Zobacz wÄ…tek - Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?
NAS Analytics TAG

Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez toma1 » 30/10/2012, 22:51

W sumie w MZ 251 mialem lajt z cisnieniem bo mam naklejke na baku z ta informacja, a do suki musialem sciagac juz serwisowke :lol:
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15


Postprzez Invi » 30/10/2012, 23:07

Ciśnienie z serwisówki to można sobie sam wiesz gdzie nabić :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez toma1 » 30/10/2012, 23:28

Ja nabilem do opon :lol:
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez power_bit » 31/10/2012, 02:21

toma1 napisał(a):W sumie w MZ 251 mialem lajt z cisnieniem bo mam naklejke na baku z ta informacja, a do suki musialem sciagac juz serwisowke :lol:


Temat odnosi się do odpowiedniej temp. silnika. Średnio wnosisz coś do tematu opowiadając o swoje "suce" i odpowiednim ciśnieniu :twisted:
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Sumomoto » 31/10/2012, 11:59

Cycu_rsko

OK :) zgadzam siÄ™ z TobÄ…! tak jak pisalismy.
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez toma1 » 31/10/2012, 19:35

power_bit napisał(a):
toma1 napisał(a):W sumie w MZ 251 mialem lajt z cisnieniem bo mam naklejke na baku z ta informacja, a do suki musialem sciagac juz serwisowke :lol:


Temat odnosi się do odpowiedniej temp. silnika. Średnio wnosisz coś do tematu opowiadając o swoje "suce" i odpowiednim ciśnieniu :twisted:

Ja nic nie wnosze tylko temat dla mnie jest prosty jak ........ - edit by leff
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez Invi » 31/10/2012, 23:05

No to nie wiem, może objaśnij tym którym sprawia on trudności, zamiast zgrywach cholera wie kogo.

No i nie wiem czy jesteś taki zajebisty, skoro ściągałeś serwisówkę (przynajmniej ze 100-200mb jak skan, a inne ciężko dorwać) żeby odczytać wartość którą masz w instrukcji obsługi, albo możesz odczytać z wahacza lub opony.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Black-Ghost » 1/11/2012, 08:14

U mnie sie wentylator włącza zasze przy 94stopniach. Temperatura jaką mam przy normalnej jezdzie 80stopni z groszem. im szybciej jade i moto dostaje w dupe tym temperatura spada.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 1/11/2012, 08:52

Jasna sprawa, jadąc grzecznie po mieście moment jest te 105*C uruchamia się wentylator, ale napierdzielając po tym mieście można i dwie godziny jeździć nie przekraczając 90*C. W trasie to 80*C to u mnie max.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Black-Ghost » 1/11/2012, 09:04

Uff u mnie jest max 100*C. Jeszcze mi sie nigdy bardziej nie zagrzała nawet stojąc w korku. W firebladzie mi kiedyś odcieło zapłon bo sie przegrzała. Temu teraz staram sie nie zatrzymywać w korkach.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 1/11/2012, 09:38

Ale przecież dobije 105 włączy się wentylator i się wyłączy. Ze sprawnym układem nie ma mowy o przegrzaniu się moto od samego stania.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Black-Ghost » 1/11/2012, 09:58

Co ty masz z tym 105 stopni? W bladym też mi sie włączał wentylator przy bodajże 96*C. Po prostu był korek i na dodatek upał. Zagotowało mi płyn i odcieło zapłon. Dopiero jak ostygł to normalnie odpalił. Jeśli uważasz że w upał od samego stania nic sie motocyklowi nie stanie to żebyś sie kiedyś nie zdziwił jak ci sie motor zeszcza i zgaśnie ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 1/11/2012, 10:39

Przecież pisze co mam. Wentylator się wtedy włącza. I zbija temperaturę, w upale też. Jak nie zbija to coś jest zwalone.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Black-Ghost » 1/11/2012, 10:55

To chyba masz dmuchawę zamiast wiatraka. :D :D :D strasznie późno wentylator ci sie włącza! Ale wkońcu to suzuki :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Invi » 1/11/2012, 12:36

No straszny złom. Nie to co te twoje sprzęty które wyją wentylatorem przy 96 a i tak gotują się od stania w korku jakby były chłodzone powietrzem.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez mirekm71 » 1/11/2012, 13:28

Skomplikowany temat. W sam raz na dwie strony a sprawa jest prosta. Odpalasz silnik i jedziesz. Nie czekasz, nie nagrzewasz na postoju tylko o ile to mozliwe jedziesz. Kazdy zna swoj motocykl na tyle, zeby potrafil to zrobic i nie tak, zeby zdusil sie wyjezdzajac z posesji zgasl i upadl. Teraz co to znaczy wlaciwa temperature? Zetknalem sie kilka razy na fizyce z pojeciem ciepla wlasciwego ale autor tematu mial chyba na mysli temperature robocza. Dla mnie temp robocza czyli taka kiedy mozna krecic na maxa to jest 80-90 st. Wiekszosc motocykli ma wskaznik temp, jesli nie to oczywiscie nie ma innej mozliwosci oceny jak heniek napisal dotknac weza chlodnicy czy termostat sie otworzyl. Jesli silnik zaczal sie chlodzic to znaczy, ze osiagnal temp robocza. Czas nie jest tu wyznacznikiem temp jaka osiagnal silnik poniewaz kazdy ma inna pojemnosc, pojemnosc uk chlodzenia- maly obieg, stopien zabudowania silnika, temp w ktorej jest eksploatowany, mase i z tysiac innych czynnikow. Jesli nie masz czujnika to waz chlodnicy podpowie. Wentylator to jest gorna granica temp. U mnie wlacza sie przy 103 i dochodzi max do 105°C. Jesli wyjade z pod domu i bede jechal caly czas to przy 35°C na zewnatrz osiagne max 88°C wiec wentylator sie nie wlaczy a termostat otwiera sie przy 78 wiec juz wtedy mozna.

Z tego co "mi sie wydaje" to olej nagrzewa sie troche dluzej niz plyn chlodniczy wiec mozna troche poczekac zanim odkreci sie na maxa.
Ostatnio edytowano 1/11/2012, 14:08 przez mirekm71, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mirekm71
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1150
Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez toma1 » 1/11/2012, 14:02

"mirekm71" madra odp.na temat, a goscie co niekturzy sa tutaj tak ciemni ze walkuja ten temat bez potrzeby, kto ma pojecie o mechanice to wie kiedy ma odpowiednia tem. piec, a kto nie ma takiego pojecia to po jakims czsie zajedzie piec,i po co taki temat walkowac, mechaniki przez forum to nikt raczej sie nie nauczy jak nie zna podstaw jej.NARA.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez leff » 1/11/2012, 16:14

jako ciekawostka: w samochodzie mam wskaznik temp oleju i gdy plyn chlodniczy osiaga 90 stopni to olej ma ledwo 50
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê