Junak 901
Muzzler napisał(a):Witam wszystkich.
Zastanawiam się nad kupnem Junaka 901. Sprzęt potrzebny mi jest do pracy - dziennie muszę na nim zrobić około 50 - 70 km. Będzie mi służył przede wszystkim do poruszania się po mieście. Jak jest z awaryjnością tego motoroweru ? Zależy mi na tym, by sprzęt był cały czas dyspozycyjny a nie leżał przez większość czasu w serwisie. Zastanawiałem się wcześniej nad Zippem Pro 50 ale jak poczytałem opinie użytkowników to dałem sobie z nim spokój, bo ponoć niektórzy pierwszych awarii doświadczyli w drodze Zippem z salonu. Biorę jeszcze pod uwagę Benzera GSR 50 – ewentualnie jakiś skuter ze stajni Kymco. Nie ukrywam, że wolałbym motorower ale ponieważ bezawaryjność jest dla mnie najważniejsza myślę także nad Kymco bo mają bardzo przyzwoite opinie. Czy macie jakieś złe doświadczenia z użytkowaniem Junaka ewentualnie czy są jakieś „stałe” usterki charakterystyczne dla modelu 901 ? Dzięki za wszystkie sugestie – moto muszę zakupić w zasadzie „na dniach” więc wszystkie sugestie będą cenne. Dodam ,że interesuje mnie jedynie zakup nowej maszyny z salonu i jak wcześniej wspomniałem zamierzam ją dość intensywnie eksploatować.
Pozdrawiam
Muzz
Jak bedziesz dbal tak bedziesz mial
Ja na swojego nie narzekam mimo ze mialem juz szlifa i dosyc powazny wypadek na nim wygiete biegi,rozbita pokrywa od iskrownika i nadal jezdzi
Poki co to z wad to tylko wskaznik paliwa nie dziala ( da sie to przezyc )
- Verthh
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 8/4/2011, 17:06
Przeczytałem uważnie cały wątek i wiem o problemie ze wskaźnikiem paliwa, ale przy tak sporym zbiorniku i małym spalaniu ta mała „ustarka” raczej nie odgrywa roli. Bardziej chodzi mi o jakieś poważniejsze sprawy i problemy w eksploatacji, które mieliście z Junakiem/Ferro 901. Czy ktoś z Was wykorzystuje Junaka w sposób podobny do opisanego przeze mnie ? Czy ktoś może powiedzieć coś więcej o tym jak maszyna się sprawuje po przekroczeniu gwarancyjnej bariery 6000 km ? Jak było z docieraniem pojazdu ?
- Muzzler
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 12/6/2011, 22:03
- Lokalizacja: Częstochowa
Muzzler napisał(a):Przeczytałem uważnie cały wątek i wiem o problemie ze wskaźnikiem paliwa, ale przy tak sporym zbiorniku i małym spalaniu ta mała „ustarka” raczej nie odgrywa roli. Bardziej chodzi mi o jakieś poważniejsze sprawy i problemy w eksploatacji, które mieliście z Junakiem/Ferro 901. Czy ktoś z Was wykorzystuje Junaka w sposób podobny do opisanego przeze mnie ? Czy ktoś może powiedzieć coś więcej o tym jak maszyna się sprawuje po przekroczeniu gwarancyjnej bariery 6000 km ? Jak było z docieraniem pojazdu ?
Nie zauwazylem jakichs powazniejszych wad czy problemow,ja czesto podobnie do ciebie jezdze po 60 kilometrow w jedna strone i jezdzi sie bezproblemowo.
- Verthh
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 8/4/2011, 17:06
co do docierania. samo nie przekraczanie prędkosci 40 km h to nie docieranie
poczytaj troche bo to dosyć szeroki temat
a warto zrobić to porządnie zwłaszcza na całkowicie nowej maszynce


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Boshe napisał(a):.Znaczy licznik mi nie działa ;/ Najprawdopodobniej źle podłączyli kabelek.
j
Prędkościomierz? Na linkę jest. Sprawdź czy dokręcona przy liczniku (da się sięgnąć palcami bez rozbierania czegokolwiek), bo mi tam się właśnie odkręciła. Ewentualnie przy kole może nie wlazło tak jak powinno.
- Whisper
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 7/6/2011, 09:13
- Lokalizacja: Okolice Warszawy
A u mnie tzn w Junaku 901 wskaznik paliwa dziala całkowicie poprawnie. W Junakach ten bład juz wyeliminowali:)
A powiem Wam ze bardzo czesto ktoś mnie na ulicy zaczepia i wypytuje o Junaka. A i nie ma osoby zeby sie nie spojrzała na niego jak stoi na ulicy
A powiem Wam ze bardzo czesto ktoś mnie na ulicy zaczepia i wypytuje o Junaka. A i nie ma osoby zeby sie nie spojrzała na niego jak stoi na ulicy

- Arturo95
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 8/6/2011, 21:14
a mi sie wczoraj szkoda dziadka zrobiło.. przyszedł do serwisu i wypytywał o junaka. widać że ciągle myślał że to stary junak
przez tą nazwe sporo osób pyta 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Arturo95 napisał(a):A u mnie tzn w Junaku 901 wskaznik paliwa dziala całkowicie poprawnie. W Junakach ten bład juz wyeliminowali:)
A powiem Wam ze bardzo czesto ktoś mnie na ulicy zaczepia i wypytuje o Junaka. A i nie ma osoby zeby sie nie spojrzała na niego jak stoi na ulicy
ja mam junaka i mi nie dziala wskaznik

- Verthh
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 8/4/2011, 17:06
Boshe skoro specjalnie dla mnie to czuję się zaszczycony i bardzo dziękuje
Ja Cię poprostu motywuję do robieniatego co obiecałeś na forum
Co do samego motocykla to ma bardzo ciekawy lakier, podoba mi się

Ja Cię poprostu motywuję do robieniatego co obiecałeś na forum

Co do samego motocykla to ma bardzo ciekawy lakier, podoba mi się


-
shiver - Świeżak
- Posty: 188
- Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
- Lokalizacja: sie biorą TROLLE?!?!?!?!
Witam
Panowie mam pytanie i małą prośbę.
Posiadam od niedawna junaka 901 i przejechałem już 450km.
do 400 jechałem ok 40-45 km/h natomiast po przekroczeniu 400 pozwalam sobie na prędkości ok 60-70 -oczywiście z górki lub na płaskim,bez oporów.
usiłowałem z dość sporej górki na trasie sprawdzić ile pójdzie.niestety mimo otwartej na maksa manetki doszedł do ok 7 tys obrotów i prędkości 70.80 w każdym razie nie poszedł(z górki). Teraz pytanie, czy to wina tego,że nie jest jeszcze prawidłowo dotarty czy po prostu więcej nie pójdzie? ludzie piszą że 80 idzie.....
mała prośba. dostałem kufer do tego junaka wraz z śrubami i blaszką do montażu.nie było przy tym żadnej instrukcji- próbowałem przez dwie godziny wykombinować jak ten kufer tam zamontować i nic nie wymyśliłem.Czy może mi ktoś z Was zrobić fotke od spodu mocowania kufra? będę ogromnie wdzięczny
PS. Ogólnie jestem zadowolony.Miałem jak do tej pory dwa problemy na samym początku- nie działał obrotomierz -okazało się wtyczka kabelka jest wysunięta i musiałem rozbierać cały pulpit żeby tam dojść. I druga sprawa to wentyl,który przez pierwszą noc po przejechaniu 80 km puścił i rano miałem flak. Okazało się że takiego wyntyla nigdzie nie moge dostać-nawet w warsztacie gdzie robią skutery.Wstawiłem dętkę i gra gitara.
Aha..... w sumie gryzie mnie jeszcze jedna sprawa. Po dłuższej jeździe na trasie z większą prędkością i po dojechaniu do światełm gdzie musiałem w zasadzie się zatrzymać silnik gaśnie.....nie utrzyma obrotów jałowych,musze podkręcać manetką gaz żeby go podtrzymać. To chyba nie powinno się tak dziać? z kolei jak odpale silnik przed jazdą (zimny) to elegancko pracuje na jałowym bez problemu) Czy ktoś też tak miał?
Panowie mam pytanie i małą prośbę.
Posiadam od niedawna junaka 901 i przejechałem już 450km.
do 400 jechałem ok 40-45 km/h natomiast po przekroczeniu 400 pozwalam sobie na prędkości ok 60-70 -oczywiście z górki lub na płaskim,bez oporów.
usiłowałem z dość sporej górki na trasie sprawdzić ile pójdzie.niestety mimo otwartej na maksa manetki doszedł do ok 7 tys obrotów i prędkości 70.80 w każdym razie nie poszedł(z górki). Teraz pytanie, czy to wina tego,że nie jest jeszcze prawidłowo dotarty czy po prostu więcej nie pójdzie? ludzie piszą że 80 idzie.....
mała prośba. dostałem kufer do tego junaka wraz z śrubami i blaszką do montażu.nie było przy tym żadnej instrukcji- próbowałem przez dwie godziny wykombinować jak ten kufer tam zamontować i nic nie wymyśliłem.Czy może mi ktoś z Was zrobić fotke od spodu mocowania kufra? będę ogromnie wdzięczny
PS. Ogólnie jestem zadowolony.Miałem jak do tej pory dwa problemy na samym początku- nie działał obrotomierz -okazało się wtyczka kabelka jest wysunięta i musiałem rozbierać cały pulpit żeby tam dojść. I druga sprawa to wentyl,który przez pierwszą noc po przejechaniu 80 km puścił i rano miałem flak. Okazało się że takiego wyntyla nigdzie nie moge dostać-nawet w warsztacie gdzie robią skutery.Wstawiłem dętkę i gra gitara.
Aha..... w sumie gryzie mnie jeszcze jedna sprawa. Po dłuższej jeździe na trasie z większą prędkością i po dojechaniu do światełm gdzie musiałem w zasadzie się zatrzymać silnik gaśnie.....nie utrzyma obrotów jałowych,musze podkręcać manetką gaz żeby go podtrzymać. To chyba nie powinno się tak dziać? z kolei jak odpale silnik przed jazdą (zimny) to elegancko pracuje na jałowym bez problemu) Czy ktoś też tak miał?
- bobek12
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 15/6/2011, 23:40
bobek12 napisał(a):Witam
Panowie mam pytanie i małą prośbę.
Posiadam od niedawna junaka 901 i przejechałem już 450km.
do 400 jechałem ok 40-45 km/h natomiast po przekroczeniu 400 pozwalam sobie na prędkości ok 60-70 -oczywiście z górki lub na płaskim,bez oporów.
usiłowałem z dość sporej górki na trasie sprawdzić ile pójdzie.niestety mimo otwartej na maksa manetki doszedł do ok 7 tys obrotów i prędkości 70.80 w każdym razie nie poszedł(z górki). Teraz pytanie, czy to wina tego,że nie jest jeszcze prawidłowo dotarty czy po prostu więcej nie pójdzie? ludzie piszą że 80 idzie.....
Chyba wina ze jeszcze nie dotarty bo 80 to na prostej drodze spokojnie mam z gorki troche za 80 wychodzi
- Verthh
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 8/4/2011, 17:06
Kolego sprawa jest prosta on poprostu na 4 kreci sie tylko do 6,5, 7 tys gdyż silnik nie ma siły ciągnąc. Gadałem z mechanikiem i wystarczy zmienic zębatkie, jak bedziesz jechał na przeglad to weź z 20 zł dodatkowo to Ci tą zębatkie zmienial i bd śmigał na 4 ładnie.
Albo mozna przejsc ta blokade przez rozkrecenie na 3 do jakis 9 tys obrotów i dopiero zmiana.
Albo mozna przejsc ta blokade przez rozkrecenie na 3 do jakis 9 tys obrotów i dopiero zmiana.
- Arturo95
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 8/6/2011, 21:14
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości