Zobacz wÄ…tek - Dylemat z kupnem Crossa
NAS Analytics TAG

Dylemat z kupnem Crossa

Enduro, Cross
_________

Dylemat z kupnem Crossa

Postprzez senti » 23/2/2012, 16:07

Witam na sezon zamierzam kupić crossa mocnego,szybkiego na tor/las nie jestem amatorem umie opanować duża moc lecz nie wiem za jakim paczeć zastanawiałem się nad Honda CR 250 ,Yamaha yz450f więc podszebuje rady jaki kupić nie koniecznie z wymienionych (odpadają KTM-y) :) :)
senti
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/2/2012, 15:57
Lokalizacja: Katowice


Postprzez henio12323 » 23/2/2012, 16:21

cross nie nadaje sie na las, skoro nie jestes amatorem - powinienes to wiedziec

nie ma róznicy co kupisz, czy to bedzie CR czy yz. kwestia tylko czy wolisz smigać na motocyklach 2 czy 4 suwowych. jedni wolą na tym inny na innym - to juz musisz sam ocenic. koszta utrzymania wychodza podobne, jednak w 2T remont robisz częsciej, ale taniej. w 4T rzadziej ale drożej - ale to pewnie juz wiesz.
przy zakupie maszyny uzywanej bardziej liczy sie stan techniczny niz marka, jak sie okreslisz czy chcesz 2T czy 4T, szukaj blisko siebie wszystkiego co mozliwe ;P jeździj i oglądaj aż cos sie zadbanego trafi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez strzaÅ‚i » 11/8/2012, 16:12

Witam, nie chce zakładać nowego tematu dla jednego pytania. Myślę, że tu mogę zapytać.
Rozglądam się za fullem 2T. mógłby ktoś obeznany w handlu sprzętem crossowym napisać od jakiej ceny warto patrzeć na sprzęt? dla przykładu Honda cr 250 z 96r za 4.000zł będzie trupem?
strzałi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/8/2012, 23:48

Postprzez barek253 » 11/8/2012, 16:42

może być nie musi zależy jak ktoś dbał
ale to już starsze moto wg.mnie się nie opłaca.szukaj coś w okolicach 2004 ale wiadomo i tu może być trup
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 11/8/2012, 22:20

kolego zadajesz pytanie o 250 w 2T a nie masz tak podstawowej wiedzy ? skoro tak to lepiej rozejrzyj sie za 125 w 2T :P bez doswiadczenai duzo nie zdziałasz. i z budżetem 4tysie też za wesoło nie bedzie. czasem lepiej dorzucic na start troche wiecej kasy + drobny remont. niz kupic starego trupa i miec np 2000 zł na remont bo to moze nie wystarczec :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez strzaÅ‚i » 12/8/2012, 00:48

Kurde no bo tak przeglądam all*gro no i niby można kupić cr 250 z 96r za koło 4 tys. rozumiem tłok itp bo to standard bo nigdy nie wiadomo ile wytrzyma po zakupie.. ale ceny są tak różne nawet do 1tyś za ten sam rocznik.. 04 na pewno nie kupie bo nie starczy mi kasy :/
więc czy można stwierdzić, że za 4 tyś opłaca się kupić cr 125?
strzałi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/8/2012, 23:48

Postprzez Naszim » 12/8/2012, 11:10

Jak znajdziesz dobrą sztukę, jeszcze coś stargujesz to się opłaca, jak znajdziesz za 4k trupa to logiczne że nie, jeden sprzęt się opłaca za tyle a inny nie, musisz szukać.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 12/8/2012, 13:58

po co ci cr 250 ? bez doswiadczenia nie ogarniesz tego moto... a jezdzac bez doswiadczenia szybko mozesz zarznac takie moto, a koszta remontu sa drozsze niz w przypadku 125 ccm. także odpousc sobie 250, one są zawsze drozsze w zakupie. co do tej kasy to róznie mozesz trafic. nie licz na igłe. czasem lepiej kupic moto zdrowe ale np konczącym sie tłokiem ( i własciciel nie ukrywa tego ) kupisz tanio zrobisz remont i praktycznie wiesz czym smigasz. tak o to zdrowej maszynki praktycznie nikt ci nie sprzeda
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez strzaÅ‚i » 12/8/2012, 16:13

dzięki chłopaki za logiczne odpowiedzi. nie chciałem się pchać w 250 2t, chodziło mi tylko o ceny. zaczynam zabawe w te klocki więc na początek 125 2t to max.. czyli jestem zadowolony za 4k znajdę jakąś cr 125 :D
jak mogÄ™ zarznac moto bez doswiadczenia?
chcę się jeszcze zapytać jak wygląda sprawa dot. tłok - cylinder:
kończy mi się tłok. kupuję ten sam rozmiar i kładę do cyla czy muszę minimalnie powiekszyć średnicę cylka i wtedy kłaść do niego odpowiedni tłok? ile razy można zmieniać tłok jeśli cylek posiada powłokę Nicasil?
strzałi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/8/2012, 23:48

Postprzez barek253 » 12/8/2012, 17:50

na wszystkie pytania masz odp na forum
tłok sie kończy mierzysz cylek jeśli masz na nicasilu i wkładasz tłok z luzem 0.06 na tulei oddajesz do szlifu i wkładasz tłok następny z nadwymiarów
na nicasilu 4 tłoki

co do zatarcia a bardzo prosto to jest 2t wystarczy ze bd hamował silnikiem, zła mieszanka itp
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez kris514 » 12/8/2012, 19:13

Jeśli chodzi o tłoki:
luz jest w zależności od pojemności i firmy tłoka (od 0,04 do 0,08mm) w 125 luz sie robi 0.05-0.06 w zależności jakiego tłoka chcesz założyć
A w sprawie ile się pojeździ to rozmawiałem z zawodnikiem i powiedział mi że jak sie dba o moto (dobry olej ,czysty filtr, itp.) to na nicasilu można mieć 2-3 tłoki na tej samej selekcji a na tulei 1 tłok jedna selekcja ale z 2 strony w tulei jest więcej selekcji to znaczy wszystkie na nicasil + nadwymiary.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez strzaÅ‚i » 13/8/2012, 15:20

dzięki o niebo rozjaśniło mi się w głowie. Opłaca się sprowadzić crossa z Niemiec?
strzałi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/8/2012, 23:48

Postprzez Naszim » 13/8/2012, 15:27

to zależy, bo tam może i kupisz taniej ale transport kosztuje, czasem i dokumenty (zależnie od moto). Dla handlarza się opłaca ale dla siebie moim zdaniem mało. No chyba że mieszkasz przy granicy i nie masz daleko.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez strzaÅ‚i » 13/8/2012, 23:36

transport mógłbym mieć za free, moto będzie bez papierów (full 125 2t) czy przywożąc taki motorek muszę łatwić jakies papiery?
strzałi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9/8/2012, 23:48

Postprzez papek23 » 14/8/2012, 11:14

nie pytaj nas o takie rzeczy gdyż to nie jest zgodne z prawem! przeczytaj dokładniej zasady jakie tna forum obowiązują :)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy SÄ…cz

Postprzez Naszim » 14/8/2012, 16:09

Co nie jest wg Ciebie niezgodne z prawem? sprowadzenie moto z zagranicy?
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 14/8/2012, 18:01

na granicy warto miec najlepiej fakture zakupu a przynajmniej umowe kupna sprzedazy (jezeli kupujesz od osoby pryuwatnej ) ja sciagalem moto z anglii ale akurat nie mialem zadnej kontroli. jezeli masz transport to moze sie oplacac. ale w niemczech wcale tanio nie jest. sa tanie ale straszne trupy, tu ogolnie mowie o moto. za dobre sztuki ludzie sie cenia
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê