Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga...
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga...

Komentarze użytkowników
_________

[biblioteka] Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga...

Postprzez Åšcigacz » 17/8/2011, 16:55

Dyskusja na temat: Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga czy przeszkadza?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga czy przeszkadza?
Åšcigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 17/8/2011, 16:55

artykuł rewela<br><hr>bedziu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 17/8/2011, 18:02

Artykuł bardzo dobry, spostrzegłem jednak drobny błąd rzeczowy:

W opisie drugiego filmiku pojawia się stwierdzenie, że:
"Wyraźnie widać uślizgi tylnego koła, oraz to że na wyjściach z zakrętów porusza się szybciej niż koło tylne:".

Nie żebym się czepiał, ale raczej ciężko, żeby koło tylne poruszało się szybciej od tylnego ;)<br><hr>pseudokorektor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/8/2011, 18:27

Komentatorzy napisał(a):Artykuł bardzo dobry, spostrzegłem jednak drobny błąd rzeczowy:

W opisie drugiego filmiku pojawia się stwierdzenie, że:
"Wyraźnie widać uślizgi tylnego koła, oraz to że na wyjściach z zakrętów porusza się szybciej niż koło tylne:".

Nie żebym się czepiał, ale raczej ciężko, żeby koło tylne poruszało się szybciej od tylnego ;)<br><hr>pseudokorektor<br>
Całkowita racja, mamy tutaj typowe przejęzyczenie. Chodzi oczywiście o tylne koło szybciej poruszające się od przedniego. Zaraz poprawimy. <br><hr>Lovtza
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/8/2011, 21:08

Zaraz się zlecą okręgowe "miszcze" prostej ze stwierdzeniem, że im tylko takie wynalazki przeszkadzają w pałowaniu :) hiehiehie<br><hr>Wacek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/8/2011, 21:12

Autor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE</a><br><hr>latam bo lubię...
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/8/2011, 22:29

Komentatorzy napisał(a):Zaraz się zlecą okręgowe "miszcze" prostej ze stwierdzeniem, że im tylko takie wynalazki przeszkadzają w pałowaniu :) hiehiehie<br><hr>Wacek<br>
Kiedyś motocykle kupowało się żeby poczuć wolność a dzisiaj się nawet spokojnie wypieprzyć na wyjściu z winkla nie można bo wszędzie kontrola, czujniki i ograniczniki.<br><hr>Peron
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 05:24

Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 08:29

Komentatorzy napisał(a):Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta<br>
Ale, żeby te twoje "czujniki" powiadamiały także o nadciągającym motocykliście, który nie stosuje się do tego wspomnianego kodeksu i ryzykuje sportową jazdę na ulicy..., ludzie litości.<br><hr>q
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 08:42

Komentatorzy napisał(a):Autor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE</a><br><hr>latam bo lubię...<br>
Oczywiście że są dostępne takie wynalazki, ale o ile zrozumiałem mowa jest o tym co montowane seryjnie. Akcesoryjne kontrole trakcji można kupić juz od wielu lat.<br><hr>Szybki Jan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 10:04

Komentatorzy napisał(a):Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta<br>
a co to na ulicy sie juz nie wylozysz jak za mocno odkrecisz w zakrecie? gwarantuje cie ze kontola trakcji zadziala, wiem bo u mnie dziala hehe, szczegolnie przy polskich super-przyczepnych asfaltach.. a i nie musisz wcale przekraczac limitu predkosci.<br><hr>moto fan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 11:06

Komentatorzy napisał(a):Autor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE</a><br><hr>latam bo lubię...<br>
mówisz pewnie o prostej wersji bez pomiaru prędkości obrotowej kół? prawdziwa kontrola trakcji potrzebuje jednak tych danych<br><hr>mrcn64
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 12:18

Nie wiem czy to dobry kierunek. Niedawno było <a href="http://www.scigacz.pl/British,Superbikes,bez,kontroli,trakcji,w,2012,16221.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/British,Superbikes,bez,kontroli,trakcji,w,2012,16221.html</a>
<br><hr>StrÄ…czek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 13:37

Komentatorzy napisał(a):Autor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE</a><br><hr>latam bo lubię...<br>
Komentatorzy napisał(a):mówisz pewnie o prostej wersji bez pomiaru prędkości obrotowej kół? prawdziwa kontrola trakcji potrzebuje jednak tych danych<br><hr>mrcn64<br>
Polecam film z Bazzaz... Pan fajnie tłumaczy dlaczego kontrola trakcji nie potrzebuje zczytywać prędkości obrotowej kół, a nawet dlaczego jest to nieprzydatne w warunkach torowych.
Inny algorytm który działa na podstawie obrotów silnika, co umożliwia super sportową jazdę ale bez zbędnego drżenia rąk, i nie hamuje przyjemności tak jak systemy zapożyczone z branży samochodowej... Pozdrawiam! ")<br><hr>latam bo lubię...
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 14:21

Mam nadzieję, że to się da wyłączyć???<br><hr>Pit
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 15:48

Komentatorzy napisał(a):Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta<br>
Komentatorzy napisał(a):a co to na ulicy sie juz nie wylozysz jak za mocno odkrecisz w zakrecie? gwarantuje cie ze kontola trakcji zadziala, wiem bo u mnie dziala hehe, szczegolnie przy polskich super-przyczepnych asfaltach.. a i nie musisz wcale przekraczac limitu predkosci.<br><hr>moto fan<br>
Zależy na jakim motocyklu się jeździ, ile lat się jeździ i czy kierują manetą emocje, czy głowa...ot co, kiedyś były miękkie w krzyżu mocne ponadstukonne biki na cienkich oponkach i nie miały czego takiego i ludzie dawali radę, a teraz fiubździu i tak jak z poduszkami w autach i abs ludzie myślą, że mogą zapindalać ile się da bez względu na panujące warunki... pomaga i owszem ale do pewnych granic...
Jak zwykle życie weryfikuje niedowiarków...
Szerokości...<br><hr>Janek Testastretta
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 16:32

Kontrola trakcji w motocyklu offroad? jaja sobie robicie? przecież offroad to jeden ciągły uślizg jednego czy drugiego koła (albo obu na raz ) każdy cokolwiek obeznany z tematem wie że umiejetne wykorzystanie uslizgów to element techniki offroad który odpowiednio opanowany pomaga sprawniej poruszać się w terenie. Kontrola trakcji w maszynie offroad to jak "piąte koło u wozu" bardziej przeszkadza niż pomaga, no chyba że przez dumne określenie "offroad" autor miał na myśli polne drogi :-))).<br><hr>ghollum
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 18:27

Kontroli trakcji mówimy zdecydowane nie jeśli ma być na zasadach bo jakiś ynteligent kupił sobie potwora nad którym nie panuje, że by sobie powiększyć moto penisa.<br><hr>NightRider
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 20:00

Komentatorzy napisał(a):Kontrola trakcji w motocyklu offroad? jaja sobie robicie? przecież offroad to jeden ciągły uślizg jednego czy drugiego koła (albo obu na raz ) każdy cokolwiek obeznany z tematem wie że umiejetne wykorzystanie uslizgów to element techniki offroad który odpowiednio opanowany pomaga sprawniej poruszać się w terenie. Kontrola trakcji w maszynie offroad to jak "piąte koło u wozu" bardziej przeszkadza niż pomaga, no chyba że przez dumne określenie "offroad" autor miał na myśli polne drogi :-))).<br><hr>ghollum<br>
Podejrzewam, że ten "offroad" miał dotyczyć półtoratonowej SuperTenery kiedy przy zawracaniu zabraknie jej skrętu i liźnie pobocze :)<br><hr>Cepelia
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 18/8/2011, 20:37

Komentatorzy napisał(a):Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta<br>
Komentatorzy napisał(a):a co to na ulicy sie juz nie wylozysz jak za mocno odkrecisz w zakrecie? gwarantuje cie ze kontola trakcji zadziala, wiem bo u mnie dziala hehe, szczegolnie przy polskich super-przyczepnych asfaltach.. a i nie musisz wcale przekraczac limitu predkosci.<br><hr>moto fan<br>
Komentatorzy napisał(a):Zależy na jakim motocyklu się jeździ, ile lat się jeździ i czy kierują manetą emocje, czy głowa...ot co, kiedyś były miękkie w krzyżu mocne ponadstukonne biki na cienkich oponkach i nie miały czego takiego i ludzie dawali radę, a teraz fiubździu i tak jak z poduszkami w autach i abs ludzie myślą, że mogą zapindalać ile się da bez względu na panujące warunki... pomaga i owszem ale do pewnych granic...
Jak zwykle życie weryfikuje niedowiarków...
Szerokości...<br><hr>Janek Testastretta<br>
nawet najlepsi maja chwile slabosci, jestesmy tylko ludzmi, moze to byc chwila emocji, zdenerwowania, zmeczenia itp i moim zdaniem lepiej miec ''stoza'' w pozycji ON, tryb OFF tylko w pelni wyspany, zrelaksowany i czysty umysl ot co moja filozofia.<br><hr>moto fan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Następna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê