YAMAHA R6 stukot przy około 4-5 tyś obrotów
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
YAMAHA R6 stukot przy około 4-5 tyś obrotów
Witam wszystkich
posiadam R6 2001r
Jestem tu nowym użytkownikiem i nie mogę rozwiązać problemu stukotu przy 4-5 tyś obrotów na każdym biegu, no chyba bez jedynki (wygląda to tak jakby ktoś gumowym młotkiem bił nie wiem czy w ramę czy w silnik), łańcuch mam w połowie, smarowany na bieżąco, nie bije o ramę, zaznaczam moto nie stracił mocy ,nie był katowany stawiany na koło itp.
czytałem trochę i czy to może być wina silnika (luzy zaworowe,panewki itp)
jeśli ktoś może pomóc bardzo proszę o wszystkie rady w jaki sposób rozwiązać problem
dziękuję za odpowiedź
pozdrawiam

Jestem tu nowym użytkownikiem i nie mogę rozwiązać problemu stukotu przy 4-5 tyś obrotów na każdym biegu, no chyba bez jedynki (wygląda to tak jakby ktoś gumowym młotkiem bił nie wiem czy w ramę czy w silnik), łańcuch mam w połowie, smarowany na bieżąco, nie bije o ramę, zaznaczam moto nie stracił mocy ,nie był katowany stawiany na koło itp.
czytałem trochę i czy to może być wina silnika (luzy zaworowe,panewki itp)
jeśli ktoś może pomóc bardzo proszę o wszystkie rady w jaki sposób rozwiązać problem
dziękuję za odpowiedź
pozdrawiam
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A na postoju tez cos tam slychac czy tylko w czasie jazdy?
musisz dobrze zlokalizowac skad te stuki sie wydobywaja a potem cos tu zasugerujemy...
musisz dobrze zlokalizowac skad te stuki sie wydobywaja a potem cos tu zasugerujemy...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
witam
dziś jadę do kolego na podnośnik właśnie po to aby zobaczyć jak wygląda sprawa na postoju,
stwierdziłem jeszcze że podczas jazdy tak około 4 tyś i 4,5,6 bieg bije najbardziej,nawet gdy podczas jazdy moto się toczy na wciśniętym sprzęgle, ale potem na wyłączonym silniku podczas toczenia też bije czyli obroty nie mają tu nic do znaczenia,
ale idąc dalej na wciśniętym sprzęgle i pracującym silniku skrzynia nie pracuję (czy się mylę?),
czyli tak reasumujÄ…c
silnik wyłączony -bije(silnik odpada)
skrzynia wyłączona-bije(skrzynia odpada)
czyli tak na moje oko pozostaje sprawa opon, łańcucha i całego naciągu, zębatek itd,
napiszę co ustaliliśmy z kumplem i dam znać,
proszę o pomysły
czy to mogą być jeszcze łożyska?

dziś jadę do kolego na podnośnik właśnie po to aby zobaczyć jak wygląda sprawa na postoju,
stwierdziłem jeszcze że podczas jazdy tak około 4 tyś i 4,5,6 bieg bije najbardziej,nawet gdy podczas jazdy moto się toczy na wciśniętym sprzęgle, ale potem na wyłączonym silniku podczas toczenia też bije czyli obroty nie mają tu nic do znaczenia,
ale idąc dalej na wciśniętym sprzęgle i pracującym silniku skrzynia nie pracuję (czy się mylę?),
czyli tak reasumujÄ…c
silnik wyłączony -bije(silnik odpada)
skrzynia wyłączona-bije(skrzynia odpada)
czyli tak na moje oko pozostaje sprawa opon, łańcucha i całego naciągu, zębatek itd,
napiszę co ustaliliśmy z kumplem i dam znać,
proszę o pomysły
czy to mogą być jeszcze łożyska?
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Sam sobie odpowiedziales na pytanie
do sprawdzenia naped (łancuch + zebatki) opony ustawienie tylnego kola łozyska ewentualnie zbierak to taka gumowa czesc za tylna zebatka ktora wchodzi czesciowo w felge....

Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
po małym przeglądzie przez kolegę (przejażdżka, czyszczenie łańcucha naftą ,nasmarowanie) stwierdziliśmy że rama jest prosta przednie koło jest chyba nie wyważone,zresztą jest stary ślad po odklejonym odważniku, przednia opona jest do wymiany oraz koledze nie podobają się łożyska przedniego koła, czy możliwe że takie bicie jest od przedniego łożyska?
acha kolega jeszcze mówił właśnie o tych gumach w tylnym kole
acha kolega jeszcze mówił właśnie o tych gumach w tylnym kole
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
czyli co? stwierdziliscie ze stukot slychac tylko podczas jazdy???
Nie wiem jak w dabrowie ale u mnie w poznaniu jak jade na wulkanizacje to mi zmianiaj gumy wywazaja w cenie i sprawdzaja łozyska....
Wiec radzilbym Ci podjechac na taka wulkanizacje motocyklowa kupic opone-y i zeby tam wywazyli i sprawdzili lozyska....
jak wszystko zloza do kupy bedziesz mial obraz co i jak jesli nadal bedzie cos walilo to albo napedz lub zbierak ....
sprawdz tez łancuch czy nie jest nierowno rozciagniety krec kolem o 1/3obrotu i spradz naciag łancucha znow okrec o 1/3-1/4obrotu i sprawdz naciag i tak kilka razy... wszedzie powienien byc taki sam.... czasami moze byc tak ze w ktoryms miejscu jest mocno napiety a w innym luzny.... a wtedy napedz do wymieny....
Nie wiem jak w dabrowie ale u mnie w poznaniu jak jade na wulkanizacje to mi zmianiaj gumy wywazaja w cenie i sprawdzaja łozyska....
Wiec radzilbym Ci podjechac na taka wulkanizacje motocyklowa kupic opone-y i zeby tam wywazyli i sprawdzili lozyska....
jak wszystko zloza do kupy bedziesz mial obraz co i jak jesli nadal bedzie cos walilo to albo napedz lub zbierak ....
sprawdz tez łancuch czy nie jest nierowno rozciagniety krec kolem o 1/3obrotu i spradz naciag łancucha znow okrec o 1/3-1/4obrotu i sprawdz naciag i tak kilka razy... wszedzie powienien byc taki sam.... czasami moze byc tak ze w ktoryms miejscu jest mocno napiety a w innym luzny.... a wtedy napedz do wymieny....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
witam
napęd sprawdzony tak jak pisałeś i wszędzie jest taki sam luz, czy na dole tam gdzie się sprawdza luz łańcuch ,czy to na tylnej zębatce odciągając łańcuch od zębatki, oponkę jadę kupić dziś nową i dam do specjalnego serwisu motocyklowego na wymianę i wyważenie i powiem im jak wygląda sytuacja żeby sprawdzili mi jeszcze łożyska, jak coś to wymienię i dam znać jak wygląda sytuacja, co się mogło stać z zabierakami (zabierakiem, ile tych gum tam jest?, i czy wymiana jest skomplikowana.)
napęd sprawdzony tak jak pisałeś i wszędzie jest taki sam luz, czy na dole tam gdzie się sprawdza luz łańcuch ,czy to na tylnej zębatce odciągając łańcuch od zębatki, oponkę jadę kupić dziś nową i dam do specjalnego serwisu motocyklowego na wymianę i wyważenie i powiem im jak wygląda sytuacja żeby sprawdzili mi jeszcze łożyska, jak coś to wymienię i dam znać jak wygląda sytuacja, co się mogło stać z zabierakami (zabierakiem, ile tych gum tam jest?, i czy wymiana jest skomplikowana.)
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Zbierak to jest odlew gumowy przewanie jest kilka tych gum ... ogolnie sie zuzywa jest "sciskany" przy ruszeniu przy hamowaniu silnikiem moze dostawac luzu a potem jakies wibracje itp....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
oponka kupiona czeka na wymianę i wyważenie(koło), jak na mój gust i te zrobione kilometry w ciągu 5 dni( 640 około ) to jest napęd albo przednia zębatka
i moje pytania
-czy łańcuch może być źle zakuty lub dwa ogniwka źle się owijają na przedniej zębatce ( bo słychać tak jakby łańcuch na luzie właśnie stukał na przedniej zębatce), na tylnej tego nie słychać?
-czy jeśli zębatka okaże się dobra to co mogło się posypać dalej w skrzyni przy przedniej zębatce (skrzynia nie wyskakuje na dwójce nawet jak jest przeciągnięta do końca-stestowane)?
-czy zabieraki mogą powodować taki odczuwalny na ramie stukot(dosyć głośny, i to nie są wibracje)?

i moje pytania
-czy łańcuch może być źle zakuty lub dwa ogniwka źle się owijają na przedniej zębatce ( bo słychać tak jakby łańcuch na luzie właśnie stukał na przedniej zębatce), na tylnej tego nie słychać?
-czy jeśli zębatka okaże się dobra to co mogło się posypać dalej w skrzyni przy przedniej zębatce (skrzynia nie wyskakuje na dwójce nawet jak jest przeciągnięta do końca-stestowane)?
-czy zabieraki mogą powodować taki odczuwalny na ramie stukot(dosyć głośny, i to nie są wibracje)?
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
luki_kali napisał(a):oponka kupiona czeka na wymianę i wyważenie(koło), jak na mój gust i te zrobione kilometry w ciągu 5 dni( 640 około ) to jest napęd albo przednia zębatka![]()
i moje pytania
-czy łańcuch może być źle zakuty lub dwa ogniwka źle się owijają na przedniej zębatce ( bo słychać tak jakby łańcuch na luzie właśnie stukał na przedniej zębatce), na tylnej tego nie słychać?
-czy jeśli zębatka okaże się dobra to co mogło się posypać dalej w skrzyni przy przedniej zębatce (skrzynia nie wyskakuje na dwójce nawet jak jest przeciągnięta do końca-stestowane)?
-czy zabieraki mogą powodować taki odczuwalny na ramie stukot(dosyć głośny, i to nie są wibracje)?
i jeszcze jedno pytanko czy nie ma ktoś po polsku książki serwisowej albo coś w stylu "SAM NAPRAWIAM''
Przeczytaj jeszcze raz regulamin w punkcie pisania post pod swoim postem oraz pisania dużymi literami.
senekkorzenna
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
opona wymieniona, koło wyważone, łożyska sprawdzone i dalej bije
koleś na warsztacie stwierdził że mam trochę krzywo rozciągnięty łańcuch no ale wymiana dopiero na przyszły sezon
pytanie czy podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle w skrzyni pracuje jeszcze jakiś wałek, czy tarcza sprzęgła się obraca,
czy w ogóle podczas toczenia tak około 70 km/h na zgaszonym silniku i wciśniętym sprzęgle coś się obraca( no oprócz łańcucha i kół) ?

koleś na warsztacie stwierdził że mam trochę krzywo rozciągnięty łańcuch no ale wymiana dopiero na przyszły sezon

pytanie czy podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle w skrzyni pracuje jeszcze jakiś wałek, czy tarcza sprzęgła się obraca,
czy w ogóle podczas toczenia tak około 70 km/h na zgaszonym silniku i wciśniętym sprzęgle coś się obraca( no oprócz łańcucha i kół) ?
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
[quote="luki_kali"
czy w ogóle podczas toczenia tak około 70 km/h na zgaszonym silniku i wciśniętym sprzęgle coś się obraca( no oprócz łańcucha i kół) ?[/quote]
np:
połowa zespołu sprzęgła sie obraca zębatka i tryb zdawczy na którym jest obsadzona
ale skoro stwierdzono nierównomierne rozciągnięcie łańcucha to zapewne bedzie jego wina
czy w ogóle podczas toczenia tak około 70 km/h na zgaszonym silniku i wciśniętym sprzęgle coś się obraca( no oprócz łańcucha i kół) ?[/quote]
np:
połowa zespołu sprzęgła sie obraca zębatka i tryb zdawczy na którym jest obsadzona
ale skoro stwierdzono nierównomierne rozciągnięcie łańcucha to zapewne bedzie jego wina

cza być tfardym nie mientkim
- TomaszL
- Świeżak
- Posty: 115
- Dołączył(a): 7/8/2006, 19:49
- Lokalizacja: Krosno/okol
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
adamRS napisał(a):Rozpędź się, wyrzuć na luz, puść sprzęgło i zgaś silnik będziesz wiedział czy to w silniku czy łańcuch.
robione i tak stuka puka, mechanior stwierdził nierówne rozciągnięcie łańcucha
Ostatnio edytowano 21/8/2011, 19:49 przez luki_kali, łącznie edytowano 1 raz
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
luki_kali napisał(a):adamRS napisał(a):Rozpędź się, wyrzuć na luz, puść sprzęgło i zgaś silnik będziesz wiedział czy to w silniku czy łańcuch.
robione i tak stuka puka
czy ma ktoś książkę napraw w tłumaczeniu na język polski
dzięki



senekkorzenna
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
witam
i temat się chyba rozwiązała sam, jakiś de..l wymieniając łańcuch i przednią zębatkę nie założył podkładki zabezpieczającej nakrętkę trzymającą przednią zębatkę i owa nakrętka się odkręcała, odkręcała aż się odkręciła co spowodowało spadnięcie zębaki z wałka oraz zniszczenie gwintu nakrętki oraz gwintu wałka
, problem nakrętki i podkładki zabezpieczającej rozwiązany (zamówione w serwisie bo tam tylko były dostępne, koszt 40 zł i przyjdzie dopiero w piątek
) lecz gorszy problem jest z gwintem wałka
i teraz jakie widzicie rozwiązania tego problemu z gwintem tego wałka?,
i temat się chyba rozwiązała sam, jakiś de..l wymieniając łańcuch i przednią zębatkę nie założył podkładki zabezpieczającej nakrętkę trzymającą przednią zębatkę i owa nakrętka się odkręcała, odkręcała aż się odkręciła co spowodowało spadnięcie zębaki z wałka oraz zniszczenie gwintu nakrętki oraz gwintu wałka


i teraz jakie widzicie rozwiązania tego problemu z gwintem tego wałka?,
- luki_kali
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 23/7/2011, 07:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 32
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości