Konserwacja układu wydechowego gpz
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Konserwacja układu wydechowego gpz
Szukałem na google, opcja szukaj na tym forum tez zbyt dokładna nie jest więc zapytam się co mi poradzicie.
Mam Kawe gpz500s z 93r i strasznie skorodowane kolektory zaraz przy silniku (czytałem ze to bolączka tego motocykla) i wygląda na to ze skorodowana jest w miarę równomiernie cienka warstwa metalu. Moto już stare i traktuje je jako szkoleniowe ale do końca studiów planuje nim pojeździć tj 2 lata.
Teraz właściwe pytanie jako ze raczej nie opłaca mi sie kupic nowych a używane sa w nie lepszym stanie, lepiej zostawić jak jest czy może przeszlifować i pokryć jakim środkiem?
Czy taki domowy remont wchodzi w gre w amatorsko-warsztatowych warunkach?
Jak przeszlifować to jakim środkiem potem pokryć?
Mam Kawe gpz500s z 93r i strasznie skorodowane kolektory zaraz przy silniku (czytałem ze to bolączka tego motocykla) i wygląda na to ze skorodowana jest w miarę równomiernie cienka warstwa metalu. Moto już stare i traktuje je jako szkoleniowe ale do końca studiów planuje nim pojeździć tj 2 lata.
Teraz właściwe pytanie jako ze raczej nie opłaca mi sie kupic nowych a używane sa w nie lepszym stanie, lepiej zostawić jak jest czy może przeszlifować i pokryć jakim środkiem?
Czy taki domowy remont wchodzi w gre w amatorsko-warsztatowych warunkach?
Jak przeszlifować to jakim środkiem potem pokryć?
Gpz 500s 1993r
- kaboose
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 1/2/2012, 11:39
- Lokalizacja: Olsztyn
Zdemontować, zdrapać tą cienką warstwę przerdzewiałego metalu szczotka drucianą, tak by lakier za chwilę nie odpadł, jeśli będą jakieś nierówności, których chciałbyś się pozbyć to przetrzyj papierem ściernym 150 lub 180, potem przydałoby się odtłuścić benzyną ekstrakcyjną i na koniec po prostu pomalować lakierem żaroodpornym, podobno wszystkie lakiery żaroodporne są o podobnej wytrzymałości także, jeśli nie chcesz to nie przepłacaj.
Takie malowanie wytrzyma ok. roku, potem znowu powoli będzie widać wychodzącą rdzę.
Jeśli nie chcesz to oczywiście nie maluj, to jest tak gruby metal, że prędzej sprzedasz moto niż te rury przerdzewieją na przelot, nawet przyszłemu właścicielowi to nie grozi, ale jeśli chcesz, żeby to jakoś wyglądało to pomaluj.
Takie malowanie wytrzyma ok. roku, potem znowu powoli będzie widać wychodzącą rdzę.
Jeśli nie chcesz to oczywiście nie maluj, to jest tak gruby metal, że prędzej sprzedasz moto niż te rury przerdzewieją na przelot, nawet przyszłemu właścicielowi to nie grozi, ale jeśli chcesz, żeby to jakoś wyglądało to pomaluj.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Jeśli masz czas dbać i się pobawić to polecam szczotka druciana i po niej papierem ściernym
Jak wypolerujesz będziesz mieć lustro
Przed http://img237.imageshack.us/img237/6046/przed1.jpg
Po http://img175.imageshack.us/img175/1701/80838903.jpg
Zdjęcia nie moje zapozyczone z forum sv-łek.
Ja swoje dodatkowo zabezpieczam pastą do el. chromowanych, aluminiowych. Nadaje się również na inne powłoki metalowe.
Jak wypolerujesz będziesz mieć lustro
Przed http://img237.imageshack.us/img237/6046/przed1.jpg
Po http://img175.imageshack.us/img175/1701/80838903.jpg
Zdjęcia nie moje zapozyczone z forum sv-łek.
Ja swoje dodatkowo zabezpieczam pastą do el. chromowanych, aluminiowych. Nadaje się również na inne powłoki metalowe.
- hubi199
- Bywalec
- Posty: 581
- Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
- Lokalizacja: J-no
hubi - spoko tak da się zrobić o ile masz zdrowy wydech. ten podesłany widać że jest swieży. od jazdy szczególnie w błocie wydech robi się brązowy. ja swój czysciłem czysciwem - taka jakby szmatką uzywaną przez hydraulików do oczyszczania miedzianych rurek. ( z tym że uzywałem innej gradacji ) zrobiłem też wydech jak fabryczny. ale mój wydech ma 5 lat i niektóre miejsca juz były ostro skatowane. w 15 letnim moto i starszym kolanka nie odratujesz. jedynie co proponuje to przelecenie szczotką drucianą - nawet na wiertarce, i pomalowanie lakierem - choć ten długo moze sie nie utrzymac. nic innego sie nie da zrobic ciekawego.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości