Pierwszy motocykl - niewysoki budżet.
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Pierwszy motocykl - niewysoki budżet.
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)?
Około 5000km na Ogarze 900, 2000km na Rieju RR 50. Kurs prawa jazdy.
- Wiek, waga, wzrost:
18 lat, 67kg, 173cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Głównie miasto, jazda na co dzień. Czasem niewielkie trasy.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
"Pierdzikółkiem w niecały sezon robiłem 5-6 tysięcy, więc myślę, że na motocyklu z prawdziwego zdarzenia będę robił 10kkm+.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na motocykl:
-optymistyczna wersja: 3800-3900zł
-pesymistyczna wersja: 3300-3400zł.
Ciuchy powiedzmy, że są.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Na serwisowanie znajdą się pieniądze "na bieżąco". Nie posiadam stałych przychodów.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nie wiem, gdyż jeździłem tylko 50tkami i kursancką YBRką. Myślę jednak, że najlepiej czułbym się na nakedzie/turystyku, choć nie mogę jednoznacznie stwierdzić, czy w ciągu kilku lat nie zachcę mi się np. sporta.
Jeżeli chodzi o wygląd to właściwie 70% motocykli mi się podoba.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
GS 500, XJ 600/N, ER5, CB 500,
choć patrząc na fundusze skłaniam się ku GS 500 ze względu na najniższą cenę zakupu i części*.
A teraz zasadnicze pytanie: Czy da się zmieścić w takim budżecie? Oczywiście mam na myśli zdrowe egzemplarze, które przede wszystkim mechanicznie są sprawne.
* - Nie jestem pewien, ale tak chyba jest w rzeczywistości.
Około 5000km na Ogarze 900, 2000km na Rieju RR 50. Kurs prawa jazdy.
- Wiek, waga, wzrost:
18 lat, 67kg, 173cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Głównie miasto, jazda na co dzień. Czasem niewielkie trasy.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
"Pierdzikółkiem w niecały sezon robiłem 5-6 tysięcy, więc myślę, że na motocyklu z prawdziwego zdarzenia będę robił 10kkm+.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na motocykl:
-optymistyczna wersja: 3800-3900zł
-pesymistyczna wersja: 3300-3400zł.
Ciuchy powiedzmy, że są.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Na serwisowanie znajdą się pieniądze "na bieżąco". Nie posiadam stałych przychodów.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nie wiem, gdyż jeździłem tylko 50tkami i kursancką YBRką. Myślę jednak, że najlepiej czułbym się na nakedzie/turystyku, choć nie mogę jednoznacznie stwierdzić, czy w ciągu kilku lat nie zachcę mi się np. sporta.
Jeżeli chodzi o wygląd to właściwie 70% motocykli mi się podoba.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
GS 500, XJ 600/N, ER5, CB 500,
choć patrząc na fundusze skłaniam się ku GS 500 ze względu na najniższą cenę zakupu i części*.
A teraz zasadnicze pytanie: Czy da się zmieścić w takim budżecie? Oczywiście mam na myśli zdrowe egzemplarze, które przede wszystkim mechanicznie są sprawne.
* - Nie jestem pewien, ale tak chyba jest w rzeczywistości.
- Aruberto
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/8/2012, 17:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Zdanie: ,,ciuchy powiedzmy, że są" mnie rozbraja i ciekawi jednocześnie (rozwiń wypowiedź jeśli możesz);)
Co do samego motocyklu okazja zawsze może się trafić, można kupić motocykl tanio w miare sprawny ale ze sporym przebiegiem, więc to co działa dziś, może trafić szlak za 2/3 dni
taka już złośliwość rzeczy martwych i wysłużonych. Może koledzy podpowiedzą coś innego ale za naprawdę dobrą sztukę ER-5 czy GS 500 trzeba dać moim skromnym zdaniem przynajmniej 6 kafli.
Co do samego motocyklu okazja zawsze może się trafić, można kupić motocykl tanio w miare sprawny ale ze sporym przebiegiem, więc to co działa dziś, może trafić szlak za 2/3 dni

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Kurtkę i kask mam, a spodnie i rękawice najprawdopodobniej będę miał na dniach.
Co do GS 500 za 6 kafli to nawet ciężko taką aukcję znaleźć (mam na myśli roczniki do 95 +/-). Ceny potrafią się zaczynać w okolicach 2.5-2.8k, chociaż to na 90% są złomy.
A ER5 i CB500 chyba nie mają szans "wejść w grę". GS jest znacznie tańszy z moich obserwacji.
Co do GS 500 za 6 kafli to nawet ciężko taką aukcję znaleźć (mam na myśli roczniki do 95 +/-). Ceny potrafią się zaczynać w okolicach 2.5-2.8k, chociaż to na 90% są złomy.
A ER5 i CB500 chyba nie mają szans "wejść w grę". GS jest znacznie tańszy z moich obserwacji.
- Aruberto
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/8/2012, 17:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
O GPZ słyszałem, że nie jest już tak bezawaryjna jak inne 500tki, poza tym mimo, że nie przykładam jakiejś wielkiej wagi do wyglądu to jeśli mam wybór, to wolałbym coś ładnego. A GPZ niezbyt mi się podoba.
- Aruberto
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/8/2012, 17:54
- Lokalizacja: Bydgoszcz
W tej cenie możesz kupić calkiem przyzwoitego GS-a, ale moim zdaniem jest to średni motocykl. Sezon zaraz się kończy, może warto zaczekać i dozbierać trochę kapuchy na Xj-tke albo CB ?
http://allegro.pl/suzuki-gs-500-1997-ro ... 72887.html
Pozdro
http://allegro.pl/suzuki-gs-500-1997-ro ... 72887.html
Pozdro
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
GPZ 500 jest zdecydowanie bezawaryjny. Legandarny piec który był w wielu motocyklach kawasaki jedyna wada to alternator który sie luzował. I to by było na tyle. W tej kasie wolał bym poaptrzyc na starsze sztuki GPZ niz GS-a. Bo motocyle bardzo sie od siebie różnia jak dla mnie na plus dla GPZ-ta.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Dodam jeszcze że jest chłodzony cieczą , ma bardziej sportowo charakterystyke silnika i w razie czegos można go przerobic na sprzęt do ciorania w turystyce.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Bierz co Ci się podoba i można kupić w miarę blisko miejsca zamieszkania. Ja osobiście jak widzę GPZ to pocę się jak pedofil w disneylandzie, nie podoba mi się ta maszyna zupełnie, elementy są spasowane beznadziejnie, powłoka lakiernicza fatalna. Ogólnie jest to motocykl poprawny, jednak nie dla każdego.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
A w GS masz lepsze wykonanie? no prosze cie! ty chyba nigdy GS na żywo nie widziałeś
Jest tam tylko to co konieczne by motocykl jakos sie odpychał, nic wiecej!

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Ciężko to stwierdzic. Ja obstawiam że jesli trafisz dobrego GPZ-ta to nie bedzie sie psuł. No i na pewno nie narobisz sobie takich szkód przez przegrzanie silnika jak w GS-ie. Ty musisz sam wybrac co chcesz kupic. Bo teraz szukasz sobie dziwnych argumentów ZA i PRZECIW.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
XJ 600 ma legendarna trwalosc, a i w tej kasie, teraz kiedy sezon sie konczy masz szanse znalezc cos fajnego.
- pietrek7557
- Bywalec
- Posty: 514
- Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
- Lokalizacja: Opole
Black-Ghost napisał(a):Ciężko to stwierdzic. Ja obstawiam że jesli trafisz dobrego GPZ-ta to nie bedzie sie psuł. No i na pewno nie narobisz sobie takich szkód przez przegrzanie silnika jak w GS-ie. Ty musisz sam wybrac co chcesz kupic. Bo teraz szukasz sobie dziwnych argumentów ZA i PRZECIW.
Przegrzany silnik w GS-ie WTF ?
Miałem GS-a dwa sezony i jest to pancerny motocykl, silnik można przegrzać, ale chyba plac gumę w ogromnym korku. Oczywiście ma swoje wady o których pisałem w innych postach nie mniej wolałbym GS-a niż brzydkiego GPZ, wiadomo wszystko jest kwestią gustu.
-
power_bit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1258
- Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
- Lokalizacja: Września
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości