Zobacz wÄ…tek - wymaiana oleju amortyzatoro ktm lc2
NAS Analytics TAG

wymaiana oleju amortyzatoro ktm lc2

Enduro, Cross
_________

wymaiana oleju amortyzatoro ktm lc2

Postprzez Eldiar » 19/8/2011, 10:50

chcialbym wymienic olej w amortyzatorach , aby je znacznie utwardzic. chodzi o amor przedni. szukalem inf. na ten temat, ale zadnych konkretow. moze ktos mi powie jaki to powinien byc olej , oraz ile go wlac?
a moze ktos mi rozjasni w glowie na temat samego sposobu wymiany? :D

chcial bym tez utwardzic amor tylny, lecz nie wiem jak to zrobic. licze na wasza pomoc.
Eldiar
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 20/6/2011, 12:06


Postprzez barek253 » 19/8/2011, 11:32

jak utwardzic to szukaj serwisowki i na kazdym amorze masz takie srubki i tam bedzie pisalo ktorym sie utwardza
olej mozesz zalac 10W to
tu bylo w ktoryms temacie jak to zrobic ale najlepiej tez w serwisowke luknac
odkrecasz gorne korki wyciagasz sprezyny zlewasz olej pozniej caly srodek wykrecasz zlewasz reszte oleju caly ten syf co zostaje skladasz i zalewasz nowy
ogolnie nic trudnego
tylko ten srodek gorzej wykrecic
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez Eldiar » 19/8/2011, 12:50

a czym roznia sie oleje 5W, 10W, 15W... ? Co to wogole za oznaczenia ?

serwisowki niestety nie posiadam ;/

a moze ktos mi powie przy okazji czy da sie jakos sprawdzic na czym zablokowany jest moj ktm.
czy np zeby sprawdzic blokade na dyfuzorze trzeba go rozciac ?
jezeli nie mam obrotomierza to jak sprawdze czy mam blokade na module?
co z pozostalymi blokadami ?
Eldiar
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 20/6/2011, 12:06

Postprzez domin195 » 19/8/2011, 14:18

nie ma żadnej blokady w dyfuzorze. w ogóle wiesz po co on jest?
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez Damianooo1998 » 19/8/2011, 14:49

5w 10w 15w róznia sie gęstościa
zprawdzisz po obrotomierzu jesli go masz czy masz blokade na module.
EXC 125
Damianooo1998
Świeżak
 
Posty: 278
Dołączył(a): 2/1/2011, 18:13
Lokalizacja: Poddębice

Postprzez barek253 » 19/8/2011, 15:00

5w bd mial miekcejsze lagi a 15 twardsze
zadnego dyfuzora sie nie rozcina:P
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 19/8/2011, 20:04

w lc2 olej duzo nie daje. tam nie działa tak samo jak w zawieszeniach USD. on po prostu jest smaruje i tworzy poduszke. mozesz zmienic napiecie wstępne spręzyn dając jakies podkładki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Eldiar » 19/8/2011, 20:41

henio , możesz przybliżyć to o czym mówisz? bo zależy mi na tym żeby jednak te amory były troche twardsze. nawet znacznie twardsze :D

jak narazie na moim moto nie można nawet skoczyć , bo oba amory dobija odrazu. nie ma (chyba ) szans żeby utwardziż tył , wiec jak będę miał kase to cos kupie;p narazie chce cos zrobić z przodem.

domin : nie wiem dokladnie jaka jest rola dyfuzora, ale możesz mi rozjaśnić w glowie. a z tego co czytałem to jest blokada na dyfuzorze która ogranicza przeplyw spalin. jeżeli sie myle to powiedz.

Damiano: przecież wyraźnie napisałem : "jezeli nie mam obrotomierza to jak sprawdze czy mam blokade na module?"
pzdr.
Eldiar
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 20/6/2011, 12:06

Postprzez henio12323 » 19/8/2011, 21:34

jak rozkręcisz masz sprezyny w srodku. i dasz podkładki jakies ok 0.5 cm. i juz sie sporo zmieni. ja tak robiłem ale w drugą strone że wywalałem i zauwazalnie była róznica.

a moze tył masz padniety ? ja na lc2 skakałem i nie dobijał za nic :D

cały dyfuzor moze byc blokada. on jest tak zaprojektowany żeby moto cicho pracował, normalnie palił. wydech daje rezonans, i część mieszanki wraca z powrotem. jak wywalisz cos ze srodka to zaburzysz cisnienie rozchodzące sie i moze moc spasc nawet. jedynie co pomoże to wymiana całego układu wydechowego na sportowy.

sprawdzisz jak widzisz że na niskim biegu kręci jak głupi wysoko. a na 5-6 biegu ma połowe mozliwych obrotów ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Eldiar » 19/8/2011, 22:13

no może być padnięty... właściwie nawet możliwe że poprzedni właściciel go wymieniał... nigdy nic nie wiadomo :D

Z lagami będę kombinował w najbliższym czasie.

no a co do blokady na module to stwierdzam ze takową posiadam :( chyba ciezka sprawa odblokować moduł, szczególnie jeżeli się nic o tym nie wie (tak jak ja :D ) . A wogole gdzie jest ten cały moduł? Pod siedzeniem ? :P
henio , skoro miałes taki motor , to jak tam było z blokadami ? sam je ściągałeś ?
Eldiar
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 20/6/2011, 12:06

Postprzez henio12323 » 20/8/2011, 18:39

nie miałem ;P jeździłem. a smigałem wersją bez blokad, podobno kumpel w serwisie ktma rozblokowywał :P

co do amorka tylnego to zobacz czy golen w srodku nie jest mokra od oleju.

poczytaj w necie o modułach, jedne sie da inne nie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê