Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?
Panowie jak w temacie ,
Po jakim czasie silnik osiąga właściwą temperature pracy , taką aby go bez obaw w pełni obciążać. Rozgrzewam jadąc spokojnie i stopniowo coraz mocniej odkręcam. Standardowo jak każdy w miare ogaenięty. Ale kiedy tak naprawdę mozna dac ognia bez obaw. Chodzi mi głownie o mocną klasyczną rzędową litrową czwórkę.
PzdrArek
Po jakim czasie silnik osiąga właściwą temperature pracy , taką aby go bez obaw w pełni obciążać. Rozgrzewam jadąc spokojnie i stopniowo coraz mocniej odkręcam. Standardowo jak każdy w miare ogaenięty. Ale kiedy tak naprawdę mozna dac ognia bez obaw. Chodzi mi głownie o mocną klasyczną rzędową litrową czwórkę.
PzdrArek
- as600
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 9/11/2010, 12:26
Moje ZX-10R osiąga własciwą temp po 5-10min.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
jeżeli jest wskaźnik zalecam aby wskazówka "weszła" na pole normal i można normalnie jeździć. jeżeli wskazówka osiągnie swoje maksymalne (normalne) położenie możesz zacząć się bawić z większym obciążeniem.
przy czym należy pamiętać, że może to być w różnym czasie w zależności od warunków drogowych temperamentu jeźdźca i samego motocykla.
Jeżeli nie masz wskaźnika (albo masz) rozgrzewaj go płynnie dodając i ujmując gazu bez zbytecznego wkręcania na obroty.
Z kilometra na kilometr możesz coraz konkretniej. To lepiej dla trwałości motocykla i estetyki jazdy.
jeżeli masz wentylator a pewnie masz, to daj mu się włączyć choć raz przed "sportowym" stylem jazdy.
Nowoczesne motocykle chłodzone cieczą uzyskują bardzo szybko (parę minut) właściwą temperaturę pracy.
Ogólnie nie polecam katowania (!) motocykla zaraz po odpaleniu (wyjście ze szkoły, pracy od dziewczyny, chłopaka jak kto woli czy nawet z pod McD) i "ogień". najczęściej to nie wygląda najlepiej.
Taki motocykl jest i tak "najszybszy w mieście" do połowy swoich obrotów
..oczywiście technika swoje, a psychologia swoje, ale pracuj na tym
przy czym należy pamiętać, że może to być w różnym czasie w zależności od warunków drogowych temperamentu jeźdźca i samego motocykla.
Jeżeli nie masz wskaźnika (albo masz) rozgrzewaj go płynnie dodając i ujmując gazu bez zbytecznego wkręcania na obroty.
Z kilometra na kilometr możesz coraz konkretniej. To lepiej dla trwałości motocykla i estetyki jazdy.
jeżeli masz wentylator a pewnie masz, to daj mu się włączyć choć raz przed "sportowym" stylem jazdy.
Nowoczesne motocykle chłodzone cieczą uzyskują bardzo szybko (parę minut) właściwą temperaturę pracy.
Ogólnie nie polecam katowania (!) motocykla zaraz po odpaleniu (wyjście ze szkoły, pracy od dziewczyny, chłopaka jak kto woli czy nawet z pod McD) i "ogień". najczęściej to nie wygląda najlepiej.
Taki motocykl jest i tak "najszybszy w mieście" do połowy swoich obrotów

..oczywiście technika swoje, a psychologia swoje, ale pracuj na tym

Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
Mozna "isc pelnym ogniem" jak dekiel sprzegla jest goracy
Pany nie piszcie ze moto po ilus tam minutach jest rozgrzane, bo do kazdego moto, warunkow te wartosci beda inne.
A z tym wlaczeniem wentylatora to juz kolega na prawde przesadzil... Czekac az sie wentylator wlaczy ? Podczas jazdy ? Wentylator wlacza sie przy ponad 100 stopniach, ktore moto osiagnie jak bedzie sie stac w korku. Wiec ni jak ma sie to do rozgrzewania silnika.

Pany nie piszcie ze moto po ilus tam minutach jest rozgrzane, bo do kazdego moto, warunkow te wartosci beda inne.
A z tym wlaczeniem wentylatora to juz kolega na prawde przesadzil... Czekac az sie wentylator wlaczy ? Podczas jazdy ? Wentylator wlacza sie przy ponad 100 stopniach, ktore moto osiagnie jak bedzie sie stac w korku. Wiec ni jak ma sie to do rozgrzewania silnika.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Panowie. Napisałem kilka możliwych przykładów kiedy silnik jest dobrze rozgrzany. przykładowo np po przepychance w mieście.
Napisałem również, że ma go rozgrzewać stopniowo 'coraz konkretniej"
Popierdując sobie z lekka scigaczem (lub czymkolwiek) po drodze raczej wentylator włączy się (lub nie) później.
Jeżeli to na stąpi ma pewność, ze już lepiej nie będzie.
Dla każdego ciepły dekiel jest w rożnym momencie i w różnym zakresie indywidualnie odczuwamy zimno-ciepło-gorąco, choć to tez jeden ze sposobów oceny temperatury.
Oczywiście każdy zrobi jak zechce i dla jasności, to oczywistym jest, ze nikt nie może sie doczekać, żeby zacząć odkręcać.
Nie wyobrażam sobie, że gdyby np na torze wyscigowym motocykl chodził odkręcany na maksa przy temp np 60st (a to juz jest dawno w "cywilnych" scigaczach na wskaźniku (czy wyswietlaczu) pole "normal"
Pytanie było tak zadane, to starałem się odpowiedzieć
Jednocześnie co miejskiej zabawy w wyścigi wystarczy Ci to, co powie dobry (!) serwis przy sprzedaży moto
można wyjść z założenia, że jak np motocykl jest dobrze dotarty to chulaj dusza np 2-3lata no bo i cóż się stanie przez ten czas i co nas obchodzi co się dzieje z motocyklem jak ma lat 10-12?
Nadal uważam, że dobrze rozgrzany motocykl jest tuż przed włączeniem wentylatora (80-kilka st), a przy włączonym nadal jest dobrze, oczywiście jak czasem damy mu szansę się wyłączyć chocby dla sprawdzenia czy spada temperatura o parę stopni. najlepsze osiągi bez szkody dla pojazdu występują bliżej maksymalnej temperatury po całkowitym otwarciu termostatu (ale przecież On sobie tam nie zagladnie
)
Sorry koledzy, ale nie umiem umieszczać cytatów, z tąd nie ustosunkowałem się krócej a to wygląda. ja już więcej nic nie dodam raczej, no chyba, ze mnie ambicja jakaś ruszy w wolnej chwili
. myślę, ze to wystarczy
Nie ma co doktoraty robić aż tak
Napisałem również, że ma go rozgrzewać stopniowo 'coraz konkretniej"
Popierdując sobie z lekka scigaczem (lub czymkolwiek) po drodze raczej wentylator włączy się (lub nie) później.
Jeżeli to na stąpi ma pewność, ze już lepiej nie będzie.
Dla każdego ciepły dekiel jest w rożnym momencie i w różnym zakresie indywidualnie odczuwamy zimno-ciepło-gorąco, choć to tez jeden ze sposobów oceny temperatury.
Oczywiście każdy zrobi jak zechce i dla jasności, to oczywistym jest, ze nikt nie może sie doczekać, żeby zacząć odkręcać.
Nie wyobrażam sobie, że gdyby np na torze wyscigowym motocykl chodził odkręcany na maksa przy temp np 60st (a to juz jest dawno w "cywilnych" scigaczach na wskaźniku (czy wyswietlaczu) pole "normal"
Pytanie było tak zadane, to starałem się odpowiedzieć
Jednocześnie co miejskiej zabawy w wyścigi wystarczy Ci to, co powie dobry (!) serwis przy sprzedaży moto

można wyjść z założenia, że jak np motocykl jest dobrze dotarty to chulaj dusza np 2-3lata no bo i cóż się stanie przez ten czas i co nas obchodzi co się dzieje z motocyklem jak ma lat 10-12?
Nadal uważam, że dobrze rozgrzany motocykl jest tuż przed włączeniem wentylatora (80-kilka st), a przy włączonym nadal jest dobrze, oczywiście jak czasem damy mu szansę się wyłączyć chocby dla sprawdzenia czy spada temperatura o parę stopni. najlepsze osiągi bez szkody dla pojazdu występują bliżej maksymalnej temperatury po całkowitym otwarciu termostatu (ale przecież On sobie tam nie zagladnie

Sorry koledzy, ale nie umiem umieszczać cytatów, z tąd nie ustosunkowałem się krócej a to wygląda. ja już więcej nic nie dodam raczej, no chyba, ze mnie ambicja jakaś ruszy w wolnej chwili

Nie ma co doktoraty robić aż tak
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
A Ty ciagle z tym wentylatorem...
Piszesz "przed wlaczeniem wentylatora (80- kilka st) Jezdziles kiedys motocyklem ? To nie auto ze wentylator sie wlacza tak wczesnie. W moto wentylatory wlaczaja sie powyzej 100 stopni. A przy normalnej jezdzie moto rzadko przekroczy wlasnie 80 stopni, wiec do wlaczenia wentylatora brakuje z 25 stopni srednio. To nie jest zadne odniesienie co do rozgrzanego silnika.
Piszesz "przed wlaczeniem wentylatora (80- kilka st) Jezdziles kiedys motocyklem ? To nie auto ze wentylator sie wlacza tak wczesnie. W moto wentylatory wlaczaja sie powyzej 100 stopni. A przy normalnej jezdzie moto rzadko przekroczy wlasnie 80 stopni, wiec do wlaczenia wentylatora brakuje z 25 stopni srednio. To nie jest zadne odniesienie co do rozgrzanego silnika.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
"Cy....
Widziałem jak inni jeździli
zdarzyło mi się czasem przejechać, nawet zanim korporacje "kupowały" dla motocykli swoich klientów tor Poznań na weekend:) , żeby mogli się wreszcie przejechać.
as600
- termostat przykładowo (wg Yamaha) otwiera się w zakresie 71-85st i po rozgrzaniu działa powyżej tej temperatury (jak większość silników chłodzonych cieczą).
gdyby miało być inaczej to termostaty miały by zakresy np 40-65 ... czyli nie jest to wystarczające
Najlepszy użytkowy zakres temperatur jest właśnie od tej temperatury (+85st).
Nie ja się uczepiłem wentylatora a przyrost temperatury o nawet 25st nie jest niczym nienormalnym, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe zaczynanej od uchylonego lub zamkniętego termostatu.
do tego dochodzi sprawność (wydajność) układu chłodzenia (w pojazdach chł. cieczą, a nie wyposażonych w wentylator temperatura utrzymywana jest tez w podobnym zakresie.
W motocyklach wyścigowych, stosuje się również inne sposoby podtrzymania odpowiedniej temperatury.....
Z doświadczenia wyjdzie as600 kiedy jest najlepiej. Przeczytaj wszystkie odpowiedzi uważnie!
Pytanie było o sportowa jazdę a nie "normalną" Ja już temat na forum wyczerpałem.
Jeżeli as600 chce mogę coś uzupełnić poza forum
.
Widziałem jak inni jeździli

as600
- termostat przykładowo (wg Yamaha) otwiera się w zakresie 71-85st i po rozgrzaniu działa powyżej tej temperatury (jak większość silników chłodzonych cieczą).
gdyby miało być inaczej to termostaty miały by zakresy np 40-65 ... czyli nie jest to wystarczające
Najlepszy użytkowy zakres temperatur jest właśnie od tej temperatury (+85st).
Nie ja się uczepiłem wentylatora a przyrost temperatury o nawet 25st nie jest niczym nienormalnym, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe zaczynanej od uchylonego lub zamkniętego termostatu.
do tego dochodzi sprawność (wydajność) układu chłodzenia (w pojazdach chł. cieczą, a nie wyposażonych w wentylator temperatura utrzymywana jest tez w podobnym zakresie.
W motocyklach wyścigowych, stosuje się również inne sposoby podtrzymania odpowiedniej temperatury.....
Z doświadczenia wyjdzie as600 kiedy jest najlepiej. Przeczytaj wszystkie odpowiedzi uważnie!
Pytanie było o sportowa jazdę a nie "normalną" Ja już temat na forum wyczerpałem.
Jeżeli as600 chce mogę coś uzupełnić poza forum

Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
moim zdaniem przed ruszeniem silnik musi sie rozgrzac do momentu że w przypadku takiej litrówki, otworzy sie termostat o woda pójdzie na chłodnice. to znaczy że cylindry są juz dogrzane do tego stopnia że mozna rozpocząc normalną jazde. ale jak ktos chce dawac w palnik to tak jak kolega mówi - silnik musi byc na maxa rozgrzany co nie znaczy przegrzany. jak sie włączy wiatrak masz 100% pewnosci że piec bedzie ciagnął pełną parą bez szkody dla niego. ( a przynajmniej bez az takiej szkody jak w przypadku katowania zimnego pieca) jak moto chodzi na wolnych to raz dwa sie wiatrak włącza 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
zrobienienie kontrolki rozgrzania płynu chłodniczego to chwila moment czujnik termoelektryczny odpowiednio dobrany badź dostrojony i pytanie czy chcemy żeby nam kontrolka gasła jak się rozgrzeje czy może zaświecała. Temperatura krytyczna scianki cylindra to 65 stopni to uzyskuje się po kilkunastu sekundach pracy ale jak wiadomo silnik to nie tylko cylinder i tłok ale także więcej elementów współpracujących ze sobą, myślę że temeratura 50 stopni(płynu chłodzącego) jest w pełni wystrczalna do bezpiecznej pracy, więc lutownice w łape troche literatury i myślenia i sobie coś uskrabiecie.
-
KAPELA911 - Bywalec
- Posty: 868
- Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
- Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni
Sumomoto
Powiem Ci na przykladzie moto ktorym obecnie jezdze.
Przy nawet ostrej jezdzie (jezdzie, a nie postoju) silnik nie osiagnie wiecej jak 85stopni przy temp otoczenia okolo 30stopni.
Dodam ze silnik w 929 nagrzewa sie bardzo szybko, wentylator wlacza mi sie bardzo czesto, ale tylko jesli jezdze po miescie, a nawet nie gdy jade, ale stoje na swiatlach. W gsx-r 1000 k1 ktory mialem sprawa wygladala jeszcze inaczej, bo tam bardzo rzadko wlaczyl sie wentylator nawet w miescie, gdyz temperatura nie przekraczala 100st.
Wiec z tego wychodzi ze temperatura pomiedzy 80 a 90 stopni jest optymalna do jazdy. Jesli bylo by inaczej, czyli odpowiednia temperatura pracy silnika, byla by ta przy ktorej wlacza sie wentylator czyli np u mnie okolo 107st i dopiero wtedy zaczynalbym 'odkrecac na maxa" mialbym przegrzany silnik.
Wniosek z tego jest prosty. Owszem gdy wentylator sie wlaczy mamy pewnosc ze silnik jest na pewno dobrze rozgrzany, ale temperatura pracy optymalna dla silnika to wlasnie okolo 80-90st. Wiec nie ma potrzeby rozgrzewac silnik do wlaczenia sie wentylatora, ktory ma za zadanie nie dopuscic do przegrzania silnika, a katowanie przy zbyt duzej temperaturze skonczy sie uszkodzeniem silnika.
Powiem Ci na przykladzie moto ktorym obecnie jezdze.
Przy nawet ostrej jezdzie (jezdzie, a nie postoju) silnik nie osiagnie wiecej jak 85stopni przy temp otoczenia okolo 30stopni.
Dodam ze silnik w 929 nagrzewa sie bardzo szybko, wentylator wlacza mi sie bardzo czesto, ale tylko jesli jezdze po miescie, a nawet nie gdy jade, ale stoje na swiatlach. W gsx-r 1000 k1 ktory mialem sprawa wygladala jeszcze inaczej, bo tam bardzo rzadko wlaczyl sie wentylator nawet w miescie, gdyz temperatura nie przekraczala 100st.
Wiec z tego wychodzi ze temperatura pomiedzy 80 a 90 stopni jest optymalna do jazdy. Jesli bylo by inaczej, czyli odpowiednia temperatura pracy silnika, byla by ta przy ktorej wlacza sie wentylator czyli np u mnie okolo 107st i dopiero wtedy zaczynalbym 'odkrecac na maxa" mialbym przegrzany silnik.
Wniosek z tego jest prosty. Owszem gdy wentylator sie wlaczy mamy pewnosc ze silnik jest na pewno dobrze rozgrzany, ale temperatura pracy optymalna dla silnika to wlasnie okolo 80-90st. Wiec nie ma potrzeby rozgrzewac silnik do wlaczenia sie wentylatora, ktory ma za zadanie nie dopuscic do przegrzania silnika, a katowanie przy zbyt duzej temperaturze skonczy sie uszkodzeniem silnika.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Re: Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?
as600 napisał(a):Panowie jak w temacie ,
Po jakim czasie silnik osiąga właściwą temperature pracy , taką aby go bez obaw w pełni obciążać. Rozgrzewam jadąc spokojnie i stopniowo coraz mocniej odkręcam. Standardowo jak każdy w miare ogaenięty. Ale kiedy tak naprawdę mozna dac ognia bez obaw. Chodzi mi głownie o mocną klasyczną rzędową litrową czwórkę.
PzdrArek
To wszystko zależy od kilku czynników, przede wszystkim od temperatury otoczenia, rodzaju silnika a zagłębiając się bardziej ilości oleju i jego gęstości. Poruszałem ten temat z moim mechanikiem, on zaleca bezpośrednio po odpaleniu spokojnie ruszyć i po około 10 minutach jazdy można wciskać.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości