Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi
Witam
Odkręciła mi się nakrętka na wariatorze i musiałem pchać kibel pare km...
Oryginalnie była tam zwykła podkładka i było dobrze dokręcone , zastanawiam się czemu nie dali tam fabrycznie sprężynowej chyba na taką zmienie albo może dostane nakrętke kontrującą...
Druga sprawa to wewnątrz wentylatora (1tarcza wariatora) są takie nacięcia i nie wiem czy tam był wieloklin chyba się zjechał czy nie ?
Ale chyba ta tarcza była blokowana z wałem tylko zbierakiem który wchodzi we wgłebienie na talerzu .
Silnik minarelli horizontal.
Odkręciła mi się nakrętka na wariatorze i musiałem pchać kibel pare km...
Oryginalnie była tam zwykła podkładka i było dobrze dokręcone , zastanawiam się czemu nie dali tam fabrycznie sprężynowej chyba na taką zmienie albo może dostane nakrętke kontrującą...
Druga sprawa to wewnątrz wentylatora (1tarcza wariatora) są takie nacięcia i nie wiem czy tam był wieloklin chyba się zjechał czy nie ?
Ale chyba ta tarcza była blokowana z wałem tylko zbierakiem który wchodzi we wgłebienie na talerzu .
Silnik minarelli horizontal.
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Siema mam pytanie o ile najwięcej da się powiększyć cylinder 80cc?? Koleś od tulejowania powiedział, że 125 tuleje mógłby tam wstawić (?) Ale to jest cylinder żeliwny czy dałoby się go do tej pojemności rozwiercić?? (nigdzie nie mogłem znaleśc 125 ;/)
- Sargil
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 1/11/2009, 16:04
- Lokalizacja: ElblÄ…g
zależy jakie moto chesz tuningowac. Ja słyszałem że do 110cm3 z 80. Ale nie jestem pewien. Tak da się wstawić tuleje do 125.
Ale czy to wogóle się opłaca>? Warto kupić moto o większej pojemości.
Ale czy to wogóle się opłaca>? Warto kupić moto o większej pojemości.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
kupiłem moto baaardzo okazyjnie
cylinder już zamówiłem 80e i myślę, że się opłaca tulejować go do 125 (bo "Tak da się wstawić tuleje do 125") bo tuleje wcale nie są takie drogie ;] wiadomo, że motor-tech etc troche kosztuje ale to są najlepsze tloki i tuleje z dostępnych ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Sargil
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 1/11/2009, 16:04
- Lokalizacja: ElblÄ…g
Ty lepiej zadzwoń do Motor Techu bo taka przeróbka wymaga powiększenia też kątów i korekcji kanałów przelotowych, kanałów wydechowych. Taka przeróbka może też wymagac wstawienia wału sportowego, aby silnik miał dynamikę.
Nie wiem z czym to siÄ™ je, ale warto zadzwonic.
Nie wiem z czym to siÄ™ je, ale warto zadzwonic.
-
grunder - Mieszkaniec forum
- Posty: 2969
- Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
- Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa
taki sam silnik jest w 125 ma tylko inny korbowód, dzwoniłem do innej firmy do motor-tech'u po prostu zadałem takie pytanie jak tutaj
Koleś z innej firmy powiedział, że przerobić na 125 za pomocą tulei bez problemu się da ;] taka odpowiedź mi wystarczy skoro już napisałeś, jakie to wiąże ze sobą wymagania to wole to zrobić tuleją niż rozwiercać o 6mm cylinder ;] Dzięki i pozdrawiam ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Sargil
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 1/11/2009, 16:04
- Lokalizacja: ElblÄ…g
dodatkowo musial bys gaźnik zapewne zmienic bo wtedy 125 juz wiecej by ciągnela i by sie mogla dusic na za malym gazniku. generalnie nie widze wiekszego sensu wsadzania wiekszej tuleji. bo silnik ma wytrzymalosc pod 50 ccm 125 moze go szybko rozwalic
chcesz 125 ccm to kup taki motor ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
chyba mnie nie zrozumiałeś to nie jest silnik który pierwotnie był 50cc, tylko 80, który od seryjnej 125 różni się tylko korbowodem (w sensie ma większy rozmiar sworznia) i niczym więcej. A gaźnik wiem, że muszę kupić ;]
- Sargil
- Świeżak
- Posty: 46
- Dołączył(a): 1/11/2009, 16:04
- Lokalizacja: ElblÄ…g
Mam problem z odpalaniem w moim zippie vaporze 80. Gdy odpalam go starterem to nieraz tak cos glosno trzaska i nie chce zapalic a nieraz sie zdarza ze odpali po paru stuknieciach, wymienilem bendix na nowy dalej to samo, sprawdzalem rozrusznik i zadnych zmian.
ps. dodam ze bendix troche sobie zdarl zabki.
ps. dodam ze bendix troche sobie zdarl zabki.
- zimny14
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 22/10/2010, 20:57
Siemka.
Zrobiłem szlif cylindra i wymieniłem tłok w moim xp6. Zrobiłem już ponad 200km, i mam takie pytanie, czy to normalne że wkręca się wolniej na obroty, jak dłużej postoi bez odpalania nie chce odpalić tylko z biegu trzeba?
Zrobiłem szlif cylindra i wymieniłem tłok w moim xp6. Zrobiłem już ponad 200km, i mam takie pytanie, czy to normalne że wkręca się wolniej na obroty, jak dłużej postoi bez odpalania nie chce odpalić tylko z biegu trzeba?
Serce bije w tempie obrotów maszyny. | | Romet 50t-1--->Peugeot XP6--->???? | | http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Peugeot/XP_50/97810
-
Fedor16 - Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 3/11/2009, 19:20
- Lokalizacja: Sochaczew
Siemano. Mam pytanko. Czy ta linka będzie pasowała do Hondy NSR 125 98r??
http://allegro.pl/linka-sprzegla-honda- ... ml#gallery
Ostatnio mi pękła linka sprzęgła. Wyjąłem ją i zobaczyłem numery na pancerzu. Pisze coś takiego: TSK 02030 Made in Japan 0-21-A.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
http://allegro.pl/linka-sprzegla-honda- ... ml#gallery
Ostatnio mi pękła linka sprzęgła. Wyjąłem ją i zobaczyłem numery na pancerzu. Pisze coś takiego: TSK 02030 Made in Japan 0-21-A.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
- kisiel06
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 24/1/2009, 11:13
Skoro ją wyciągnąłeś to zmierz długość i sprawdź zakończenia linki, jeśli wszystko jest tak samo to będzie pasować. To, że na twojej są inne oznaczenia niż w linku o niczym nie musi świadczyć, być może ta z linku to zamiennik oryginału.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
witam
Jaka dysza była by dobra do gaźnika 17,5mm ?
Mam 95 i wygląda na to że jest za mała .
Śrubka od regulacji dokręcona do końca iglica podniesiona-to poprawiło ale jeszcze nie jest tak jak być powinno .
Jaka dysza była by dobra do gaźnika 17,5mm ?
Mam 95 i wygląda na to że jest za mała .
Śrubka od regulacji dokręcona do końca iglica podniesiona-to poprawiło ale jeszcze nie jest tak jak być powinno .
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Myśle że 105 lub 110 była by dobra będe musiał zamówić te dwie .
Na allegro są same małe lub na 5mm a ja potrzebuje na 6mm , a 2 dychy wysyłka na mielochu za dysze też za 20zł ale trudno ,tylko żebym nie musiał 3 raz zamawiać bo sie wkur**e.
Myślę że zakładana dysza powinna być w stanie dostarczać paliwa troche więcej niż potrzeba -zmniejsza się regulując śrubką lub opuszczając iglice na tym polega regulacja i prawidłowe dobranie dyszy a nie tak żeby było na styk itd .
Na allegro są same małe lub na 5mm a ja potrzebuje na 6mm , a 2 dychy wysyłka na mielochu za dysze też za 20zł ale trudno ,tylko żebym nie musiał 3 raz zamawiać bo sie wkur**e.
Myślę że zakładana dysza powinna być w stanie dostarczać paliwa troche więcej niż potrzeba -zmniejsza się regulując śrubką lub opuszczając iglice na tym polega regulacja i prawidłowe dobranie dyszy a nie tak żeby było na styk itd .
Ostatnio edytowano 30/10/2010, 13:13 przez krzysieg, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Siemka wszystkim mam pytanie urwało mi się prawe lusterko od skutera i czy mogę jeździć na jednym tylko na lewym jak oglądałem skutery na necie to niektóre miały tylko jedno lusterko ale czy mogę jeździć na samym lewym ??
- Heba
- Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 24/5/2010, 15:30
- Lokalizacja: Ostrowiec Åšw
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości