Pierwszy cross
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Pierwszy cross
Witam wszystkich. Nadszedl czas na zakup moto w teren. Chcialbym crossa. Wczesniej jezdzilem kilka razy na moto znajomych. W terenie mam male doswiadczenie. Smigalem jakis czas CAGIVA Elephant 125 ale to raczej strasznie wolne moto. Co mozecie polecic do smigania na codzien po lasach i łąkach ? Dodam ze mam 28lat 186cm wzrostu i ok 100kg wagi. Dodam ze nie chcialbym zmieniac moto po sezonie ze wzgledu na mala moc.Oczywiscie moto uzywane, tak zeby po pierwszej glebie nie bylo szkoda
Co mozecie polecic ? CR 125?250 ? moze cos z KX ?cena nie gra roli. doradzcie cos.
z gory dziekuje.
pozdrawiam

Co mozecie polecic ? CR 125?250 ? moze cos z KX ?cena nie gra roli. doradzcie cos.
z gory dziekuje.
pozdrawiam
- bartozi
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
- Lokalizacja: FZ
No te CR sa Bardzo Dobre motory Wink A Kx mają raczej złą opinie te starsze oczywiscie.... Ja Sam na swój moto wybrałem cr 250 z obawy ze 125 po czasie jednak bedzie jak Maluch Do BMW ... Bałem sie tego ale teraz nie załuje.... Choc Na same lasu czy te łaski to nie polecam Lepszym na 100 % rozwiazaniem był by juz Jakis Hard Enduro Typu Wr EXC w 4T lub wiele wiele innych albo jakiegos Soft Enduro Np. Dt .... No Ale jezeli Nie przerazi cie remonty raz na sezon to bym sie nawet nie zastanawiał i brał fulla...
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
dzieki za odpowiedz. remonty raczej mnie nie przerazaja wiec full cross to dobry wybor ? co do hard enduro tez cos myslalem. Tez sie boje tego ze dajmy na to taka CR 250 moze mnie skutecznie wyleczyc z jazdy w terenie hehe dlatego nieśmiało zapytalem o 125.
jak to wyglada w praktyce ? dodam ze chce poprostu nauczyc sie jezdzic w terenie. mieszkam od niedawna w poblizu lasu i nie chce tego zmarnowac
czytalem ze 250 to na kolo z kazdego biegu praktycznie idzie i jest o wiele bardziej hardcorowe niz 125.


- bartozi
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
- Lokalizacja: FZ
ja radze na początek 125 ccm... 250 jest dla kogos kto ma wprawe. sam przesiadałem sie ze 125 na 250 i nie wyobrazam sobie 250 na zwłaszcza 1 moto.. (bo sam wczesniej miałem z 5 innych i kilka lat doswiadczen w terenie) nie chodzi o to że nie dasz rady ogarnąć, że bedziesz sie bał czy cos. ale po prostu wykorzystasz ten motocykl tylko na długich prostych (gdzie moto w ogóle sie nie powinien znaleść bo jego miejsce to tor) no a na torze nie dasz rady jechac, bedziesz sie bał odkręcac i powiem że to zadna frajda. 125 na początek bedzie akurat do ogarniecia. 125 jak i 250 jest wyrywna. własciwie jak bys na prostej drodze wypuscił od startu do v maxu to 250 nieznacznie bedzie szybsza. na pewno wiekszy v max i nieco lepszy dół. tylko że w praktyce na torze nie trzeba tak mielić biegami. ale tez trzeba uwazac
jak chcesz latać po lasach itp lepiej było by wziac hard enduro. one wcale nie są słabe itp bo maja silniki te same które siedzą w crossówkach maja tylko onne przełozenia inny dolot i zestrojenie na module

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
1000 razy bardziej
Ale przy zachowaniu troche rozumu w głowie kilkanscie pierwszych jazd spokojnie operowac gazem i bedzie okej........... a zeby z kazdego biegu latac na kole to trzeba juz niestety nieziemsko miec maszyne opanowaną no chyba ze na łysej oponie to idzie ! Jak to w praktyce kazdy odradza taką maszyne na 1 moto ale ja powiem trzeba się BAĆ miec rozum w głowie zaliczyc kilka upadków
i wychodzi juz potem coraz lepiej





- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
no ja po przesiadce z 125 czułem respekt do maszyny wiedziałem że nie moge jej odkrecac itp ale w raz po sezonie całym nie mogłem powiedziec ze ja opanowałem w 100% nie tez ze jeździłem wolno. ale po prostu fizycznie i psychicznie nie dałem rady jej opanowac
z tym że ja mam kilka lat doswiadczenia - wieksze mniejsze ale mam. wiec na 1 moto troche odradzam 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
czyli trzymajmy sie 125. co do CR , to czy jakis rocznik bardziej/mniej wskazany jest ? czy w tym segmencie inne modele takze wchodza w gre ? mowie takze o hard enduro. czy waga kierowcy ma duze znaczenie ? w moim przypadku ok 100kg.
- bartozi
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
- Lokalizacja: FZ
Jak Juz mac Brac To Bierz model co szły na aluramie.... Z takich modeli jeszcze Suzuki RM 125 Yamaha YZ 125 KTM SX 125 to masz takie najbardziej znane modele i Przede wszystkim dobre sprzęty.. Co do wagi No wiadomo 100 Kg duzo maszyna ma co dzwigac ale poradzi sobie bez problemu
- zbyho222
- Świeżak
- Posty: 462
- Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31
jak masz kase najlepiej brac cos po 2003 roku od tych lat sprzety duzo lepsze wychodziły co nie znaczy ze wczesniej były złe. starsze CRki i YZtki były na prawde bardzo dobre. co do hard enduro to ktm exc 125 albo huska WR 125 bedzie odpowiednia. waga kierowcy w małym motocyklu ma znaczenie i obawiam sie ze do ostrzejszej jazdy na torze musiał bys wymienic spręzyny na twardsze. bo moze sie okazać że zawieszenie nie ma takiej skali regulacji i bedzie ci sie źle jeździło.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dzieki za zainteresowanie tematem. zaczynam sie wiec rozgladac za moto. jak cos ogladne to bede zdawal relacje. szkoda ze nie mam mozliwosci przejechac sie danym sprzetem i dopasowac to co najbardziej by mi lezalo. tak wiec 125 po 2003r.
czekam na dalsze sugestie w temacie itp.
czekam na dalsze sugestie w temacie itp.
- bartozi
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
- Lokalizacja: FZ
bierz enduraka i w lasy, cr na tor, 250 nie ogarniesz, ja z nią mam problemy... dzikus, nie wiesz co nagle zrobi a takim 4t spokojnie bd sobie pyrkał
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
czyli tak, jak dobrze rozumiem:
lepsze hard enduro jak CRF ... ale tu juz najmniejsza pojemnosc to 250, sa tez 450. Takiego 4T mozna ogarnac w 250 ? czy nadal latwiej CR 125 ? wiem ze 2T lubia wysokie obroty 4T sa łagodniejsze, ale co z pojemnoscia ?
pzdr
lepsze hard enduro jak CRF ... ale tu juz najmniejsza pojemnosc to 250, sa tez 450. Takiego 4T mozna ogarnac w 250 ? czy nadal latwiej CR 125 ? wiem ze 2T lubia wysokie obroty 4T sa łagodniejsze, ale co z pojemnoscia ?
pzdr
- bartozi
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
- Lokalizacja: FZ
to tak napewno crf nie jest to hard enduro tylko full cross tylko ze 4t
viewtopic.php?t=7951
tu masz nazewnictwo w postach nizej przypisane modele pod kategorie
co do ogarniecia
250 w 4t odpowiada 125 w 2t ale ogarnac latwiej ci bedzie niz 2t bo nie jest taki zrywny i ciagnie od dolu
450 w 4t jak wyzej odpowiada 250 w 2t chodzi mi tu o moc ale to juz za duze pojemnosci jak na poczatek
viewtopic.php?t=7951
tu masz nazewnictwo w postach nizej przypisane modele pod kategorie
co do ogarniecia
250 w 4t odpowiada 125 w 2t ale ogarnac latwiej ci bedzie niz 2t bo nie jest taki zrywny i ciagnie od dolu
450 w 4t jak wyzej odpowiada 250 w 2t chodzi mi tu o moc ale to juz za duze pojemnosci jak na poczatek
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
barek nie zgodze sie
w obu kwestiach. CRF to hard enduro ale tylko jeżeli jest to CRF X. zwykła CRFa to full cross wiec po czesci masz racje
co do opanowania. hmm nie powiedział bym że 2T jest trudniejsze do opanowania. ma skok mocy nagły itp ale jak latałem i tym i tym to jest ciezko. 2T ma skok wiec moze byc ciezko opanowac ten skok. z kolei 4T od dołu ciagnie nieziemsko i tez ciezko jest opanowac bo wystarczy szarpniecie manetką a tylne koło łapie uslizg.


co do opanowania. hmm nie powiedział bym że 2T jest trudniejsze do opanowania. ma skok mocy nagły itp ale jak latałem i tym i tym to jest ciezko. 2T ma skok wiec moze byc ciezko opanowac ten skok. z kolei 4T od dołu ciagnie nieziemsko i tez ciezko jest opanowac bo wystarczy szarpniecie manetką a tylne koło łapie uslizg.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
napisalem to z mojego doswiadczenia wiadomo ze w obu przypadkach jest ciezko chociaz ten skok w 2t jest fajny i bardziej mi sie podoba jak 4t
co do crf to jest to ful jak napisalem gdyby bylo x to bym napisal hard ale bylo bez x wiec nie wiem czemu sie nie zgadzasz
co do crf to jest to ful jak napisalem gdyby bylo x to bym napisal hard ale bylo bez x wiec nie wiem czemu sie nie zgadzasz
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
Witam ponownie
wczoraj dokonalem zakupu. wybor padl na CR 125cm z 2003r. motorkiem nie mialem okazji jeszcze wiecej pojezdzic bo brakuje mi stroju. jedyne co moge stwierdzic po jezdzie probnej to kop jest niesamowity ( nie chcialem szalec bo w krotkich spodniach lepiej nie przesadzac ). Tak wiec jestem na etapie stroju. Tj. jaki polecacie : kask , buty, buzzer, gogle itd ? jakis sensowny dobry zestaw startowy dla zielonego crossowca
pozdro i dzieki z gory

wczoraj dokonalem zakupu. wybor padl na CR 125cm z 2003r. motorkiem nie mialem okazji jeszcze wiecej pojezdzic bo brakuje mi stroju. jedyne co moge stwierdzic po jezdzie probnej to kop jest niesamowity ( nie chcialem szalec bo w krotkich spodniach lepiej nie przesadzac ). Tak wiec jestem na etapie stroju. Tj. jaki polecacie : kask , buty, buzzer, gogle itd ? jakis sensowny dobry zestaw startowy dla zielonego crossowca

pozdro i dzieki z gory
- bartozi
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 3/7/2007, 10:06
- Lokalizacja: FZ
wszystko zalezy od tego ile kasy posiadasz
posiadam na sprzedaż bluze i spodnie za małe pieniądze
używane ale w dobrym stanie, na początek na pewno wystarczą i nie nadużyjesz budrzetu
mow ile masz na co kasy i dalej doradzimy
posiadam na sprzedaż bluze i spodnie za małe pieniądze
używane ale w dobrym stanie, na początek na pewno wystarczą i nie nadużyjesz budrzetu
mow ile masz na co kasy i dalej doradzimy
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
na ochraniaczach nie nalezy oszczedzac
najwazniejszy kask i buty to sobie kup najlepsze ale tez nie najdrozsze
pozniej ochraniacze na kolana i zbroja lub buzer
szmaty najtansze w sumie moga byc bo i tak sie zniszcza taka oferta jak bostorn napisal ze wlasnie uzywane to spokojnie mozesz brac bo nic lepszego ci nie trzeba
najwazniejszy kask i buty to sobie kup najlepsze ale tez nie najdrozsze
pozniej ochraniacze na kolana i zbroja lub buzer
szmaty najtansze w sumie moga byc bo i tak sie zniszcza taka oferta jak bostorn napisal ze wlasnie uzywane to spokojnie mozesz brac bo nic lepszego ci nie trzeba
- barek253
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1999
- Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39
Posty: 36
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości