paliwo 100 oktanowe
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
zxer ogarnij się
liczba oktanowa nie ma nic do rzeczy
zapamiętaj raz na zawsze, że liczba oktanowa mówi o liczbie odpaleń detonacyjnych - czyli jeśli masz LO=100, tzn., że jedno spalanie detonacyjne na nie mniej niż 100 normalnych odpaleń
przekłada się to na większą żywotność silnika
osiąga się to przede wszystkim przez odpowiednią izomeryzację węglowodorów (nie czas na wykład z chemii organicznej)
problemem są dodatki estrowe i parafinowe, które mogą mieć wpływ na kompresję (to co napisał cichy) oraz mogą zapychać dysze
a co do legalności jest całkowicie legalne
alpha stuknij się w czoło i odpowiedz sobie czemu chcesz być mądrzejszy od gości, którzy projektowali silnik oraz gości zajmujących się w petrochemiach konstrukcją paliw (przecież są to naczynia powiązane), wszak był on przystosowany do benzyn o konkretnej liczbie oktanowej, co przekłada się na zbliżone uszlachetniacze
a jak masz wątpliwości, to od tego jest serwisówka i jej apdejty
bo zrozumiałbym gdybyś wpadł na pomysł przeróbek w silniku, ale w każdej innej sytuacji nie potrafię (może jestem nazbyt ograniczony)
liczba oktanowa nie ma nic do rzeczy
zapamiętaj raz na zawsze, że liczba oktanowa mówi o liczbie odpaleń detonacyjnych - czyli jeśli masz LO=100, tzn., że jedno spalanie detonacyjne na nie mniej niż 100 normalnych odpaleń
przekłada się to na większą żywotność silnika
osiąga się to przede wszystkim przez odpowiednią izomeryzację węglowodorów (nie czas na wykład z chemii organicznej)
problemem są dodatki estrowe i parafinowe, które mogą mieć wpływ na kompresję (to co napisał cichy) oraz mogą zapychać dysze
a co do legalności jest całkowicie legalne
alpha stuknij się w czoło i odpowiedz sobie czemu chcesz być mądrzejszy od gości, którzy projektowali silnik oraz gości zajmujących się w petrochemiach konstrukcją paliw (przecież są to naczynia powiązane), wszak był on przystosowany do benzyn o konkretnej liczbie oktanowej, co przekłada się na zbliżone uszlachetniacze
a jak masz wątpliwości, to od tego jest serwisówka i jej apdejty
bo zrozumiałbym gdybyś wpadł na pomysł przeróbek w silniku, ale w każdej innej sytuacji nie potrafię (może jestem nazbyt ograniczony)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
z tego co wiem to sa normy europejskie dotyczace maxymalnej zawartosci tych dodatkow ...bo rownie dobrze mozna by sprzedawac paliwo 110 - 120 oktanowe ?
ja rozumiem to ze wieksza kompresja = potrzebna wieksza liczba oktanowa albo dojdzie do eksplozji pod wplywem cisnienia ...blablabla ..wiadomo o co chodzi
ja rozumiem to ze wieksza kompresja = potrzebna wieksza liczba oktanowa albo dojdzie do eksplozji pod wplywem cisnienia ...blablabla ..wiadomo o co chodzi
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
w niemczech masz paliwo 105 oktanowe (czy 104 nie pamietam dokładnie )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
w Niemczech jest 103 oktanowe, ale maxymalna liczba oktanow to jest 100, na samym poczatku liczba ich została zawyżona i zostało już tak, dlatego teraz mamy paliwa co "maja" wieksza liczbe oktanow niż maksymalnie mogą mieć.
-
ferro - Świeżak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 17/1/2011, 18:13
- Lokalizacja: b-100
alphamale napisał(a):zastanawiam sie już nad najgorszym, czy nie spowodowało to zaniku kompresji po przez to że to paliwo coś tam czyści...
To już benzyna czyści, nanotechnologia czyści, olej czyści, płyn chłodniczy pewnie też czyści, a hamulcowy to już w ogóle poleruje.
Zalałeś syf i tyle, niestety ale taka jest prawda. I ten syf Ci nic NIE WYCZYŚCIŁ tylko zatkał. Naucz sie mysleć logicznie tzn. jeśli paliwo/olej/płyn chłodniczy

- Domokun
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 3/8/2010, 20:33
A iskra na swiecach jest? Jak dochodzi paliwo, gaźniki mają pozimy paliwa poprawne i kompresja jest (zawory, tłok-cylinder) to musi odpalić. Ja swojego czasu (niecały tydzień temu) miałem podobny objaw po zalaniu 95 na shellu.
Dojechałem na stacje z prawie pustym bakiem (dodam iż bak jest igła w środku - zero nalotu czy rdzy, filtr paliwa nówka i pompa wygląda tez jak nowa)
Zalałem do pełna 95tki, płace, odpalam i odjeżdzam. Dojechałem do wyjazdu i zaczyna gubić mi zapłon lekko...wyjeżdzam na ulice, chce go przegonić - dupa - przerywa, dławi się. Zatrzymałem się. pochodził na wolnych trochę. Przegazowałem - nic sie nie poprawiło. Tak wróciłem do chaty i dolałem akurat stp do wyciagania wody z paliwa. Jak ręką odjął. Zalałem zwyczajnie wachę z wodą
Kumpel co pracuje w geodezji powiedział mi, ze jak robili badania nad szczelnością zbiorników na stacjach to 3/4 miało przeciek do gruntu. To wiele tłumaczy. A sripałer rejsing 1000 oktanów leży w zbiornikach jeszcze dłużej...może trafiłeś na wodę..
Dojechałem na stacje z prawie pustym bakiem (dodam iż bak jest igła w środku - zero nalotu czy rdzy, filtr paliwa nówka i pompa wygląda tez jak nowa)
Zalałem do pełna 95tki, płace, odpalam i odjeżdzam. Dojechałem do wyjazdu i zaczyna gubić mi zapłon lekko...wyjeżdzam na ulice, chce go przegonić - dupa - przerywa, dławi się. Zatrzymałem się. pochodził na wolnych trochę. Przegazowałem - nic sie nie poprawiło. Tak wróciłem do chaty i dolałem akurat stp do wyciagania wody z paliwa. Jak ręką odjął. Zalałem zwyczajnie wachę z wodą

Kumpel co pracuje w geodezji powiedział mi, ze jak robili badania nad szczelnością zbiorników na stacjach to 3/4 miało przeciek do gruntu. To wiele tłumaczy. A sripałer rejsing 1000 oktanów leży w zbiornikach jeszcze dłużej...może trafiłeś na wodę..
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
to nie robota jak świec nie wykręcisz. Dostep jest normalny. Tylko trzeba pewnie sporo rozkręcić i airboxa zdjąć. Nic specjalnie trudnego. Klucz 16tka do świec jak co.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 44
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości