Malowanie motocykla - porady
Posty: 51
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
fzr napisał(a): Panowie ponawiam pyt, jakiej farby najlepiej użyć, oraz lakieru, żeby nie pękał podczas ,,pracy" plastiku
Nie ma czegoÅ› takiego jak farby i lakiery motocyklowe.
Możesz lakierować akrylami lub baza + bezbarwny. Jeżeli martwisz się, że farba na plastikach Ci popęka (faktycznie może się tak zdarzyć), to zastosuj specjalny dodatek uelastyczniający który jest właśnie do tego celu.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
My w reklamie tak samo do wody pare kropel Ludwika, żeby woda byÅ‚a bardziej Å›liska, wtedy masz czas żeby Å‚adnie ustawic naklejki w miejscu w którym chcesz, i Å‚adnie wyciÄ…gasz wodÄ™ z pod. Na sucho zawsze ci sie jakieÅ› gòwn.... Dostanie pod spod, foliÄ… mocno sie elektryzuje po zerwaniu papieru i prawie zawsze coÅ› sobie przyciÄ…gnie, troszkÄ™ kurzu jakiÅ› paproch, ale da sie tylko musi być ostro czysto w okoÅ‚o. Oracal to folie prawie zawsze idÄ… w reklamie, czasami 3M ale tez tylko na samochody, jest tez 3M z mikrokanalikami, jak dla mnie mistrzostwo, żeby zrobić w niej pechezyk powietrza to chyba patelnia trzeba raklowac lub być kaleka
SUZUKI GSX-R 600
-
sztan20 - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2012, 09:18
- Lokalizacja: Białystok
Czyli radzicie, żeby naklejki na plastikach nać na bezbarwny? No ok, na waszą odpowiedzialność, a co to za środek uelastyczniający? Nigdy o czymś takim nie słyszałem, stosuje się go z farbą, czy i z lakierem też?
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Ja do rozrysowania naklejek używam corela bardzo dobry program. Duzo gotowcow mozna znaleść w necie np. http://www.seeklogo.com/search.html?q=alpinestar.
http://www.seeklogo.com/search.html?q=Yamaha Robię zdjecie motocykla,sciagam wymiary które mi potrzebne skaluje motor 1:1 w corelu i pięknie sobie rysujesz dodajesz co ci sie podoba, i masz odrazu podgląd jak bedzie wyglądać.
Albo tu, tylko ciąć http://www.seeklogo.com/yamaha-r6-logo-154924.html
http://www.seeklogo.com/search.html?q=Yamaha Robię zdjecie motocykla,sciagam wymiary które mi potrzebne skaluje motor 1:1 w corelu i pięknie sobie rysujesz dodajesz co ci sie podoba, i masz odrazu podgląd jak bedzie wyglądać.
Albo tu, tylko ciąć http://www.seeklogo.com/yamaha-r6-logo-154924.html
SUZUKI GSX-R 600
-
sztan20 - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2012, 09:18
- Lokalizacja: Białystok
fzr napisał(a):Czyli radzicie, żeby naklejki na plastikach nać na bezbarwny? No ok, na waszą odpowiedzialność, a co to za środek uelastyczniający? Nigdy o czymś takim nie słyszałem, stosuje się go z farbą, czy i z lakierem też?
Fabrycznie tez naklejki sa na lakierze
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
A jak byś se znalazł coś takiego swojego modelu to już masz tylko kolorowanke http://www.the-blueprints.com/vectordra ... _fzr_1000/ ja właśnie tak robię naklejki ale na prawdziwym zdjęciu
SUZUKI GSX-R 600
-
sztan20 - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2012, 09:18
- Lokalizacja: Białystok
Można i naklejki na wierzchu tak jak fabrycznie, ale pod bezbarwnym tak jak fabrycznie na baku jest ładniej, łatwiej to myć bo nie ma takiej ostrej krawędzi (u mnie czasem zbiera się tam jasny na tle owiewki syf i tak sobie to wygląda), i jest to odporniejsze na uszkodzenia.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Wszystkie, bo ja miałem wywrotkę, to jeden bok malowałem sam, i farbę tarłem aż do podkładu, i ktoś wcześniej pomalował moto, nie ściągając naklejek,
ps.sztan20 - używam wszystkiego co jest związane z grafiką wektorową ( corela też, tyle że ma mało możliwości, polecam TurboCad, albo RhinoCeros)
a co do tego, czy były fabryczne, to na 99%, bo dokopałem się do fabrycznego malowania - czarno fioletowe z takimi pasami wzdłuż motocykla w kolorze czerwonym, te pasy to była naklejka, nie wiem kto go przede mną malował, ale s******* sprawę, przez to mam teraz sporo pracy.
EDIT:
Naklejki już rozrysowałem, tak będą wyglądać na motocyklu, w poniedziałek dam je do wycięcia:
ps.sztan20 - używam wszystkiego co jest związane z grafiką wektorową ( corela też, tyle że ma mało możliwości, polecam TurboCad, albo RhinoCeros)
a co do tego, czy były fabryczne, to na 99%, bo dokopałem się do fabrycznego malowania - czarno fioletowe z takimi pasami wzdłuż motocykla w kolorze czerwonym, te pasy to była naklejka, nie wiem kto go przede mną malował, ale s******* sprawę, przez to mam teraz sporo pracy.
EDIT:
Naklejki już rozrysowałem, tak będą wyglądać na motocyklu, w poniedziałek dam je do wycięcia:
-
fzr - Bywalec
- Posty: 504
- Dołączył(a): 4/8/2012, 20:54
- Lokalizacja: Parczew
Repsol napisał(a):fzr napisał(a): Panowie ponawiam pyt, jakiej farby najlepiej użyć, oraz lakieru, żeby nie pękał podczas ,,pracy" plastiku
Nie ma czegoÅ› takiego jak farby i lakiery motocyklowe.
Możesz lakierować akrylami lub baza + bezbarwny. Jeżeli martwisz się, że farba na plastikach Ci popęka (faktycznie może się tak zdarzyć), to zastosuj specjalny dodatek uelastyczniający który jest właśnie do tego celu.
W przypadku malowania całego motocykla tak, ale w przypadku malowania jednego, kilku elementów będzie kłopot z doborem odpowiedniego odcieniu (głębi koloru) ponieważ w motocyklach najczęściej stosuje się metodę malowania 3 warstwową. W lakierach 3 warstwowych występuje jeszcze tło. Co w połączeniu z półprzepuszczalną 2 warstwą daje efekt głębi koloru.
Co do naklejek to większe elementy przyklejamy na mokro - woda z płynem (spora kropla na litr wody) Naklejki nie koniecznie muszą być pod warstwą lakieru, tym bardziej, że jest to problematyczne podczas malowania bezbarwnym, jeśli naklejka jest z gównolitu, to nie pomalujesz, bo to je jak z amelinium.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
power_bit ale do czego zmierzasz tym wywodem?
Bo autor tematu pyta co zrobić aby nie popękało, ja o uelastyczniaczu, a Ty nagle cytujesz wszystko i nie wiadomo z jakiego powodu wyskakujesz z systemem 3-warstwowym i odcieniem.
Bo autor tematu pyta co zrobić aby nie popękało, ja o uelastyczniaczu, a Ty nagle cytujesz wszystko i nie wiadomo z jakiego powodu wyskakujesz z systemem 3-warstwowym i odcieniem.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Jaki masz Clar, że po jednym przejściu chcesz uzyskać pełny połysk?
Weź poprawkę na to, że zapewne będziesz lakierował w warunkach garażowych (brak komory), brak doświadczenia, brak profesjonalnego sprzętu, a to wszystko sprowadza się do tego, że na koniec będzie czekać na Ciebie dosyć konkretna polerka jeśli będziesz chciał uzyskać w miarę zadowalający efekt. Przy swoich powyższych założeniach możesz poprzecierać się do bazy.
Weź poprawkę na to, że zapewne będziesz lakierował w warunkach garażowych (brak komory), brak doświadczenia, brak profesjonalnego sprzętu, a to wszystko sprowadza się do tego, że na koniec będzie czekać na Ciebie dosyć konkretna polerka jeśli będziesz chciał uzyskać w miarę zadowalający efekt. Przy swoich powyższych założeniach możesz poprzecierać się do bazy.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
Repsol napisał(a):power_bit ale do czego zmierzasz tym wywodem? .
Ano Repsol zmierzam do tego, że jest coś takiego jak farby motocyklowe a w zasadzie nie same farby a sposób kładzenia warstw i lakieru. Jest to istotne podczas malowania jednego elementu, gdy oczekujemy, że odcień lakieru będzie identyczny z oryginalnym.
Co do lakierowania tych naklejek to nie wiem, osobiście od kilku lat nie zajmuje się lakierowaniem i nie miałem okazji używać owych produktów. Kilka lat temu malowałem enduro znajomemu i właśnie próba lakierowania naklejek zjebała cały efekt, lakier spływał z naklejki mimo, że tylko delikatnie "zakurzyłem" lakierem. Z kolei innym razem malowaliśmy Yarisa który też miał naklejki (to auto oklejała już firma) nie było problemów z lakierem, trzymał się jak namagnesowany.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Przecież to tylko system/technika 3-warstwowa, którą równie dobrze możesz spotkać na samochodzie, awionetce, jachcie czy nawet meblach, a nie żaden lakier motocyklowy. Ta technologia nie jest zarezerwowana tylko i wyłącznie dla motocykli.
Jeżeli chodzi o dobór odpowiedniego odcienia, to w tej technice jest to niezwykle trudne, nawet gdy mieszalnia posiada recepturę na dany kolor. Czasami mają nawet zaznaczone, że tylko całościówki. Więc z tą istotnością podczas malowania jednego elementu też tak nie do końca.
Jeżeli chodzi o dobór odpowiedniego odcienia, to w tej technice jest to niezwykle trudne, nawet gdy mieszalnia posiada recepturę na dany kolor. Czasami mają nawet zaznaczone, że tylko całościówki. Więc z tą istotnością podczas malowania jednego elementu też tak nie do końca.
2 x ZX6R
-
Repsol - Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 7/4/2008, 10:19
To co juz nie malujesz? Moto idzie w handel. Patrzac na cene to koszta malowania przekracza wartosc motocykla.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 51
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości