Dozownik czyli zło (nie)konieczne...
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Dozownik czyli zło (nie)konieczne...
Witam! Mój skuter to Inca Street 50 2T. Silnik - kopia minarelki. Chciałbym usunąć dozownik. Jak to najlepiej zrobić? Trzeba rozbierać silnik czy nie?
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Zrobiłem na nim na razie tylko 1000 km ale zauważyłem, że właśnie na Mixolu, a nie na syntetykach chodzi najlepiej. Lepiej się wkręca na obroty, mniej pali, lepiej trzyma wolne obroty. Nawet dźwięk silnika się zmienił.
Gdybym ciągle jeździł na Shell Advance Ultra jak na początku to nie miałbym potrzeby zakładać tematu ale w związku z moimi obserwacjami nastawiam się na Mixol. Przecież kiedyś komary i inne jeździły całe życie tylko na tym więc nie może być złe. Chyba, że Wy uważacie inaczej. Niech ktoś się wypowie.
Gdybym ciągle jeździł na Shell Advance Ultra jak na początku to nie miałbym potrzeby zakładać tematu ale w związku z moimi obserwacjami nastawiam się na Mixol. Przecież kiedyś komary i inne jeździły całe życie tylko na tym więc nie może być złe. Chyba, że Wy uważacie inaczej. Niech ktoś się wypowie.
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Dozowniki to jest syf... Wystarczy jeden paproch w wężyku wystarczy jedna przerwa w dozowaniu oleju wystarczy pęknięta linka od dozownika bo z regóły dozowniki regulowane są linką gazu która rozchodzi się do gaźnika i do dozownika. I macie skuter zatarty... Proponuje wywalić to i robić samemu mieszanke...
-
UfoPlast - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 1/5/2011, 08:08
- Lokalizacja: Skierniewice
olej w 2T takiego znaczenia raczej by nie miał też jeździłem swoim moto i lałem co popadnie a róznic własciwie nie było poza tymi że tansze oleje znacznie bardziej kopciły. a co do samego mixola kumpel lata i tłoczki mu wygladaja jak nowe tylko że 1 mm nagaru zawsze na nich jest. smarowanie dobre daja. jak chcesz wywalic dozownik to musisz go całkiem zdemontowac.. nie wiem jak to u ciebie jest rozwiązane. ale ja miałem taki mały pasek klinowy wystarczyło by go zdemontowac i wtedy lać tylko zmieszane paliwo. ale jak masz na stałe zrobione to całkiem trzeba zdemontowac dozownik. czyli po prostu żeby nie pracował na sucho.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Jeżeli ma to rozwiązanie z dwoma linkami wystarczy że odepnie jedną z linek która sie rozchodzi i idzie do dozownika... Wtedy dozownik nie będzie pracował. Jeżeli ma inne rozwiązanie to tak jak mówi kolega wyżej trzeba cały wywalić
-
UfoPlast - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 1/5/2011, 08:08
- Lokalizacja: Skierniewice
Właśnie chciałbym wywalić dozownik. Silnik - kopia minarelli. Przewód od oleju idzie do korbowodu, a nie do gaźnika. Olej dostaje się na ślimak i dalej w okolice łożyska tłoka. Linek nie widziałem ale może są one głębiej?
A mixol dymi tylko na zimno.
Acha - i ślimak podobno napędzany jest od wału.
A mixol dymi tylko na zimno.
Acha - i ślimak podobno napędzany jest od wału.
Ostatnio edytowano 28/6/2011, 14:22 przez kisiu1981, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Kumpel, który serwisuje podobne skutery mówił, że ślimak podający olej jest u mnie napędzany od wału. Że nie ma linek. I że trzeba rozebrać cały silnik do wyciągnięcia tego i zaślepienia.
Co się stanie jeśli ślimak będzie pracował na sucho? Jeśli tylko zaślepię przewód oleju?
Co się stanie jeśli ślimak będzie pracował na sucho? Jeśli tylko zaślepię przewód oleju?
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
No właśnie... Zwykły, chiński skuter.
Byłem teraz i oglądałem jak to mniej więcej wygląda. Nie ma żadnych linek, jest tylko przewód olejowy biegnący do wnętrza silnika. Muszę zdjąć pokrywę ale myślę, że niewiele zobaczę bez rozebrania silnika.
Jechałem teraz w 30 - kilometrową trasę. Mulił mi się. Dodałem 20 ml oleju do benzyny i jakby żwawiej zaczął chodzić. Tylko co to za rozwiązanie - lać olej i do dozownika, i do benzyny? I skąd wiedzieć ile go lać? Rzadkie oleje (te droższe) szybciej się zużywały, ten nie chce za bardzo lecieć. Wolałbym wywalić zbiorniczek i mieć święty spokój i pewność, że nie zatrę silnika. Tylko jak to zrobić jeśli ślimak napędzany jest wałem?
Byłem teraz i oglądałem jak to mniej więcej wygląda. Nie ma żadnych linek, jest tylko przewód olejowy biegnący do wnętrza silnika. Muszę zdjąć pokrywę ale myślę, że niewiele zobaczę bez rozebrania silnika.
Jechałem teraz w 30 - kilometrową trasę. Mulił mi się. Dodałem 20 ml oleju do benzyny i jakby żwawiej zaczął chodzić. Tylko co to za rozwiązanie - lać olej i do dozownika, i do benzyny? I skąd wiedzieć ile go lać? Rzadkie oleje (te droższe) szybciej się zużywały, ten nie chce za bardzo lecieć. Wolałbym wywalić zbiorniczek i mieć święty spokój i pewność, że nie zatrę silnika. Tylko jak to zrobić jeśli ślimak napędzany jest wałem?
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
haha kolego olej w 2T aż takich magicznych własciwosci nie ma żeby nagle od 20 ml poprawiła sie charakterystyka pracy.
jak sie nie wlewa oleju to pracuje na sucho i moze sie uszkodzic., po prostuy wykręc go i juz
jak sie nie wlewa oleju to pracuje na sucho i moze sie uszkodzic., po prostuy wykręc go i juz
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Z tego co pamiętam to musisz ściągnąć osłonę od magneta, potem magneto (lub nie, nie pamiętam, ale raczej tak) i tam masz wszystko na wierzchu. Nie trzeba rozbierać całego silnika. Cudów nie ma, jest to bardzo prosto wykonane.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
No nie wiem. Jeśli komuś się chce to niech poczyta:
http://www.skuterowo.com/forums/topic/inca-street-muli
W końcu się okazało, że jak się dolało nakrętkę oleju do baku to skuter ożył. Cuda?
Wykręcić - tak ale po wywaleniu silnika.
http://www.skuterowo.com/forums/topic/inca-street-muli
W końcu się okazało, że jak się dolało nakrętkę oleju do baku to skuter ożył. Cuda?
Wykręcić - tak ale po wywaleniu silnika.
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości