Dozownik czyli zło (nie)konieczne...
Posty: 27
• Strona 2 z 2 • 1, 2
czytajac oczywiscie nie caly temato bo mi sie nie chcialo
moge wywnioskowac ze nie wiem po czym wy jezdzicie i czym zamykacie dozownik ale ja jezdze po miescie i polnymi drogami na wies
zrobilem juz grubo ponad 10k km i narazie sie mi nic nie zatarło na dozowniku, tylko trzeba go umiec dobrze wyregulowac
moge wywnioskowac ze nie wiem po czym wy jezdzicie i czym zamykacie dozownik ale ja jezdze po miescie i polnymi drogami na wies
zrobilem juz grubo ponad 10k km i narazie sie mi nic nie zatarło na dozowniku, tylko trzeba go umiec dobrze wyregulowac
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
Przepraszam bardzo że co ? Że co regulować ? Przecież dozownika sie nie reguluje... I w dozowniku nie ma co sie zatrzeć hahah zatrzeć to sie może cylinder przez dozownik właśnie... I co mają do tego drogi którymi jeździsz ?
-
UfoPlast - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 1/5/2011, 08:08
- Lokalizacja: Skierniewice
A czym jeździsz?
U mnie dozownika się nie reguluje. Ważne są:
1. Gęstość oleju.
2. Ilość oleju w zbiorniczku.
3. Temperatura (w mniejszym stopniu).
Ten typ tak ma. Dałem 2500 za skuter to muszę mieć na uwadze różne cuda. Ale mój wariat i tak jest ok w porównaniu z innymi egzemplarzami tego modelu.
Ja też jeżdżę po drogach krajowych, asfaltowych. I czasem po nieutwardzonych. Nie mam kompleksu chińskiego skutera.
U mnie dozownika się nie reguluje. Ważne są:
1. Gęstość oleju.
2. Ilość oleju w zbiorniczku.
3. Temperatura (w mniejszym stopniu).
Ten typ tak ma. Dałem 2500 za skuter to muszę mieć na uwadze różne cuda. Ale mój wariat i tak jest ok w porównaniu z innymi egzemplarzami tego modelu.
Ja też jeżdżę po drogach krajowych, asfaltowych. I czasem po nieutwardzonych. Nie mam kompleksu chińskiego skutera.
- kisiu1981
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 1/3/2011, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa Chomiczówka
czytaj ze zrozumieniem. rozebrac silnik i wywalic dozownik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dozownik
Twój silnik to pewnie 1pe40qmb.
Dozownik da sie regulować. Jest tam cięgno i da się ustawić jego wstępne wychylenie.
Dozownik jest na zewnątrz silnika ale dosyć trudno dostępny.
Leży na dole silnika obok cylindra - śledź wężyki to znajdziesz
Składa się z dwóch części skręconych i jest napędzany przekładnią od wału.
1. Wyciąga się wężyki i zaślepia
2. Sciąga się rurkę oleju z gaźnika i króciec się zatyka (ja uciąłem kilka cm wężyka i zatkałem a całość nałożyłem na powrót na na gaźnik - żeby nie dostawało się powietrze)
3. Sciąga się plastikowe osłony magneto i cylindra.
4. Odpina się wężyki z podajnika oleju i zatyka żeby olejem nas nie zalało
5. Wykręca się dwie śrubki ze strasznie kiepskiego metalu i wyciąga się całość
6. Po zrozumieniu jak działa przekładnia można usunąć z pompki element który ją napędza - całość zatkać tą samą metodą co gaźnik (rurki zatkane) i przykręcić na miejsce żeby silnik był szczelny.
Ja się zdecydowałem bo mocno przerobiłem skuter i byłem przekonany że standardowa ilość oleju nie wystarczy. Wolę mieć za dużo oleju niż za mało.
Dozownik da sie regulować. Jest tam cięgno i da się ustawić jego wstępne wychylenie.
Dozownik jest na zewnątrz silnika ale dosyć trudno dostępny.
Leży na dole silnika obok cylindra - śledź wężyki to znajdziesz

Składa się z dwóch części skręconych i jest napędzany przekładnią od wału.
1. Wyciąga się wężyki i zaślepia
2. Sciąga się rurkę oleju z gaźnika i króciec się zatyka (ja uciąłem kilka cm wężyka i zatkałem a całość nałożyłem na powrót na na gaźnik - żeby nie dostawało się powietrze)
3. Sciąga się plastikowe osłony magneto i cylindra.
4. Odpina się wężyki z podajnika oleju i zatyka żeby olejem nas nie zalało

5. Wykręca się dwie śrubki ze strasznie kiepskiego metalu i wyciąga się całość
6. Po zrozumieniu jak działa przekładnia można usunąć z pompki element który ją napędza - całość zatkać tą samą metodą co gaźnik (rurki zatkane) i przykręcić na miejsce żeby silnik był szczelny.
Ja się zdecydowałem bo mocno przerobiłem skuter i byłem przekonany że standardowa ilość oleju nie wystarczy. Wolę mieć za dużo oleju niż za mało.
- tnts
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05
Posty: 27
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości