Zobacz wątek - Pierwszy motocykl - niewysoki budżet.
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl - niewysoki budżet.

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Pierwszy motocykl - niewysoki budżet.

Postprzez Aruberto » 6/9/2012, 20:14

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)?
Około 5000km na Ogarze 900, 2000km na Rieju RR 50. Kurs prawa jazdy.
- Wiek, waga, wzrost:
18 lat, 67kg, 173cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Głównie miasto, jazda na co dzień. Czasem niewielkie trasy.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
"Pierdzikółkiem w niecały sezon robiłem 5-6 tysięcy, więc myślę, że na motocyklu z prawdziwego zdarzenia będę robił 10kkm+.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na motocykl:
-optymistyczna wersja: 3800-3900zł
-pesymistyczna wersja: 3300-3400zł.
Ciuchy powiedzmy, że są.
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Na serwisowanie znajdą się pieniądze "na bieżąco". Nie posiadam stałych przychodów.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Nie wiem, gdyż jeździłem tylko 50tkami i kursancką YBRką. Myślę jednak, że najlepiej czułbym się na nakedzie/turystyku, choć nie mogę jednoznacznie stwierdzić, czy w ciągu kilku lat nie zachcę mi się np. sporta.

Jeżeli chodzi o wygląd to właściwie 70% motocykli mi się podoba.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
GS 500, XJ 600/N, ER5, CB 500,
choć patrząc na fundusze skłaniam się ku GS 500 ze względu na najniższą cenę zakupu i części*.

A teraz zasadnicze pytanie: Czy da się zmieścić w takim budżecie? Oczywiście mam na myśli zdrowe egzemplarze, które przede wszystkim mechanicznie są sprawne.

* - Nie jestem pewien, ale tak chyba jest w rzeczywistości.
Aruberto
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23/8/2012, 17:54
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez SkoQ » 6/9/2012, 20:47

Zdanie: ,,ciuchy powiedzmy, że są" mnie rozbraja i ciekawi jednocześnie (rozwiń wypowiedź jeśli możesz);)

Co do samego motocyklu okazja zawsze może się trafić, można kupić motocykl tanio w miare sprawny ale ze sporym przebiegiem, więc to co działa dziś, może trafić szlak za 2/3 dni ;) taka już złośliwość rzeczy martwych i wysłużonych. Może koledzy podpowiedzą coś innego ale za naprawdę dobrą sztukę ER-5 czy GS 500 trzeba dać moim skromnym zdaniem przynajmniej 6 kafli.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)


Postprzez Aruberto » 6/9/2012, 21:02

Kurtkę i kask mam, a spodnie i rękawice najprawdopodobniej będę miał na dniach.
Co do GS 500 za 6 kafli to nawet ciężko taką aukcję znaleźć (mam na myśli roczniki do 95 +/-). Ceny potrafią się zaczynać w okolicach 2.5-2.8k, chociaż to na 90% są złomy.
A ER5 i CB500 chyba nie mają szans "wejść w grę". GS jest znacznie tańszy z moich obserwacji.
Aruberto
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23/8/2012, 17:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez leff » 6/9/2012, 22:07

GPZ500
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Aruberto » 6/9/2012, 23:05

O GPZ słyszałem, że nie jest już tak bezawaryjna jak inne 500tki, poza tym mimo, że nie przykładam jakiejś wielkiej wagi do wyglądu to jeśli mam wybór, to wolałbym coś ładnego. A GPZ niezbyt mi się podoba.
Aruberto
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23/8/2012, 17:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez power_bit » 7/9/2012, 06:04

W tej cenie możesz kupić calkiem przyzwoitego GS-a, ale moim zdaniem jest to średni motocykl. Sezon zaraz się kończy, może warto zaczekać i dozbierać trochę kapuchy na Xj-tke albo CB ?

http://allegro.pl/suzuki-gs-500-1997-ro ... 72887.html

Pozdro
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Black-Ghost » 7/9/2012, 14:38

GPZ 500 jest zdecydowanie bezawaryjny. Legandarny piec który był w wielu motocyklach kawasaki jedyna wada to alternator który sie luzował. I to by było na tyle. W tej kasie wolał bym poaptrzyc na starsze sztuki GPZ niz GS-a. Bo motocyle bardzo sie od siebie różnia jak dla mnie na plus dla GPZ-ta.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez leff » 7/9/2012, 14:43

porownuja GPZ do GS to IMO GPZ jest tysiac razy fajniejszy, mocniejszy, lepsze heble i nie zre oleju
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Black-Ghost » 7/9/2012, 15:09

Dodam jeszcze że jest chłodzony cieczą , ma bardziej sportowo charakterystyke silnika i w razie czegos można go przerobic na sprzęt do ciorania w turystyce.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez power_bit » 7/9/2012, 17:26

Bierz co Ci się podoba i można kupić w miarę blisko miejsca zamieszkania. Ja osobiście jak widzę GPZ to pocę się jak pedofil w disneylandzie, nie podoba mi się ta maszyna zupełnie, elementy są spasowane beznadziejnie, powłoka lakiernicza fatalna. Ogólnie jest to motocykl poprawny, jednak nie dla każdego.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września

Postprzez Black-Ghost » 7/9/2012, 21:06

A w GS masz lepsze wykonanie? no prosze cie! ty chyba nigdy GS na żywo nie widziałeś :D Jest tam tylko to co konieczne by motocykl jakos sie odpychał, nic wiecej!
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Aruberto » 7/9/2012, 21:58

A czy można stwierdzić jednoznacznie, który teoretycznie będzie najmniej awaryjny? Wiadomo, że dużo zależy od egzemplarza, ale nie wszystko.
Aruberto
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23/8/2012, 17:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Black-Ghost » 8/9/2012, 08:06

Ciężko to stwierdzic. Ja obstawiam że jesli trafisz dobrego GPZ-ta to nie bedzie sie psuł. No i na pewno nie narobisz sobie takich szkód przez przegrzanie silnika jak w GS-ie. Ty musisz sam wybrac co chcesz kupic. Bo teraz szukasz sobie dziwnych argumentów ZA i PRZECIW.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez pietrek7557 » 8/9/2012, 10:08

XJ 600 ma legendarna trwalosc, a i w tej kasie, teraz kiedy sezon sie konczy masz szanse znalezc cos fajnego.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez power_bit » 8/9/2012, 19:35

Black-Ghost napisał(a):Ciężko to stwierdzic. Ja obstawiam że jesli trafisz dobrego GPZ-ta to nie bedzie sie psuł. No i na pewno nie narobisz sobie takich szkód przez przegrzanie silnika jak w GS-ie. Ty musisz sam wybrac co chcesz kupic. Bo teraz szukasz sobie dziwnych argumentów ZA i PRZECIW.


Przegrzany silnik w GS-ie WTF ?
Miałem GS-a dwa sezony i jest to pancerny motocykl, silnik można przegrzać, ale chyba plac gumę w ogromnym korku. Oczywiście ma swoje wady o których pisałem w innych postach nie mniej wolałbym GS-a niż brzydkiego GPZ, wiadomo wszystko jest kwestią gustu.
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê