paliwo 100 oktanowe
Posty: 44
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
paliwo 100 oktanowe
Witam, po zalaniu takowym paliwem mam awarię motocykla, kompletny brak mocy aż w końcu zgon, wcześniej nie miałem żadnych objawów zbliżającej się awarii, strzały z wydachów aż kaput, przejechałem na tym paliwie kilka kilometrów, może być tak że to paliwo czyści jakiś syf który zapchał mi dysze ?
na 95 śmigal należycie, dodam że na gorącym odpalał tylko na ssaniu, az potem wcale.

- alphamale
- Świeżak
- Posty: 140
- Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
- Lokalizacja: Toruń
w każdym moto się nie powinno tego stosować. było zapytać na forum, a nie znajomków "ze wioski" co to świat cały widzieli i wszystko wiedzą.
Też mam paru takich kumpli, jakbym ich słuchał to dawno moto na złomie byłoby ;p
Też mam paru takich kumpli, jakbym ich słuchał to dawno moto na złomie byłoby ;p
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
Do silnika powinno sie wlewac takiego paliwa, na jakim zostal wystrojony lub ma ustawiony zaplon, a tym swoim doradcom podziekuj. Zawsze w instrukcji obslugi kazdego motocykla jest napisane na jakim paliwie powinien jezdzic i nalezy sie tego trzymac.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
Porażką systemu edukacji są ludzie, którzy nie wiedza co to i po co jest oktanowość paliwa, tankują 98,99,100 oktanów bo myślą, że da im to mocy, albo przeczyści gaźniki. LOL
A jeszcze lepsi eksperci myslą, że od 100 oktanowego paliwa się silnik mógł zepsuć. LOL LOL LOL
Prawda jest taka kolego, że chyba do końca nie wiadomo co zalałes, ale nawet gyby to było sportowe paliwo elfa bodajże 116 oktanowe, to i tak nie ma prawa nic sie stać z silnikiem. Co innego gdybyś zalał mniej oktanów niż zaleca producent.

A jeszcze lepsi eksperci myslą, że od 100 oktanowego paliwa się silnik mógł zepsuć. LOL LOL LOL

Prawda jest taka kolego, że chyba do końca nie wiadomo co zalałes, ale nawet gyby to było sportowe paliwo elfa bodajże 116 oktanowe, to i tak nie ma prawa nic sie stać z silnikiem. Co innego gdybyś zalał mniej oktanów niż zaleca producent.
- Domokun
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 3/8/2010, 20:33
Sportowe palwko w motocyklach z katalizatorem moze swpowodowac rozsypanie katalizatora. No ale twoj motong nie jest z katalizatorem.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
zamiast mi dosrywać wołał bym opinie faktycznie rzeczowa, to że zjebałem to już wiem, i wiem co nalałem vpower racing, od tego momentu zaczęly sie problemy, stawiam na zapchane dysze, rozpuszczonym syfem z baku, ktoś mi mówił że dodatki w tym paliwie mogły rozpuścić gumowe membrany w gaźnikach, ale ufam żę to jakaś herezja bo co chwile były by jakieś awarie na tym paliwie
- alphamale
- Świeżak
- Posty: 140
- Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
- Lokalizacja: Toruń
zxer napisał(a):domokun mocy nie doda ale silnik moze zje..c. zalezy czego dodali do zwiekszenia liczby oktanowej
Czym Ci rozj... kolego ten silnik ? Wzwyżka oktanowości nie ma pociągać za sobą wzrostu kaloryczności, a nawet jest to efekt niepożądany także podaj jakieś konkretne argumenty.
- Domokun
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 3/8/2010, 20:33
prosty przyklad to tetraethyleadl i jego wplyw na katalizator. tyle ze olowiu juz sie nie dodaje do paliwa. ale kto tam wie xo siedzi w tej 100 oktanowej benzynie. ja jezdze na 95...nie stuka wiec jest git, place mniej a moc taka sama.
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Za szybko gogli się naczytałeś kolego. Tetraetyl nie może być stosowany oficjalnie na publicznych stacjach benzynowych, w garazu możesz go sobie dolać.
W 100 oktanowej benzynie nie siedzi nic ciekawego ale ludzie o ograniczonej zdolności percepcji i informacji dają sie robić w jajo stacjom benzynowym bo myslą, że verva czy v power da silnikowi moc, albo jeszcze lepiej, przeczyści wtryski cokolwiek by to nie znaczyło LOL.
100 oktanowa benzyna jest zwykłą 100 oktanowa benzyną, jeśli program sterujący silnikiem był pisany pod paliwo 95 oktanowe to można lać 95,98,99,100 i więcej oktanów. Natomiast jeśli był pisany po 98, to można zalać więcej oktanów, ale zalanie 95 może sie skończyć kosztownie.
W 100 oktanowej benzynie nie siedzi nic ciekawego ale ludzie o ograniczonej zdolności percepcji i informacji dają sie robić w jajo stacjom benzynowym bo myslą, że verva czy v power da silnikowi moc, albo jeszcze lepiej, przeczyści wtryski cokolwiek by to nie znaczyło LOL.
100 oktanowa benzyna jest zwykłą 100 oktanowa benzyną, jeśli program sterujący silnikiem był pisany pod paliwo 95 oktanowe to można lać 95,98,99,100 i więcej oktanów. Natomiast jeśli był pisany po 98, to można zalać więcej oktanów, ale zalanie 95 może sie skończyć kosztownie.
- Domokun
- Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 3/8/2010, 20:33
nie gogli tylko znam przyklad mojego znajomego ktory zalal wache ze "zlymi" dodatkami. poczytaj co sie dzialo w UK kilka lat temu. dodali jakiegos silikonu i padlo okolo 200tys pojazdow
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Ale znawcy normalnie jeden mądrzejszy od drugiego, programy sterowanie silnikiem co to ma do rzeczy?
Ważna jest kompresja.
Paliwo o większej liczbie oktanowej stosuje się w sinikach o zwiększonej kompresji gdzie na zwykłym paliwie występuje spalanie stukowe.
Ważna jest kompresja.
Paliwo o większej liczbie oktanowej stosuje się w sinikach o zwiększonej kompresji gdzie na zwykłym paliwie występuje spalanie stukowe.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 44
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości