Zobacz wÄ…tek - Enduro cross??
NAS Analytics TAG

Enduro cross??

Enduro, Cross
_________

Enduro cross??

Postprzez bolus » 19/5/2012, 17:48

Witam wszystkich bardzo serdecznie! jestem zielony w kwestiach moto dlatego prosze o pomoc a wiec chcialbym zakupic sobie jakas zabawke w stylu cross enduro tylko nie wiem kompletnie na co sie decydowac polecacie na poczatek 125 ok ale ja mam 2 metry wzrostu i 100 kilo wagi i nie chcialbym wygladac jak na smiesznej komarynce. Czy sa jakies moto wieksze jak tak to czego szukac do wydania ok 5 tys
bolus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2012, 17:26


Postprzez barek253 » 19/5/2012, 18:18

wszystkie motorki cross/hard enduro sa podobne
na początek zabawy poleciłbym ktm exc 125/200 bez papierków ale na cos konkretnego to jeszcze z tysiaczek bys musiał dorzucić.to sa motorki drogie w utrzymaniu ale odpłacają moca itp trzeba wymieniac olej czyścic filtr powietrza itp
no chyba że na lajtowa jazde coś typu yamaha dt 125 moto bezawaryjne praktycznie zero serwisu
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez bolus » 19/5/2012, 18:49

Dzieki za szybka odpowiedz czyli polecalbys cos takiego tak http://otomoto.pl/ktm-sx-M3150999.html powiedz mi tylko czy z moimi 2 metrami nie bedzie to dla mnie za male???????????
bolus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2012, 17:26

Postprzez Bostorn » 19/5/2012, 18:53

podstawowe pytanie

ile masz kasy na utrzymanie sprzetu i doświadczenie, wiadomości o konserwacji i serwisie?

polecał bym raczej Yamahę DT 125

motocykl który pokazałeś to full cross, dbac trzeba jak o własne oko, pilnowac, serwisowac i kasy pompowac

jeżeli masz przynajmniej ok 1 tysia na sezon na same czesci itp to exc dobry wybór, dodatkowo jest jeszcze husquarna WR, cos jak exc

bądź WRE mocowo jak DT, lecz tak jak napisałem musisz sprecyzowac czy chcesz wydac 5tysi i jeździc i od czasu do czasu zaglądac czy wydac 5tysi i robic maszynę pod siebie a to już troszkę kosztuje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez BooSPl » 19/5/2012, 18:57

Mi się wydaje że będziesz jednak trochę za wysoki.
Ostatnio edytowano 19/5/2012, 21:15 przez BooSPl, łącznie edytowano 1 raz
Derbi Senda X-Treme DRD
BooSPl
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 6/5/2012, 14:33
Lokalizacja: Gracze

Postprzez henio12323 » 19/5/2012, 18:57

na zadnym moto nie bedziesz dobrze wyglądał bo są to sprzęty crossowe wyczynowe - dla sportowców :P a sportowców z tymi gabarytami ( oprócz tymi rzucającymi młot, czy kulturystami :P ) nie widziałem... są przystosowane pod rajderów około 175-185 cm wrostu i 75-90 kg wagi w pełnym stroju. kazda róznica jest niestety na niekorzyść.

napisz gdzie chcesz tym jeździc. i ile masz kasy rocznie na utrzymanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bolus » 19/5/2012, 19:11

Wiec tak jesli chodzi o doswiadczenie to raczej slabo 10 lat temu dosiadalem jawe 350 ts po niej nie bylo nic jesli chodzi o konserwacje i serwis to zaczalem czytac i wiem ze full cross jest drogi w utrzymaniu a ja raczej bede jezdzil sporadycznie ze wzgledu na charakter pracy wiec raczej zalezalo by mi na moto bezawaryjnym tylko caly czas mam obawy czy moj wzrost nie robi tu problemu (2m). Juz druga osoba polecila mi Yamahe DT 125 fajne moto tylko czy nie za male dla mnie sory ze ciagle to powtarzam ale jest to dla mnie wazne zebym kolanami nie kierowal! a jezdzic to raczej po lasach i polach na pewno nie miasto!!
bolus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2012, 17:26

Postprzez xenOn » 19/5/2012, 19:15

ja bym polecił bardziej 250, bo na 125 dziwnie by Ci się jeździło, kolega ważył koło 100 i mierzył ponad 190cm to nie dość ze dziwnie wyglądał to ta seta pod nim się męczyła
xenOn
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 21/11/2010, 13:11
Lokalizacja: Supraśl/Białystok

Postprzez henio12323 » 19/5/2012, 19:20

tak tylko że np miedzy crm 125 a crm 250 nie ma duzej róznicy... np w ktmie exc 125 a exc 250 nie ma kompletnie zadnej róznicy :P niemalze ta sama rama, dokładnie te same plastiki zawieszenie kierownica itp itd.

DT jest to niezły sprzęt na pewno trudne do zamęczenia. nie patrz na wyczynówki. tylko enduro wchodzi w gre ( ze swiatłami ) ja bym polecił suzuki DR 350 sprzęt spoko cie pociągnie, kwestia tylko wygody - tu mi ciezko powiedziec najlepiej jak bys cos takiego dosiadł.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bolus » 19/5/2012, 20:26

czyli polecacie w sumie wszyscy cos takiego http://moto.allegro.pl/yamaha-dt-125-ig ... 17536.html na pewno przyjze sie bardzo mocno a przy okazji znalazlem tez cos takiego co o tym myslicie/ http://moto.allegro.pl/yamaha-tdr-125-i2326551265.html
bolus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2012, 17:26

Postprzez henio12323 » 19/5/2012, 20:39

i ok :) DT jest spoko popularny sprzęt do wszystkiego. TDR to raczej sprzet na asfalt w terenie nie polatasz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 19/5/2012, 20:48

sx odpada
dt nie wydasz kasy nic ale jazda taka se...
exc to by była najlepszy wybór 125/200 wzrostem się nie przejmuj ważne abyś ty sie czuł dobrze

a tym tdr nawet po jakichs dziurach nie pośmigasz :D
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez bolus » 19/5/2012, 20:54

Czyli mam juz jakis zarys wiem mniej wiecej juz czego szukac a powiedzcie mi jeszcze jak z serwisem czesciami oraz innymi kosztami utrzymania takiej DT i jak czesto czy np filtr tez co kazda jazde trzeba czyscic?? itd itp
bolus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2012, 17:26

Postprzez henio12323 » 19/5/2012, 20:59

tłok co 20 tys km mniej wiecej, jak ostro pałowana to 15 tys. 2- 3 sezony spoko. co 2 tłoki korbowód. ( wiec i generalka) w DT airbox jest dosyc obudowany wiec czyscisz jak trzeba, rozbierasz i oceniasz czy juz czy jeszcze nie :P czasem bez sensu prac prawie czysty filtr. smarowanie mycie tu juz jak kazdy moto w teren :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez henio12323 » 19/5/2012, 21:00

tłok co 20 tys km mniej wiecej, jak ostro pałowana to 15 tys. 2- 3 sezony spoko. co 2 tłoki korbowód. ( wiec i generalka) w DT airbox jest dosyc obudowany wiec czyscisz jak trzeba, rozbierasz i oceniasz czy juz czy jeszcze nie :P czasem bez sensu prac prawie czysty filtr. smarowanie mycie tu juz jak kazdy moto w teren :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bolus » 19/5/2012, 21:16

co do tego EXC to znalazlem tylko jeden http://otomoto.pl/ktm-exc-exe-sx-M3182849.html i do tego zepsuty ale widze ze jest o wiele mocniejszy od DT ale czy jest tak samo uniwersalny?
bolus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2012, 17:26

Postprzez henio12323 » 19/5/2012, 21:29

EXC - wyczynówka w teren mocny lekki drogi w utrzymaniu sporo przy nim trzeba dłubac po kazdym wypadzie ;P naprawa moze cie kosztowac 1500 zł nawet :P chyba ze zatarty wał to dodatkowo jeszcze jakies 500-1000 zł

DT - sprzet na asfalt z mozliwoscia wjazdu w teren :P ciezko ten sprzet zarznac :P

jeszcze popatrz na wspomniane suzuki DR 350. klasowo to jest to samo co DT ale ma jeszcze bardziej wszystkoodporny silnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bolus » 19/5/2012, 21:49

znalzlem tylko widze ze to juz wieksza pojemnosc no i 4 t http://moto.allegro.pl/dr-350se-1997-za ... 15105.html ale chyba do ogarnicia
bolus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2012, 17:26

Postprzez henio12323 » 19/5/2012, 22:04

wieksza pojemnosc tak racja, ale to nie znaczy ze jest mocniejszy bo mocowo wypada niewiele lepiej niz DT, z tym że równiej i od dołu ciagnie ;P no i jest ciezszy, ale na las i ogólnie nie do skoków i mega trudnego terenu sprzęt jest dobry

bo generalnie 125 w 2T odpowiada mniej wiecej 250 w 4T
ale to głownie chodzi o wyczynówki, enduro i uliczne sa nieco innego,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez bolus » 19/5/2012, 22:14

wiec juz jestem o niebo madrzejszy mam swojego faworyta DT teraz podzwonie i cos poogladam dziekuje wszystkim za odpowiedzi szczegolnie henio12323 pozdrawiam i przyczepnosci!
bolus
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 19/5/2012, 17:26

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê