Dylemat z kupnem Crossa
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Dylemat z kupnem Crossa
Witam na sezon zamierzam kupić crossa mocnego,szybkiego na tor/las nie jestem amatorem umie opanować duża moc lecz nie wiem za jakim paczeć zastanawiałem się nad Honda CR 250 ,Yamaha yz450f więc podszebuje rady jaki kupić nie koniecznie z wymienionych (odpadają KTM-y)



- senti
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 23/2/2012, 15:57
- Lokalizacja: Katowice
cross nie nadaje sie na las, skoro nie jestes amatorem - powinienes to wiedziec
nie ma róznicy co kupisz, czy to bedzie CR czy yz. kwestia tylko czy wolisz smigać na motocyklach 2 czy 4 suwowych. jedni wolą na tym inny na innym - to juz musisz sam ocenic. koszta utrzymania wychodza podobne, jednak w 2T remont robisz częsciej, ale taniej. w 4T rzadziej ale drożej - ale to pewnie juz wiesz.
przy zakupie maszyny uzywanej bardziej liczy sie stan techniczny niz marka, jak sie okreslisz czy chcesz 2T czy 4T, szukaj blisko siebie wszystkiego co mozliwe ;P jeździj i oglądaj aż cos sie zadbanego trafi
nie ma róznicy co kupisz, czy to bedzie CR czy yz. kwestia tylko czy wolisz smigać na motocyklach 2 czy 4 suwowych. jedni wolą na tym inny na innym - to juz musisz sam ocenic. koszta utrzymania wychodza podobne, jednak w 2T remont robisz częsciej, ale taniej. w 4T rzadziej ale drożej - ale to pewnie juz wiesz.
przy zakupie maszyny uzywanej bardziej liczy sie stan techniczny niz marka, jak sie okreslisz czy chcesz 2T czy 4T, szukaj blisko siebie wszystkiego co mozliwe ;P jeździj i oglądaj aż cos sie zadbanego trafi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam, nie chce zakładać nowego tematu dla jednego pytania. Myślę, że tu mogę zapytać.
Rozglądam się za fullem 2T. mógłby ktoś obeznany w handlu sprzętem crossowym napisać od jakiej ceny warto patrzeć na sprzęt? dla przykładu Honda cr 250 z 96r za 4.000zł będzie trupem?
Rozglądam się za fullem 2T. mógłby ktoś obeznany w handlu sprzętem crossowym napisać od jakiej ceny warto patrzeć na sprzęt? dla przykładu Honda cr 250 z 96r za 4.000zł będzie trupem?
- strzałi
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 9/8/2012, 23:48
kolego zadajesz pytanie o 250 w 2T a nie masz tak podstawowej wiedzy ? skoro tak to lepiej rozejrzyj sie za 125 w 2T
bez doswiadczenai duzo nie zdziałasz. i z budżetem 4tysie też za wesoło nie bedzie. czasem lepiej dorzucic na start troche wiecej kasy + drobny remont. niz kupic starego trupa i miec np 2000 zł na remont bo to moze nie wystarczec 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kurde no bo tak przeglądam all*gro no i niby można kupić cr 250 z 96r za koło 4 tys. rozumiem tłok itp bo to standard bo nigdy nie wiadomo ile wytrzyma po zakupie.. ale ceny są tak różne nawet do 1tyś za ten sam rocznik.. 04 na pewno nie kupie bo nie starczy mi kasy :/
więc czy można stwierdzić, że za 4 tyś opłaca się kupić cr 125?
więc czy można stwierdzić, że za 4 tyś opłaca się kupić cr 125?
- strzałi
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 9/8/2012, 23:48
po co ci cr 250 ? bez doswiadczenia nie ogarniesz tego moto... a jezdzac bez doswiadczenia szybko mozesz zarznac takie moto, a koszta remontu sa drozsze niz w przypadku 125 ccm. także odpousc sobie 250, one są zawsze drozsze w zakupie. co do tej kasy to róznie mozesz trafic. nie licz na igłe. czasem lepiej kupic moto zdrowe ale np konczącym sie tłokiem ( i własciciel nie ukrywa tego ) kupisz tanio zrobisz remont i praktycznie wiesz czym smigasz. tak o to zdrowej maszynki praktycznie nikt ci nie sprzeda
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dzięki chłopaki za logiczne odpowiedzi. nie chciałem się pchać w 250 2t, chodziło mi tylko o ceny. zaczynam zabawe w te klocki więc na początek 125 2t to max.. czyli jestem zadowolony za 4k znajdę jakąś cr 125
jak mogÄ™ zarznac moto bez doswiadczenia?
chcę się jeszcze zapytać jak wygląda sprawa dot. tłok - cylinder:
kończy mi się tłok. kupuję ten sam rozmiar i kładę do cyla czy muszę minimalnie powiekszyć średnicę cylka i wtedy kłaść do niego odpowiedni tłok? ile razy można zmieniać tłok jeśli cylek posiada powłokę Nicasil?

jak mogÄ™ zarznac moto bez doswiadczenia?
chcę się jeszcze zapytać jak wygląda sprawa dot. tłok - cylinder:
kończy mi się tłok. kupuję ten sam rozmiar i kładę do cyla czy muszę minimalnie powiekszyć średnicę cylka i wtedy kłaść do niego odpowiedni tłok? ile razy można zmieniać tłok jeśli cylek posiada powłokę Nicasil?
- strzałi
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 9/8/2012, 23:48
na wszystkie pytania masz odp na forum
tłok sie kończy mierzysz cylek jeśli masz na nicasilu i wkładasz tłok z luzem 0.06 na tulei oddajesz do szlifu i wkładasz tłok następny z nadwymiarów
na nicasilu 4 tłoki
co do zatarcia a bardzo prosto to jest 2t wystarczy ze bd hamował silnikiem, zła mieszanka itp
tłok sie kończy mierzysz cylek jeśli masz na nicasilu i wkładasz tłok z luzem 0.06 na tulei oddajesz do szlifu i wkładasz tłok następny z nadwymiarów
na nicasilu 4 tłoki
co do zatarcia a bardzo prosto to jest 2t wystarczy ze bd hamował silnikiem, zła mieszanka itp
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
Jeśli chodzi o tłoki:
luz jest w zależności od pojemności i firmy tłoka (od 0,04 do 0,08mm) w 125 luz sie robi 0.05-0.06 w zależności jakiego tłoka chcesz założyć
A w sprawie ile się pojeździ to rozmawiałem z zawodnikiem i powiedział mi że jak sie dba o moto (dobry olej ,czysty filtr, itp.) to na nicasilu można mieć 2-3 tłoki na tej samej selekcji a na tulei 1 tłok jedna selekcja ale z 2 strony w tulei jest więcej selekcji to znaczy wszystkie na nicasil + nadwymiary.
luz jest w zależności od pojemności i firmy tłoka (od 0,04 do 0,08mm) w 125 luz sie robi 0.05-0.06 w zależności jakiego tłoka chcesz założyć
A w sprawie ile się pojeździ to rozmawiałem z zawodnikiem i powiedział mi że jak sie dba o moto (dobry olej ,czysty filtr, itp.) to na nicasilu można mieć 2-3 tłoki na tej samej selekcji a na tulei 1 tłok jedna selekcja ale z 2 strony w tulei jest więcej selekcji to znaczy wszystkie na nicasil + nadwymiary.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
to zależy, bo tam może i kupisz taniej ale transport kosztuje, czasem i dokumenty (zależnie od moto). Dla handlarza się opłaca ale dla siebie moim zdaniem mało. No chyba że mieszkasz przy granicy i nie masz daleko.
-
Naszim - Świeżak
- Posty: 409
- Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
- Lokalizacja: Warszawa
na granicy warto miec najlepiej fakture zakupu a przynajmniej umowe kupna sprzedazy (jezeli kupujesz od osoby pryuwatnej ) ja sciagalem moto z anglii ale akurat nie mialem zadnej kontroli. jezeli masz transport to moze sie oplacac. ale w niemczech wcale tanio nie jest. sa tanie ale straszne trupy, tu ogolnie mowie o moto. za dobre sztuki ludzie sie cenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości