Prowadzenie jedną ręką ??
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Prowadzenie jedną ręką ??
Witam motocyklistów Jestem po ciężkim wypadku motocyklowym w wyniku którym doznałem ciężkiego urazu splotu barkowego. Krótko mówiąc mam niesprawną lewą rekę. Jestem po wielu operacjach, rehabilitacjach i małych rokowaniach jednak ciągle mnie ciągnie do powrotu do dwóch kółek. Moje pytanie brzmi - czy według Was prowadzenie motocykla sportowego jedną ręką jest możliwe ? Mianowicie widziałem kilka filmików jak goście w Stanach mieli podobne urazy i śmigali aż miło było popatrzeć Przeróbka w motocyklu polegałaby na przeżuceniu sprzęgła na prawą stronę tak, abym dwoma palcami operował hamulcem przednim, a klamka sprzęgła byłaby trochę niżej + amortyzator skrętu. Jak sądzicie, dałoby rade ?
A przy okazji może by ktoś pomógł i kopsnął R1 ?
A przy okazji może by ktoś pomógł i kopsnął R1 ?
- Rider88
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/9/2011, 20:31
- Lokalizacja: Warszawa
A w jakim stopniu masz niesprawną rękę ? Ja np. nie wyobrażam sobie prowadzenia moto w takim stanie. Nie jest to zbyt bezpieczne, nawet nie ma jak przeciwskrętu zrobić. ale z drugiej strony motocykl prowadzi się głównie dosiadem (swoją drogą wczoraj byłem w sokółce na pożegnaniu lata i był stunt i kolesie jeździli wogóle bez trzymanki i skręcali tylko balansem ciała).
er5 + SV650S / svforum.pl(wisznia)
- radziorek15
- Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 16/3/2011, 13:12
- Lokalizacja: Białystok
Powyżej ~20km/h dosiadem to możesz konia prowadzić a nie motocykl.
Nie widzę też żadnego problemu w stosowaniu przeciwskrętu w dowolną stronę.
http://www.youtube.com/watch?v=1_A8k58ysSw
Jeżeli chodzi o pytanie autora to mimo powyższego nie ogarniam jak można bezpiecznie prowadzić wspomniane R1 z tego typu dysfunkcją.
Jakiś maxi skuter w automacie to jeszcze jeszcze.
Jak wyobrażasz sobie zmianę biegu przy jednoczesnym ostrym hamowaniu, żeby Ci moto nie zgasło?
Już lepiej byłoby gdybyś pod prawą stopą miał przedni hebel a w klamce sprzęgło.
Nie widzę też żadnego problemu w stosowaniu przeciwskrętu w dowolną stronę.
http://www.youtube.com/watch?v=1_A8k58ysSw
Jeżeli chodzi o pytanie autora to mimo powyższego nie ogarniam jak można bezpiecznie prowadzić wspomniane R1 z tego typu dysfunkcją.
Jakiś maxi skuter w automacie to jeszcze jeszcze.
Jak wyobrażasz sobie zmianę biegu przy jednoczesnym ostrym hamowaniu, żeby Ci moto nie zgasło?
Już lepiej byłoby gdybyś pod prawą stopą miał przedni hebel a w klamce sprzęgło.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
Jak sobie wyobrażasz BARDZO awaryjne hamowanie bądź nagła zmianę toru jazdy prowadzać jedną ręką? Taka jest to do wykonania ale w pewnych sytuacjach na drodze z jedną reka możesz po prostu nie dać rady.Niektórzy nie daja rady mając dwie ręce! Jeszcze R1? Pewnie niedługo pojawia się pytania czy można prowadzić Suzuki Hayabuse za pomocą lewej nogi.
R6 2003r.
-
fyszmen - Świeżak
- Posty: 181
- Dołączył(a): 13/6/2011, 09:30
- Lokalizacja: Gorlice
Tto sa chyba 2 rozne sprawy do rozwazenia -
1. czy da sie przerobic motocykl - i tu ospowiedz jest ze tak - w koncu po 2 wojnie konstruowano motocykle tak aby weterani z pewnymi brakami w konczynach mogli je prowadzic - tak byl zrobiony Vincent Black shadow, najszybszy motocykl chyba do czasu kiedy wprowadzono CB 750 - ale to sa inne czasy i inne motocykle, mniejszy ruch
2. czy to dobry pomysl i bezpiecznie tak jezdzic - tu odpowiedz jest trudniejsza i zwlaszcza jezeli chodzi o scigacza
1. czy da sie przerobic motocykl - i tu ospowiedz jest ze tak - w koncu po 2 wojnie konstruowano motocykle tak aby weterani z pewnymi brakami w konczynach mogli je prowadzic - tak byl zrobiony Vincent Black shadow, najszybszy motocykl chyba do czasu kiedy wprowadzono CB 750 - ale to sa inne czasy i inne motocykle, mniejszy ruch
2. czy to dobry pomysl i bezpiecznie tak jezdzic - tu odpowiedz jest trudniejsza i zwlaszcza jezeli chodzi o scigacza
- regis440
- Świeżak
- Posty: 220
- Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22
To prosze obejrzyjcie sobie tych panow dla niedowaiarków
http://www.youtube.com/watch?v=DNtfAz7Lbio
http://www.youtube.com/watch?v=m6WfDQXsyJ8
A wypowiedzi mistrza prostej o maxi skuterku zostawie bez komentarza
http://www.youtube.com/watch?v=DNtfAz7Lbio
http://www.youtube.com/watch?v=m6WfDQXsyJ8
A wypowiedzi mistrza prostej o maxi skuterku zostawie bez komentarza
- Rider88
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/9/2011, 20:31
- Lokalizacja: Warszawa
Skoro piszesz o moto sportowym to bardziej chodzi o tor, tak?
Niezależnie od tego rozumiem, że masz obie ręce tylko jedna praktycznie niewładna. Możliwe, że rehabilitacja czy kolejna operacja coś polepszą to jednak masz tę rękę i pomyślałbym raczej o jej usztywnieniu by w pewny sposób podtrzymywała kierownicę. Wówczas drugą możesz w większym zakresie działać, bo będzie więcej do działania dla niej.
A propos: sugestie przeniesienia przedniego hamulca do nogi bardzo dobre. Twoja sytuacja jest całkiem inna więc i rozwiązania mogą być niestandardowe. Np. sterowanie tylnym heblem... ustami lub ruchem głowy.
Możliwe, że pisząc ręka masz na myśli dłoń (plus przedramię) więc niewykluczone, że mięśnie ramienia czy barku działają i je także można wykorzystać (np. przyciskanie ramienia - hamowanie).
Zmiana biegów - może rozwiązanie elektronicznego sterowania skrzynią? Ale to najmniejszy problem, bo sekwencyjne sterowanie biegami jest w moto i tak.
Jazda po publicznej drodze wiąże się bardziej z dopasowaniem się do przepisów, wymogów i przezwyciężenia oporów np. ubezpieczyciela. Pierwszy krok to ustalenie jak możesz jeździć w ogóle a dopiero potem po publicznych.
Powodzenia!
Niezależnie od tego rozumiem, że masz obie ręce tylko jedna praktycznie niewładna. Możliwe, że rehabilitacja czy kolejna operacja coś polepszą to jednak masz tę rękę i pomyślałbym raczej o jej usztywnieniu by w pewny sposób podtrzymywała kierownicę. Wówczas drugą możesz w większym zakresie działać, bo będzie więcej do działania dla niej.
A propos: sugestie przeniesienia przedniego hamulca do nogi bardzo dobre. Twoja sytuacja jest całkiem inna więc i rozwiązania mogą być niestandardowe. Np. sterowanie tylnym heblem... ustami lub ruchem głowy.
Możliwe, że pisząc ręka masz na myśli dłoń (plus przedramię) więc niewykluczone, że mięśnie ramienia czy barku działają i je także można wykorzystać (np. przyciskanie ramienia - hamowanie).
Zmiana biegów - może rozwiązanie elektronicznego sterowania skrzynią? Ale to najmniejszy problem, bo sekwencyjne sterowanie biegami jest w moto i tak.
Jazda po publicznej drodze wiąże się bardziej z dopasowaniem się do przepisów, wymogów i przezwyciężenia oporów np. ubezpieczyciela. Pierwszy krok to ustalenie jak możesz jeździć w ogóle a dopiero potem po publicznych.
Powodzenia!
- Wojciech_Moto
- Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 23/6/2011, 21:18
- Lokalizacja: Mazowsze
fyszmen napisał(a):Jak sobie wyobrażasz BARDZO awaryjne hamowanie bądź nagła zmianę toru jazdy prowadzać jedną ręką?
A co za problem?
Problem może być za to z wybitnie parkingowymi manewrami przy niskiej prędkości, w innych wypadkach nie widzę gdzie niezbędne są dwie ręce, czy użycie większej ilości siły. Problem w tym że świeżak tego nie ogarnie w ten sposób. Oczywiście zasuwanie z kolanem na asfalcie i poprawną pozycją może być problematyczne
Z biegami i sprzęgłem bym nie kombinował, tylko kupił coś w automacie. Masz kilka fajnych moto od aprilli na przykład.
Inna sprawa że może być problem z uprawnieniami, i w razie ewentualnego crasha też mogą być jakieś komplikacje.
-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Troszke kontrowersyjny temat ale momo to ŻYCZE koledze z calego serca poczycie ponownego wiatru "we wlosach"
Łatwo mowic ze sie nie da ze to i tamto....
Ale niech kazdy z nas Was sie szczerze w postawi na miejscu kolegi....
Dzis jedziesz moto rozkoszujesz sie przyspieszeniami winklami itp masz crush i dowiadujesz sie ze jedna reka jest nie wladna ale serce nadal bije w tempie obrotow maszyny.... i co????
nie wieze ze byscie tez nie kombinowali... ja bym kombinowal!!!
chyba ze bym sie sploszyl na maxa -ale watatpie, i bym za motocyklami ogladal bardziej niz nie jedna blachara za puszka!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Łatwo mowic ze sie nie da ze to i tamto....
Ale niech kazdy z nas Was sie szczerze w postawi na miejscu kolegi....
Dzis jedziesz moto rozkoszujesz sie przyspieszeniami winklami itp masz crush i dowiadujesz sie ze jedna reka jest nie wladna ale serce nadal bije w tempie obrotow maszyny.... i co????
nie wieze ze byscie tez nie kombinowali... ja bym kombinowal!!!
chyba ze bym sie sploszyl na maxa -ale watatpie, i bym za motocyklami ogladal bardziej niz nie jedna blachara za puszka!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Kurde ja rozumie kolegę i na pewno robił bym to samo tylko mowie że jedna ręka motocykl będzie trudniejszy do opanowanie niż dwiema. Ale jasne że jest to do zrobienia i gdy ponownie dosiądziesz maszyny satysfakcja jest za pewne niesamowita!
R6 2003r.
-
fyszmen - Świeżak
- Posty: 181
- Dołączył(a): 13/6/2011, 09:30
- Lokalizacja: Gorlice
fyszmen napisał(a):Kurde ja rozumie kolegę i na pewno robił bym to samo tylko mowie że jedna ręka motocykl będzie trudniejszy do opanowanie niż dwiema. Ale jasne że jest to do zrobienia i gdy ponownie dosiądziesz maszyny satysfakcja jest za pewne niesamowita!
Zgodze sie w 100% ze trudniej i to nie to samo co para rak.
Ale zobacz do czego ludzkie cialo jest zdolne jesli jest pozbawione rak palcow czy dloni... ludzie nawet sznurowadlo potrafia zawiazac ... zadziwaiajace ale prawdziwe...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Tu naprawdę nie ma co pisać, że to niemożliwe. ludzie radzą sobie z różnymi kalectwami. Na pewno większość z was słyszało o Garinczy (nie wiem jak sie pisze jego nazwisko wiec napisałem tak jak sie czyta), człowiek, mający jedną nogę krótszą, wyraźnie utykający chodząc był zawodowym piłkarzem i wcale nie odstawał najlepszym, po prostu kochał piłkę i niewyobrażał sobie innego życia, mimo że wcześniej spisano go na straty. Teraz inny przykład, jeszcze lepszy. Biegacz z RPA (nazwiska nie pamietam) nie ma nóg a startował na mistrzostwach świata w biegach! Kochał biegać więc biegał, ba, robił to dobrze!
Pamiętajcie, że "dla chcącego, nic trudnego"!
Życzę powodzenia!
Pamiętajcie, że "dla chcącego, nic trudnego"!
Życzę powodzenia!
- parch
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 12/5/2011, 23:18
Panie Rossi, mając o dyspozycji tylko jedną rękę i pytając o R1 to Ty pretendujesz to miana mistrza prostej.
Wykorzystaj w tej sytuacji 600 w mieście to będziesz kot.
Ciśnie mi się a usta komentarz dotyczący Twoich aspiracji, ale w Twojej sytuacji będzie trochę nie na miejscu.
Tak czy owak życzę powodzenia w powrocie na dwa koła.
Wykorzystaj w tej sytuacji 600 w mieście to będziesz kot.
Ciśnie mi się a usta komentarz dotyczący Twoich aspiracji, ale w Twojej sytuacji będzie trochę nie na miejscu.
Tak czy owak życzę powodzenia w powrocie na dwa koła.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
- MaŁy_Bandzior
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 26/2/2010, 20:24
- MaŁy_Bandzior
- Świeżak
- Posty: 352
- Dołączył(a): 26/2/2010, 20:24
Ja od siebie powiem tyle: próbuj.
Osobiście też bym się nie poddał. Ale uważam że R1 to trochę za wysoka poprzeczka. Łatwiej będzie ci na moto na którym pozycja jest bardziej wyprostowana. Np Fazer 600 + amor skrętu.
Pamiętaj że będziesz tak jakby uczył się jeździć od nowa więc nie wchodź od razu do głębokiej wody.
Osobiście też bym się nie poddał. Ale uważam że R1 to trochę za wysoka poprzeczka. Łatwiej będzie ci na moto na którym pozycja jest bardziej wyprostowana. Np Fazer 600 + amor skrętu.
Pamiętaj że będziesz tak jakby uczył się jeździć od nowa więc nie wchodź od razu do głębokiej wody.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości