Pytanie Amsterdam - Rzeszów 1400 km w 7h realne ?
Posty: 72
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Pytanie Amsterdam - Rzeszów 1400 km w 7h realne ?
Z góry sorki jeśli źle wrzuciłem temat
kilka dni temu spotkałem kolesia który twierdzi że w 7 godz. pokonał ten odcinek ścigaczem czy to jest możliwe ?
ma ktoś z was podobny wyczyn na swoim koncie ?
kilka dni temu spotkałem kolesia który twierdzi że w 7 godz. pokonał ten odcinek ścigaczem czy to jest możliwe ?
ma ktoś z was podobny wyczyn na swoim koncie ?
- wojt€k
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3/7/2011, 11:31
O matko...co to za pytanie?
Nie wiem kto ci takich bajek kolego nawciskał, ale nie przyjaźnij się z nim
Nie jest możliwy taki wyczyn.
Nie wiem kto ci takich bajek kolego nawciskał, ale nie przyjaźnij się z nim
Nie jest możliwy taki wyczyn.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
tak przypuszczałem że to nie możliwe ale nie kłóciłem się i wolałem zapytać znawców tematu bo osobiście nie mam ścigacza
jeszcze tak z ciekawości ile mniej więcej spala honda crb 1000 przy predkości 200km/h ?
zbiornik ma pojemność ok 20 l ?
jeszcze tak z ciekawości ile mniej więcej spala honda crb 1000 przy predkości 200km/h ?
zbiornik ma pojemność ok 20 l ?
- wojt€k
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3/7/2011, 11:31
crb? jakieś 0l/100km...bo nie ma takiego modelu...
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
może ktoś podać spalanie hondy CBR 1000 przy prędkości 200km/h ? 8 l więcej ?
zbiornik ma pojemność ok 20 l ?
zbiornik ma pojemność ok 20 l ?
- wojt€k
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3/7/2011, 11:31
Konio napisał(a):szybki przelot do Amsterdamu po dragi?
Ale ile jesteś w stanie wpakować dragów w ścigacza?:) Chyba że jak w torque, że w zbiornikach...
They won't get me. they won't get me, they will never cease to try!
-
ASR1927 - Moderator
- Posty: 1711
- Dołączył(a): 21/11/2010, 21:49
- Lokalizacja: Wałbrzych
Kelhorn napisał(a):Przy stałej prędkości, zależnie od masy jeźdźca pewnie w okolicach 8-10L. A facet pieprzy jak potłuczony, gdyby to miało być tylko w Europie zachodniej i nie 1400 a 1000 km w 7h to może bym uwierzył, ale tak - nierealne.
o taką odpowiedź mi chodziło
wielkie dzięki wszystkim za posty
- wojt€k
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3/7/2011, 11:31
więc tak...
Zbiornik - 20 L
100 KM - 10 L
1700 Km - x
17000 = 100x
170 = 1x /20
8 pełnych zbiorników paliwa plus jedna połowa, czyli 8 tankowań uwzględniając zużycie paliwa na poziomie 10l na setke. ( Moim zdaniem zużycie paliwa będzie oscylowało jednak około 15 l nawet więcej, ale weźmy jako dane to 10l )
Dystans 1700 km
Czas 7 godzin / 420 minut
1700/7 = 242 kph/h przez 420 minut (!!) Dobre miał gumy swoją drogą.. odejmijmy teraz 8 razy 5 minut przeznaczone na tankowanie, czyli 40 minut
Wychodzi 1700 kilometrów pokonane w 380 minut, czyli 380/60 =
~ 6,3 godziny.
To z kolei 1700/6.3 = ~268,5 kilometra na godzinę prędkości rzeczywistej, uwzględniając licznikową, przekłamanie na poziomie 9 kph na każde 100 km/h wychodzi
100 = 9
268,5 = x
2416,5 = 100x
x = 24 kph + 268 = ~292 kph/h prędkości licznikowej !!
reasumując... musiałby jechać przez 6 godzin i 20 minut z prędkością 292 kph pokazywaną przez licznik.
Teoretyczni wykonalne, jednak praktycznie niemożliwe ze względu na samą kondycję opon, które po już po 60 KM byłyby mocno pokiereszowane a pękły po około 100 KM. Ruch uliczny zdarzenia drogowe, a nawet kondycja silnika to sprawy drugorzędne. Sama trasa nie ma tutaj nic do znaczenia, a wypowiedzi, że 1700 km w tym czasie po europie zachodniej też nie mają żadnego pokrycia. Sprawa, która najbardziej zawodzi to właśnie opony. One po prostu nie wytrzymają jazdy z prędkością bliską 300 kph przez kilka godzin. Nie ma takiej opcji. Już 15 minutowa eskapada z prędkością średnią na poziomie 270 kph skutecznie nadwyręży miękką gumę. Twardy turystyk nie zniesie znacząco więcej...
Dopowiedzenie i ciekawostka.
Ghost Rider ( Patrick Furstenhoff ) dokonał podobnego wyczynu, jak Twój kolega, jednak nie na taką skalę... w 2002 roku Utrzymał średnią prędkość na poziomie 276 kph w 14 minutowym:55 sekundowym przelocie ze Stockholmu do Uppsala. Dystans to około 70 KM. Jego opony po tej eskapadzie były praktycznie porozrywane na strzępy.. a to tylko 70 KM. Dodając, że ten przelot to najbardziej psychodeliczny wyczyn, jaki kiedykolwiek oglądałem w tej tematyce... 300 kph prędkości licznikowej, slalom między autami, niebezpieczne wyprzedzanie...
Wniosek...
myth busted ;] z matematycznego i logicznego punktu widzenia.
Zbiornik - 20 L
100 KM - 10 L
1700 Km - x
17000 = 100x
170 = 1x /20
8 pełnych zbiorników paliwa plus jedna połowa, czyli 8 tankowań uwzględniając zużycie paliwa na poziomie 10l na setke. ( Moim zdaniem zużycie paliwa będzie oscylowało jednak około 15 l nawet więcej, ale weźmy jako dane to 10l )
Dystans 1700 km
Czas 7 godzin / 420 minut
1700/7 = 242 kph/h przez 420 minut (!!) Dobre miał gumy swoją drogą.. odejmijmy teraz 8 razy 5 minut przeznaczone na tankowanie, czyli 40 minut
Wychodzi 1700 kilometrów pokonane w 380 minut, czyli 380/60 =
~ 6,3 godziny.
To z kolei 1700/6.3 = ~268,5 kilometra na godzinę prędkości rzeczywistej, uwzględniając licznikową, przekłamanie na poziomie 9 kph na każde 100 km/h wychodzi
100 = 9
268,5 = x
2416,5 = 100x
x = 24 kph + 268 = ~292 kph/h prędkości licznikowej !!
reasumując... musiałby jechać przez 6 godzin i 20 minut z prędkością 292 kph pokazywaną przez licznik.
Teoretyczni wykonalne, jednak praktycznie niemożliwe ze względu na samą kondycję opon, które po już po 60 KM byłyby mocno pokiereszowane a pękły po około 100 KM. Ruch uliczny zdarzenia drogowe, a nawet kondycja silnika to sprawy drugorzędne. Sama trasa nie ma tutaj nic do znaczenia, a wypowiedzi, że 1700 km w tym czasie po europie zachodniej też nie mają żadnego pokrycia. Sprawa, która najbardziej zawodzi to właśnie opony. One po prostu nie wytrzymają jazdy z prędkością bliską 300 kph przez kilka godzin. Nie ma takiej opcji. Już 15 minutowa eskapada z prędkością średnią na poziomie 270 kph skutecznie nadwyręży miękką gumę. Twardy turystyk nie zniesie znacząco więcej...
Dopowiedzenie i ciekawostka.
Ghost Rider ( Patrick Furstenhoff ) dokonał podobnego wyczynu, jak Twój kolega, jednak nie na taką skalę... w 2002 roku Utrzymał średnią prędkość na poziomie 276 kph w 14 minutowym:55 sekundowym przelocie ze Stockholmu do Uppsala. Dystans to około 70 KM. Jego opony po tej eskapadzie były praktycznie porozrywane na strzępy.. a to tylko 70 KM. Dodając, że ten przelot to najbardziej psychodeliczny wyczyn, jaki kiedykolwiek oglądałem w tej tematyce... 300 kph prędkości licznikowej, slalom między autami, niebezpieczne wyprzedzanie...
Wniosek...
myth busted ;] z matematycznego i logicznego punktu widzenia.
<b>ZxR 636 2006</b>
-
PrimoGhost - Stały bywalec
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
- Lokalizacja: z DW-957
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5220
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
-
limak14 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Posty: 72
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości