Yamaha Yz 85 czy Yz 125 ?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Yamaha Yz 85 czy Yz 125 ?
Witam
Mam zapytanie czy lepiej wybrac Yamaha Yz 85 czy Yz 125 ? Mam 15 lat, wzrost 173, waga 63 kg. Nie mam doswiadczenia w jeżdzie na crossie. Jezdziłem pare razy Chopperem 50 cc lub jakim crossem ale tylko sie przejechac. A moze cos innego? Chciałbym jezdzic po lasach, łąkach, bagnach. Żadnych torów itp . Jak będziecie cos doradzac to prosze o krótki opis dlaczego ten i troche inf. o nim

- buddner
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/7/2012, 16:47
- Lokalizacja: Zamość
Siema
Według mnie lepiej jakbyś kupił enduro. Enduro ma lepiej rozłożone biegi do jazdy po takich terenach jak wskazałeś, ma także mniej wysilony silnik, a co za tym idzie remonty są rzadsze (mówię o hard enduro, a nie dual sportach xd). Po tych crossach jakie wymieniłem to sądzę że preferujesz 2 suwy więc KTM EXC 125 powinien Ci pasować. Ale jak chcesz 4 suwa to chyba najlepsze byłyby Yamaha WR 250 F lub KTM EXC 250 F. I od razu mówię przy twojej wadze nie bierz niczego powyżej 125 w 2T i niczego powyżej 250 4T bo nie masz doświadczenia, a i tak EXC 125 na początku może Cie prowadzać po krzakach
(strasznie wybuchowa
). EXC 125 dlatego że jest:lekki, łatwo się prowadzi i ogólnie jest polecany dla początkujących (mimo że jest nerwowy). EXC 250 F dlatego że jest: elastyczny(ciągnie od dołu, nie jak 2 suw że mocy dopiero w wyższych partiach obrotów), nie trzeba mieszać paliwa z olejem (początkującym może się zdarzyć zapomnieć i wtedy nie za wesoło będzie) i także jest polecany ze względu na fajne oddawanie mocy. WR 250 F dlatego że jest: także elastyczna(jak EXC 250 F, wgl 4 suwy są elastyczniejsze od 2 suwów), nie wymaga tak częstych remontów ja EXC 250 F (tak słyszałem że Yamaha jest trochę wytrzymalsza od Kata, oczywiście kosztem mocy).



Ostatnio edytowano 5/7/2012, 13:04 przez Pawel253, łącznie edytowano 1 raz
Jak pomogłem daj pochwałę. 

- Pawel253
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 20/4/2011, 19:44
- Lokalizacja: Sieradz
O stary
On ma 15 lat, zero doswiadczenia i ledwo dosiegałby nagami do ziemi. 250, nawet w 4T to za dużo. Rozejrzyj się za jakimiś 50'tkami w enduro. Dużo tego, nauczysz sie jeździc w terenie to przesiadziesz sie na cos większego. Wbrew pozorom, 50'tka też ma sporo mocy żeby polatać w terenie.
Na 250, pierwszy strzał z klamy (który bez wątpienia nastąpi), może mu załatwić pół moto. Niewiele ponad 100kg wagi i 40KM rzucało by nim jak szmacianą lalką
85 w full crossie też dużo. Ale one są nizsze wiec łatwiejsze do ogarnięcia

Na 250, pierwszy strzał z klamy (który bez wątpienia nastąpi), może mu załatwić pół moto. Niewiele ponad 100kg wagi i 40KM rzucało by nim jak szmacianą lalką

Ostatnio edytowano 4/7/2012, 21:30 przez Arturo925, łącznie edytowano 1 raz
-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
50tka wcale nie ma dużo mocy
. Sam jeździłem DT 50 R po lesie i jakoś po kilku minutach(!) czułem już niedosyt mocy. A sam mam 15 lat
. No tak 250 w 4 suwie to trochę może być przyciężkawa ale jeśli się wsiądzie i się pojeździ kilka dni to to uczucie mija.
Przynajmniej u mnie jeździłem na WR 250 F. A mam 174cm wzrostu i 57kg masy. Więc jestem trochę lżejszy od autora, czyli jemu nie powinno się źle jeździć.
(po tym jak załapiesz o co kaman
). I jeszcze napisz ile masz kasy na wydanie. I masz świadomość że w tych motocyklach o których rozmawiamy trzeba robić kosztowne remonty? Pozatym w terenie nie potrzeba dotykać całymi stopami do ziemi
, jak założysz buty które mają grubą podeszwę (czy jak to się profesjonalnie nazywa
) to sprawa staje się jeszcze łatwiejsza bo jesteś "wyższy".
Wiesz ale jeszcze zostaje zdrowy rozsądek bo chyba w pierwszy dzień posiadania pierwszego(!) moto nie będzie dawał full do pieca.
Najlżejsze enduro (KTM EXC 250 F) nie waży 100kg tylko 107kg.
Pozatym to na 4 suwie kolega może jeździć w niższych partiach obrotów z należytą dynamicznością która go nie zabije.
Albo jeśli kolega się uczy dopiero jeździć to może Yamaha DT 125 R. Jak załapiesz ładną sztukę to będziesz tylko lał i jeździł
. A można się wyszaleć, i nie będzie tobą miotało jak szatan xd po krzakach. I taka mała porada nie bierz crossa do jazdy po lesie bo długa jedynka będzie Cie po prostu wkur.... (przepraszam najwyższy adminie
ale to miało na celu zwiększenie siły przebicia) tam gdzie potrzeba małych prędkości np. w lesie między drzewami itp..








Wiesz ale jeszcze zostaje zdrowy rozsądek bo chyba w pierwszy dzień posiadania pierwszego(!) moto nie będzie dawał full do pieca.



Albo jeśli kolega się uczy dopiero jeździć to może Yamaha DT 125 R. Jak załapiesz ładną sztukę to będziesz tylko lał i jeździł


Ostatnio edytowano 5/7/2012, 13:04 przez Pawel253, łącznie edytowano 1 raz
Jak pomogłem daj pochwałę. 

- Pawel253
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 20/4/2011, 19:44
- Lokalizacja: Sieradz
znaczy wiecie umiej jezdzic na motorach tylko poprostu nie mam i chce sb jakiegos kupic nie to ze nie umiem zmieniac biegow itp. ; d i napewno nie chce 50 boo to nie ma sily podobnie jak dt :d mam ok. 5 k +/- mysle nad ta yamaha yz 85 . co wy na to .?: d
- buddner
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/7/2012, 16:47
- Lokalizacja: Zamość
yz 85 jest na tor motocrossowy w lesie ja szybko zakatujesz zwlazscza w bagnach :/ nie lepiej kupic jakąś yamaszke dt 125r tego sprzetu nie zajedziesz tak szybko spalanie będzie podobne jak w yz moc rowniez prawie taka sama jak bedziesz mial zdrowa sztuke
Tylko ze w yz 85 wladujesz z 1,5k rocznie na remonty na dt moze 500zl liczylem tlok + szlif cylka. Ja bym stawial na dt na twoim miejscu i ja bral bo to idealny sprzet do tego czego chcesz robic.

- Fantas3k
- Bywalec
- Posty: 777
- Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
- Lokalizacja: Jarocin
@pawel253, zdrowy rozsadek istnieje przez kilka godzin. Ogarnie sprzęgło, to zacznie swirować i nie mów ze nie, bo na pewno tak
każdy zdrowy człowiek po jakimś czasie bedzie chciał zobaczyć 'jakiego to ma buta', 'czy kopie dołki' i wiele innych. I żadne wmawianie sobie że będzie jeździł spokojnie nie pomoże, bo nie po to sie kupuje mocne enduro zeby jeździć nim na wolnych obrotach. Z reszta powiedział ze 50 za słabe, wiec na pewno przetestuje moc
I w żadnym wypadku nie mówię ze na pewno sie wyłoży. Mówię tylko że 250, która na koło wstaje bez zająknięcia, moze nim pięknie pozamiatać jeśli cos nie pyknie.
Bierz DT 125. Ewentualnie jeszcze Aprilie SX jeśli lubisz supermoto. Równie mało awaryjny sprzęt, tylko części troche mniej. Tylko kuca co maja te sprzęty spokojnie Ci starczy. Miedzy nimi a 50'tką jest przepaść jeśli chodzi o moc


I w żadnym wypadku nie mówię ze na pewno sie wyłoży. Mówię tylko że 250, która na koło wstaje bez zająknięcia, moze nim pięknie pozamiatać jeśli cos nie pyknie.
Bierz DT 125. Ewentualnie jeszcze Aprilie SX jeśli lubisz supermoto. Równie mało awaryjny sprzęt, tylko części troche mniej. Tylko kuca co maja te sprzęty spokojnie Ci starczy. Miedzy nimi a 50'tką jest przepaść jeśli chodzi o moc
-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
w tym wieku trudno o jakies sensowne moto. 125tka od yamahy DT, czy huski WRE mocowo moze byc i ok w teren. z kolei wagowo troche jest ocięzała. wyczynówka jest lepsza ale z kolei koszta sa bardzo wysokie no i nie nadaje sie w lasy itp.
a moze lepiej kupic yamahe DT 125 bez papierów i zrobic z niej crossówke ? tzn wywalic lampy jakies niepotrzebne graty, podkrecic silnik i mamy wtedy baaardzoi fajny sprzet na kazdy teren, wiem że da sie zejść do dosyc znośnej wagi nawet na tor MX
a moze lepiej kupic yamahe DT 125 bez papierów i zrobic z niej crossówke ? tzn wywalic lampy jakies niepotrzebne graty, podkrecic silnik i mamy wtedy baaardzoi fajny sprzet na kazdy teren, wiem że da sie zejść do dosyc znośnej wagi nawet na tor MX
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ja jestem za Heniem (jeśli tak mogę Cie nazwać
) kup sobie DT i wywal niepotrzebny balast, zrób żeby była jak najlżejsza, jak się znasz trochę na mechanice to pogrzeb trochę i zwiększ moc, jeśli się nie znacz to oddaj do jakiegoś warsztatu i na pewno coś wykombinują. Bo jeśli masz 15 lat to na DT nie będziesz mógł jeździć bo DT na A1 jest.

Jak pomogłem daj pochwałę. 

- Pawel253
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 20/4/2011, 19:44
- Lokalizacja: Sieradz
A co polecicie ze swiatłami moze byc bez kierunków cos na takie tereny jak las, bango, łąki , i troche po ulicy ale to nie czesto ? Tylko nie Dt to nei ma siły jezdziłem , parodia ;/ coz zeby miało kopa i zeby nie było stare za jakies 5000 zł.?:D
- buddner
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 4/7/2012, 16:47
- Lokalizacja: Zamość
dt 125r slabe to chyba jezdziles jakas padaka albo zablokowana w 125 w 2t to moze jeszcze byc wre 125 ale to taka samo moc za ten hajs nic innego nie kupisz moze jakas 250 w 2t.
- Fantas3k
- Bywalec
- Posty: 777
- Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
- Lokalizacja: Jarocin
no ale 250 w 2T w tym wieku na pewno go sponiewiera,, niech ogarnie 125tke DT... skoro to dla niego sprzet slaby znaczy ze moze jechal tylko na pierwszym biegu albo cos
na mocniejszy moto zaloze sie ze kondycyjnie nie jest przygotowany

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości