Zobacz wątek - Przeróbka KTM 525 na 540, w jaki sposób odprężyć silnik?
NAS Analytics TAG

Przeróbka KTM 525 na 540, w jaki sposób odprężyć silnik?

Enduro, Cross
_________

Przeróbka KTM 525 na 540, w jaki sposób odprężyć silnik?

Postprzez henio12323 » 7/12/2011, 14:56

niebawem bede wymieniał w EXCku cylinder, mam opcje kupic tanio zestaw SXS 540 ccm (zamiast seryjnego 510 ) tylko mi nie do konca jest potrzebna moc 540stki bo spokojnie 510 starczy :D tylko że zestaw 540 moge miec taniej niz 525. wiec pomyslałem żeby powiekszyc komore spalania, wsadzając 2 uszczelki pod cylinder. jak myslicie da to rade ? widział ktos kiedys taki patent ? nie bedzie ciekło...?

w zeszłym roku jak sciagałem cylek to kupiłem bardzo tanio uszczelki OMP za 120 zł na góre silnika a to taki syf że w połowie sezonu pociło sie pod cylkiem z kazdej strony ;/ (oczywiscie wszystko dokręcone wg serwisówki dynamometrem ) boje sie że 2 uszczelki bedą chętniej przepuszczały a sklejanie 2 ze sobą tez sie chyba mija z celem ?

myslałem tez nad problemem zbyt napietego łancuszka rozrządu. ale oryginalny iwis jest na tyle luźny że ponad połowe napinacza nigdy nie jest uzywana ;D ( w zasadzie po załozeniu nówki zostało mi tylko z 4-5 zabków)

Co to za nazewnictwo tematów? styl Dzieci neo się odezwał?? zmieniam...
Bostorn
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kris514 » 7/12/2011, 16:32

a co miały by dac te 2 uszczelki pod głowice bo jakos sensu nie widze?
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez henio12323 » 7/12/2011, 16:55

tłok nie bedzie dochodził tak wysoko :P wiec powiększy sie komora spalania - spadnie kompresja - czyli zmniejszy sie obciążenie wału łozysk itp itd....
w załozeniu pewnie moc 525 zostanie ( ewentualnie troche momentu obrotowego przybędzie z dołu + wiekszy v max) z kolei spadnie obciażenie wału, a przynajmniej taka mam nadzieje ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 7/12/2011, 17:29

trochÄ™ drogi eksperyment:D
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 7/12/2011, 17:39

wiem że na pewno bedzie ok :D tylko pytanie czy po miesiącu nie bedzie sie lało z silnika jak ze świniaka :D bo nie chciało by mi sie w srodku sezonu rozbierac silnika by wymieniac uszczelke ;/ nei chce tez go obciązać dodatkową mocą i momentem bo jest mi on w zasadzie zbędny :P ale i tak jak pisałem ten zestaw mam tanszy niz oryginalny :D wiec nawet by mi to taniej wyszło
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 7/12/2011, 17:40

a jaka różnica?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 7/12/2011, 17:43

2200 SXS 540, oryginalny 2500 ale bede na pewno jakis rabat z tego miał :P duza/ nie duza róznica :P tylko w pl zestaw sxs 540 kosztuje ponad 3 tysiące a i za ponad 4 tysie mozna kupic gdzie nie gdzie - nawet w USA - wiec przy sprzedaży troche to podnosi wartosc motocykla
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 7/12/2011, 21:57

A wziąłeś po uwagę, że średnica komory spalania w głowicy się nie zmieni?
Pomysł z podwójną uszczelką pod cylinder na odprężenie jest ok.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez henio12323 » 7/12/2011, 22:25

no tak średnica nie. ale skok bedzie tak jakby krótszy ( taki sam ale tłok nie bedzie dochodził tak wysoko ) te uszczelki pod cylinder są bardzo cienkie, jak miałem CR 250 to były grubsze. wiec mysle że 2 uszczelki to i tak nie bedzie jakas potężna różnica.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MJR128 » 7/12/2011, 22:57

Ze względu na mocne stopniowanie głowicy (zew krawędzie) z mniejszej pojemności może dochodzić do spalania stukowego (w kątach 90 stopni) i uszkodzenia głowicy. Trzeba byłoby jakoś kontrolować, czy do takiego spalanie nie dochodzi, a to nie takie proste.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez 7beat » 8/12/2011, 18:02

ja widziałem motory które chodziły na 2 uszczelkach pod głowicą i było git ;O jak dasz dobry sylikon np. dirko i ładnie rozprowadzisz powinno być git, tylko podokręcaj cylek ręką na max a nie kluczami dynamometrycznymi, bo potem przeważnie jest lipa, bo te wszystkie momenty są podawane do nówki sztuki silnika, a w używanym już jest co innego, metal pracuje
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez henio12323 » 8/12/2011, 18:33

juz sie co nieco dowiedziałem. znajomy mechanik podsunał patent z nie wsadzaniem 2 uszczelek, tylko żeby na zamówienie zrobic jedną grubszą uszczelke ;d i tak zrobie :D róznice nie bede wielkie w stosunku do oryginału. wiec mysle że nie bedzie zadnych przeciwwskazań :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 11/12/2011, 11:42

Heniu, idź na emeryture :D 10000 postów i brakuję ci tylko 1 ostrzeżenia. Jak go zarobisz to urlop na rok gwarantowany :)

Co do KTM-a tyle $$ wsadziłeś i dalej wykładasz :) przelicz sobie na kartce ile Ciebie już K@T wyniósł, i założe się że za te pieniądze byś kupił załóżmy LC4.

hmm ową liste ma i to całkiem konkretną, widziałem nie raz i nie dwa :D hmm dobre autko by kupił z gwiazdą na masce :D
Bostorn
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez Versaczi » 18/12/2011, 22:01

ten sport jest mega drogi :) a szczególnie części bo i zdrowie też :)

Kiedyś mi mój dziadek powiedział że to co w samochodzie jest nie seryjne to będzie się psuło.

Czy oby na pewno jest sens wsadzenia tej 540?
Obrazek
Versaczi
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
Lokalizacja: Otwock

Postprzez henio12323 » 18/12/2011, 22:08

tak :) po 1 jak juz pisałem 540 mam taniej niz 510. po 2 gdyby była opcja odpręzenia a póki co wszystko sie pod to układa to bede miał moc 510, a wytrzymałosc wiekszą niz 510 :) czyli plus. po 2 przy odsprzedazy wiecej zarobie bo cylinder normalnie kosztuje duuuzo wiecej niz za niego płace
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez grunder » 28/12/2011, 23:07

I jak ci idzie? Słyszałem że się zadłużyłeś kupując części?
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/Włodawa

Postprzez henio12323 » 29/12/2011, 10:00

nie wiem skąd masz takie info :P idzie pomału bo nie mam teraz zbytnio na to czasu. od nowego roku zaczynam bardziej działać :D póki co wał tylko zregenerowałem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê