Zobacz wątek - Mały zakres obrotów silnika.

Mały zakres obrotów silnika.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Mały zakres obrotów silnika.

Postprzez adamspa » 9/12/2010, 17:54

Mały zakres obrotów silnika motocyklowego o poj. 600cm sześć. np. w Hondzie CBF600 , przy których uzyskuje się niskie zużycie paliwa, to obroty w ilości do 5000 czy 6000 obrotów na minutę ? Jaki jest to maksymalny i minimalny zakres obrotów.
Dziękuje.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54


Postprzez sebasbox » 9/12/2010, 18:25

ku rwa to jakiś żart?
sebasbox
Świeżak
 
Posty: 382
Dołączył(a): 21/1/2010, 15:07

Postprzez adamspa » 9/12/2010, 19:10

Widzę, że nie zrozumiałeś pytania.
Z jakimi należy jeździć prędkościami i w jakim zakresie obrotów musi pracować silnik , aby uzyskać spalanie na poziomie 4.1l/100km , dla Hondy CBF600. Taka wartość jest podana w miesięczniku Motocykl nr 10/2010. Czy taka mała ilość spalanego paliwa , w tak dużym silniku jest realna do uzyskania?
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez luzaczyna » 9/12/2010, 19:16

4.1l? Takie rzeczy to tylko w erze.
No ewentualnie na luzie z jakiejś górki ;)
;-)
Avatar użytkownika
luzaczyna
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 26/10/2009, 08:25

Postprzez krzychu12 » 9/12/2010, 19:20

lub z górki na zgaszonym silniku ale nie był bym zdziwiony jakby było to możliwe bo POLAK POTRAFI
krzychu12
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 26/7/2010, 21:13

Postprzez adamspa » 9/12/2010, 19:55

To jaką minimalną ilość trzeba przyjąć przy spokojnej jeździe na trasie i w mieście.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez C-bool » 9/12/2010, 20:37

Poszukaj sobie o tym... Na pewno coś znajdziesz, zasoby internetu są na praaawde ogromne.

Ja jakbym się postarał to SV by mi spaliła te 4L, ale to nie jest motocykl do tak emeryckiej jazdy.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez adamspa » 9/12/2010, 22:08

Na stronie spritmonitor.de doszukałem się np. spalania w mieście dla jazdy normalnej. Jest podanych prawie 150 wartości w przedziale od 4.3 do do 7.8 co daje średnią 6l/100km, w tym 17 wyników od 4.3 do 4.8 co daje średnią 4.54l/100km. Wynika więc że 4.54 a i może 4.3 jest rzeczywiście możliwe. Pytanie przy jakich maksymalnych obrotach silnika uzyskano taki wynik.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez boolean » 9/12/2010, 22:34

Klekot
boolean
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 13/5/2010, 11:41
Lokalizacja: K-ce

Postprzez RUTRA.RD » 10/12/2010, 08:02

ogólnie to jak najniższe obroty na jak najwyższym biegu przy r4 to tak żeby się nie męczył silnik kolo 3 tys obrotów
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez adamspa » 10/12/2010, 10:28

Przy takich obrotach ilę czasu orientacyjnie potrzeba, żeby rozpędzić motocykl do 100km/godz. i na którym biegu można osiągnąć tą prędkość (przy tak niskich obrotach silnika).
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez RUTRA.RD » 10/12/2010, 10:51

np 600 bandit ma na 6 biegu przy 5 tys obrotów 100km/h do 100 to można moment przyspieszyć np na 2 ostro i potem do gory biegi a po co ci to w ogole
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez adamspa » 10/12/2010, 11:35

Zakładam warunek: ruszam z 1 i rozpędzam do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000, potem zmieniam bieg na 2 i znów rozpędzam motocykl do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000 i potem zmieniam bieg na 3 i znów to samo.
Na którym biegu osiągnę 100km/godz. , na 3 czy 4 , a może 5 ?
Ilę orientacyjnie potrzeba czasu aby uzyskać 100km/godz jadąc wg powyższego sposobu.
Ciekawi mnie jaka jest różnica czasu w rozpędzaniu pomiędzy wartością minimalną wynoszącą 4s ,a wartością o którą pytam.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez RUTRA.RD » 10/12/2010, 11:39

przyspieszać nie będzie bardzo wolno, szybciej niż większość samochodów, ale nie zawsze taka jazda jest ekonomiczna
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez wm10589 » 10/12/2010, 12:39

ja na swoim po przejechaniu w trasie 240 km, wyszło mi spalanie równe 5 l, prędkość jaką rozwijałem to max do 190 km/h, ale średnio w przedziale 90-150 km/h.
już kiedyś pisałem o tym, że waga kierowcy ma spore znaczenie, a ja jestem chudy (62kg)
Avatar użytkownika
wm10589
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 7/12/2009, 11:12
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Postprzez p_r_z_e_m_k_o » 10/12/2010, 16:57

adamspa napisał(a):Zakładam warunek: ruszam z 1 i rozpędzam do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000, potem zmieniam bieg na 2 i znów rozpędzam motocykl do prędkości największej tj. takiej przy której obroty silnika wynoszą ok. 3000-4000 i potem zmieniam bieg na 3 i znów to samo.
Na którym biegu osiągnę 100km/godz. , na 3 czy 4 , a może 5 ?
Ilę orientacyjnie potrzeba czasu aby uzyskać 100km/godz jadąc wg powyższego sposobu.
Ciekawi mnie jaka jest różnica czasu w rozpędzaniu pomiędzy wartością minimalną wynoszącą 4s ,a wartością o którą pytam.


Nie wiem jak w przypadku motocykli, ale w przypadku samochodów ecodriving wygląda trochę inaczej. Przede wszystkim prędkość podróżną powinieneś uzyskać dynamiczniej, bo rozpędzając się w "nieoptymalnym" zakresie obrotów, gdzie czujesz że silnik się męczy, palisz więcej niż jakbyś robił to bliżej max momentu. Druga sprawa to jak już osiągniesz prędkość podróżną, to jedziesz na jak najwyższym biegu, przy którym silnik się nie męczy (w samochodach to przeważnie 100 km/h robisz sobie na 5 bądź gdy masz to na 6) i poruszasz się z tą prędkością. No i kolejna ważna sprawa trzeba myśleć, tzn. starasz się jechać jak najpłynniej hamując silnikiem, a nie że co chwila hamujesz gwałtownie i się rozpędzasz.
Jak już wspomniałem są to takie podstawowe rady dla samochodów, jak to wygląda w przypadku moto to może ktoś sprostuje albo potwierdzi ;)
Alfa 155 2.0 8v TS
Suzuki SV 650
Avatar użytkownika
p_r_z_e_m_k_o
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 23/10/2010, 11:48
Lokalizacja: Kościan

Postprzez bryk77 » 11/12/2010, 02:36

Bzdura taka, że aż czytać się nie chce.. Chcesz uzyskać niskie spalanie to jeżdzij płynnie w średnim zakresie obrotów.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez adamspa » 11/12/2010, 09:41

Jaki to zakres obrotów.
adamspa
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 22/6/2010, 19:54

Postprzez p_r_z_e_m_k_o » 11/12/2010, 09:52

bryk77 napisał(a):Bzdura taka, że aż czytać się nie chce.. Chcesz uzyskać niskie spalanie to jeżdzij płynnie w średnim zakresie obrotów.


Mówisz o tym co napisałem? To może jakoś to uargumentujesz?
Alfa 155 2.0 8v TS
Suzuki SV 650
Avatar użytkownika
p_r_z_e_m_k_o
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 23/10/2010, 11:48
Lokalizacja: Kościan

Postprzez bryk77 » 11/12/2010, 14:56

p_r_z_e_m_k_o napisał(a):
bryk77 napisał(a):Bzdura taka, że aż czytać się nie chce.. Chcesz uzyskać niskie spalanie to jeżdzij płynnie w średnim zakresie obrotów.


Mówisz o tym co napisałem? To może jakoś to uargumentujesz?



Nie, mówię generalnie o temacie. Akurat w tym co napisałeś jest sporo racji.


Adam, pytasz o zakres obrotów silnika. Nie mam kontrolki paliwa i bywało tak, że niewiele miałem w baku a do stacji benzynowej jeszcze kawałek drogi lub po prostu starałem się oszczędzać, bo np. nie miałem czasu żaby jechać i zatankować. Płynna jazda bez pałowania w średnim zakresie obrotów - tak sobie radziłem. Średnim, bo wskazówka obrotomierza oscylowała gdzieś po środku. Średnim również, bo silnik pracował na optymalnych wartościach tzn. nie męczył się a zarazem ciągnął do przodu.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr