Zobacz wątek - Konserwacja układu wydechowego gpz
NAS Analytics TAG

Konserwacja układu wydechowego gpz

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Konserwacja układu wydechowego gpz

Postprzez kaboose » 1/2/2012, 12:06

Szukałem na google, opcja szukaj na tym forum tez zbyt dokładna nie jest więc zapytam się co mi poradzicie.
Mam Kawe gpz500s z 93r i strasznie skorodowane kolektory zaraz przy silniku (czytałem ze to bolączka tego motocykla) i wygląda na to ze skorodowana jest w miarę równomiernie cienka warstwa metalu. Moto już stare i traktuje je jako szkoleniowe ale do końca studiów planuje nim pojeździć tj 2 lata.
Teraz właściwe pytanie jako ze raczej nie opłaca mi sie kupic nowych a używane sa w nie lepszym stanie, lepiej zostawić jak jest czy może przeszlifować i pokryć jakim środkiem?
Czy taki domowy remont wchodzi w gre w amatorsko-warsztatowych warunkach?
Jak przeszlifować to jakim środkiem potem pokryć?
Gpz 500s 1993r
kaboose
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1/2/2012, 11:39
Lokalizacja: Olsztyn


Postprzez komarcc » 1/2/2012, 13:02

Zdemontować, zdrapać tą cienką warstwę przerdzewiałego metalu szczotka drucianą, tak by lakier za chwilę nie odpadł, jeśli będą jakieś nierówności, których chciałbyś się pozbyć to przetrzyj papierem ściernym 150 lub 180, potem przydałoby się odtłuścić benzyną ekstrakcyjną i na koniec po prostu pomalować lakierem żaroodpornym, podobno wszystkie lakiery żaroodporne są o podobnej wytrzymałości także, jeśli nie chcesz to nie przepłacaj.

Takie malowanie wytrzyma ok. roku, potem znowu powoli będzie widać wychodzącą rdzę.
Jeśli nie chcesz to oczywiście nie maluj, to jest tak gruby metal, że prędzej sprzedasz moto niż te rury przerdzewieją na przelot, nawet przyszłemu właścicielowi to nie grozi, ale jeśli chcesz, żeby to jakoś wyglądało to pomaluj.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez kaboose » 1/2/2012, 13:54

Dzięki bardzo za info.
Gpz 500s 1993r
kaboose
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1/2/2012, 11:39
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez zxer » 1/2/2012, 14:42

Ja bym to zostawil. To normalka ze na kolektorach lest lekka warstwa rdzy.
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez hubi199 » 1/2/2012, 17:00

Jeśli masz czas dbać i się pobawić to polecam szczotka druciana i po niej papierem ściernym

Jak wypolerujesz będziesz mieć lustro
Przed http://img237.imageshack.us/img237/6046/przed1.jpg
Po http://img175.imageshack.us/img175/1701/80838903.jpg
Zdjęcia nie moje zapozyczone z forum sv-łek.

Ja swoje dodatkowo zabezpieczam pastą do el. chromowanych, aluminiowych. Nadaje się również na inne powłoki metalowe.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez henio12323 » 1/2/2012, 17:46

hubi - spoko tak da się zrobić o ile masz zdrowy wydech. ten podesłany widać że jest swieży. od jazdy szczególnie w błocie wydech robi się brązowy. ja swój czysciłem czysciwem - taka jakby szmatką uzywaną przez hydraulików do oczyszczania miedzianych rurek. ( z tym że uzywałem innej gradacji ) zrobiłem też wydech jak fabryczny. ale mój wydech ma 5 lat i niektóre miejsca juz były ostro skatowane. w 15 letnim moto i starszym kolanka nie odratujesz. jedynie co proponuje to przelecenie szczotką drucianą - nawet na wiertarce, i pomalowanie lakierem - choć ten długo moze sie nie utrzymac. nic innego sie nie da zrobic ciekawego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê