Zobacz wÄ…tek - HONDA CBR 929 Dziwne zachowanie przy zimnym silniku.
NAS Analytics TAG

HONDA CBR 929 Dziwne zachowanie przy zimnym silniku.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

HONDA CBR 929 Dziwne zachowanie przy zimnym silniku.

Postprzez Guz929 » 17/1/2011, 23:53

Witam. Niedawno nabyłem 929 i zauważyłem takie oto zjawisko: Po odpaleniu zimnego silnika moto przez chwilę pracuje na ok 2tyś obrotów. Po chwili obroty podnoszą się do ok 4,5tyś i tak utrzymują się przez jakieś 30sekund. W tym czasie temperatura silnika wzrasta do ok 45stopni i po tych 30sek pracy na 4,5 tyś obroty zmniejszają się do ok 1,2tyś i silnik sobie już normalnie pracuje. Takie zjawisko zdarza się tylko przy zimnym silniku, nie wyskakują żadne kody błędów, silnik pracuje równo. Ogólnie wiem że przyczyna prawdopodobnie leży w siłowniczku IDLE WAX UNIT który jest odpowiedzialny za przepustnice ale nie wiem czy należy go wymienić czy wyczyścić? Jaki jest ewentualny koszt takiej wymiany?
Dzięki Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 18/1/2011, 19:04 przez Guz929, łącznie edytowano 2 razy
Guz929
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:53
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez inmate » 18/1/2011, 01:17

Ssanie?
Avatar użytkownika
inmate
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 25/5/2010, 21:28


Postprzez Przemo_rene » 18/1/2011, 09:43

też tak obstawiam, że automat "ssania" Dla pewności przed sezonem zrób synchro przepustnic i sprawdź filtr powietrza, czy nie jest zawalony - powinno pomóc
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Kvba » 18/1/2011, 09:55

Moja 929 łapie cos koło 3 - 3.5tys. jak właczy sobie ssanie przy tej pogodzie.
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez cycu_rsko » 18/1/2011, 11:05

Moja tez wkreca sie na 3-3,5tys i przy 45 stopniach ssanie sie wylacza i pracuje na normalnych obrotach.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez RUTRA.RD » 18/1/2011, 14:02

ku zdrowotnosci zrob pelny serwis
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Guz929 » 18/1/2011, 19:07

Znalazłem nagranie na którym ktoś ma ten sam problem.
Tak to wyglÄ…da:
http://zawadka99.wrzuta.pl/film/7zj81ciZMmi/moj_film_3 (otwórz link)[/url]
Guz929
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez cycu_rsko » 18/1/2011, 19:48

To jest raczej normalne zachowanie. moto jest na wtrysku, ma automatyczne ssanie, dlatego przy starcie zimnego silnika obroty sa wyzsze, jak sie nagrzeje obroty spadaja. Ustaw sobie wolne na cieplym okolo 1200 +- 100 i bedzie wszysto ok.
Ja zawsze jak zapale zimne moto, dopiero zakladam kurtke kask rekawice, wyprowadzam z garazu i gdy ssanie sie wylaczy dopiero ruszam.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Kvba » 18/1/2011, 20:54

To co jest na tym filmiku to moim zdaniem nie wygląda normalnie. U mnie po zapaleniu przez parę sekund chodzi na niskich obrotach, po czym wkręca się na 3-3.5 tys i tak sobie chodzi do wyłapania 45 stopni po czym spada na jakieś 1100-1200.

A na filmiku idzie do 2,5 tys, chodzi na takim przedziale chwile, po czym wkręca się na lekko ponad 4tys... Jestem laikiem w kwestii mechaniki ale patrząc jak wygląda działanie automatycznego ssania u mnie w 929 czy innych motocyklach uważam, że to nie "wygląda" normalnie.
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Guz929 » 18/1/2011, 21:08

Kvba napisał(a):To co jest na tym filmiku to moim zdaniem nie wygląda normalnie. U mnie po zapaleniu przez parę sekund chodzi na niskich obrotach, po czym wkręca się na 3-3.5 tys i tak sobie chodzi do wyłapania 45 stopni po czym spada na jakieś 1100-1200.

A na filmiku idzie do 2,5 tys, chodzi na takim przedziale chwile, po czym wkręca się na lekko ponad 4tys... Jestem laikiem w kwestii mechaniki ale patrząc jak wygląda działanie automatycznego ssania u mnie w 929 czy innych motocyklach uważam, że to nie "wygląda" normalnie.


Jasne że nie jest normalne! Domyślam się że przyczyną jest siłowniczek "idle wax unit" który jest odpowiedzialny za sterowanie ssaniem tylko co należy zrobić? Wyczyścić czy wymienić? Ile kosztuje taki interes?

PS Kvba znasz jakąś mądrą głowę we Wrocku która rozwiązała by ten problem?
Guz929
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez adamRS » 18/1/2011, 22:05

Na tym filmiku to mi się wydaje że koleś przytrzymał chwilę lekko menetę odkręconą gdy wszedł na te wysokie obroty.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez Guz929 » 18/1/2011, 22:20

adamRS napisał(a):Na tym filmiku to mi się wydaje że koleś przytrzymał chwilę lekko menetę odkręconą gdy wszedł na te wysokie obroty.


Może tak to wygląda ale niestety nikt tu manetką nie operuje. Tak wygląda to w rzeczywistości i u mnie też tak jest. Ogólnie z tego co się rozeznałem to wielu użytkowników 929 ma z tym problem ale większość to niestety olewa i myśli że to normalne. Na pewno to nie jest normalne ponieważ ogólne parametry ssania w 929 są ustawinone max na 2,5 RMP.
Guz929
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17/1/2011, 18:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez adamRS » 18/1/2011, 22:39

Na wielu filmikach widziałem właśnie że wkręcają się na obroty około 3-4 tys. i później spadają do takich jak powinny po rozgrzaniu. Inne maszyny również np. f4i, więc nie wiem czy to jest jakaś usterka.
Avatar użytkownika
adamRS
Świeżak
 
Posty: 486
Dołączył(a): 6/2/2010, 17:12
Lokalizacja: Wieluń/Poznań

Postprzez cycu_rsko » 18/1/2011, 22:39

Ale przeciez na tym filmiku obroty nie spadly do 1200 bo pewnie byly podkrecone, dlatego nie wyglada to normalnie. Z ciekawosci swoja bym nagral ale stoi rozebrana...
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Kvba » 18/1/2011, 22:59

Guz929 napisał(a):PS Kvba znasz jakąś mądrą głowę we Wrocku która rozwiązała by ten problem?


Jak szukasz dobrych mechaników to polecam serwis Brados we Wrocławiu ( http://motobrados.pl/ ) ja u nich zawsze robię swoje motocykle i naprawdę, złego słowa powiedzieć nie mogę. Przykładają się do roboty i widać, że znają się na rzeczy, a co ważnie nie naciągają na niepotrzebne koszta. Co prawda nie są najtańsi w okolicy ale przynajmniej można u nich spokojnie zostawić motocykl i nie martwić się, że coś mogą spartolić przy okazji.

Może na dniach jak będzie okazja do pośmigania to nagram moją 929 przy odpalaniu na zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Kvba
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 27/9/2008, 13:11
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Przemo_rene » 18/1/2011, 23:27

Przemo_rene napisał(a):też tak obstawiam, że automat "ssania" Dla pewności przed sezonem zrób synchro przepustnic i sprawdź filtr powietrza, czy nie jest zawalony - powinno pomóc


że zacytuje siebie... AUTOMAT SSANIA - posprawdzać wg. serwisówki, wyczyścić. Do tego te rzeczy powyżej co napisałem i nie powinien szaleć. Inna sprawa to czy przypadkiem nie jest po prostu tak, że przy przelotowym kominie sonda lambda dostaje dałna i zanim wyłąpie już skład mieszanki i da cynk na kompa, że zmniejszaj dawkę paliwa to one obroty już zdążą wzrosnąć? Coś jakbyś zostawił na ssaniu gaźnikowca - gdy już go nie potrzebuje a ssanie bedzie to obroty rosną...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez cycu_rsko » 19/1/2011, 08:52

Nie wszystkie 929 maja sonde lambda.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Przemo_rene » 19/1/2011, 14:09

ok, ale wtedy niech nikt nie narzeka na takÄ… prace podczas rozruchu :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez cycu_rsko » 19/1/2011, 14:15

U mnie (mam sonde) jest tak.
Odpalam zimne moto, wkreca sie pod 3 tys obrotow, przez chwile chodzi na takich do poki silnik jest calkiem zimny, pozniej wkreci sie do ( przy 35 stopniach o ile pamietam) niecalych 4 tys i tak pracuje rowniotko do temp 45 stopni po czym obroty spadaja do wartosci biegu jalowego.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Przemo_rene » 19/1/2011, 14:27

A serwisówka co mówi-jak ma wyglądać przebieg obrotów silnika do 45 stopni? Który czujnik załącza się wg. serwisówki na 35 stopniach? Te 35 stopni to nie jest przypadkiem minimalne co pokazuje wskaźnik temperatury płynu chłodzacego a wcześniej jest po prostu LOW lub COLD lub "---" czy co tam pokazuje na w pełni zimnym? Bo może zatem, np któryś czujnik - na temp płynu chłodzacego załacza odczyty z innego czujnika, który może być wadliwy lub do wyregulowania - np TPS. Wtedy moga być takie chece.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê