Mały zakres obrotów silnika.
Posty: 37
• Strona 2 z 2 • 1, 2
p_r_z_e_m_k_o napisał(a):bryk77 napisał(a):Bzdura taka, że aż czytać się nie chce.. Chcesz uzyskać niskie spalanie to jeżdzij płynnie w średnim zakresie obrotów.
Mówisz o tym co napisałem? To może jakoś to uargumentujesz?
Nie, mówię generalnie o temacie. Akurat w tym co napisałeś jest sporo racji.
Adam, pytasz o zakres obrotów silnika. Nie mam kontrolki paliwa i bywało tak, że niewiele miałem w baku a do stacji benzynowej jeszcze kawałek drogi lub po prostu starałem się oszczędzać, bo np. nie miałem czasu żaby jechać i zatankować. Płynna jazda bez pałowania w średnim zakresie obrotów - tak sobie radziłem. Średnim, bo wskazówka obrotomierza oscylowała gdzieś po środku. Średnim również, bo silnik pracował na optymalnych wartościach tzn. nie męczył się a zarazem ciągnął do przodu.
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
że to temat z dvpy to napisałem już w drugim poście jednak dostałem warna a dyskusja jak widać się toczy...
ja nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby takie tematy zakładać...i wdawać się w dyskusję w takich tematach...
żeby nie było offtopa; kup sobie rower to osiągniesz najlepsze wyniki.
a co do tych porad żeby trzymać moto na obrotach ok 3 tys, to może przemyślcie jeszcze raz temat, bo jeśli w przypadku silników wolnoobrotowych mogłaby być to prawda to w przypadku wysokoobrotowych już nie bardzo (w większości przypadków robocza prędkość obrotowa zaczyna się od ok. 5 tyś.)
PS. Do moda; dobrze że dbacie o poziom merytoryczny forum
ja nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby takie tematy zakładać...i wdawać się w dyskusję w takich tematach...
żeby nie było offtopa; kup sobie rower to osiągniesz najlepsze wyniki.
a co do tych porad żeby trzymać moto na obrotach ok 3 tys, to może przemyślcie jeszcze raz temat, bo jeśli w przypadku silników wolnoobrotowych mogłaby być to prawda to w przypadku wysokoobrotowych już nie bardzo (w większości przypadków robocza prędkość obrotowa zaczyna się od ok. 5 tyś.)
PS. Do moda; dobrze że dbacie o poziom merytoryczny forum
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
sebasbox napisał
"...w większości przypadków robocza prędkość obrotowa zaczyna się od ok. 5 tyś.)..."
Właśnie o tą ilość obrotów pytałem którą teraz podałeś. Jeżeli przy tych obrotach nie wiesz jakie jest zużycie paliwa, to po co się włączasz do rozmowy. No chyba że dalej nie rozumiesz o co pytałem.
"...w większości przypadków robocza prędkość obrotowa zaczyna się od ok. 5 tyś.)..."
Właśnie o tą ilość obrotów pytałem którą teraz podałeś. Jeżeli przy tych obrotach nie wiesz jakie jest zużycie paliwa, to po co się włączasz do rozmowy. No chyba że dalej nie rozumiesz o co pytałem.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
sebasbox napisał
"że to temat z dvpy to napisałem już w drugim poście jednak dostałem warna a dyskusja jak widać się toczy...
ja nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby takie tematy zakładać...i wdawać się w dyskusję w takich tematach..."
Zadałem pytanie aby dowiedzieć się szczegółów dotyczących minimalnego spalania. Ja niestety nie mam Hondy CBF600 , a jestem nią zainteresowany. Gdybym miał to bym sobie sprawdził ilę dokładnie pali , nie jest to przecież żaden problem. Informacje jakie są podawane w internecie mają kolosalną rozbieżność od 4.3 do 7.8 l/100km dla jazdy normalnej po mieście. Pytanie co oznacza jazda normalna dla użykowników testujących ten motocykl, na pewno nie ten sam czas rozpędzania i tą sama ilość obrotów silnika. Na Ścigaczu jest wielu użytkowników, którzy rzetelnie informują o takich i innych szczegółach, za co Wam dziękuje. Za wprowadzane zamieszanie "niepokornych" ,niekiedy wypada podziękować. Pozdrowienia dla sebasbox.
"że to temat z dvpy to napisałem już w drugim poście jednak dostałem warna a dyskusja jak widać się toczy...
ja nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby takie tematy zakładać...i wdawać się w dyskusję w takich tematach..."
Zadałem pytanie aby dowiedzieć się szczegółów dotyczących minimalnego spalania. Ja niestety nie mam Hondy CBF600 , a jestem nią zainteresowany. Gdybym miał to bym sobie sprawdził ilę dokładnie pali , nie jest to przecież żaden problem. Informacje jakie są podawane w internecie mają kolosalną rozbieżność od 4.3 do 7.8 l/100km dla jazdy normalnej po mieście. Pytanie co oznacza jazda normalna dla użykowników testujących ten motocykl, na pewno nie ten sam czas rozpędzania i tą sama ilość obrotów silnika. Na Ścigaczu jest wielu użytkowników, którzy rzetelnie informują o takich i innych szczegółach, za co Wam dziękuje. Za wprowadzane zamieszanie "niepokornych" ,niekiedy wypada podziękować. Pozdrowienia dla sebasbox.
- adamspa
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54
adamspa napisał(a):Zadałem pytanie aby dowiedzieć się szczegółów dotyczących minimalnego spalania. Ja niestety nie mam Hondy CBF600 , a jestem nią zainteresowany.
A nie lepiej było wprost zapytać ile pali CBF600 (w mieście, w trasie, w cyklu mieszanym)?
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
adamspa, przemyśl jeszcze raz sens swojego pytania; na motocyklu nie da się jeździć tak jak samochodem np w zakresie 2-3 tyś. obrotów bo sa to maszyny wysokoobrotowe a co za tym idzie zakres prędkości obrotowych jest znacznie większy niż w samochodzie, gdzie masz np 0-6 tyś. W motocyklu masz np 0-14 tyś a czasami i więcej.
Rozbieżność w spalaniu jaką podałeś tj. 4.3 do 7.8 l/100km dla jazdy miejskiej wynika ze stylu jazdy. Jeśli będziesz ganiał moto pod czerwone pole to uzyskasz wynik właśnie z górnej granicy. Jeśli będziesz jeździł wolno tj. nie będziesz operował manetką 0-1 to uzyskasz wynik niższy, ale nie bardzo wierzę w możliwość uzyskania spalania na poziomie 4.3 w jeździe miejskiej na 600.
Jeśli będziesz trzymał moto na obrtotach 2-3 tyś i jednocześnie z takich prędkości obrotowych przyśpieszał to po prostu zniszczysz silnik.
Tak jak w przypadku samochodu zwracam bardzo dużą uwagę na spalanie, tak w przypadku motocykla zadawanie pytania o spalanie uważam za głupotę. Dodatkowo z tego co piszesz masz mieć moto do jazdy miejskiej a nie do dalekiej turystyki.
Rozbieżność w spalaniu jaką podałeś tj. 4.3 do 7.8 l/100km dla jazdy miejskiej wynika ze stylu jazdy. Jeśli będziesz ganiał moto pod czerwone pole to uzyskasz wynik właśnie z górnej granicy. Jeśli będziesz jeździł wolno tj. nie będziesz operował manetką 0-1 to uzyskasz wynik niższy, ale nie bardzo wierzę w możliwość uzyskania spalania na poziomie 4.3 w jeździe miejskiej na 600.
Jeśli będziesz trzymał moto na obrtotach 2-3 tyś i jednocześnie z takich prędkości obrotowych przyśpieszał to po prostu zniszczysz silnik.
Tak jak w przypadku samochodu zwracam bardzo dużą uwagę na spalanie, tak w przypadku motocykla zadawanie pytania o spalanie uważam za głupotę. Dodatkowo z tego co piszesz masz mieć moto do jazdy miejskiej a nie do dalekiej turystyki.
- sebasbox
- Świeżak
- Posty: 382
- Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07
adamspa napisał(a):Zakładam warunek: ruszam z 1 i rozpędzam do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000, potem zmieniam bieg na 2 i znów rozpędzam motocykl do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000 i potem zmieniam bieg na 3 i znów to samo.
Na którym biegu osiągnę 100km/godz. , na 3 czy 4 , a może 5 ?
Ilę orientacyjnie potrzeba czasu aby uzyskać 100km/godz jadąc wg powyższego sposobu.
Ciekawi mnie jaka jest różnica czasu w rozpędzaniu pomiędzy wartością minimalną wynoszącą 4s ,a wartością o którą pytam.
ja jeżdżę tak 1 w piz... 2 piz... 3piz... 4piz.. i tak do konca motocykl mam po to zeby sie cieszyc z jazdy nim a nie myslec o tym zeby zaoszczedzic paliwo chcesz oszczednie jezdzic kup sobie rower lub skuter
a co do twojego przykladu to powinno byc tak 1 max 2 max i tu powinienes miec 100 wiec wbijasz szybko 6 i jedziesz lajcikowo bo takim sposobem jak opisales to bedzie muł straszny i nie zaoszczedzisz paliwa napewno
rada odłuz wiecej kasy na paliwo i ciesz sie zyciem
GSX 750F
-
eryk79 - Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 6/6/2010, 17:30
- Lokalizacja: szczecin police nowe warpno
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
RUTRA.RD napisał(a):falconiforme
a przy jakim sposobie jazdy ci tyle pali ?
Miasto + korki 7 l/100km
Jazda do 100km/h - 5,8 l/100km
Trasa 100-160km/h - 6,2 l/100km
Autostrada 180km/h ~ 6,5 l/100km/h
Od 70km/h zazwyczaj zapięty ostatni bieg. Od 90/h zazwyczaj nie zrzucam przy wyprzedzaniu.
Zrzucam do 4-ki gdy chcę wyprzedzać naprawdę szybko. 4-ka kończy się na 200km/h.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
u mnie 4-240 ale jest za długa bo 3-190 za duży jest ten przeskok, właściwie to tl pali mi tyle samo no może +0,5 litra ale to maks. a masz jakiś odczuwalny wzrost mocy kiedy reakcja na gaz już jest super a kop niezły ? u mnie to 5000 obrotów. ( wiem wiem to niby v i z dołu ciągnie )
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
W Aprilia Falco jak ją kupiłem była tragedia poniżej 3700obr/min. Teraz po modach i serwisie od 2700obr/min na ostatnim biegu jest super.
Pierwszy kop przy 4000obr/min drugi większy przy 6000obr/min. Przy 5000obr/min raczej spokój.
Na 4-ce i niższych biegach ciągnie od 1500obr/min.
U Ciebie przełożenia są prawie kosmiczne.
Ogólnie duża reakcja na gaz jest u mnie zawsze. Nie to że powoli z namysłem rozpędza się na długim przełożeniu i niskich obrotach. Tylko silnik jakby dostał dawkę adrenaliny przy 2000obr/min i zaraz przekroczy 3000.
Pierwszy kop przy 4000obr/min drugi większy przy 6000obr/min. Przy 5000obr/min raczej spokój.
Na 4-ce i niższych biegach ciągnie od 1500obr/min.
U Ciebie przełożenia są prawie kosmiczne.
Ogólnie duża reakcja na gaz jest u mnie zawsze. Nie to że powoli z namysłem rozpędza się na długim przełożeniu i niskich obrotach. Tylko silnik jakby dostał dawkę adrenaliny przy 2000obr/min i zaraz przekroczy 3000.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Za niski zakres odpowiada długość kominów dolotowych (velocity stack) będących bezpośrednio przed przepustnicą. Im dłuższe tym lepszy dół.
http://en.wikipedia.org/wiki/Velocity_stack
Także wielkość puszki powietrznej ma duże znaczenie.
Tu zobacz jak przerabiają puszkę w Aprilii, gdzie bak stał się częścią puszki powietrznej.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=202153
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... evo+airbox
http://en.wikipedia.org/wiki/Velocity_stack
Także wielkość puszki powietrznej ma duże znaczenie.
Tu zobacz jak przerabiają puszkę w Aprilii, gdzie bak stał się częścią puszki powietrznej.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=202153
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... evo+airbox
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
o długości kolektorów dolotowych wiem. przerobie ten filtr i zobaczymy ale to chyba dopiero jak się sezon rozkręci zęby mieć porownanie. ten wykres to się bajecznie poprawił chciał bym u siebie czegoś takiego doświadczyć
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
Posty: 37
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość