HONDA CBR 929 Dziwne zachowanie przy zimnym silniku.
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Do 35 stopni nie pokazuje nic.
Nie zaglebiam sie w to bo silnik pracowal dobrze, zero bledow itp. A jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego
Dodam ze nigdy nie ma problemu z odpaleniem zimnego silnika, ssanie sie wlacza nagrzeje sie, wylaczy sie ssanie i silniczek pracuje elegancko. Tyle ze u mnie moze byc troche inaczej przez, odlaczony exup i przelot. No i ja mam wersje z sonda.
Nie zaglebiam sie w to bo silnik pracowal dobrze, zero bledow itp. A jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego

929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
exhup a konkretnie jego brak tez może robić swoje. Temperatura spalin na sondzie może być niższa i może być mniejsze skondensowanie przy zamknietej przepustnicy exhupa i de facto gdy silnik już nie potrzebuje wzbogaconej mieszanki to sonda jeszcze o tym nie wie bo ma nie tak podane spaliny jak przy exhupie by miała. Przelot też pomaga w szybszym wywalaniu spalin i ich ciśnienie a co za tym idzie steżenie chwilowe jest mniejsze i tez może przekłamywać faktyczny skład. Myślę, że ustawienie poprawnie TPS, lekkie poza synchrem ustawienie przepustnic wtrysków i do tego brak exhupa dadzą razem to co jest teraz.
Daje sobie rękę odrąbać, że ze sprawnym i wyregulowanym exhupem, sprawną sondą, dobrymi luzami zaworowymi i po synchro wtrysków na ori tłumiku będzie łaziło jak z salonu
Tak już jest jak sie coś przerabia to później różne rzeczy wychodzą. Jeżeli to jedyne co "niepokoi"... to obyście mieli takie problemy tylko z moto
Widać, że zimowa deprecha dopada bo już tematów brakuje
Pozdro!
Daje sobie rękę odrąbać, że ze sprawnym i wyregulowanym exhupem, sprawną sondą, dobrymi luzami zaworowymi i po synchro wtrysków na ori tłumiku będzie łaziło jak z salonu



http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Sonda ma grzalke
Stary typ sond ma tylko odczyt skladu, kazda nowa sonda ma 4 przewody w tym 2 do podgrzewania.
Brak egcv bo tak to sie w chomdach nazywa, powoduje lekkie falowanie obrotow na cieplym silniku. Nie wiem jaki ma wplywa na zimnym, ale poki jeszcze mialem nie zablokowany zawor i sam sie zamykal to na zimnym silniku moto pracowalo tak samo, zawor otwiera sie o 90stopni powyzej 3tys obr, pozniej o 180 przy 8 tys.
Pytanie jak bylo w nowym moto
Moze tak ma byc
poznac mozna po sondzie ktora wystaje zza prawego seta kierowcy. I jest montowana tylko w
"california type"

Stary typ sond ma tylko odczyt skladu, kazda nowa sonda ma 4 przewody w tym 2 do podgrzewania.
Brak egcv bo tak to sie w chomdach nazywa, powoduje lekkie falowanie obrotow na cieplym silniku. Nie wiem jaki ma wplywa na zimnym, ale poki jeszcze mialem nie zablokowany zawor i sam sie zamykal to na zimnym silniku moto pracowalo tak samo, zawor otwiera sie o 90stopni powyzej 3tys obr, pozniej o 180 przy 8 tys.
Pytanie jak bylo w nowym moto


poznac mozna po sondzie ktora wystaje zza prawego seta kierowcy. I jest montowana tylko w
"california type"
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Kvba napisał(a):Guz929 napisał(a):PS Kvba znasz jakąś mądrą głowę we Wrocku która rozwiązała by ten problem?
Jak szukasz dobrych mechaników to polecam serwis Brados we Wrocławiu ( http://motobrados.pl/ ) ja u nich zawsze robię swoje motocykle i naprawdę, złego słowa powiedzieć nie mogę. Przykładają się do roboty i widać, że znają się na rzeczy, a co ważnie nie naciągają na niepotrzebne koszta. Co prawda nie są najtańsi w okolicy ale przynajmniej można u nich spokojnie zostawić motocykl i nie martwić się, że coś mogą spartolić przy okazji.
Może na dniach jak będzie okazja do pośmigania to nagram moją 929 przy odpalaniu na zimnym silniku.
Dzięki kolego! Kontakowałem się z Czikenem w tej sprawie i trochę naświetlił temat. Ogólnie tak nie powinno być z tymi obrotami. Tam jest taka sruba przy wtryskach ktora odpowiada za wolne obroty na zimnym silniku i ja trzeba ustawic, Ta sruba jest podlaczona w panelu ktora laczy wszystkie wtryski. Prawdopodobnie skorzystam z twoich mechaników bo nigdy tego nie robiłem a nie chcę nic namieszać. Dzięki Pozdrawiam!
- Guz929
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 17/1/2011, 18:53
- Lokalizacja: Wrocław
cycu_rsko napisał(a):Faktycznie sa tam srubki do regulacji obrotow na zimnym silniku... W serwisowce jest to opisane. Dobrze wiedziec, w koncu moto rozebrane to sie przy okazji bedzie regulowac
Widzisz kolego każdy przy okazji takiego tematu dowie się czegoś nowego i poprawi pewne kwestie o któch myślał że są poprawne. Dosyć dużo egzemplarzy ma tą przypadłość z tymi obrotami i większość myśli że tak ma być.

- Guz929
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 17/1/2011, 18:53
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości