[biblioteka] Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga...
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[biblioteka] Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga...
Dyskusja na temat: Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga czy przeszkadza?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga czy przeszkadza?
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Kontrola trakcji w motocyklu - pomaga czy przeszkadza?
- Åšcigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Artykuł bardzo dobry, spostrzegłem jednak drobny błąd rzeczowy:
W opisie drugiego filmiku pojawia się stwierdzenie, że:
"Wyraźnie widać uślizgi tylnego koła, oraz to że na wyjściach z zakrętów porusza się szybciej niż koło tylne:".
Nie żebym się czepiał, ale raczej ciężko, żeby koło tylne poruszało się szybciej od tylnego
<br><hr>pseudokorektor
W opisie drugiego filmiku pojawia się stwierdzenie, że:
"Wyraźnie widać uślizgi tylnego koła, oraz to że na wyjściach z zakrętów porusza się szybciej niż koło tylne:".
Nie żebym się czepiał, ale raczej ciężko, żeby koło tylne poruszało się szybciej od tylnego

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Całkowita racja, mamy tutaj typowe przejęzyczenie. Chodzi oczywiście o tylne koło szybciej poruszające się od przedniego. Zaraz poprawimy. <br><hr>LovtzaKomentatorzy napisał(a):Artykuł bardzo dobry, spostrzegłem jednak drobny błąd rzeczowy:
W opisie drugiego filmiku pojawia się stwierdzenie, że:
"Wyraźnie widać uślizgi tylnego koła, oraz to że na wyjściach z zakrętów porusza się szybciej niż koło tylne:".
Nie żebym się czepiał, ale raczej ciężko, żeby koło tylne poruszało się szybciej od tylnego<br><hr>pseudokorektor<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zaraz się zlecą okręgowe "miszcze" prostej ze stwierdzeniem, że im tylko takie wynalazki przeszkadzają w pałowaniu
hiehiehie<br><hr>Wacek

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Autor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE</a><br><hr>latam bo lubię...
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kiedyś motocykle kupowało się żeby poczuć wolność a dzisiaj się nawet spokojnie wypieprzyć na wyjściu z winkla nie można bo wszędzie kontrola, czujniki i ograniczniki.<br><hr>PeronKomentatorzy napisał(a):Zaraz się zlecą okręgowe "miszcze" prostej ze stwierdzeniem, że im tylko takie wynalazki przeszkadzają w pałowaniuhiehiehie<br><hr>Wacek<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Ale, żeby te twoje "czujniki" powiadamiały także o nadciągającym motocykliście, który nie stosuje się do tego wspomnianego kodeksu i ryzykuje sportową jazdę na ulicy..., ludzie litości.<br><hr>qKomentatorzy napisał(a):Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Oczywiście że są dostępne takie wynalazki, ale o ile zrozumiałem mowa jest o tym co montowane seryjnie. Akcesoryjne kontrole trakcji można kupić juz od wielu lat.<br><hr>Szybki JanKomentatorzy napisał(a):Autor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE</a><br><hr>latam bo lubię...<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
a co to na ulicy sie juz nie wylozysz jak za mocno odkrecisz w zakrecie? gwarantuje cie ze kontola trakcji zadziala, wiem bo u mnie dziala hehe, szczegolnie przy polskich super-przyczepnych asfaltach.. a i nie musisz wcale przekraczac limitu predkosci.<br><hr>moto fanKomentatorzy napisał(a):Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
mówisz pewnie o prostej wersji bez pomiaru prędkości obrotowej kół? prawdziwa kontrola trakcji potrzebuje jednak tych danych<br><hr>mrcn64Komentatorzy napisał(a):Autor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE</a><br><hr>latam bo lubię...<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Nie wiem czy to dobry kierunek. Niedawno było <a href="http://www.scigacz.pl/British,Superbikes,bez,kontroli,trakcji,w,2012,16221.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/British,Superbikes,bez,kontroli,trakcji,w,2012,16221.html</a>
<br><hr>StrÄ…czek
<br><hr>StrÄ…czek
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Polecam film z Bazzaz... Pan fajnie tłumaczy dlaczego kontrola trakcji nie potrzebuje zczytywać prędkości obrotowej kół, a nawet dlaczego jest to nieprzydatne w warunkach torowych.Komentatorzy napisał(a):Autor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: <a href="http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE" target="blank" class="link" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE</a><br><hr>latam bo lubię...<br>Komentatorzy napisał(a):mówisz pewnie o prostej wersji bez pomiaru prędkości obrotowej kół? prawdziwa kontrola trakcji potrzebuje jednak tych danych<br><hr>mrcn64<br>
Inny algorytm który działa na podstawie obrotów silnika, co umożliwia super sportową jazdę ale bez zbędnego drżenia rąk, i nie hamuje przyjemności tak jak systemy zapożyczone z branży samochodowej... Pozdrawiam! ")<br><hr>latam bo lubię...
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zależy na jakim motocyklu się jeździ, ile lat się jeździ i czy kierują manetą emocje, czy głowa...ot co, kiedyś były miękkie w krzyżu mocne ponadstukonne biki na cienkich oponkach i nie miały czego takiego i ludzie dawali radę, a teraz fiubździu i tak jak z poduszkami w autach i abs ludzie myślą, że mogą zapindalać ile się da bez względu na panujące warunki... pomaga i owszem ale do pewnych granic...Komentatorzy napisał(a):Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta<br>Komentatorzy napisał(a):a co to na ulicy sie juz nie wylozysz jak za mocno odkrecisz w zakrecie? gwarantuje cie ze kontola trakcji zadziala, wiem bo u mnie dziala hehe, szczegolnie przy polskich super-przyczepnych asfaltach.. a i nie musisz wcale przekraczac limitu predkosci.<br><hr>moto fan<br>
Jak zwykle życie weryfikuje niedowiarków...
Szerokości...<br><hr>Janek Testastretta
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kontrola trakcji w motocyklu offroad? jaja sobie robicie? przecież offroad to jeden ciągły uślizg jednego czy drugiego koła (albo obu na raz ) każdy cokolwiek obeznany z tematem wie że umiejetne wykorzystanie uslizgów to element techniki offroad który odpowiednio opanowany pomaga sprawniej poruszać się w terenie. Kontrola trakcji w maszynie offroad to jak "piąte koło u wozu" bardziej przeszkadza niż pomaga, no chyba że przez dumne określenie "offroad" autor miał na myśli polne drogi
)).<br><hr>ghollum

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Kontroli trakcji mówimy zdecydowane nie jeśli ma być na zasadach bo jakiś ynteligent kupił sobie potwora nad którym nie panuje, że by sobie powiększyć moto penisa.<br><hr>NightRider
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Podejrzewam, że ten "offroad" miał dotyczyć półtoratonowej SuperTenery kiedy przy zawracaniu zabraknie jej skrętu i liźnie poboczeKomentatorzy napisał(a):Kontrola trakcji w motocyklu offroad? jaja sobie robicie? przecież offroad to jeden ciągły uślizg jednego czy drugiego koła (albo obu na raz ) każdy cokolwiek obeznany z tematem wie że umiejetne wykorzystanie uslizgów to element techniki offroad który odpowiednio opanowany pomaga sprawniej poruszać się w terenie. Kontrola trakcji w maszynie offroad to jak "piąte koło u wozu" bardziej przeszkadza niż pomaga, no chyba że przez dumne określenie "offroad" autor miał na myśli polne drogi)).<br><hr>ghollum<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nawet najlepsi maja chwile slabosci, jestesmy tylko ludzmi, moze to byc chwila emocji, zdenerwowania, zmeczenia itp i moim zdaniem lepiej miec ''stoza'' w pozycji ON, tryb OFF tylko w pelni wyspany, zrelaksowany i czysty umysl ot co moja filozofia.<br><hr>moto fanKomentatorzy napisał(a):Na torze i owszem, to jest potrzebne, ale na ulicy z kodeksowymi ograniczeniami?
Wolałbym kosmiczne czujniki powiadamiające o ślepej "babie" w rozbrykanym suv-ie, czy pijanym gościu, który próbuje wjechać na drogę, czy o kierowcy tira na "prochach"...
<br><hr>Janek Testastretta<br>Komentatorzy napisał(a):a co to na ulicy sie juz nie wylozysz jak za mocno odkrecisz w zakrecie? gwarantuje cie ze kontola trakcji zadziala, wiem bo u mnie dziala hehe, szczegolnie przy polskich super-przyczepnych asfaltach.. a i nie musisz wcale przekraczac limitu predkosci.<br><hr>moto fan<br>Komentatorzy napisał(a):Zależy na jakim motocyklu się jeździ, ile lat się jeździ i czy kierują manetą emocje, czy głowa...ot co, kiedyś były miękkie w krzyżu mocne ponadstukonne biki na cienkich oponkach i nie miały czego takiego i ludzie dawali radę, a teraz fiubździu i tak jak z poduszkami w autach i abs ludzie myślą, że mogą zapindalać ile się da bez względu na panujące warunki... pomaga i owszem ale do pewnych granic...
Jak zwykle życie weryfikuje niedowiarków...
Szerokości...<br><hr>Janek Testastretta<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości