Przeróbka KTM 525 na 540, w jaki sposób odprężyć silnik?
			Posty: 17
			 • Strona 1 z 1
		
	
Przeróbka KTM 525 na 540, w jaki sposób odprężyć silnik?
niebawem bede wymieniał w EXCku cylinder, mam opcje kupic tanio zestaw SXS 540 ccm (zamiast seryjnego 510 ) tylko mi nie do konca jest potrzebna moc 540stki bo spokojnie 510 starczy 
 tylko że zestaw 540 moge miec taniej niz 525. wiec pomyslałem żeby powiekszyc komore spalania, wsadzając 2 uszczelki pod cylinder. jak myslicie da to rade ? widział ktos kiedys taki patent ? nie bedzie ciekło...? 
w zeszłym roku jak sciagałem cylek to kupiłem bardzo tanio uszczelki OMP za 120 zł na góre silnika a to taki syf że w połowie sezonu pociło sie pod cylkiem z kazdej strony ;/ (oczywiscie wszystko dokręcone wg serwisówki dynamometrem ) boje sie że 2 uszczelki bedą chętniej przepuszczały a sklejanie 2 ze sobą tez sie chyba mija z celem ?
myslałem tez nad problemem zbyt napietego łancuszka rozrządu. ale oryginalny iwis jest na tyle luźny że ponad połowe napinacza nigdy nie jest uzywana ;D ( w zasadzie po załozeniu nówki zostało mi tylko z 4-5 zabków)
Co to za nazewnictwo tematów? styl Dzieci neo się odezwał?? zmieniam...
Bostorn
				w zeszłym roku jak sciagałem cylek to kupiłem bardzo tanio uszczelki OMP za 120 zł na góre silnika a to taki syf że w połowie sezonu pociło sie pod cylkiem z kazdej strony ;/ (oczywiscie wszystko dokręcone wg serwisówki dynamometrem ) boje sie że 2 uszczelki bedą chętniej przepuszczały a sklejanie 2 ze sobą tez sie chyba mija z celem ?
myslałem tez nad problemem zbyt napietego łancuszka rozrządu. ale oryginalny iwis jest na tyle luźny że ponad połowe napinacza nigdy nie jest uzywana ;D ( w zasadzie po załozeniu nówki zostało mi tylko z 4-5 zabków)
Co to za nazewnictwo tematów? styl Dzieci neo się odezwał?? zmieniam...
Bostorn
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
a co miały by dac te 2 uszczelki pod głowice bo jakos sensu nie widze?
				sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
			- 
				

kris514 - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 2411
 - Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
 - Lokalizacja: Kielce
 
tłok nie bedzie dochodził tak wysoko 
 wiec powiększy sie komora spalania - spadnie kompresja - czyli zmniejszy sie obciążenie wału łozysk itp itd.... 
w załozeniu pewnie moc 525 zostanie ( ewentualnie troche momentu obrotowego przybędzie z dołu + wiekszy v max) z kolei spadnie obciażenie wału, a przynajmniej taka mam nadzieje ;D
				w załozeniu pewnie moc 525 zostanie ( ewentualnie troche momentu obrotowego przybędzie z dołu + wiekszy v max) z kolei spadnie obciażenie wału, a przynajmniej taka mam nadzieje ;D
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
wiem że na pewno bedzie ok 
 tylko pytanie czy po miesiącu nie bedzie sie lało z silnika jak ze świniaka 
 bo nie chciało by mi sie w srodku sezonu rozbierac silnika by wymieniac uszczelke ;/ nei chce tez go obciązać dodatkową mocą i momentem bo jest mi on w zasadzie zbędny 
 ale i tak jak pisałem ten zestaw mam tanszy niz oryginalny 
 wiec nawet by mi to taniej wyszło
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
2200 SXS 540, oryginalny 2500 ale bede na pewno jakis rabat z tego miał 
 duza/ nie duza róznica 
 tylko w pl zestaw sxs 540 kosztuje ponad 3 tysiące a i za ponad 4 tysie mozna kupic gdzie nie gdzie - nawet w USA - wiec przy sprzedaży troche to podnosi wartosc motocykla
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
A wziąłeś po uwagę, że średnica komory spalania w głowicy się nie zmieni?
Pomysł z podwójną uszczelką pod cylinder na odprężenie jest ok.
				Pomysł z podwójną uszczelką pod cylinder na odprężenie jest ok.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL  (otwórz link)
			- 
				

MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 847
 - Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
 - Lokalizacja: Ladzin/Kraków
 
no tak średnica nie. ale skok bedzie tak jakby krótszy ( taki sam ale tłok nie bedzie dochodził tak wysoko ) te uszczelki pod cylinder są bardzo cienkie, jak miałem CR 250 to były grubsze. wiec mysle że 2 uszczelki to i tak nie bedzie jakas potężna różnica.
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
Ze względu na mocne stopniowanie głowicy (zew krawędzie) z mniejszej pojemności może dochodzić do spalania stukowego (w kątach 90 stopni) i uszkodzenia głowicy. Trzeba byłoby jakoś kontrolować, czy do takiego spalanie nie dochodzi, a to nie takie proste.
				Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL  (otwórz link)
			- 
				

MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
 - Posty: 847
 - Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
 - Lokalizacja: Ladzin/Kraków
 
ja widziałem motory które chodziły na 2 uszczelkach pod głowicą i było git ;O jak dasz dobry sylikon np. dirko i ładnie rozprowadzisz powinno być git, tylko podokręcaj cylek ręką na max a nie kluczami dynamometrycznymi, bo potem przeważnie jest lipa, bo te wszystkie momenty są podawane do nówki sztuki silnika, a w używanym już jest co innego, metal pracuje
				tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
			- 
				

7beat - Stały bywalec
 - Posty: 1048
 - Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
 - Lokalizacja: Maków Mazowiecki
 
juz sie co nieco dowiedziałem. znajomy mechanik podsunał patent z nie wsadzaniem 2 uszczelek, tylko żeby na zamówienie zrobic jedną grubszą uszczelke ;d i tak zrobie 
 róznice nie bede wielkie w stosunku do oryginału. wiec mysle że nie bedzie zadnych przeciwwskazań 
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
Heniu, idź na emeryture 
 10000 postów i brakuję ci tylko 1 ostrzeżenia. Jak go zarobisz to urlop na rok gwarantowany 
Co do KTM-a tyle $$ wsadziłeś i dalej wykładasz
 przelicz sobie na kartce ile Ciebie już K@T wyniósł, i założe się że za te pieniądze byś kupił załóżmy LC4.
hmm ową liste ma i to całkiem konkretną, widziałem nie raz i nie dwa
 hmm dobre autko by kupił z gwiazdą na masce 
Bostorn
				
			Co do KTM-a tyle $$ wsadziłeś i dalej wykładasz
hmm ową liste ma i to całkiem konkretną, widziałem nie raz i nie dwa
Bostorn
- 
				

grunder - Mieszkaniec forum
 - Posty: 2969
 - Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
 - Lokalizacja: LBN/Włodawa
 
ten sport jest mega drogi 
 a szczególnie części bo i zdrowie też 
Kiedyś mi mój dziadek powiedział że to co w samochodzie jest nie seryjne to będzie się psuło.
Czy oby na pewno jest sens wsadzenia tej 540?
				Kiedyś mi mój dziadek powiedział że to co w samochodzie jest nie seryjne to będzie się psuło.
Czy oby na pewno jest sens wsadzenia tej 540?

- Versaczi
 - Świeżak
 - Posty: 85
 - Dołączył(a): 12/9/2011, 19:43
 - Lokalizacja: Otwock
 
tak 
 po 1 jak juz pisałem 540 mam taniej niz 510. po 2 gdyby była opcja odpręzenia a póki co wszystko sie pod to układa to bede miał moc 510, a wytrzymałosc wiekszą niz 510 
 czyli plus. po 2 przy odsprzedazy wiecej zarobie bo cylinder normalnie kosztuje duuuzo wiecej niz za niego płace
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
nie wiem skÄ…d masz takie info 
 idzie pomału bo nie mam teraz zbytnio na to czasu. od nowego roku zaczynam bardziej działać 
 póki co wał tylko zregenerowałem
				KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				

henio12323 - Moderator
 - Posty: 26032
 - Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
 - Lokalizacja: Włodawa / LBN
 
			Posty: 17
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 101 gości