Zobacz wątek - Dozownik czyli zło (nie)konieczne...
NAS Analytics TAG

Dozownik czyli zło (nie)konieczne...

i inne małe pojemności
_________

Postprzez tomera » 28/6/2011, 21:59

czytajac oczywiscie nie caly temato bo mi sie nie chcialo
moge wywnioskowac ze nie wiem po czym wy jezdzicie i czym zamykacie dozownik ale ja jezdze po miescie i polnymi drogami na wies
zrobilem juz grubo ponad 10k km i narazie sie mi nic nie zatarło na dozowniku, tylko trzeba go umiec dobrze wyregulowac
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13


Postprzez UfoPlast » 28/6/2011, 22:09

Przepraszam bardzo że co ? Że co regulować ? Przecież dozownika sie nie reguluje... I w dozowniku nie ma co sie zatrzeć hahah zatrzeć to sie może cylinder przez dozownik właśnie... I co mają do tego drogi którymi jeździsz ?
Avatar użytkownika
UfoPlast
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1/5/2011, 08:08
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez kisiu1981 » 28/6/2011, 22:10

A czym jeździsz?

U mnie dozownika się nie reguluje. Ważne są:

1. Gęstość oleju.
2. Ilość oleju w zbiorniczku.
3. Temperatura (w mniejszym stopniu).

Ten typ tak ma. Dałem 2500 za skuter to muszę mieć na uwadze różne cuda. Ale mój wariat i tak jest ok w porównaniu z innymi egzemplarzami tego modelu.

Ja też jeżdżę po drogach krajowych, asfaltowych. I czasem po nieutwardzonych. Nie mam kompleksu chińskiego skutera.
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Postprzez kisiu1981 » 29/6/2011, 22:17

I jak? Wie ktoś jak wywalić dozownik mając ślimak podający olej napędzany od wału? Starczy zaślepić przewód czy muszę rozebrać silnik i wywalić ślimak?
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

Postprzez henio12323 » 29/6/2011, 22:18

czytaj ze zrozumieniem. rozebrac silnik i wywalic dozownik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kisiu1981 » 29/6/2011, 22:25

Fuck-tycznie. ZnajdÄ™ czas i siÄ™ tym pobawiÄ™.
kisiu1981
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka

dozownik

Postprzez tnts » 30/6/2011, 22:19

Twój silnik to pewnie 1pe40qmb.

Dozownik da sie regulować. Jest tam cięgno i da się ustawić jego wstępne wychylenie.

Dozownik jest na zewnątrz silnika ale dosyć trudno dostępny.
Leży na dole silnika obok cylindra - śledź wężyki to znajdziesz :)
Składa się z dwóch części skręconych i jest napędzany przekładnią od wału.
1. Wyciąga się wężyki i zaślepia
2. Sciąga się rurkę oleju z gaźnika i króciec się zatyka (ja uciąłem kilka cm wężyka i zatkałem a całość nałożyłem na powrót na na gaźnik - żeby nie dostawało się powietrze)
3. Sciąga się plastikowe osłony magneto i cylindra.
4. Odpina się wężyki z podajnika oleju i zatyka żeby olejem nas nie zalało :)
5. Wykręca się dwie śrubki ze strasznie kiepskiego metalu i wyciąga się całość
6. Po zrozumieniu jak działa przekładnia można usunąć z pompki element który ją napędza - całość zatkać tą samą metodą co gaźnik (rurki zatkane) i przykręcić na miejsce żeby silnik był szczelny.

Ja się zdecydowałem bo mocno przerobiłem skuter i byłem przekonany że standardowa ilość oleju nie wystarczy. Wolę mieć za dużo oleju niż za mało.
tnts
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05

Poprzednia strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê