Moment obrotowy względem obrotów silnika.
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
wibracje to już takie uroki jazdy na motocyklu. Pocieszę kolegę, że nie przeszkadza to w jeździe. Po tygodniu nawet zapominasz o nich i wszystko jest si:) Poza tym to też dodaje uroku i bardziej "czujesz" maszynę. Serio. Jak bedziesz już trochę jeździł to na pewno na to nie bedziesz narzekał.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
adamspa napisał(a):Jeszcze jedno zapytanie. Który z silników byłby lepszy, chodzi o dwucylindrowce w układzie V. Jeden o kącie 52 stopnie , drugi o kącie 90 stopni. Który mniej wibruje, czy są różnice?
Co to znaczy lepszy? Pod jakim względem? Ducati robi sportowe V90. Suzuki sportowe i sportowo/turystryczne V90. Do chopperów wsadzają V52 i tym podobne. Wiesz... w jednym chodzi o moc i wyważenie a w drugim bardziej o charakter i wyjątkowy gang spowodowany odpowiednim przestawieniem czopów na wale
wszystko zależy od dobrego wyważenia silnika wałkiem lub wałkami wyrównoważającymi ale z samego układu mniej powinien wibrować V90 - z tym, że mówie - to zależy od wielu czynników jak zaczepy silnika, zestrojenie układu paliwowo-powietrznego, a także to jak wytłumione sa pozostałe elementy silnika. Nie ma motocykli nie wibrujących. Rzędowe 4 cylindry najmniej wibrują jak sprawny motocykl. Najbardziej duże V2. R2 też wibrują. R3 też wibrują ale mniej itd...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Odwiedziłem sklep i powtórnie sprawdziłem Honde VT750S (chopper). Odpalili silnik, usiadłem i porównywałem wielkość wibracji w zakresie wolnych obrotów do ok. 5000. Przy wolnych obrotach nie ma żadnych wibracji , przy ok. 3000 obr/min wibracje są odczuwalne, przy jeszcze większych obrotach oczywiście wibracje są jeszcze większe. Powiedzieli mi w sklepie tak: "jak wyjechałbym na drogę , to moc przekazywana jest na koła i te wibracje są dużo mniej odczuwalne". Czy rzeczywiście jest tak jak mówią w sklepie. Czy moglibyście to potwierdzić lub zaprzeczy?
Dziękuje.
Dziękuje.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
ja nie mogę...chcesz brak wibracji to kup auto nowe w benzynie. Motocykle a już w szczególności w układzie V wibrują i koniec. silnik dragstara 1100 w bulldogu też wibruje na wolnych obrotach tak, że manetki aż latają. Tak ma być. taki urok. A gadanie sprzedawcy to nawijanie potłuczonego. Po prostu nie miał co innego powiedzieć na tak dziwny "problem". Przecież nie powiedziałby - "tak Panie...bedzie tak wibrować"
Prawda jest taka, że nie znam motocykla w którym by to przeszkadzało podczas jazdy. Twój problem to chyba, nie rodzaj silnika w konkretnym mtoocyklu a same motocykle. Bez wibracji (minimalnych) nie obedzie sie nawet w FJR czy Goldwindach. Tak samo jak podczas jazdy bedziesz czuł wiatr na sobie mniej lub bardziej (bo to nie auto) tak samo bedą wibracje, bedziesz słyszał różne inne dźwieki z silnika, wydechu, dolotu, skrzyni bo...bo to jest motocykl. O TO W TYM CHODZI - jest to maszyna która MA BYĆ CZUĆ.
Prawda jest taka, że nie znam motocykla w którym by to przeszkadzało podczas jazdy. Twój problem to chyba, nie rodzaj silnika w konkretnym mtoocyklu a same motocykle. Bez wibracji (minimalnych) nie obedzie sie nawet w FJR czy Goldwindach. Tak samo jak podczas jazdy bedziesz czuł wiatr na sobie mniej lub bardziej (bo to nie auto) tak samo bedą wibracje, bedziesz słyszał różne inne dźwieki z silnika, wydechu, dolotu, skrzyni bo...bo to jest motocykl. O TO W TYM CHODZI - jest to maszyna która MA BYĆ CZUĆ.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 29
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości