Zawory
			Posty: 7
			 • Strona 1 z 1
		
	
hahha mam nadzieje ze se jaj nie robisz ? zawory masz dolotowe i wydechowe. np po 2 zaworki i one sie otwieraja na przemian. i najpierw wpuszczasz mieszanke paliwowo powietrzna a potem sie zamyka wszystko spala potem sie otwieraja drugie zaworki i wypuszczaja spaliny. wpisz se w wikipedie  zobaczysz co to jest w ogóle silnik 4T xD o co chodzi z regulacja. to bardzo czułe i delikatne rzeczy
 zobaczysz co to jest w ogóle silnik 4T xD o co chodzi z regulacja. to bardzo czułe i delikatne rzeczy  tzn gdy masz obroty wysokie to wystarczy ze cos bedzie pukało o siebie to ci w moment walnie głowica. wiec zawory musza jak najdalej sie wysuwac i jak najciaśniej sie chowac. w tym problem ze nie moze byc za ciasno bo by cos o siebie waliło. druga sprawa to zuzycie. zawory od chowania sie wyklepuja tak jakby sie i scieniaja i zawór wychodzi w góre do takich łopatek które je naciskaja i wtedy np zawór moze sie niedomykac i tracic cisnienie . to tak w skrócie bo to mozna o tym ksiazke pisac
 tzn gdy masz obroty wysokie to wystarczy ze cos bedzie pukało o siebie to ci w moment walnie głowica. wiec zawory musza jak najdalej sie wysuwac i jak najciaśniej sie chowac. w tym problem ze nie moze byc za ciasno bo by cos o siebie waliło. druga sprawa to zuzycie. zawory od chowania sie wyklepuja tak jakby sie i scieniaja i zawór wychodzi w góre do takich łopatek które je naciskaja i wtedy np zawór moze sie niedomykac i tracic cisnienie . to tak w skrócie bo to mozna o tym ksiazke pisac 
				 zobaczysz co to jest w ogóle silnik 4T xD o co chodzi z regulacja. to bardzo czułe i delikatne rzeczy
 zobaczysz co to jest w ogóle silnik 4T xD o co chodzi z regulacja. to bardzo czułe i delikatne rzeczy  tzn gdy masz obroty wysokie to wystarczy ze cos bedzie pukało o siebie to ci w moment walnie głowica. wiec zawory musza jak najdalej sie wysuwac i jak najciaśniej sie chowac. w tym problem ze nie moze byc za ciasno bo by cos o siebie waliło. druga sprawa to zuzycie. zawory od chowania sie wyklepuja tak jakby sie i scieniaja i zawór wychodzi w góre do takich łopatek które je naciskaja i wtedy np zawór moze sie niedomykac i tracic cisnienie . to tak w skrócie bo to mozna o tym ksiazke pisac
 tzn gdy masz obroty wysokie to wystarczy ze cos bedzie pukało o siebie to ci w moment walnie głowica. wiec zawory musza jak najdalej sie wysuwac i jak najciaśniej sie chowac. w tym problem ze nie moze byc za ciasno bo by cos o siebie waliło. druga sprawa to zuzycie. zawory od chowania sie wyklepuja tak jakby sie i scieniaja i zawór wychodzi w góre do takich łopatek które je naciskaja i wtedy np zawór moze sie niedomykac i tracic cisnienie . to tak w skrócie bo to mozna o tym ksiazke pisac 
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
tzn jezeli sie zle wyreguluje to zazwyczaj motor nie odpala. luz zaworowy to luz miedzy dzwigienkami a zaworami. i jest to luz np 0,12 mm wiec b mało. wystarczy np zmniejszyc do 0,10 i juz silnik bedzie odpalal ale inaczej pracowal ( w ktmach podobno ciszej) z kolei jak ustawil bys 16 to by stracil moc bo zawory by sie tak daleko nie wysuwały. a jak zrobisz za ciasno to za duze sa opory. gdzies na tym forum jest filmik pokazujacy prace silnika 4T przy ilustam obrotach. z zaworów az dym leci :d 
co to znaczy ze sie konczą - od pracy czyli łopatki kilkaset razy na minute naciskaja na zawory robia sie mikropekniecia i zawór moze po prostu sie rozpasc. inaczej ze sie konczy to ten grzyb czy jak sie zwie zaworu ma jakas tam grubosc i od pracy uderze o głowice sa to delikatne uderzenia po prostu przy domykaniu i jak zawory sa stare to te grzybki potrafia sie ścienić i moga tez pękac. i tu tez cchodzi o regulacje. bo skoro sie scienia to wychodzi w góre i podpiera łopatki i juz wtedy wiadomo ze zawory niebawem beda do wymiany 
  
jak jest wsztstko ok i jest wszystko robione na czas to jest wszystko w porzadku. gorzej jak sie zaniedba regulacji oraz sie nei dba o olej itp wtedy lubi cos sie sypnac a w 4T jak np zawór by sie wygiął albo pekł i wpadł do srodka (głownie zalezy z czego zawory sa wykonane) to masz hiroszime w silniku
 a w 4T jak np zawór by sie wygiął albo pekł i wpadł do srodka (głownie zalezy z czego zawory sa wykonane) to masz hiroszime w silniku 
				co to znaczy ze sie konczą - od pracy czyli łopatki kilkaset razy na minute naciskaja na zawory robia sie mikropekniecia i zawór moze po prostu sie rozpasc. inaczej ze sie konczy to ten grzyb czy jak sie zwie zaworu ma jakas tam grubosc i od pracy uderze o głowice sa to delikatne uderzenia po prostu przy domykaniu i jak zawory sa stare to te grzybki potrafia sie ścienić i moga tez pękac. i tu tez cchodzi o regulacje. bo skoro sie scienia to wychodzi w góre i podpiera łopatki i juz wtedy wiadomo ze zawory niebawem beda do wymiany
 
  
jak jest wsztstko ok i jest wszystko robione na czas to jest wszystko w porzadku. gorzej jak sie zaniedba regulacji oraz sie nei dba o olej itp wtedy lubi cos sie sypnac
 a w 4T jak np zawór by sie wygiął albo pekł i wpadł do srodka (głownie zalezy z czego zawory sa wykonane) to masz hiroszime w silniku
 a w 4T jak np zawór by sie wygiął albo pekł i wpadł do srodka (głownie zalezy z czego zawory sa wykonane) to masz hiroszime w silniku 
KTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
			Posty: 7
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


 

