Junak 901
Pierwszy post z tego tematu mnie rozwalił. Junak raptem się wywyższa że to oni "wynaleźli" 901, a to gówno prawda. "Junak 901 / Junak 901 Sport został zaprojektowanych przez polskich inżynierów(jeden z inżynierów to mój znajomy)" To mnie najbardziej rozwaliło. Junak 901/Ferro 901 został zaprojektowany w Chinach, z resztą przeglądając strony chińskich marek widziałem motorek identycznie wyglądający jak Junak 901/Ferro 901 tyle że z silnikiem 125
Ferro 901 był sporo wcześniej niż Junak 901, więc mi tu nie gadać że to Junak zaprojektował ten motor. Przeniesienie produkcji do Polski nigdy nie będzie, bo fabryka jest chińska, jedynie polski importer nazywa się Junak. Jestem właścicielem Ferro 901 z przebiegiem 2030km i ani jednej usterki nie miałem. Mój ferro był pierwszy na polskajazda.pl
Pierwsze Ferro mają 50cm3 cylinder, wiem bo mierzyłem i miał 38mm średnicy. Nowe Ferro 901 i Junaki 901 mają 72cm3. Te sprzęty są bezawaryjne i śmiało mogę go każdemu polecić. Ja kupiłem go ze względu na silnik czterosuwowy, jakby była jakaś Yamaha z silnikiem 4t i biegami to bym kupił japończyka
Ale na Ferro 901 nie narzekam. Pozdrawiam Cybullo.



- Cybullo
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 2/8/2010, 21:07
Arturo95
Sprzedają Junaka 901 Sport ale kolega czeka od 11 czerwca aż przyjdzie z AlMOT.
Co do jazdy Junakiem 901 zrobiłem już 253km
Usterki były dwie.
1) łańcuch się szybko poluźnił ale to klucze i 5 min roboty,
2) Licznik nie działał od początku. Ale chyba po 10km się odblokował
Jazda jest przyjemna , ale gdy już są dziury i jedziesz to trochę trzeszczy.
Co do biegów 1 i 2 są krótkie i na 4 sie trochę wolno zbiera.
Trochę się szybko kurzy i muszę go przeczyścić co dwa dni.
Wskaźnik paliwa działa prawidłowo
Najfajniejszym uczuciem było gdy zaparkowałem na parkingu i chyba co trzeci przechodzień się zatrzymywał i pytał o Junaka. Typu ile pali , ile jedzie , ile kosztuje , mają jakieś inne modele , gdzie można kupić , jak się jeździ , jaka firma go produkuje , czy to jest 50cm itd.
Sprzedają Junaka 901 Sport ale kolega czeka od 11 czerwca aż przyjdzie z AlMOT.
Co do jazdy Junakiem 901 zrobiłem już 253km
Usterki były dwie.
1) łańcuch się szybko poluźnił ale to klucze i 5 min roboty,
2) Licznik nie działał od początku. Ale chyba po 10km się odblokował
Jazda jest przyjemna , ale gdy już są dziury i jedziesz to trochę trzeszczy.
Co do biegów 1 i 2 są krótkie i na 4 sie trochę wolno zbiera.
Trochę się szybko kurzy i muszę go przeczyścić co dwa dni.
Wskaźnik paliwa działa prawidłowo
Najfajniejszym uczuciem było gdy zaparkowałem na parkingu i chyba co trzeci przechodzień się zatrzymywał i pytał o Junaka. Typu ile pali , ile jedzie , ile kosztuje , mają jakieś inne modele , gdzie można kupić , jak się jeździ , jaka firma go produkuje , czy to jest 50cm itd.
- Boshe
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 6/6/2011, 11:26
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ok:)
Mi łańcusz tez sie poluznił ale to 5 min roboty
Predkosciomierz działał od poczatku
A i ja mam odmienne zdanie wg mnie bardzo ładnie wybiera wszystkie dziury nic nie trzeszczy w porównaniu z moimi poprzednimi skuterami (Keeway F-act, Suzuki SD50)
A co do wolnego zbierania sie na 4 to ona ma taka jakby dziure tzn dopiero od 5 tys dostaje kopa:) Czyli jak dotrzesz zmieniaj z 3 na 4 przy tak 6,7 jesli chcesz dobrze przyspieszenie.
Mi łańcusz tez sie poluznił ale to 5 min roboty
Predkosciomierz działał od poczatku
A i ja mam odmienne zdanie wg mnie bardzo ładnie wybiera wszystkie dziury nic nie trzeszczy w porównaniu z moimi poprzednimi skuterami (Keeway F-act, Suzuki SD50)
A co do wolnego zbierania sie na 4 to ona ma taka jakby dziure tzn dopiero od 5 tys dostaje kopa:) Czyli jak dotrzesz zmieniaj z 3 na 4 przy tak 6,7 jesli chcesz dobrze przyspieszenie.
- Arturo95
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 8/6/2011, 21:14
Dodaje nowe zdjęcie potwierdzające że działa wskaźnik paliwa
PS: Zrobiłem dzisiaj 300km. Podam wam Plusy i minusy
Plusy
-Mało spalił
-żadnej dużej usterki
-równo chodzi
-dobrze się sprawuje na leśnych drużkach
-nie zawiódł ani razu
Minusy
- Troszeczkę trzeszczał (ale dokręcił jedną śrubkę i już nie trzeszczy)
- brak schowka (Nie mam gdzie kasku schować)
- trochÄ™ szybko siÄ™ grzeje
PS: Dzisiaj gdy stałem na światłach stanęły koło mnie Suzuki Hayabusa , Yamaha R1 , Suzuki Bandit i Yamaha R6. Przegadaliśmy chwilkę o Junaku i powiedzieli że fajnie wygląda . Mówili że mają kolegę co posiada Junaka M2 i że te Nowe Junaki są bardzo fajne

PS: Zrobiłem dzisiaj 300km. Podam wam Plusy i minusy
Plusy
-Mało spalił
-żadnej dużej usterki
-równo chodzi
-dobrze się sprawuje na leśnych drużkach
-nie zawiódł ani razu
Minusy
- Troszeczkę trzeszczał (ale dokręcił jedną śrubkę i już nie trzeszczy)
- brak schowka (Nie mam gdzie kasku schować)
- trochÄ™ szybko siÄ™ grzeje
PS: Dzisiaj gdy stałem na światłach stanęły koło mnie Suzuki Hayabusa , Yamaha R1 , Suzuki Bandit i Yamaha R6. Przegadaliśmy chwilkę o Junaku i powiedzieli że fajnie wygląda . Mówili że mają kolegę co posiada Junaka M2 i że te Nowe Junaki są bardzo fajne

- Boshe
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 6/6/2011, 11:26
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Siema !
Przejechałem junakiem 901 już 700km.W zasadzie wszytko okej,chociaz tej max prędkości 80 nie osiągnąłem nawet z górki.Średnia prędkośc na równej drodze a nawet takiej lekko w dół to 65-70km.h.Nie wiem dlaczego...inni cisną 80. może to od mojej wagi? waże jakieś 110kg i to może być za ciężko mu...
w każdym razie do tej pory robili mi regulacje gaźnika na "500" bo potafił na światłach zgasnąć.
Na samym początku nie działał mi obrotomierz- polecam przejrzeć kable i złączki pod pulpitem- małe hińskie rączki strasznie źle to poskładały.....
Przejechałem junakiem 901 już 700km.W zasadzie wszytko okej,chociaz tej max prędkości 80 nie osiągnąłem nawet z górki.Średnia prędkośc na równej drodze a nawet takiej lekko w dół to 65-70km.h.Nie wiem dlaczego...inni cisną 80. może to od mojej wagi? waże jakieś 110kg i to może być za ciężko mu...
w każdym razie do tej pory robili mi regulacje gaźnika na "500" bo potafił na światłach zgasnąć.
Na samym początku nie działał mi obrotomierz- polecam przejrzeć kable i złączki pod pulpitem- małe hińskie rączki strasznie źle to poskładały.....
- bobek12
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 15/6/2011, 23:40
- polskimechanik_pl
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 7/6/2011, 21:08
bobek12 napisał(a):Siema !
Przejechałem junakiem 901 już 700km.W zasadzie wszytko okej,chociaz tej max prędkości 80 nie osiągnąłem nawet z górki.Średnia prędkośc na równej drodze a nawet takiej lekko w dół to 65-70km.h.Nie wiem dlaczego...inni cisną 80. może to od mojej wagi? waże jakieś 110kg i to może być za ciężko mu...
w każdym razie do tej pory robili mi regulacje gaźnika na "500" bo potafił na światłach zgasnąć.
Na samym początku nie działał mi obrotomierz- polecam przejrzeć kable i złączki pod pulpitem- małe hińskie rączki strasznie źle to poskładały.....
po 1 dobrze dotrzyj a poza tym skoro wazysz 110 kg to nie dziwota.
- Verthh
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 8/4/2011, 17:06
Arturo95 napisał(a):Szybko sie grzeje? To Co Ty na postoju go włączonego 10 minut trzymasz?
Ja robie trasy 30-40km bez postoju i nic sie nie grzeje
Niee przejadę około 10-15km to jak dotknę silnika to gorący jest a czasami aż parzy
- Boshe
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 6/6/2011, 11:26
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
To chyba Twoj pierwszy skuter/motor prawda?
Hahah kazdy jet i bedzie gorÄ…cy jak sie rozgrzeje.
Jak sie zacznie grzać to zacznie Ci przerywac gasnąc, i nie bedzie chciał palić.
Raz mi sie tak zdarzylo, ale to w Keewayu po przejechaniu 50km oporem.
A ze silnik jest gorący to normalne, musi byc ciepły zeby poprawnie chodzić.
Dobra panie jak tam przyszedł ten 901 sport?
Bo strasznie sie jaram, bo nie widziałem jeszcze zdjęc zadnego prawdziwego, tylko te komputerowe animacje.
zrobiłem za Ciebie edycję,proszę przeczytaj jeszcze raz regulamin w punkcie pisania postów pod swoim postem
senekkorzenna
Hahah kazdy jet i bedzie gorÄ…cy jak sie rozgrzeje.
Jak sie zacznie grzać to zacznie Ci przerywac gasnąc, i nie bedzie chciał palić.
Raz mi sie tak zdarzylo, ale to w Keewayu po przejechaniu 50km oporem.
A ze silnik jest gorący to normalne, musi byc ciepły zeby poprawnie chodzić.
Dobra panie jak tam przyszedł ten 901 sport?
Bo strasznie sie jaram, bo nie widziałem jeszcze zdjęc zadnego prawdziwego, tylko te komputerowe animacje.
zrobiłem za Ciebie edycję,proszę przeczytaj jeszcze raz regulamin w punkcie pisania postów pod swoim postem
senekkorzenna
- Arturo95
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 8/6/2011, 21:14
Tylu ilu mechaników tyle wersji na dotarcie......
ja jeździłem powoli i lekko do 500km.Wymieniłem olej i teraz w zasadzie cisne go maks na płaskim lub z górki. Pod górkę wjeżdżam spokojnie,bez duszenia i oporów- puki co nie wożę jeszcze pasażera.
ja jeździłem powoli i lekko do 500km.Wymieniłem olej i teraz w zasadzie cisne go maks na płaskim lub z górki. Pod górkę wjeżdżam spokojnie,bez duszenia i oporów- puki co nie wożę jeszcze pasażera.
- bobek12
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 15/6/2011, 23:40
Tak w ogóle to te junaki są chyba lekkim hitem- gość ze sklepu gdzie takie sprzedają mówił że w tygodniu sprzedał 6 sztuk junaka 901.Inna sprawa że tylko dziś na mieście widziałem 3 junaki. Jak tak dalej pójdzie to za rok junak 901 będzie wszędobylski:) jak kiedyś kmoarek
- bobek12
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 15/6/2011, 23:40
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości