Nikasil
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Nikasil
Witam serdecznie. Jestem nowy na tym forum także za jakiekolwiek błędy przepradzam. Uważam, że na tym forum jest kilka mądrych głów i odpowie mi na moje pytanie: Czy do cylindra pokrytego nikasilem mogę włożyć dwupierscieniowego tłoka takiego jak do żeliwa?? Słyszałem, ze trzeba jakieś specjalne pierscienie(chyba pokryte chromem). Oryginalnie w tym cylindrze był zamontowany jedno pierscieniowy tłok, ale ciężko go w Polsce dostać. Mam małą rysę w cylindrze, dlatego wolę 2 pierścienie. Dodam, że te dwa pierścienie to tak jak 4 oryginalne( tłok jednopierscieniowy). Czy nikasil nie wytze się zbyt wcześnie?? Proszę o odpowiedź.
- grzesiekgr33
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/5/2011, 14:41
tomera nie gadaj wcale tak nie jest
oczywiscie że mozesz załozyć. seryjnie wychodziły rózne wersje tłoków 1 pierscieniowe i 2 pierscieniowe. 1 pierscieniowe pozwalają obnizyc cisnienie i wyzej kręcic sie przez co 2T ma wiekszą moc. z kolei 2 pierscienie pozwalały od nizszych obrotów uzyskac lepszy moment obrotowy tracąc nieco z wysokich obrotów. smiało mozesz załozyć 2 pierscieniowy. z tym że no własnie do nicasilu idą specjalne pierscienie. do zeliwa idą zeliwne chyba a do nicasilu jakies inne ( nie chce mieszać bo nie pamietam) i szczerze mówiac tez nie wiem co sie stanie jak sie wsadzi inne pierscienie ;/ ale mysle ze tragedii nie bedzie
oczywiscie że mozesz załozyć. seryjnie wychodziły rózne wersje tłoków 1 pierscieniowe i 2 pierscieniowe. 1 pierscieniowe pozwalają obnizyc cisnienie i wyzej kręcic sie przez co 2T ma wiekszą moc. z kolei 2 pierscienie pozwalały od nizszych obrotów uzyskac lepszy moment obrotowy tracąc nieco z wysokich obrotów. smiało mozesz załozyć 2 pierscieniowy. z tym że no własnie do nicasilu idą specjalne pierscienie. do zeliwa idą zeliwne chyba a do nicasilu jakies inne ( nie chce mieszać bo nie pamietam) i szczerze mówiac tez nie wiem co sie stanie jak sie wsadzi inne pierscienie ;/ ale mysle ze tragedii nie bedzie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
No właśnie to jest najważniejsze, czy 2 pierscienie takie jak do zeliwa nie zniszczą nikasilu... już sam nie wiem. Poczekam jeszcze może ktoś się jeszcze wypowie!
- grzesiekgr33
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/5/2011, 14:41
na pewno 2 piescienie nicasilu nie zniszczą. kwestia tylko czy materiał z których są wykonane nie. czytałem rózne opinie na forach jedni własnie mówią że zeliwne pierscienie są lepsze. a inni że zeliwo powinno pracowac tylko na stali. osobiscie wolał bym nie kombinowac i tez załozyc stalowe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
widocznie miałeś źle spasowaną selekcje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
to czemu ja miałem tłok 2 pierscieniowy i latałem cały sezon i było ok ? i to motocyklem wyczynowym... musiałeś mieć cos niedograne. pozatym nie robi sie selekcji pod tłok.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
no wiec nie mów że 2 pierscienie zjadają nicasil. jak nie miałes cylindra nicasilowego i jakies słaby tłok
i tak btw nicasil którym pokrywają ponownie również jest bardzo wytrzymały i jest praktycznie tak jak fabryczny. z tym że to kosztuje i nikt za 400 zł ci nie zrobi nicasilu bo za 700 zł bedzie nawet marnej jakosci
i tak btw nicasil którym pokrywają ponownie również jest bardzo wytrzymały i jest praktycznie tak jak fabryczny. z tym że to kosztuje i nikt za 400 zł ci nie zrobi nicasilu bo za 700 zł bedzie nawet marnej jakosci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
boze,
zjedzie szybciej bo jest wieksze tarcie bo sa 2 pierscienie a nie 1 i to cienszy, w zwiazku z czym masz wieksze tarcie, ale tak czy siak jak zalozysz to to bedziesz mogł spokojnie smigac bo nastepnego remontu pewnie nie bedziesz robl bo zmienisz zabawke
zjedzie szybciej bo jest wieksze tarcie bo sa 2 pierscienie a nie 1 i to cienszy, w zwiazku z czym masz wieksze tarcie, ale tak czy siak jak zalozysz to to bedziesz mogł spokojnie smigac bo nastepnego remontu pewnie nie bedziesz robl bo zmienisz zabawke
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
ale silnik nizej kręci wiec mniejsze obroty - wolniejsze zuzywanie. mysl zanim cos napiszesz i pisz wtedy kiedy znasz temat. napisz mi dlaczego wyczynowe crossówki na nicasilu maja 2 pierscienie ? po to żeby szybciej sie zuzywały i idzie wieksza kasa dla dealera ? nie w tym rzecz jest kolego. 2 pierscienie i 1 pierscien wycierają nicasil w bardzo podobnym stopniu. jednak 2 pierscieniowe tłoki np nieco dłuzej wytrzymują
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
A co powiecie na temet tego tłoka? Czy mogę śmiało włożyć go do nikasilu? Dodam, ze jest to cylinder firmy Athena i jest to druga selekcja- B http://allegro.pl/tlok-40-00-piaggio-nrg-zip-gilera-runner-meteor-i1563942057.html (otwórz link)[/code]
- grzesiekgr33
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2/5/2011, 14:41
hmm chyba to bedzie zły tłok. w ogóle chyba idą inne tłoki do powietrzaków inne do cieczaków (może sie myle jak mówie xle to poprawcie) po 2 to jest na pewno do standardowych żeliwnych cylindrów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
henio12323 napisał(a):ale silnik nizej kręci wiec mniejsze obroty - wolniejsze zuzywanie. mysl zanim cos napiszesz i pisz wtedy kiedy znasz temat. napisz mi dlaczego wyczynowe crossówki na nicasilu maja 2 pierscienie ? po to żeby szybciej sie zuzywały i idzie wieksza kasa dla dealera ? nie w tym rzecz jest kolego. 2 pierscienie i 1 pierscien wycierają nicasil w bardzo podobnym stopniu. jednak 2 pierscieniowe tłoki np nieco dłuzej wytrzymują
moga miec i 3 bo to poniekad zwieksza kompreche ale sa duzo ciensze tak jest np w pilach spalinowych
co to tloka to on jest na selekcje b ale do zeliwa czyli +0.25mm a ty nadwymiar masz +0,001 do nicasylu
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
dokładnie sam sobie zaprzeczasz. 1 pierscien jak i 2 pierscienie nie skracają zywotnosci powłoki. tu i tu sie wyciera podobnie. co do grubosci to 1 pierscieniowy jest niewiele grubszy niz w przypadku jednego pierscienia w tłoku dwu-pierścieniowym. własciwie jak bys mi pokazał pierscien nie był bym w stanie stwierdzic z jakiego tłoka pochodzi.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
tomera napisał(a):i magik mówi najlepiej
nicasyl oryginalny jest o niebo lepszy od tego którym pokrywaja.
tloku slabej jakosci maja dosc ostre krawędzie pierscieni i dla tego mi wytarly
Ja nic takiego nie powiedziałem:D
Robią dobry nicasil, ale za pokrycie trzeba wyłożyć 1000zł albo i lepiej.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
tu rozwiazali ten problem,
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... t-roznica/
,
przeczytaj i bedziesz all wiedział
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... t-roznica/
,
przeczytaj i bedziesz all wiedział
- tomera
- Stały bywalec
- Posty: 1053
- Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość