Zobacz wÄ…tek - Yamaha Yz 85 czy Yz 125 ?
NAS Analytics TAG

Yamaha Yz 85 czy Yz 125 ?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Yamaha Yz 85 czy Yz 125 ?

Postprzez buddner » 4/7/2012, 16:52

Witam :) Mam zapytanie czy lepiej wybrac Yamaha Yz 85 czy Yz 125 ? Mam 15 lat, wzrost 173, waga 63 kg. Nie mam doswiadczenia w jeżdzie na crossie. Jezdziłem pare razy Chopperem 50 cc lub jakim crossem ale tylko sie przejechac. A moze cos innego? Chciałbym jezdzic po lasach, łąkach, bagnach. Żadnych torów itp . Jak będziecie cos doradzac to prosze o krótki opis dlaczego ten i troche inf. o nim
buddner
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4/7/2012, 16:47
Lokalizacja: Zamość


Postprzez Pawel253 » 4/7/2012, 19:45

Siema :P Według mnie lepiej jakbyś kupił enduro. Enduro ma lepiej rozłożone biegi do jazdy po takich terenach jak wskazałeś, ma także mniej wysilony silnik, a co za tym idzie remonty są rzadsze (mówię o hard enduro, a nie dual sportach xd). Po tych crossach jakie wymieniłem to sądzę że preferujesz 2 suwy więc KTM EXC 125 powinien Ci pasować. Ale jak chcesz 4 suwa to chyba najlepsze byłyby Yamaha WR 250 F lub KTM EXC 250 F. I od razu mówię przy twojej wadze nie bierz niczego powyżej 125 w 2T i niczego powyżej 250 4T bo nie masz doświadczenia, a i tak EXC 125 na początku może Cie prowadzać po krzakach :P (strasznie wybuchowa :D). EXC 125 dlatego że jest:lekki, łatwo się prowadzi i ogólnie jest polecany dla początkujących (mimo że jest nerwowy). EXC 250 F dlatego że jest: elastyczny(ciągnie od dołu, nie jak 2 suw że mocy dopiero w wyższych partiach obrotów), nie trzeba mieszać paliwa z olejem (początkującym może się zdarzyć zapomnieć i wtedy nie za wesoło będzie) i także jest polecany ze względu na fajne oddawanie mocy. WR 250 F dlatego że jest: także elastyczna(jak EXC 250 F, wgl 4 suwy są elastyczniejsze od 2 suwów), nie wymaga tak częstych remontów ja EXC 250 F (tak słyszałem że Yamaha jest trochę wytrzymalsza od Kata, oczywiście kosztem mocy).
Ostatnio edytowano 5/7/2012, 13:04 przez Pawel253, łącznie edytowano 1 raz
Jak pomogłem daj pochwałę. :P
Pawel253
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2011, 19:44
Lokalizacja: Sieradz


Postprzez Arturo925 » 4/7/2012, 20:31

O stary :D On ma 15 lat, zero doswiadczenia i ledwo dosiegałby nagami do ziemi. 250, nawet w 4T to za dużo. Rozejrzyj się za jakimiś 50'tkami w enduro. Dużo tego, nauczysz sie jeździc w terenie to przesiadziesz sie na cos większego. Wbrew pozorom, 50'tka też ma sporo mocy żeby polatać w terenie.

Na 250, pierwszy strzał z klamy (który bez wątpienia nastąpi), może mu załatwić pół moto. Niewiele ponad 100kg wagi i 40KM rzucało by nim jak szmacianą lalką ;) 85 w full crossie też dużo. Ale one są nizsze wiec łatwiejsze do ogarnięcia
Ostatnio edytowano 4/7/2012, 21:30 przez Arturo925, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez Pawel253 » 4/7/2012, 21:27

50tka wcale nie ma dużo mocy :P. Sam jeździłem DT 50 R po lesie i jakoś po kilku minutach(!) czułem już niedosyt mocy. A sam mam 15 lat :D. No tak 250 w 4 suwie to trochę może być przyciężkawa ale jeśli się wsiądzie i się pojeździ kilka dni to to uczucie mija. :P Przynajmniej u mnie jeździłem na WR 250 F. A mam 174cm wzrostu i 57kg masy. Więc jestem trochę lżejszy od autora, czyli jemu nie powinno się źle jeździć. :P (po tym jak załapiesz o co kaman :P). I jeszcze napisz ile masz kasy na wydanie. I masz świadomość że w tych motocyklach o których rozmawiamy trzeba robić kosztowne remonty? Pozatym w terenie nie potrzeba dotykać całymi stopami do ziemi :P, jak założysz buty które mają grubą podeszwę (czy jak to się profesjonalnie nazywa :P) to sprawa staje się jeszcze łatwiejsza bo jesteś "wyższy". :P


Wiesz ale jeszcze zostaje zdrowy rozsądek bo chyba w pierwszy dzień posiadania pierwszego(!) moto nie będzie dawał full do pieca. :P Najlżejsze enduro (KTM EXC 250 F) nie waży 100kg tylko 107kg. :P Pozatym to na 4 suwie kolega może jeździć w niższych partiach obrotów z należytą dynamicznością która go nie zabije. :P


Albo jeśli kolega się uczy dopiero jeździć to może Yamaha DT 125 R. Jak załapiesz ładną sztukę to będziesz tylko lał i jeździł :D. A można się wyszaleć, i nie będzie tobą miotało jak szatan xd po krzakach. I taka mała porada nie bierz crossa do jazdy po lesie bo długa jedynka będzie Cie po prostu wkur.... (przepraszam najwyższy adminie :D ale to miało na celu zwiększenie siły przebicia) tam gdzie potrzeba małych prędkości np. w lesie między drzewami itp..
Ostatnio edytowano 5/7/2012, 13:04 przez Pawel253, łącznie edytowano 1 raz
Jak pomogłem daj pochwałę. :P
Pawel253
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2011, 19:44
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez buddner » 5/7/2012, 09:20

znaczy wiecie umiej jezdzic na motorach tylko poprostu nie mam i chce sb jakiegos kupic nie to ze nie umiem zmieniac biegow itp. ; d i napewno nie chce 50 boo to nie ma sily podobnie jak dt :d mam ok. 5 k +/- mysle nad ta yamaha yz 85 . co wy na to .?: d
buddner
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4/7/2012, 16:47
Lokalizacja: Zamość

Postprzez Fantas3k » 5/7/2012, 09:56

yz 85 jest na tor motocrossowy w lesie ja szybko zakatujesz zwlazscza w bagnach :/ nie lepiej kupic jakąś yamaszke dt 125r tego sprzetu nie zajedziesz tak szybko spalanie będzie podobne jak w yz moc rowniez prawie taka sama jak bedziesz mial zdrowa sztuke :) Tylko ze w yz 85 wladujesz z 1,5k rocznie na remonty na dt moze 500zl liczylem tlok + szlif cylka. Ja bym stawial na dt na twoim miejscu i ja bral bo to idealny sprzet do tego czego chcesz robic.
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez Arturo925 » 5/7/2012, 10:30

@pawel253, zdrowy rozsadek istnieje przez kilka godzin. Ogarnie sprzęgło, to zacznie swirować i nie mów ze nie, bo na pewno tak ;) każdy zdrowy człowiek po jakimś czasie bedzie chciał zobaczyć 'jakiego to ma buta', 'czy kopie dołki' i wiele innych. I żadne wmawianie sobie że będzie jeździł spokojnie nie pomoże, bo nie po to sie kupuje mocne enduro zeby jeździć nim na wolnych obrotach. Z reszta powiedział ze 50 za słabe, wiec na pewno przetestuje moc ;)

I w żadnym wypadku nie mówię ze na pewno sie wyłoży. Mówię tylko że 250, która na koło wstaje bez zająknięcia, moze nim pięknie pozamiatać jeśli cos nie pyknie.


Bierz DT 125. Ewentualnie jeszcze Aprilie SX jeśli lubisz supermoto. Równie mało awaryjny sprzęt, tylko części troche mniej. Tylko kuca co maja te sprzęty spokojnie Ci starczy. Miedzy nimi a 50'tką jest przepaść jeśli chodzi o moc
Avatar użytkownika
Arturo925
Stały bywalec
 
Posty: 1096
Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
Lokalizacja: Kruszyna

Postprzez buddner » 5/7/2012, 10:45

Napewno mu dam do konca tylko go wyczujee :d to myslicie ze yamaha dt 125 wystarczy ? Z tego co sie orientuje 28 koni :D Mozecie podaj jakies linki do allegro czo cos lepszego ? ;D i jakis krutki opis tej dt ;D
buddner
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4/7/2012, 16:47
Lokalizacja: Zamość

Postprzez Pawel253 » 5/7/2012, 11:49

Tak DT 125 R starczy Ci na początek. I nie wykończy cię kosztami jak full cross. A myślałeś nad Husqvarną WRE 125 na necie widziałem kilka fajnych sztuk do 5000zł.
Jak pomogłem daj pochwałę. :P
Pawel253
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2011, 19:44
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez henio12323 » 6/7/2012, 20:04

w tym wieku trudno o jakies sensowne moto. 125tka od yamahy DT, czy huski WRE mocowo moze byc i ok w teren. z kolei wagowo troche jest ocięzała. wyczynówka jest lepsza ale z kolei koszta sa bardzo wysokie no i nie nadaje sie w lasy itp.

a moze lepiej kupic yamahe DT 125 bez papierów i zrobic z niej crossówke ? tzn wywalic lampy jakies niepotrzebne graty, podkrecic silnik i mamy wtedy baaardzoi fajny sprzet na kazdy teren, wiem że da sie zejść do dosyc znośnej wagi nawet na tor MX
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez buddner » 6/7/2012, 20:41

A co mozeci mi polecic na lasy, łąki, lekkie błotko i zeby troche miało siły ? :D boo u nas tereny bardzoo fajne górki , pagórki . Zeby to miało siłe wyjechac
buddner
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4/7/2012, 16:47
Lokalizacja: Zamość

Postprzez Pawel253 » 6/7/2012, 22:16

Ja jestem za Heniem (jeśli tak mogę Cie nazwać :D) kup sobie DT i wywal niepotrzebny balast, zrób żeby była jak najlżejsza, jak się znasz trochę na mechanice to pogrzeb trochę i zwiększ moc, jeśli się nie znacz to oddaj do jakiegoś warsztatu i na pewno coś wykombinują. Bo jeśli masz 15 lat to na DT nie będziesz mógł jeździć bo DT na A1 jest.
Jak pomogłem daj pochwałę. :P
Pawel253
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 20/4/2011, 19:44
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez buddner » 7/7/2012, 20:12

A co polecicie ze swiatłami moze byc bez kierunków cos na takie tereny jak las, bango, łąki , i troche po ulicy ale to nie czesto ? Tylko nie Dt to nei ma siły jezdziłem , parodia ;/ coz zeby miało kopa i zeby nie było stare za jakies 5000 zł.?:D
buddner
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4/7/2012, 16:47
Lokalizacja: Zamość

Postprzez Fantas3k » 7/7/2012, 22:15

dt 125r slabe to chyba jezdziles jakas padaka albo zablokowana w 125 w 2t to moze jeszcze byc wre 125 ale to taka samo moc za ten hajs nic innego nie kupisz moze jakas 250 w 2t.
Fantas3k
Bywalec
 
Posty: 777
Dołączył(a): 5/6/2011, 11:56
Lokalizacja: Jarocin

Postprzez henio12323 » 7/7/2012, 22:21

no ale 250 w 2T w tym wieku na pewno go sponiewiera,, niech ogarnie 125tke DT... skoro to dla niego sprzet slaby znaczy ze moze jechal tylko na pierwszym biegu albo cos :P na mocniejszy moto zaloze sie ze kondycyjnie nie jest przygotowany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê