Zobacz wÄ…tek - Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?
NAS Analytics TAG

Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?

Postprzez as600 » 29/10/2012, 22:32

Panowie jak w temacie ,

Po jakim czasie silnik osiąga właściwą temperature pracy , taką aby go bez obaw w pełni obciążać. Rozgrzewam jadąc spokojnie i stopniowo coraz mocniej odkręcam. Standardowo jak każdy w miare ogaenięty. Ale kiedy tak naprawdę mozna dac ognia bez obaw. Chodzi mi głownie o mocną klasyczną rzędową litrową czwórkę.

PzdrArek
as600
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9/11/2010, 12:26


Postprzez Invi » 29/10/2012, 22:49

A to wskaźników temperatury już nie montują? :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12


Postprzez leff » 29/10/2012, 23:08

a bys sie zdziwil

GSX1250FA 2011 - wskaznika temp brak
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Invi » 29/10/2012, 23:14

Się zdziwiłem...

Ale co? Nawet czegoś na kształt wskazówy pokazującej zielone, żółte, czerwone nie ma?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Black-Ghost » 30/10/2012, 08:14

Moje ZX-10R osiąga własciwą temp po 5-10min.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Trax » 30/10/2012, 09:21

nie da się podać konkretnej wartości wszystko zależy od tego jak jedziesz jaka jest temperatura na zewnątrz ile stoisz ile jedziesz itp.
Trax
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez sonycbr77 » 30/10/2012, 10:13

10min i jest rozgrzany na maxa moja cbr1000 nawet nie tyle
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Sumomoto » 30/10/2012, 10:15

jeżeli jest wskaźnik zalecam aby wskazówka "weszła" na pole normal i można normalnie jeździć. jeżeli wskazówka osiągnie swoje maksymalne (normalne) położenie możesz zacząć się bawić z większym obciążeniem.
przy czym należy pamiętać, że może to być w różnym czasie w zależności od warunków drogowych temperamentu jeźdźca i samego motocykla.
Jeżeli nie masz wskaźnika (albo masz) rozgrzewaj go płynnie dodając i ujmując gazu bez zbytecznego wkręcania na obroty.
Z kilometra na kilometr możesz coraz konkretniej. To lepiej dla trwałości motocykla i estetyki jazdy.
jeżeli masz wentylator a pewnie masz, to daj mu się włączyć choć raz przed "sportowym" stylem jazdy.

Nowoczesne motocykle chłodzone cieczą uzyskują bardzo szybko (parę minut) właściwą temperaturę pracy.

Ogólnie nie polecam katowania (!) motocykla zaraz po odpaleniu (wyjście ze szkoły, pracy od dziewczyny, chłopaka jak kto woli czy nawet z pod McD) i "ogień". najczęściej to nie wygląda najlepiej.

Taki motocykl jest i tak "najszybszy w mieście" do połowy swoich obrotów :)

..oczywiście technika swoje, a psychologia swoje, ale pracuj na tym :)
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Invi » 30/10/2012, 10:38

Sumomoto napisał(a):jeżeli masz wentylator a pewnie masz, to daj mu się włączyć choć raz przed "sportowym" stylem jazdy.


? :o
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez cycu_rsko » 30/10/2012, 11:14

Mozna "isc pelnym ogniem" jak dekiel sprzegla jest goracy :D

Pany nie piszcie ze moto po ilus tam minutach jest rozgrzane, bo do kazdego moto, warunkow te wartosci beda inne.

A z tym wlaczeniem wentylatora to juz kolega na prawde przesadzil... Czekac az sie wentylator wlaczy ? Podczas jazdy ? Wentylator wlacza sie przy ponad 100 stopniach, ktore moto osiagnie jak bedzie sie stac w korku. Wiec ni jak ma sie to do rozgrzewania silnika.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Sumomoto » 30/10/2012, 12:06

Panowie. Napisałem kilka możliwych przykładów kiedy silnik jest dobrze rozgrzany. przykładowo np po przepychance w mieście.
Napisałem również, że ma go rozgrzewać stopniowo 'coraz konkretniej"
Popierdując sobie z lekka scigaczem (lub czymkolwiek) po drodze raczej wentylator włączy się (lub nie) później.
Jeżeli to na stąpi ma pewność, ze już lepiej nie będzie.
Dla każdego ciepły dekiel jest w rożnym momencie i w różnym zakresie indywidualnie odczuwamy zimno-ciepło-gorąco, choć to tez jeden ze sposobów oceny temperatury.
Oczywiście każdy zrobi jak zechce i dla jasności, to oczywistym jest, ze nikt nie może sie doczekać, żeby zacząć odkręcać.
Nie wyobrażam sobie, że gdyby np na torze wyscigowym motocykl chodził odkręcany na maksa przy temp np 60st (a to juz jest dawno w "cywilnych" scigaczach na wskaźniku (czy wyswietlaczu) pole "normal"
Pytanie było tak zadane, to starałem się odpowiedzieć
Jednocześnie co miejskiej zabawy w wyścigi wystarczy Ci to, co powie dobry (!) serwis przy sprzedaży moto :)
można wyjść z założenia, że jak np motocykl jest dobrze dotarty to chulaj dusza np 2-3lata no bo i cóż się stanie przez ten czas i co nas obchodzi co się dzieje z motocyklem jak ma lat 10-12?
Nadal uważam, że dobrze rozgrzany motocykl jest tuż przed włączeniem wentylatora (80-kilka st), a przy włączonym nadal jest dobrze, oczywiście jak czasem damy mu szansę się wyłączyć chocby dla sprawdzenia czy spada temperatura o parę stopni. najlepsze osiągi bez szkody dla pojazdu występują bliżej maksymalnej temperatury po całkowitym otwarciu termostatu (ale przecież On sobie tam nie zagladnie :) )
Sorry koledzy, ale nie umiem umieszczać cytatów, z tąd nie ustosunkowałem się krócej a to wygląda. ja już więcej nic nie dodam raczej, no chyba, ze mnie ambicja jakaś ruszy w wolnej chwili :). myślę, ze to wystarczy
Nie ma co doktoraty robić aż tak
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez cycu_rsko » 30/10/2012, 12:47

A Ty ciagle z tym wentylatorem...
Piszesz "przed wlaczeniem wentylatora (80- kilka st) Jezdziles kiedys motocyklem ? To nie auto ze wentylator sie wlacza tak wczesnie. W moto wentylatory wlaczaja sie powyzej 100 stopni. A przy normalnej jezdzie moto rzadko przekroczy wlasnie 80 stopni, wiec do wlaczenia wentylatora brakuje z 25 stopni srednio. To nie jest zadne odniesienie co do rozgrzanego silnika.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Sumomoto » 30/10/2012, 14:58

"Cy....
Widziałem jak inni jeździli :) zdarzyło mi się czasem przejechać, nawet zanim korporacje "kupowały" dla motocykli swoich klientów tor Poznań na weekend:) , żeby mogli się wreszcie przejechać.

as600
- termostat przykładowo (wg Yamaha) otwiera się w zakresie 71-85st i po rozgrzaniu działa powyżej tej temperatury (jak większość silników chłodzonych cieczą).
gdyby miało być inaczej to termostaty miały by zakresy np 40-65 ... czyli nie jest to wystarczające
Najlepszy użytkowy zakres temperatur jest właśnie od tej temperatury (+85st).

Nie ja się uczepiłem wentylatora a przyrost temperatury o nawet 25st nie jest niczym nienormalnym, zwłaszcza przy dynamicznej jeździe zaczynanej od uchylonego lub zamkniętego termostatu.
do tego dochodzi sprawność (wydajność) układu chłodzenia (w pojazdach chł. cieczą, a nie wyposażonych w wentylator temperatura utrzymywana jest tez w podobnym zakresie.

W motocyklach wyścigowych, stosuje się również inne sposoby podtrzymania odpowiedniej temperatury.....

Z doświadczenia wyjdzie as600 kiedy jest najlepiej. Przeczytaj wszystkie odpowiedzi uważnie!
Pytanie było o sportowa jazdę a nie "normalną" Ja już temat na forum wyczerpałem.
Jeżeli as600 chce mogę coś uzupełnić poza forum :).
Sumomoto Motocykle Kraków
Avatar użytkownika
Sumomoto
Świeżak
 
Posty: 233
Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez henio12323 » 30/10/2012, 15:06

moim zdaniem przed ruszeniem silnik musi sie rozgrzac do momentu że w przypadku takiej litrówki, otworzy sie termostat o woda pójdzie na chłodnice. to znaczy że cylindry są juz dogrzane do tego stopnia że mozna rozpocząc normalną jazde. ale jak ktos chce dawac w palnik to tak jak kolega mówi - silnik musi byc na maxa rozgrzany co nie znaczy przegrzany. jak sie włączy wiatrak masz 100% pewnosci że piec bedzie ciagnął pełną parą bez szkody dla niego. ( a przynajmniej bez az takiej szkody jak w przypadku katowania zimnego pieca) jak moto chodzi na wolnych to raz dwa sie wiatrak włącza :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez leff » 30/10/2012, 15:56

Invinciblee napisał(a):Się zdziwiłem...

Ale co? Nawet czegoś na kształt wskazówy pokazującej zielone, żółte, czerwone nie ma?



nie ma, a wyswietlacz biegow jest ... nonsens
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez KAPELA911 » 30/10/2012, 17:42

zrobienienie kontrolki rozgrzania płynu chłodniczego to chwila moment czujnik termoelektryczny odpowiednio dobrany badź dostrojony i pytanie czy chcemy żeby nam kontrolka gasła jak się rozgrzeje czy może zaświecała. Temperatura krytyczna scianki cylindra to 65 stopni to uzyskuje się po kilkunastu sekundach pracy ale jak wiadomo silnik to nie tylko cylinder i tłok ale także więcej elementów współpracujących ze sobą, myślę że temeratura 50 stopni(płynu chłodzącego) jest w pełni wystrczalna do bezpiecznej pracy, więc lutownice w łape troche literatury i myślenia i sobie coś uskrabiecie.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez cycu_rsko » 30/10/2012, 18:16

Sumomoto
Powiem Ci na przykladzie moto ktorym obecnie jezdze.
Przy nawet ostrej jezdzie (jezdzie, a nie postoju) silnik nie osiagnie wiecej jak 85stopni przy temp otoczenia okolo 30stopni.
Dodam ze silnik w 929 nagrzewa sie bardzo szybko, wentylator wlacza mi sie bardzo czesto, ale tylko jesli jezdze po miescie, a nawet nie gdy jade, ale stoje na swiatlach. W gsx-r 1000 k1 ktory mialem sprawa wygladala jeszcze inaczej, bo tam bardzo rzadko wlaczyl sie wentylator nawet w miescie, gdyz temperatura nie przekraczala 100st.

Wiec z tego wychodzi ze temperatura pomiedzy 80 a 90 stopni jest optymalna do jazdy. Jesli bylo by inaczej, czyli odpowiednia temperatura pracy silnika, byla by ta przy ktorej wlacza sie wentylator czyli np u mnie okolo 107st i dopiero wtedy zaczynalbym 'odkrecac na maxa" mialbym przegrzany silnik.

Wniosek z tego jest prosty. Owszem gdy wentylator sie wlaczy mamy pewnosc ze silnik jest na pewno dobrze rozgrzany, ale temperatura pracy optymalna dla silnika to wlasnie okolo 80-90st. Wiec nie ma potrzeby rozgrzewac silnik do wlaczenia sie wentylatora, ktory ma za zadanie nie dopuscic do przegrzania silnika, a katowanie przy zbyt duzej temperaturze skonczy sie uszkodzeniem silnika.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Re: Po jakim czasie silnik osiÄ…ga odpowiedniÄ… temperaturÄ™ ?

Postprzez power_bit » 30/10/2012, 21:29

as600 napisał(a):Panowie jak w temacie ,

Po jakim czasie silnik osiąga właściwą temperature pracy , taką aby go bez obaw w pełni obciążać. Rozgrzewam jadąc spokojnie i stopniowo coraz mocniej odkręcam. Standardowo jak każdy w miare ogaenięty. Ale kiedy tak naprawdę mozna dac ognia bez obaw. Chodzi mi głownie o mocną klasyczną rzędową litrową czwórkę.

PzdrArek


To wszystko zależy od kilku czynników, przede wszystkim od temperatury otoczenia, rodzaju silnika a zagłębiając się bardziej ilości oleju i jego gęstości. Poruszałem ten temat z moim mechanikiem, on zaleca bezpośrednio po odpaleniu spokojnie ruszyć i po około 10 minutach jazdy można wciskać.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez toma1 » 30/10/2012, 22:23

Dla mnie jest to tak glupie pytanie tak jak jakie ma byc cisnienie w oponach, a jest to banalnie proste do spr.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez Invi » 30/10/2012, 22:41

To ciśnienie w oponach nie jest wcale takie banalnie proste :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê