z malowaniem zawsze może coś nie wyjść, a szkoda farby, żeby później przecierać i od nowa malować.
ps. zdecydowałem się, że te czarne wzory, to dam jako naklejki pod bezbarwny, z malowaniem zawsze może coś nie wyjść, a szkoda farby, żeby później przecierać i od nowa malować.
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Jesli chodzi o mnie zawsze malowalem i malować będę, tylko lakiery samochodowe.podklad, baza ( wtedy na bazę idą malunki) i lakier. Malowalem tak i plastiki i puki co nic złego sie nie dzieje. Farby firmy debeer ewentualnie dupont. Pekniete miejsca przetarlbym do podkladu jesli podlkad nie popekal.
SUZUKI GSX-R 600
-
sztan20 - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2012, 09:18
- Lokalizacja: Białystok
Panowie, zacząłem trzeć, jest dobrze
uffff, zacząłem zabawę od plastików pod zadupkiem, najpierw 400, później 600, 800, 1000 i podkład. Póki co jeszcze pyt odnośnie folii reklamowej ORACAL, bo to właśnie z niej maja być zrobione naklejki pod bezbarwny, czy ktoś z was eksperymentował z ta folią? w sumie na alledrogo większość naklejek na moto, sa wykonane z folii ORACAL.
Zacząłem wstępnie rozrysowywać plastiki oraz naklejki w CAD, sporo pracy przede mną jeśli chodzi o naklejki
Zamierzam też wymienić wydech na nowy, także jak ktoś chętny, to stary jest do sprzedania

Zacząłem wstępnie rozrysowywać plastiki oraz naklejki w CAD, sporo pracy przede mną jeśli chodzi o naklejki


Zamierzam też wymienić wydech na nowy, także jak ktoś chętny, to stary jest do sprzedania

-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Pod lakier musza byc naklejki ze specjalnej foli (matowej).
Papieru o gradacji 1000 nie musisz uzywac nawet pod baze. Wystarczy 800 na wode.
Pod podklad zrob 320 na sucho w zupelnosci wystarczy.
Lakier mozesz uzywac zwykly samochodowy. Pojdziesz do mieszalni i Ci dorobia.
Co do naklejek, pod lakier daj tylko te na zbiorniku, reszta na lakier, dlatego ze duze naklejki bedziesz musial naklejac "na mokro" Zeby je dobrze ustawic i dopiero wyciagasz spod naklejki wode. Jak zrobisz to na bazie, gdy pomalujesz to bezbarwnym zostana Ci smugi.
Wszelkich srodkow do zmywania starych powlok nie uzywaj na plastikach. Wyszlifuj dobrze papierem, nie zdzieraj tez w jednym miejscu bo porobisz dolki ktore pozniej bedzie ciezko wyprowadzic. Jesli sa jakies pekniecia, musisz je dobrze pospawac i dopiero szpachlowac inaczej bedzie pekac.
Papieru o gradacji 1000 nie musisz uzywac nawet pod baze. Wystarczy 800 na wode.
Pod podklad zrob 320 na sucho w zupelnosci wystarczy.
Lakier mozesz uzywac zwykly samochodowy. Pojdziesz do mieszalni i Ci dorobia.
Co do naklejek, pod lakier daj tylko te na zbiorniku, reszta na lakier, dlatego ze duze naklejki bedziesz musial naklejac "na mokro" Zeby je dobrze ustawic i dopiero wyciagasz spod naklejki wode. Jak zrobisz to na bazie, gdy pomalujesz to bezbarwnym zostana Ci smugi.
Wszelkich srodkow do zmywania starych powlok nie uzywaj na plastikach. Wyszlifuj dobrze papierem, nie zdzieraj tez w jednym miejscu bo porobisz dolki ktore pozniej bedzie ciezko wyprowadzic. Jesli sa jakies pekniecia, musisz je dobrze pospawac i dopiero szpachlowac inaczej bedzie pekac.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Posty: 51
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości